Gedeputeerde Staten van de provincie Gelderland heeft besloten de OV-concessie Achterhoek Rivierenland te verlengen met een periode van 5 jaar. Dit betekent dat Arriva tot einde van de dienstregeling 2025 de vervoerder in deze regio blijft. Dat geldt zowel voor bus als trein.
Anne Hettinga, bestuursvoorzitter Arriva Nederland: “We zijn verheugd dat we tot eind 2025 in de mooie regio Achterhoek Rivierenland mogen rijden. En met het vertrouwen dat de Provincie hiermee in ons heeft. Dit is dankzij de inspanningen van alle medewerkers in dit gebied. Zij verdienen dan ook een groot compliment!”
In het bestek is de optie tot verlenging met een periode van vijf jaar opgenomen. Gezien de reizigersgroei, klanttevredenheid en tevredenheid van het personeel wordt de concessie nu inderdaad met vijf jaar verlengd.
Onder de concessie vallen niet alleen bussen, maar ook de treindiensten Arnhem – Winterswijk, Arnhem – Tiel, Zutphen – Apeldoorn en Zutphen – Winterswijk.
This post was last modified on 15 mei 2017 11:40
Het Locov is overwegend positief over het voornemen van NS om in de dienstregeling van…
Jouke van Campenhout heeft de Reizigerscadeau-wedstrijd van NS en reizigersvereniging Rover gewonnen. De organisatie maakte…
Vodafone gaat de komende drie jaar aan de slag om het mobiele bereik langs het…
Net als in 2022 beoordeelt de ov-gebruiker het openbaar vervoer in Nederland met gemiddeld een…
De slaaptrein van European Sleeper rijdt vanaf maandag door naar Dresden en Praag. De verlenging…
De Oostenrijkse spoorwegen (ÖBB) hebben de allereerste nieuwe Railjet in gebruik genomen. De nieuwe treinen…
Bekijk reacties
Gelet op de gammele infrastructuur in de Achterhoek (enkel spoor) toch een prima prestatie van Arriva de afgelopen periode tussen Doetinchem en Arnhem.
Sinds wanneer is enkelspoor een gammele infra? Inderdaad: vanaf het moment dat vakmanschap niet meer meetelt, en we gewoon maar wat roepen zonder dat begrepen wordt wat het echte probleem is. Bah.
Worden Arriva en Breng op de verbinding Arnhem-Doetinchem gaandeweg geïntegreerd nu het zg. KAN niet meer bestaat?