NS was van plan tussen Groningen en Zwolle extra treinen in te zetten. De Tweede Kamer heeft daar echter een stokje voor gestoken. De dienstregeling blijft nu nagenoeg ongewijzigd.
NS wilde, tussen Groningen en Zwolle, twee in plaats van één snelle Intercity laten rijden. Nu rijdt er naast een snelle Intercity ook een stoptrein die na Zwolle doorgaat als Intercity naar Schiphol. Deze trein wilde NS ook tussen Groningen en Zwolle laten rijden als een echte Intercity. De tussengelegen stations die nu door deze trein worden bediend, zouden overgenomen worden door een nieuwe stoptrein. Tussen Groningen en Zwolle zou het aantal treinen daarmee stijgen van drie naar vier per uur.
Echter, de Tweede Kamer voelde weinig voor de nieuwe dienstregeling van NS, omdat station Hoogeveen daarmee geen snelle rechtstreekse verbinding meer had met de Randstad. NS weigerde echter Hoogeveen tot Intercity station te maken, omdat dit ten koste zou gaan van een grotere groep reizigers en daarnaast aansluitingen op andere treinen in Groningen onzeker zouden worden.
De Tweede Kamer bleef echter voet bij stuk houden, waarop NS heeft besloten om af te zien van extra treinen.
This post was last modified on 8 november 2016 10:09
Jouke van Campenhout heeft de Reizigerscadeau-wedstrijd van NS en reizigersvereniging Rover gewonnen. De organisatie maakte…
Vodafone gaat de komende drie jaar aan de slag om het mobiele bereik langs het…
Net als in 2022 beoordeelt de ov-gebruiker het openbaar vervoer in Nederland met gemiddeld een…
De slaaptrein van European Sleeper rijdt vanaf maandag door naar Dresden en Praag. De verlenging…
De Oostenrijkse spoorwegen (ÖBB) hebben de allereerste nieuwe Railjet in gebruik genomen. De nieuwe treinen…
De wereldberoemde Jacobite stoomtrein, ook wel Harry Pottertrein genoemd, mag in Schotland vooralsnog niet meer…