Autoslaaptrein naar de zon

Vanuit Nederland rijden er weliswaar geen autoslaaptreinen meer. Toch kunnen autoslaaptreinen nog steeds intressant zijn voor Nederlanders. Want vanuit Düsseldorf rijden er nog wel autoslaaptreinen. 

Autotrein Düsseldorf – Verona
Aanbieder: Treinreiswinkel
Te boeken bij: Treinreiswinkel
Heenreis: Vrijdags
Terugreis: Zaterdags
Reisperiode: 19 mei t/m 30 september 2017
Tarieven: Auto mee vanaf 149 euro, ligplek vanaf 99 euro (prijzen per enkele reis)

Autoslaaptrein Düsseldorf – Livorno
Aanbieder: Treinreiswinkel
Te boeken bij: Treinreiswinkel
Heenreis: Woensdags 
Terugreis: Donderdags
Reisperiode: 5 juli t/m 31 augustus
Tarieven: Auto mee: 359 tot 399 euro per enkele reis, ligplek 129 tot 159 euro per persoon per enkele reis

Autotrein Düsseldorf – Wenen
Aanbieder: ÖBB, Oostenrijkse spoorwegen
Te boeken bij: Treinreiswinkel
Rijdt dagelijks

 

This post was last modified on 22 december 2016 10:29

Bekijk reacties

  • Het is van de zotte dat er vanuit Nederland of Duitsland geen auto treinen meer rijden naar Frankrijk! En dat in tegenwoordige tijd de auto snelwegen in Frankrijk overvol en duur zijn, en dat daar ook veel ongelukken plaats vinden!

  • Waarom rijden er geen auto treinen meer vanuit Nederland of Duitsland meer, terwijl de auto wegen in Frankrijk overvol en ook duur zijn , dat is niet te begrijpen!

  • Bert,
    Volkomen met je eens. Te zot voor woorden.
    In 1994 ben ik nog vanuit Den Bosch naar Narbonne per autoslaaptrein vertrokken en dat zou nu nog meer aan de orde zijn i.v.m. té drukke wegen en is ook milieubewuster. De vliegreizen worden steeds goedkoper en de reizen sowieso per trein worden duurder. Er worden dus niet echt ingrijpende fundamentele veranderingen in het milieubeleid voorgesteld.

  • Helemaal met heer Klomp eens. Onbegrijpelijk dat er geen autoslaaptreinen meer rijden. Tolwegen kosten een vermogen plus de overnachtingen voor onderweg. Vliegreizen mogen dan goedkoper worden, maar dan wel zonder bagage! Waar blijft de tijd dat je gewoon 's winters met de Berglandexpress naar Oostenrijk kon?

  • Als ex ligwagenbegeleider meerdere malen de route Den Bosch Narbonne meegemaakt vertrekkende vanuit deze ervaring zijn we een prive initiatief in beperkte kring gestart om een kosten bate analyse uit te voeren met als doel terug een autoslaaptrein te laten rijden tussen Nederland en Zuid-Frankrijk ( als eerste instantie werd aan Narbonne gedacht) .Nu electrische wagens meer in trek zijn met hun bijkomende beperkingen in actieradius en oplaadtijden zou deze seizoensverbinding en wellicht ook andere lijnen misschien terug rendabel kunnen zijn.

  • ik sta op het punt om een chalet in Zuid-Frankrijk te bespreken, echter gezien mijn leeftijd zou de autoslaaptrein een uitkomst zijn.Het ontlast zo het autoverkeer op de Franse snelwegen en voor mij een comfortabele reis.
    Hopelijk gaat er toch in 2023 weer een autoslaaptrein rijen.

Share

Recent Posts

Idee voor meer sociale interactie wint wedstrijd Reizigerscadeau

Jouke van Campenhout heeft de Reizigerscadeau-wedstrijd van NS en reizigersvereniging Rover gewonnen. De organisatie maakte…

8 uur terug

Vodafone werkt komende jaren aan beter mobiel bereik langs het spoor

Vodafone gaat de komende drie jaar aan de slag om het mobiele bereik langs het…

1 dag terug

Reiziger geeft openbaar vervoer 7,8, zelfde cijfer als 2022

Net als in 2022 beoordeelt de ov-gebruiker het openbaar vervoer in Nederland met gemiddeld een…

2 dagen terug

European Sleeper treint vanaf vandaag door naar Praag

De slaaptrein van European Sleeper rijdt vanaf maandag door naar Dresden en Praag. De verlenging…

3 dagen terug

ÖBB presenteert nieuwe Railjet (en bestelt nog 19 treinen)

De Oostenrijkse spoorwegen (ÖBB) hebben de allereerste nieuwe Railjet in gebruik genomen. De nieuwe treinen…

6 dagen terug

Harry Potterstoomtrein in Schotland stilgelegd, reguliere trein blijft rijden

De wereldberoemde Jacobite stoomtrein, ook wel Harry Pottertrein genoemd, mag in Schotland vooralsnog niet meer…

1 week terug