Home

‘Amsterdams Machinisten Kollektief heeft treinverkeer ontregeld’

Het treinverkeer rond Amsterdam Centraal is vrijdagmiddag rond 17:30 uur enige tijd ontregeld geweest. Volgens De Telegraaf kwam dat door een aantal actievoerders van het Amsterdamse Machinisten Kollektief (AMK).

NS zegt in een verklaring tegenover De Telegraaf dat een aantal medewerkers vrijdagmiddag om 16:00 uur op Amsterdam Centraal een werkoverleg heeft georganiseerd. Een aantal personen is hierna, rond 17:15 uur, actie gaan voeren op het station, met als gevolg dat de treindienst verstoord is geraakt. “Uit voorzorg zijn maatregelen genomen voor het geval dat deze personen op het spoor zouden lopen. Ook is er aan noodremmen getrokken,” citeert de Telegraaf de NS. En vervolgens: “Wij betreuren het dat reizigers hier last van hebben gehad en zoeken dit goed uit. Als blijkt dat er eigen medewerkers bij betrokken zijn, dan is dat onacceptabel.”

Onder een deel van het personeel is het al enige tijd onrustig. Zo heeft ook vakbond FNV enkele stakingsacties georganiseerd. Toen was de hinder voor reizigers echter minimaal.

This post was last modified on 9 juli 2017 13:11

Bekijk reacties

  • Zo'n actie lijkt mij onverantwoordelijk. Mede doordat er van die actievoerders op het spoor lopen. Er zullen heus geen mensen zijn die met de hoge pet zullen gooien. Mede doordat er steeds meer reizigers gedupeerd worden voegt zo'n actie niets toe. Dit geeft alleen maar meer ergernissen op het spoor. Wees blij dat je nog een baan hebt anders heb je niets en waarom steeds die zinloze acties steeds?

  • Altijd merkwaardig hoe de sympathie van de Telegraaf de ene keer wel bij stakers ligt zoals hier tegen NS maar meestal op andere momenten juist tegen stakers is. NS zou gewoon eens een kwartaal niet bij TMG moeten adverteren.

    • Ik weet niet waarom de sympathie deze keer van TMG bij de stakers zou liggen. Dat zie ik helemaal niet zo. En wel of geen advertenties maakt helemaal niet uit. Je kan vinden wat je vind van de Telegraaf, maar ze hebben hele reeks artikelen gemaakt waar NS op z'n zachtst gezegd niet blij mee was. En in die periode was NS even goed adverteerder bij TMG. Dus dit is wat mij betreft een weinig onderbouwde stelling.

      • Telegraaf voert hetze tegen de NS. Om één of andere reden zijn ze tegen openbaar vervoer, wellicht omdat ze voor autorijden zonder belasting en bekeuringen zijn.
        Als reactie zou NS een tijdje niet bij TMG moeten adverteren. Eens zien hoe leuk ze dat vinden. De huilende advertentieverkoper staat zo bij de directie. Het is een waanidee dat je je consequentieloos kunt keren tegen partijen die je krantje voor een (groot)deel betalen. Wat zou er nog meer onderbouwd moeten worden. Hopelijk leest NS mee. Maar wellicht ervaart NS de boosmaak-artikeltjes als publiciteit en is het juist een mooie gratis versterking van de advertentie-response.

        • Om over de vakbondhaatobsessie van Telegraaf maar niet te beginnen. Een beetje jammer voor het TMG personeel dat er iedere keer personeel uit moet die natuurlijk geen van allen bij een vakbond zitten.

        • U stelde eerst dat de Telegraaf de kant van de stakers zou kiezen, dat lijkt mij geen zins. Een krant moet onafhankelijk kunnen opereren. En dus niet gevoelig zijn wie er wel of niet adverteert. In zijn algemeenheid kiest De Telegraaf niet zo snel de toon van de nuance.

  • Hoe dan ook. Ik tref in de spitsuren m.n. steeds minder ouderen en volwassenen in de treinen. Onderzoek eens of de groeiende files en autobezit te maken hebben, met de even zo groeiende onvrede bij de reizigers. Wanneer ik elke dag de Metro lees, ergeren zich veel reizigers aan elkaars gedrag, of anderszins aanwezigheid in de treinen.

    • Ouderen zonder werkverplichting moeten gewoon niet in de spits reizen. Dat zou al een hoop vertraging met auto of OV schelen

  • Haha, treinverkeer ontregeld? Daar hoef je niks voor te doen want het is dagelijks een zooitje bij de n.s.

    • Dat kan je stellen. Maar dan is het ook dagelijks een zooitje op de snelweg.

  • Aan de noodrem trekken en op de sporen lopen zijn illegale acties. Dat hoort niet bij een staking maar dat is sabotage. Ik vermoed echter dat degenen die zich daaraan schuldig hebben gemaakt, [precies om die reden wel hebben opgepast om geen PV op te lopen...

  • Goedgemutst steunt het amk eindelijk echt verzet tegen zichzelf verbergende bestuurders die elke moeilijke vraag negeren of ontkennen dat ze bestaan

  • Mensen hun baan afnemen is niet de manier om je gelijk te halen het is iemand beroven van zijn bestaansreecht

  • Dank je wel dries molenaar ouderen mogen met de spits niet meer in de trein dat je tijd heb om dit te schrijven

Share

Recent Posts

Idee voor meer sociale interactie wint wedstrijd Reizigerscadeau

Jouke van Campenhout heeft de Reizigerscadeau-wedstrijd van NS en reizigersvereniging Rover gewonnen. De organisatie maakte…

3 uur terug

Vodafone werkt komende jaren aan beter mobiel bereik langs het spoor

Vodafone gaat de komende drie jaar aan de slag om het mobiele bereik langs het…

22 uur terug

Reiziger geeft openbaar vervoer 7,8, zelfde cijfer als 2022

Net als in 2022 beoordeelt de ov-gebruiker het openbaar vervoer in Nederland met gemiddeld een…

2 dagen terug

European Sleeper treint vanaf vandaag door naar Praag

De slaaptrein van European Sleeper rijdt vanaf maandag door naar Dresden en Praag. De verlenging…

3 dagen terug

ÖBB presenteert nieuwe Railjet (en bestelt nog 19 treinen)

De Oostenrijkse spoorwegen (ÖBB) hebben de allereerste nieuwe Railjet in gebruik genomen. De nieuwe treinen…

6 dagen terug

Harry Potterstoomtrein in Schotland stilgelegd, reguliere trein blijft rijden

De wereldberoemde Jacobite stoomtrein, ook wel Harry Pottertrein genoemd, mag in Schotland vooralsnog niet meer…

7 dagen terug