fbpx

Eurostar reizigers opnieuw uren lang vast in de kou

21 nov 2014 10:18

Twee Eurostartreinen hebben in de nacht van donderdag op vrijdag ruim 8 uur stilgestaan. Door een kapotte bovenleiding zaten reizigers naar eigen zeggen uren vast zonder licht of werkende verwarming, berichtten Belgische media.

Zowel de trein tussen Londen – Parijs als een trein tussen Londen – Brussel zouden zijn stilgevallen. Reizigers klaagden tijdens de storing op Twitter over een gebrek aan informatie en comfort. "Passagiers zitten al 8 uur in kou en donker. Doe iets Eurostar´´, klonk het op sociale media.

"Eurostar is gestopt in een afgelegen gebied. Geen stroom. Geen verklaring. De treinmanager vraagt dringend om een arts. Haal me hier weg!´´, twitterde een andere inzittende. De treinen waren gestrand in Frankrijk en werden weggesleept door dieseltreinen, waarna de reizigers uit hun benaderde positie konden worden bevrijd.

Volgens een woordvoerder van Eurostar in Britse media konden de deuren van de gestrande voertuigen wel open maar mochten de passagiers uit veiligheidsoverwegingen de treinen niet verlaten. Ze moesten wachten tot er dieseltreinen arriveerden die hen ophaalden. Het vervoersbedrijf bood via Twitter excuses aan.

Ook vrijdag moeten reizigers nog rekening houden met vertraging. Er vallen drie treinen uit, en enkele treinen lopen vertraging op. Meestal rond de 60 minuten of minder.

Het is niet voor de eerste keer dat Eurostar treinen enorme vertragingen oplopen. Normaal hoort de reis Brussel – Londen zo´n twee uur te duren. Eerder dit jaar kregen reizigers te maken met vertragingen oplopend tot meer dan vier uur. In 2013 werd de Eurostar uit de dienstregeling genomen vanwege problemen met sneeuw. De grootste problemen deden zich echter voor in 2009, toen vijf Eurostartreinen in de Kanaaltunnel defect raakten. In sommige gevallen zaten reizigers toen tot 16 uur in het donker zonder eten en verwarming. Later werd geconstateerd dat de noodplannen van Eurostar onvoldoende waren.

(c) ANP / Treinreiziger.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *