fbpx

Zwitserse TEE-trein wordt door Stadler gerenoveerd

27 mrt 2014 16:00

Het Zwitserse TEE-treinstel RAe II 1053 wordt weer rijvaardig gemaakt. RAe II-treinstellen uit 1961 waren de eerste meersysteem-treinstellen. Stadler gaat in opdracht van SBB Historic er voor zorgen dat het treinstel weer grensoverschrijdend ingezet kan worden.

Het TEE-tijdperk spreekt voor velen tot de verbeelding. Het type treinstel dat nu wordt opgeknapt reed 15 jaar lang tussen Parijs en Italië via Zwitserland. Een enkele keer werden de treinstellen ook ingezet in de TEE Edelweiss, die Amsterdam via Brussel met Zürich verbond. 

Het historische treinstel krijgt in de SBB-werkplaats in Olten een nieuw elektrisch systeem. Daarna verhuist de trein op eigen kracht naar de Stadler-fabriek in Bussnang. Hier worden de vernieuwde systemen getest. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *