fbpx
Foto: Stefan Verkerk

Flixbus: voordelig met de bus door Europa

30 apr 2017 11:31

Met de bus naar Duitsland, Frankrijk, België of Tsjechië? Dan heeft Flixbus vaak zeer goedkoopste tickets. In Nederland heeft Flixbus ook een binnenlands netwerk. Op verschillende verbindingen rijdt Flixbus nu binnen Nederland. Vooraf moet er wel via Flixbus.nl busticket worden gereserveerd. Treinreiziger.nl heeft Flixbus uitvoerig getest.

Inmiddels zijn meer dan 20 Nederlandse steden aangesloten op het netwerk van Flixbus. Treinreiziger.nl testte Flixbus in januari 2015 voor het eerst. Inmiddels is het netwerk zeer fors uitgebreid, en is inmiddels samengevoegd met MeinFernbus. Ook Megabus en Postbus zijn inmiddels door de groene reus overgenomen.

  • Flixbus vertrekt vanuit Nederland een groot aantal Nederlandse steden.
  • Ook binnen Nederland kun je met Flixbus mee. Al zijn de frequenties laag.
  • Vanuit Amsterdam rijden er bussen naar zeer veel bestemmingen, bijvoorbeeld Praag, Mannheim, Parijs, Brussel, Hamburg, Keulen, Kiel, Kassel, Straatsburg en meer
  • Eenvoudig boekbaar via Flixbus.nl. Betalen per iDEAL is inmiddels mogelijk. Al wordt daar nu wel een toeslag voor gevraagd.
  • Omboeken tot kort voor vertrek mogelijk (tot 15 minuten).
  • Flixbus belooft minimaal 78 centimeter afstand tussen twee stoelen.
  • Ook getest: Megabus, Eurolines, Ouibus en IC-Bus.
  • In 2015 en begin 2016 kregen we met enige regelmaat meldingen van grote vertraging (45 tot 90 minuten).

Flixbus goedkoop? 

In januari 2015 hebben we Flixbus voor het eerst getest. De tarieven waren toen erg scherp. Zo betaalden we tussen Duisburg en Utrecht 9 euro voor een enkele reis. Inmiddels wordt dat tarief niet meer aangeboden en moet er minimaal 11 euro worden betaald. Maar nog steeds een scherpe prijs, die op verschillende dagen (ook op de korte termijn) wordt aangeboden. Toch zien we dat een busticket bij Flixbus de afgelopen jaren duurder is geworden.  Zo kon je in 2015 vaak voor 5 euro van Rotterdam naar Antwerpen. Nu is dat minimaal 7 euro, maar rond het weekend kan het oplopen tot ongeveer 16 euro voor een enkeltje. In een heel enkel geval zelfs meer. Dat is dan nog steeds goedkoper dan de trein naar Antwerpen, waar je standaard 22 euro betaald. Maar het prijsverschil is wel aan het afnemen. Helemaal als je met de trein recht hebt op korting of gebruik maakt van een aanbieding.

Foto: Stefan Verkerk

Dat zien we ook bij de verbinding Amsterdam – Brussel. In 2015 betaalde je vaak nog 8 euro. Nu betaal je op Flixbus.nl minimaal 11 euro, maar soms oplopend tot 30 euro. Daar staat tegenover dat de frequentie omhoog is gegaan. Meestal betaal je nu tussen de 15 en 20 euro voor een enkeltje. Dat is nog steeds goedkoper dan de trein naar Brussel.

Het comfort van Flixbus

Flixbus zelf benadrukt enorm het comfort van de bussen. Lekkere stoelen, veel beenruimte en goede wifi stelt het bedrijf. Maar is dat ook zo? De beenruimte is inderdaad – vergeleken met het vliegtuig of Eurolines – best redelijk. Maar in de trein heb je vaak meer beenruimte. De wifi werkt in het algemeen best goed. We konden tijdens onze test zelfs zonder moeite video’s bekijken. Treinreiziger.nl beoordeelt het comfort met een ruim voldoende, maar vindt dat Flixbus wel een beetje opschept. In de bus is het verder mogelijk om een kleine versnapering of een drankje te kopen. Al met al werd de rit naar tevredenheid uitgevoerd. Een busexpert merkt nog wel op dat het bedrijf met meerdere busbedrijven samenwerkt, waardoor de kwaliteit per rit zou kunnen verschillen. Toch hebben we de indruk dat de kwaliteit in het algemeen goed is. Bij de Duitse consumentenbond werd Flixbus eerder zelfs uitgeroepen tot beste snelbusmaatschappij.

Flexibel: omboeken tot 15 minuten voor vertrek

Bij de trein heb je meestal óf een flexibel treinkaartje en mag je met iedere rit mee óf je hebt een goedkoop ticket dat je niet zomaar kunt omboeken. Bij Flixbus zit dat anders. Reserveren moet altijd. Maar je kunt ook altijd, tot 15 minuten voor vertrek, omboeken. Je krijgt dan een tegoedbon voor een volgende reis, die moet je binnen een jaar spenderen. Tegenwoordig rekent het bedrijf wel 1 euro administratiekosten voor het omboeken. Omboeken kun je gewoon regelen op Flixbus.nl.

Flixbus binnen Nederland

Eind 2015 kondigde Flixbus groots aan: er gaan hoog frequent intercitybussen in Nederland rijden. Het bedrijf mikte op verbindingen waar NS geen rechtstreekse treinen laat rijden. Nu ruim anderhalf jaar later kun je op steeds meer verbindingen de binnenlandse intercitybus nemen. Maar: de frequenties zijn enorm afgenomen. Alleen tussen Amsterdam – Drachten – Groningen en Amsterdam – Rotterdam rijdt de bus nog relatief frequent (circa 6x per dag). Op andere verbindingen is het vaak 1, 2 of 3x per dag. Het gaat vooral om internationale bussen, die ook binnenlandse reizigers meenemen. In mei 2017 rijden er binnenlandse Flixbussen op onder andere de volgende routes:

  • Amsterdam – Rotterdam, vanaf 7 euro per dag, reistijd: 1 uur en 30 minuten, circa 6x per dag
  • Amsterdam – Den Haag, vanaf 5 euro per dag, reistijd: circa 45 minuten, circa 7x per dag
  • Amsterdam – Drachten, vanaf 7 euro, reistijd: circa 2 uur, ongeveer 5x per dag.
  • Amsterdam – Groningen: vanaf 7 euro, reistijd: 2,5 uur, tot 7x per dag.
  • Den Haag / Rotterdam – Eindhoven: vanaf 7 euro, 3x per dag, 1 uur en 35 minuten vanuit R’dam.
  • Den Haag / Rotterdam – Roermond: tot 2x per dag, Rotterdam – Venlo: 1x per dag.
  • Nijmegen – Rotterdam: 1x per dag, Nijmegen – Amsterdam 1 a 2x per dag.
  • Groningen – Eindhoven: 2x per dag, Groningen – Enschede: 0-2x per dag, Enschede – Eindhoven: 1-3x per dag
  • Breda – Amsterdam: 1x per dag, Rotterdam – Utrecht: 1x per dag

Snelheid

De bus is vaak iets langzamer dan de trein, afhankelijk van het aantal tussenstops en de route. Tussen Duisburg en Utrecht is de bus maar een half uur langzamer, maar Keulen – Amsterdam is al anderhalf uur trager. Inmiddels zet Flixbus tussen Amsterdam en Berlijn een snelle bus in met zeer weinig tussenstops. Daardoor is de Duitse hoofdstad nu al in 8 uur bereikbaar.  Dat is ongeveer 1,5 uur langzamer dan de trein naar Berlijn. Op een verbinding als Amsterdam – Hamburg is de trein weliswaar sneller, maar bij de bus hoef je niet over te stappen. Daardoor kun je dus ook niet de aansluitende verbinding missen. Uiteraard kan Flixbus op het gebied van snelheid niet concurreren met de trein naar Parijs of de trein naar Londen.

Kinderen: relatief duur

Reis je met kinderen? Dan moet je er rekening mee houden dat dit relatief duur bij Flixbus is. Regelmatig betaal je voor een kind even veel als voor een volwassene. Er zijn weliswaar kindertarieven, maar dat is gebaseerd op het volle tarief. In de praktijk is het promo tarief vaak goedkoper dan de kind tarieven, waardoor een kind regelmatig evenveel betaald als een volwassene. Wie met kinderen reist met de internationale bus, reist het voordeligst met IC-Bus naar Duitsland. Daar reizen kinderen onder voorwaarden namelijk gratis. IC-Bus vertrekt echter alleen uit Eindhoven en Roermond naar Düsseldorf (vanwaar er verder gereisd kan worden met de trein).

Eindoordeel Flixbus

De tarieven zijn scherp, comfort is voldoende. Al met al is er sprake van een goede prijs- kwaliteit verhouding. Als comfort voor je het meest belangrijk is, adviseren wij de trein. Als prijs het belangrijkste is, is Flixbus vaak de beste keuze. Richting Frankrijk heb je ook nog keuze uit Ouibus (voorheen iDBUS), daar is de beenruimte nog net iets beter.

Internationale routes Flixbus (van/naar/via Nederland):

Bijgewerkt t/m 24 november 2015

  • Amsterdam – Utrecht – Antwerpen – Parijs
  • Amsterdam – Gent – Lille – Parijs
  • Maastricht – Brussel – Parijs
  • Berlijn – Hamburg – Enschede – Hengelo – Arnhem – Nijmegen – Eindhoven – Antwerpen – Brussel
  • Den Haag – Rotterdam – Antwerpen – Brussel / Parijs
  • Den Bosch – Tilburg – Breda – Antwerpen – Brussel
  • Amsterdam – Groningen – (Leer – ) Bremen – (Hamburg – ) Berlijn / Kiel
  • Konstanz – Freiburg – Straatsburg – Keulen – Düsseldorf – Essen – Bochum – Dortmund – Duisburg – Amsterdam
  • Amsterdam – Berlijn
  • Winterberg – Dortmund – Essen – Oberhausen – Arnhem – Utrecht – Amsterdam
  • Amsterdam – Osnabrück – Hannover – Braunschweig – Leipzig – Dresden – Praag
  • Amsterdam – Utrecht – Duisburg – Düsseldorf – Frankfurt – Würzburg – Bamberg – Bayreuth
  • Amsterdam – Emmerich – Bocholt – Münster – Bielefeld – Kassel
  • Amsterdam – Brussel
  • Amsterdam – Utrecht – Mannheim – Karlsruhe Hbf – Stuttgart – München
  • Amsterdam – Düsseldorf – Keulen – Wenen – Frankfurt – Würzburg – Nürnberg – Regensburg – Passau – Wenen

68 gedachten aan “Flixbus: voordelig met de bus door Europa”

  1. Ben Honders schreef:

    Ik zie vooral verbindingen met Duitsland/België en Frankrijk(Parijs, maar verder richting Zuid-Frankrijk/Zwitserland/Italië zie ik niet, zijn die er niet of moet er onderweg worden overgestapt met lange wachttijden?

    1. Robbie schreef:

      Er is een lijn zonder te hoeven overstappen tussen Amsterdam en het Zwitserse Zürich. Tussenstops o.a. Eindhoven, Valkenswaard en Basel. Het is een redelijke optie na het wegvallen van de nachttreinen en heeft mij redelijk voldaan.

      1. Laurie schreef:

        Robbie, is de halte in Basel bij het centraal station of ergens achteraf?
        Dank vast voor je antwoord

        1. Robbie schreef:

          Hallo Laurie,

          Pas nu zie ik jouw vraag. De bushalte in Basel is ten zuiden van station Basel SBB. Deze is overigens wel in 2019 gewijzigd, dus let even of je de meest recente plaats kiest.

    2. Marius schreef:

      Ik heb het een keer nagevraagd bij de klantenservice van Flixbus, ze bieden alleen tickets aan op trajecten Zonder of met 1 overstap. Stel ik wil met Flixbus van Groningen naar Bordeaux. Dan moet je 2 tickets kopen. Dat heeft te maken met dat ze 1 overstap wel kunnen garanderen maar 2 overstaps niet.

      Groningen – Parijs met overstap in Brussel of in Amsterdam
      Parijs – Bordeaux

      Even als voorbeeld
      6:45 Groningen
      13:30 Brussel Noord
      14:45 Brussel Noord
      18:35 Parijs Bercy Seine

      20:30 Parijs Bercy Seine 22:45
      03:15 Bordeaux 06:15

  2. Marjolein schreef:

    Dit weekend met een vriendin naar Düsseldorf geweest met Flixbus en ja het is goedkoop en op zich nette bussen, maar verwacht geen enthousiaste chauffeurs of extra service. De bus terug had een vertraging van 45 minuten, waar ook totaal geen excuus of uitleg over gegeven wordt. Onderweg moest er ook nog getankt worden, waardoor er nog een extra vertraging kwam van 20 minuten. Dus we waren een uur later terug dan gepland in Nederland. Dat vond ik echt wel een nadeel aan Flixbus, maar ik heb nog veel ernstiger beoordelingen over Flixbus gelezen.

  3. Johan Huisman schreef:

    Wie binnen Nederland met Flixbus goedkoop denkt te kunnen reizen, komt van de koude kermis thuis.Het is echt waardeloos,de chauffeurs vinden het naleven van de rijdtijden-wet en hun pauzes véél belangrijker dan op tijd komen op de bestemming.Als passagier met bijv. een belangrijke afspraak kun je het wel vergeten.Als je pech hebt,komt de bus met grote vertraging,of komt helemaal niet opdagen.In dat geval moet je zelf maar voor vervangend vervoer zorgen,met alle bijkomende kosten van dien.Klantenservice? Meest waardeloze “service” denkbaar.Hier reageert men niet eens op klachten of restitutie-verzoeken.Hoogste tijd dit geheel op te doeken.Doe jezelf een plezier en vermijd de enorme ergernissen die het gebruik van Flixbus oplevert!!

    1. Lilian schreef:

      Helemaal mee eens!

    2. Alex schreef:

      Tja stom hè dat die chauffeurs zich willen houden aan de rij- en rusttijden.
      Maar als u die 5000 euro boete per chauffeur betaald willen ze vast de rij- en rusttijden wel overtreden. Maar ik vrees dat u dat niet wilt betalen.
      Vertel dan maar wie dat wel gaat betalen! Flix doet dat zeer zeker niet! Die zeggen: dan had je je daar aan moeten houden.
      Dus zegt u het maar

      1. e. schreef:

        heel goed Alex, een beetje realisme is wel zo fijn

    3. fransje2 schreef:

      Reis nu al regelmatig met de Flix bus maar ben dik te vrede ja wel eens wat vertraging maar daar is ook niet altijd wat aan te doen.

    4. H. Westenberg schreef:

      Als beroepschauffeur kan ik je zeggen dat als je de rijtijden overtreedt, dat enorme boetes oplevert. Het kan je maar zo een maandsalaris kosten. Als je snel wilt, moet je niet over de weg gaan.

    5. Alex schreef:

      Tja als die chauffeur een boete krijgt van enkele duizenden euro’s voor het niet naleven van de rij en rusttijden dan bent u er als passagier ineens niet aanwezig om te betalen toch?
      Dus voor vragen, opmerkingen over de rij en rusttijden moet u echt zijn bij het ministerie van verkeer!
      Dus wat zou u doen als passagier?

      1. gerlinde schreef:

        ergens begrijp ik dit hele geklaag niet: een chauffeur is geen robot, moet zich bezig houden met dat hele gezeur om plaatsen, bagage en wat een reiziger nog zoal in petto heeft om over te klagen. dan moet hij nog beginnen met zijn ritje. Heeft iemand al eens over nagedacht, dat hi niet levensmoe is en jezelf ook nog veilig ergens aan wilt komen? en je met een vermoeide, ongeconcentreerde chauffeur je doel weleens niet zou kunnen halen? nog los van de centen??? als je dan gaat klagen bij de busmaatschappij klaag dan erover dat de chauffeur vaak in zijn eentje op de bus zit. lijkt mij persoonlijk veel handiger.

  4. J.K. Koppen schreef:

    Een nog niet genoemd voordeel is dat je op sommige lijnen een fiets kunt meenemen tegen geringe bijbetaling. Ik heb dat vanuit Praag en München gedaan. Helaas is er geen overzicht van de routes waar bussen rijden met deze faciliteit, zodat je bij het boeken pas kunt zien of het mogelijk is.
    De klachten over de vertraging en de houding van de chauffeurs kan ik onderschrijven.

  5. Lilian schreef:

    Heb 3 x met de flixbus gereisd. Eerste keer was positief, tweede keer
    al iets minder ( vertraging etc) en de derde keer ronduit een drama!
    De bus was te laat, onderweg veel vertraging en daarnaast raakte ik mijn
    Bagage kwijt. Reken er maar niet op dat je dan service krijgt. De klantenservice is beroerd. Je staat lang in de wacht om vervolgens te horen
    dat je alleen via de website een klacht kan indienen.
    Ik ben er klaar mee!

  6. R.Poorters schreef:

    eindhoven-dusseldorf.45min te laat-15.35 normaalvertrek. volgens de chauffeur was het een leasbak toen ik om een versnapering kwam vragen.munchen=gladbach vertraging wegens zwart rijders weer 20 dalay ongeintreseerde chaffeur kan u mij aangeven waarom ik bij u zou mee gaan. als flixbus organisatie.

    1. Alex schreef:

      U huurt een stoel en koopt niet een bus.
      Natuurlijk kunnen vertragingen voorkomen het verkeer is immers dynamisch daarnaast dient de chauffeur op straffen van 5000 euro boete zich te houden aan de rij- en rusttijden (of zou de klant dat betalen?)
      Nog vreemde is dat passagiers de enkele euro’s die betaald zijn voor een kaartje ook nog eens terug wil in verband net een vertraging. Die klant wil dus gewoon gratis vervoerd worden!
      En ach……. geen stopcontacten? Schande zeg!!! Kom op doe eens normaal!

  7. ronald schreef:

    mijn parntner&ik zijn meerdere keren met flixbus naar duitsland& begie gereden.geen vertragingen of nare chauffeurs! rusttijden waren bij de reistijd inbegrepen, alles goed tot nog toe.
    wel zijnde prijzen &reistijden hoger&langer.
    whatever.
    ronald

  8. Anoniem schreef:

    Mijn ervaring met flixbus is verre van fijn geweest. Ik heb op de heenreis 2 uur vertraging gehad en ik ben misselijk geworden van de bizar slechte rijstijl van de chauffeur, die zelfs bijna iemand heeft aangereden. De ruimte die je krijgt op je reis is klein, en niemand mocht bij ons gebruik maken van de toiletten terwijl de reis langer dan 15 uur duurde. Er waren geen stopcontacten aanwezig en er werd ons niks verteld van de vertraging, waar het door kan komen en hoelaat de nieuwe bestemmingstijd wordt geschat. Dit vond ik erg onprofessioneel.
    De terugreis duurde 3,5 uur langer dan geschat, wat weer erg vervelend was. Ik heb hier een klacht van ingediend, maar de reactie is om van te huilen. Flixbus doet alles om zijn eigen hachje te redden, ook al gaat het ten kosten van de klanten. Ze bieden hun excuses aan, maar doen er voor de rest niets mee.
    Al met al vind ik het erg jammer, want het had zoveel beter kunnen lopen. Ik snap dat een vertraging overmacht is, maar kom dan als Flixbus je afspraken na en doe er iets mee. Vergoeding van je ticket is na 120 minuten vertraging volgens de passagiersrechten, dat was hier ruim gehaald. Alsnog werd er mij verteld dat ze me niet meer konden helpen en dat ik geen recht had op vergoeding, wat niet aansluit op de voorwaarden die ze op hun site hebben staan. Deze behandeling vind ik onrechtvaardig. Door dit alles vind ik het teleurstellend om te zeggen dat ik nooit meer gebruik zal maken van de diensten van Flixbus.

  9. Gari schreef:

    Is ticket kopen in roermond mogelijk
    Om dar de bus te nemen naar swwden

  10. Tinka schreef:

    Ik ga het morgen eens proberen.. Groningen- Eindhoven.. Ik heb geen verwachtingen zeker als je met 2 personen voor 14 euro daar bent.
    Sommigen willen voor een dubbeltje op de eerste rang… Snap ik niet.
    Als je op tijd staat ga je toch zelf rijden of vraag iemand in je omgeving om te te rijden..
    Maar goed, ik ga morgen me heerlijk laten rijden en ik kom er wel. Ga het meemaken..

  11. vera verwoert schreef:

    Ben onlanks met mijn kleindochter naar Denemarken geweest.Voor het eerst met de flix bus.De heenweg ging prima.Het gaat over de terug weg.Wij stapten al iets eerder in de bus De eerste 12 stoelen waren leeg .Wij gingen daar achter zitten.We konden niet verder,Er lag een bezemsteel.Zodat je niet verder kon.Achter en naast ons kwamen ook de plaatsen vol.Toen kwam een mevrouw met haar man.Mevrouw vroeg aan de chauffeur of ze aub onder in de bus een plaats kon krijgen.Ze was op de heenweg boven zo misselijk geworden.De chauffeur zei.Nee vol kan niet .Mevrouw zei ,er zijn zoveel plaatsen leeg beneden.Ja die zijn voor de chauffeur.(12 stoelen leeg)Mevrouw vroeg nog wat .De chauffeur zij tegen haar Mens zeur niet zo .Mevrouw was boos en vond dit onbeschoft gedrag. Chauffeur tegen haar Hup naar boven.Echt schandalig.Toen we in Hamburg aan kwamen Iets over 3.15 Stond er ook een jong stel bij de bus.Ze vroegen of ze mee mochten rijden.De chaufeur zei nee vol.Ook dit stel zij nog .maar er zijn zoveel plaatsen leeg beneden .Ja pech we zitten vol.Ik vond dat echt heel erg en onbeschoft .En ook zo sneu.Sta je dan midden in de nacht .Schepte ook nog op tegen zijn collega chauffeur met wisselen .Er wou nog een stel mee onder weg Heb gezegd dat we vol zaten Had geen zin in al die soesa.Hij moest zich rot schamen.De reis was prima .Keurig gereden.Maar de chauffeurs moeten een cursus beleefdheid krijgen.

    1. Rogier schreef:

      “niet zeuren mens” Tjonge jonge niet te geloven wat een aso! Prima reclame naast de talloze gemelde vertragingen aangevuld met nog even moeten tanken:) Heeft natuurlijk alles met het management te maken. Twee keer gebruikt gemaakt van de Dbahn IC bus Düsseldorf-Eindhoven. Beide keren vertrok de bus praktisch op tijd en waren de chauffeurs vriendelijk en hulpvaardig, ZOALS HET HOORT!

    2. Aren schreef:

      Ik snap het probleem, alleen niet elke chauffeur heeft deze mentaliteit. De bezem is niet geoorloofd ivm nooduitgang, chauffeurs mogen 2 stoelen vrijhouden tbv personeel.

  12. Paul schreef:

    In 2016 met Flixbus naar Limoges (Frankrijk gereisd). Ondanks een uur vertraging een zeer prettige ervaring. Chauffeur sprak 4 talen en was erg vriendelijk. Vertraging lag aan de terreurdreiging indertijd in Frankrijk.
    Ter vergelijking, datzelfde jaar vanuit Santiago in Spanje met Alsa teruggereisd. Wel 2 uur te vroeg in Luik, maar gewoon een waardeloze rit gehad. De beloofde tussenstop van 1 uur (om te eten) werd gewoon genegeerd. Chauffeurs spraken alleen Spaans en waren erg bot. Pauzes werden gehouden bij Franse tankstations die peperduur zijn voor eten en drinken.
    Ik reis vooral op de zeer lange afstand per bus (omdat ik niet vlieg) en heb niet zo’n moeite met een relatief kleine afwijking in aankomsttijden.

  13. Susanne schreef:

    Flixbus: We proberen dit voor het eerst uit: Gisterochtend zou de bus om 6.55u van Den Haag naar Gent vertrekken. Na 2 uur wachten (tot 9u) kregen we een sms dat de rit gecanceled was. Zonder uitleg. We zijn met de trein gegaan. Dalijk terug van Gent naar Den Haag. Zojuist wen sms dat de bus 55 min vertraging heeft. Dit is onze ervaring. Aan een ieder zelf te beoordelen of je met deze organisatie wilt reizen of niet.

  14. Sven schreef:

    Vanaf De Panne in België naar London. De bus had meer dan een uur vertraging, gebeld naar de costumer service en gemeld dat ik zo mijn verbinding naar Norwich ga missen. Dat is dan pech, heeft Flixbus nix mee te maken en als je een bus neemt moet je daar maar rekening mee houden kreeg ik te horen. Als ik een vergoeding wilde hebben voor de extra kosten moest dat schriftelijk bij de dienst financiën in Duitsland gebeuren. Dus effectief gestrand in London heb ik dan maar verblijf geregeld op eigen kosten en ben de volgende dag met een veel duurder treinkaartje op eigen kosten verder gereisd. Nochtans vermeld flixbus dat anders in hun eigen reisigers-rechten-verklaring. Is echt de laatste keer dat ik nog de bus pak, met de auto is dan wel meer inspanning maar dan geraak ik toch op mijn bestemming. Met flixbus is daar geen sprake van.

  15. Joep Smits schreef:

    In de vakantie van 2017 ben ik samen met mijn vriendin naar Parijs gefietst. Vanuit daar hebben wij de Flixbus incl. fietsvervoer terug naar Eindhoven genomen. Tijdens deze reis zijn onze fietsen van de bus gestolen die ik zelf op slot heb moeten zetten. Zij zijn door het verkopen van een ticket incl. fietsvervoer verplicht om mijn fiet in Eindhoven weer aan te bieden en dragen daarvoor verantwoordelijkheid.
    Direct na de vakantie heb ik de organisatie aansprakelijk gesteld voor grove nalatigheid tov mijn fietsen ofwel hun verantwoordelijkheid.
    Nu 3 maanden later, 5 mails, en ±10 telefoontjes verder heb ik nog steeds geen antwoord en wordt ik telkens weer geconfronteerd met ”wij kunnen geen contact leggen met de afdeling die hierover gaat, volgende week krijgt u antwoord”.
    Nog steeds geen antwoord. Ze mogen wel goedkoop zijn maar respect verantwoordelijkheid en medeleven blijft achterwegen.
    Mijn mening over Flixbus is slecht en kan stellen dat het een zeer onprofessionele organisatie is.

    Beoordeling: 3 van 10

    1. Anoniem schreef:

      Na enige overleggen zijn Flixbus en ik tot een schappelijke overeenkomst gekomen. Zij argumenteerde dat het tijd nodig heeft om z’n zaak te bekijken, waar ik me ergens wel in kan vinden. Ik ben te vrede met de vergoeding die ik heb ontvangen na het vele bellen en mailen.
      Er wordt dus wel meegewerkt, maar ze nemen wel de tijd.

      Joep Smits

  16. mariska schreef:

    oke klachten over gestolen fietsen en afzeggen zonder reden kan ik snappen
    maar dat een bus moet tanken huh wou je verder drukken dan als je zonder brandstof komt te staan
    van Denhaag naar Parijs geweest in Antwerpen was een groep passagiers te laat daar hebben ze een half uur op gewacht.hun planning loopt dan ook in de soep.
    de terug weg een ongeluk gebeurd dus zwaar in de file gestaan en ja de stop ging gewoon door je kunt dit zien als extra vertraging of ook gewoon iemand zijn pauze gunnen.

    1. Maureen Carter schreef:

      Niet persoonlijk gewoon algemeen.
      Ik vind veelal de chauffeurs onbeleefd en ze spreken soms geen engels.Lastig als je ergens nooit ben geweest en vraagt of dit de goede bus is en als vrouw zijnde alleen reizen bijv als bus laat vertrekt en je staat midden in nowhere.
      Dat zo een klootzak dan zegt dat je een andere bus moet hebben terwijl je zijn bus moet hebben.
      Als je dan boos wordt dan wil hij je de bus uitzetten.Zo een met een pesthumeur heb je vaak op die bussen.
      Je werkt voor een maatschappij ga leren hoe je met mensen omgaat en ga engels leren.
      Doorgaans ging ik veel met de Flixbus en Eurolines/BlaBlacar.
      Antwerpen-Amsterdam ik weet niet van nu (2022)maar 3 jaar geleden altijd +- 1 uur of langer vertraging die route.Daar heb ik begrip voor maar meld het.En dat komt ook vanaf half uur voor Antwerpen tegen half 3 is er al file en vanuit de andere kant ook als je uit Frankrijk komt.
      Daar is na 20.00 uur wintertijden niets leuks aan daar te staan in Antwerpen.Je kan nergens zitten.
      Het kantoor van Eurolines sloot 18.00 uur.(Die rijdt niet meer vanuit Amsterdam)heel jammer altijd goed prijzen.Staan nrs op het raam allemaal onbereikbaar.
      Gemengde gevoelens die buslijnen hoor.Je moet geduld hebben,niet moe zijn.
      Veelal vanuit Amsterdam nooit vertraging gehad,altijd op tijd.
      Mijn ervaring.In Antwerpen wachten ze niet als je laat ben pech.
      Vaak naar Antwerpen/Parijs/Lille geweest.Vanuit Amsterdan vrijwel nooit nare dingen.
      Ik vind de plekken waar je op moet stappen wel verlaten en altijd heel eng donkere plekken.
      3 x moest ik naar de Airport Amsterdam- parijs.Halluea goed gegaan hoor.Geen rechtstreekse bus gevonden dan moest ik in Bercy zelf met OV en laatste keer Taxi gedeeld.
      Bus reed door geen pauze dus ben je 1 uur eerder dan planning.7 uur kom je aan of eerder in Parijs.Want 11.00 uur ging mijn vlucht.Gaat prima je moet alleen niet veel bagage bij je hebben in Parijs en misschien andere landen.Daar heb ik geen ervaring mee.
      Ook als je plek gereserveerd heb soms boeit het zo een chauffeur niet zoek het maar uit ga zitten hij wil alleen rijden of ze zeggen ga zitten waar je wil stapt iemand elders op zit je op degene gereserveerde plek.Ik wil graag ook naar andere plekken reizen maar durf het zo niet aan met al die verhalen.In een Vreemd land komen als als vrouw alleen midden in de nacht.Ik wilde naar Cote d`Zur en daar moet je ergens overstappen en hoor daar is link veel geroofd.Kan men dan geen veiligere plek zoeken denk ik dan.Ik ga het wel wagen maar niet alleen.Door Corona even gestopt met reizen met de bus ,maar komende tijd ga ik het weer oppakken.

  17. Leo Volkering schreef:

    Nou,ik heb het al gelezen, dat flixbusdrama, ik blijf gewoon met de auto naar Freiburg im Breisgau gaan. Een zak chips, een bak drop en een pak sap op de rechtervoorstoel, een paar goeie cd,tjes in de wisselaar en gaan met die banaan. Voor mij dus geen flixbus!

  18. Marijn schreef:

    Verschrikkelijk! Ik en mijn vriend hadden een overstap in Brussel. Toen wij met ongeveer een uur vertraging aankwamen bleek dat onze overstap al weg gereden was. Deze bus had ongeveer 15 andere passagiers achtergelaten die ook hun overstap gemist hadden. Wij hebben allemaal geprobeerd om Flixbus te bellen maar het contact was onmogelijk tot minimaal en de Flixbus medewerker op de grond ‘kon helaas niks voor ons betekenen’ na ander half uur in de kou en regen buiten gewacht te hebben kregen wij een sms’je dat we maar de trein moesten pakken en dat alles vergoed zou worden. Ik heb van november tot nu eind januari heen en weer gemaild met Flixbus en nog heb ik mijn geld niet terug!
    Dit was dan ook mijn eerste en absoluut de laatste keer met een Flixbus!
    Daarbij deedt de WiFi het in geen van de drie bussen en was er in maar 1 bus oplaadpunten waarvan de helft het niet deedt!

    1. Alex schreef:

      Geen Wifi? nou nou wat een schande zeg!
      natuurlijk is het verstandig om overstappen niet kort op elkaar te laten aansluiten, vertragingen om welke redenen dan ook kunnen met vervoer over de weg nou eenmaal voorkomen. Bestuurd een chauffeur alleen (in zijn eentje) de bus, dan is hij gehouden aan de rij-rust-tijden op straffe van hoge boetes.
      Zorg dat u ten minste 15 minuten voor vertrek aanwezig bent, immers een trein wacht ook niet op u!

      1. Elvira schreef:

        Ik vraag mij af of Alex bij Flixbus werkt en ooit een boete heeft ontvangen voor het niet naleven van de rij- en rusttijden, of dat hij van nature zo negatief en bot is. Als ik de reviews lees van gedupeerde passagiers, zou hij zo een van die onbeleefde chauffeurs kunnen zijn. Hou ermee op, Alex, en laat de mensen gewoon hun verhaal doen zonder ze af te katten. Het is hun ervaring!

        1. Erwin schreef:

          Hear hear!

      2. Anoniem schreef:

        Hey Alex, natuurlijk is het geen schande als een bus geen WiFi of stopcontacten heeft. Maar als de busmaatschappij steeds zegt de beste sevice te hebben en benadrukt dat er op alle bussen WiFi en stopcontacten aanwezig zijn mag je dat als klant toch ook verwachten?

    2. Maureen Carter schreef:

      Idd slechte wifi in de bus en ze maken reclame dat je wifi heb.Nou meeste keren heb je helemaal geen wifi.Ook 1x meegemaakt in Antwerpen de bus was al een uur te laat naar Amsterdam.Bellen bellen.Niemand die iets wist.Aangeraden neem de trein. Nou de trein kon niet.Er gaat na die tijd geen trein meer richting Amsterdam. was al na half 9.Een bus naar andere plek ging ook niet alles reed niet zo laat meer naar bepaalde plekken dat je over kan stappen.Thalys misschien die veel duurder is en wie zegt dat ze je dat gaan vergoeden?Moest volgende dag werken kon niet zeggen ga naar mijn vriendin terug.Gelukkig kwam die bus wel na uren maar stampvol en dan zo een verhitte chauffeur die niet netjes kan praten en uitleggen waarom hij zo laat was? Was iets gebeurd bij Frankrijk en dan komen ze in de file dus die man is ook doodmoe vanuit Parijs komend.In ieder geval na veel stress hoe ik thuis zou komen die zelfde dag.Toch nog thuisgekomen na engelengeduld.Alleen dan moet ik een taxi nemen +- 60 euro vanaf bepaald station of de nachtbus nemen en ben je wel kapot als je thuis aankomt. Dus dat soort onverwachte situaties kan je wel tegenkomen met deze buslijnen.Maar als je weinig inkomen heb kom je toch nog ergens met deze Maatschappijen.

  19. Sander schreef:

    Ik heb in 2017 voor het eerst Flixbus geprobeerd en er meerdere malen mee gereisd op de volgende routes:

    Amsterdam – Brussel
    Brussel – Groningen
    Groningen – Berlijn (retour nachtbus)
    Wenen – Budapest (retour)
    Eindhoven – Groningen

    Nooit problemen gehad hooguit 15 min vertraging. Ben zelf zeer te spreken over Flixbus. Maar nu ik de reacties lees hebben veel mensen ook andere ervaringen

  20. Tim schreef:

    Mijn ervaring is dat met name de nachtbussen van Flixbus zeker aan te bevelen zijn. Weinig verkeer en dus geen vertraging. Fijn alternatief nu de nachttreinen zijn opgedoekt.

  21. passagier flixbus schreef:

    voor t eerst met de dagbus naar Berlijn vanuit Groningen. Chauffeurs spraken prima Duits, gaven uitleg over de reis en de stops en met een uur vertraging gearriveerd. Bij navraag over de vertraging bleek het dat de pauze van de chauffeur niet in de reistijd is meegenomen omdat de reis eerder door 2 chauffeurs werd gedaan en nu maar door 1. Hierdoor kom je dus ook 45 minuten later aan. Aanpassing van dit schema schijnt erg ingewikkeld te zijn.
    Verder een prima rit gehad als je gewoon accepteert waar je voor hebt geboekt.

  22. Een chauffeur schreef:

    Wat ik hier nergens lees zijn reacties op de vaak enorme vertragingen die de bus oploopt door de vele wegwerkzaamheden in Duitsland in de zomermaanden. Men snapt vaak niet waar vertragingen door veroorzaakt worden. Welnu, een bus heeft ramen, men heeft dus de gelegenheid om te zien wat er buiten gebeurt en ook dat de bus stilstaat of langzaam vooruit komt. Ik, als Flixbus chauffeur, en mijn collega’s hebben daar geen macht over, net zoals de starre rijtijden waar wij ons aan te houden hebben. Bovendien is een beetje weerwoord ook niet zo gek en dan gaat het over de vaak asociale en ronduit smerige passagiers die het toilet bevuilen en de bus zien als een vuilnisbak waar je gewoon al je troep op de vloer kunt gooien. Natuurlijk zijn gelukkig niet alle passagiers zo, net zomin als dat alle chauffeurs bot zijn. Ook wij zijn mensen en is ook voor ons niet elke dag hetzelfde.

    1. Tony schreef:

      Dat door ramen naar buiten kijken doen chauffeurs toch ook? Die kunnen dan ook redelijk actueel aangeven aan welke routes gewerkt word.

      Dit is overigens vrij makkelijk met een beetje googelen tegenwoordig te vinden, en zou op zijn minst kunnen worden aangegeven via de app of op de website van de vervoerder (zoals zoveel vervoerders overigens gewoon doen). Ik vind niet dat de verantwoordelijkheid wat dit betreft trouwens bij chauffeurs ligt maar bij het bedrijf. De technologie ligt er voor.

      1. Arno Luinenburg schreef:

        Een buschauffeur gaat achter zijn stuur echt niet googelen naar aan alternatieve route. Die routes zijn vaak niet sneller omdat anderen ook die route nemen.

  23. Sumaya schreef:

    Ik ben bijna 17 en ik Will met mij kleine broetje mee reizen en hij is ook bijna 3 jaar

  24. Sumaya schreef:

    Hoi ik ben bijna 17 jaar en ik wil samen met mij kleine broetje mee riezen en hij is ook bijna 3 jaar

    1. Maureen Carter schreef:

      Ik weet niet waar je naartoe wil? Maar je kan niet alleen reizen met een kind van 3 jaar. Je bent nog geen 18 jaar. In Nederland heb je toestemming nodig van je ouders. En je broertje ook . Zoiets gaat via de gemeente waar je woont.Want weet niet of andere grenswachters dit toelaten. Maar je moet kunnen aantonen dat het je broertje is.Ook al is het je eigen kind ,als je als een ouder op vakantie gaat met je kind moet je een document bij de gemeente halen met een stempel op.Zodat als je een relatie hebt of getrouwd ben dat men weet dat je het kind niet ontvoerd.Je kan reizen met een ouder iemand en die moet dan op het document gemachtigd zijn dit kind mee te mogen nemen en geloof dat je als 17 jarige ook dat document moet hebben dat de oudere persoon je begeleid. Ik weet dit als een ouder gezin dat ik dit moest aanvragen als ik op vakantie ging met mijn kinderen en nu met me kleinkinderen.En mijn nichtje ging een keer alleen op vakantie ze was nog geen 18 jaar.Stond ze op Schiphol ze mocht niet alleen reizen.Gelukkig was ze vroeg en had mijn oom wat connecties had en zo kon ze alsnog die dag reizen.Van andere mensen weet ik dat ze de vlucht misten.

  25. Feben schreef:

    Ik wil graag op 28-07-2018 trug op 12 -08-2018

    1. Erwin Wessels schreef:

      Gaat u daarvoor naar de site van Flixbus.

  26. Teleurgesteld schreef:

    Ik wou voor het eerst met de flixbus naar Denhaag gaan een paar dagen geleden.
    Maar dat ging niet door.
    Want de bus kwam zonder bericht niet op dagen en de ik werd zonder bericht ingeboekt naar een andere bus ik was aan het wachten vanaf half 11 en toen pas om 13.00 uur besloot ik om de trein te nemen.
    Ik ga nooit en te nimmer meer met deze bus geef mij maar lekker de trein. Mijn geld heb ik ook nogvdteefs nietvterug na hethaaldelijk gebeldvte hebben.
    Ik heb al een advocaat ingeschakeld.

  27. jac weij schreef:

    je kan toch niet voor een dubbeltje eerste rang zitten dan moet je een taxi nemen

    1. Erwin Wessels schreef:

      Een taxi is wel wat duurder dan ‘een dubbeltje’…

  28. Ilias schreef:

    Ongelooflijk slechte ervaring, hadden tickets gekocht voor de bus vanuit Antwerpen naar Schiphol om 02:20. Wij waren al om 01:20 h aanwezig op het perron. Om 01:40 kreeg ik een bericht dat de rit meer als een uur vertraging had…. Vertraging om 02:00 ‘s nachts? Hoe kan dit?Niet erg leuk als je een vlucht moet halen. Wij hebben direct de chauffeur aangesproken van de eerste flixbus die daar ook halt hield. Wonder boven wonder ging die ook naar Schiphol maar dit was de bus die al om 00:00 had moeten vertrekken. Die man was echter super onvriendelijk. Wij konden niet mee rijden , onze naam stond niet op de lijst. Letterlijke quote: ” Is toch niet mijn probleem als je u vlucht mist? Ik kan daar niks aan doen” . Uiteindelijk nog op tijd in Schiphol geraakt door onze eigen wagen te nemen, geen tegemoetkoming gekregen. Een uur of twee vertraging is blijkbaar doodnormaal…. Als je met flixbus om 05:00 h in Amsterdam wilt zijn , vertrek je dus best de avond ervoor om 22:00 h, en dan is het nog steeds hoogst onzeker dat je er op tijd geraakt………leve de auto!

    1. arnout zwarteakker schreef:

      Ik lees veel beoordelingen over Flixbus en het valt me op dat veel passagiers een rit kopen die met een paar minuten speling precies aansluiten moet op een vlucht. Nou, zelfs als ik met de trein reis om op een luchthaven te geraken dan zorg ik wel dat ik minimaal vier uur extra tijd heb ivm met vertragingen, laat staan met een Flixbus. Wat ik ook steeds vaker hoor is dat die buschauffeurs van Flixbus doodleuk wegrijden zonder al hun passagiers (weer) binnen te laten en dat er meer en meer bagage ontvreemd wordt. Dat is toch eigenlijk wel het allerlaatste wat je wilt overkomen. Niet alleen door oneerlijke passagiers, maar ook door clubjes dieven die op onbewaakte momenten hun slag slaan/de bagagedeuren openen die om vagen redenen nooit op slot gaan.

  29. Rick uit Sneek schreef:

    Ik moest in Sokolov, Tsjechie zijn. Om daar te komen moest ik zondag om 13.15 uur in Drachten instappen en uiteindelijk was ik 13.10 op de plaats van bestemming. Dan ben je 24 uuur onder de pannen…
    Ik denk dat als je met de bus reist die lange reistijden en overstaptijden voor lief moet nemen.Wat verwacht je dan? Als je sneller en zekerder wilt reizen gaat je dat zeker en vast meer geld kosten.
    De chauffeurs waren inderdaad wat kortaf, vooral die ene in Tsjechie bij wie de indruk ontstond dat hij er niet echt zin in had.
    Al met al vond ik de reis een ervaring die voor herhaling vatbaar is, dus Flixbus zal mij nog wel een keer zien boeken.

  30. Johan Jansen schreef:

    Ik wil graag dat mensen die online reageren fatsoenlijk Nederlands leren. Zeker waar dit grammatica en spelling betreft.

    1. Erwin Wessels schreef:

      Niet helemaal mee eens, immers is niet iedereen de Nederlandse taal zo machtig als jij en ik. Maar ik ben wel van mening dat een reactie leesbaar moet zijn voor anderen. Daarnaast, als je een reactie hebt geplaatst, kan je hem niet meer wijzigen, ook al zie je achteraf dat je een paar tikfouten hebt gemaakt.

      Een reactie als ‘ik wil chipkaart’ mag van mij wel achterwege gelaten worden, want niemand heeft hier iets aan en het voegt niets toe. Maar degene die zo-iets plaatst zal waarschijnlijk niet snappen wat voor site dit is.

    2. Anoniem schreef:

      Wel eens gehoord van ; niet aangeboren hersenletsel ???
      Kan ook een academisch misvormde gebeuren.

  31. .ot en sien schreef:

    wat een leuke en minder leuke verhalen,misschien kan het vanaf nu alleen maar leuke en enthousiaste verhalen worden van tevreden klanten

  32. Azeitona schreef:

    Vorige week ben ik van Aalborg naar Amsterdam gereisd met Flixbus. De dag voor mijn vertrek ben ik reviews gaan checken, het was voor mij immers de eerste keer dus ik was wel benieuwd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel van schrok van alle negatieve ervaringen en ik dacht nog “dat had ik beter niet kunnen lezen”. Ik bereidde me dus al voor op een hoop ellende, maar ik moet zeggen.. mijn reis verliep perfect, vriendelijke chauffeurs, geen gedoe en alles netjes op tijd. Met het vliegtuig was ik misschien wel 5 x sneller thuis geweest, maar de ticketprijs maakte alles goed hoor.
    Ik snap dat er nog wel een hoop verbeterpunten zijn, sommige ervaringen die mensen hier boven mij hebben meegemaakt zijn inderdaad ongehoord, vergeet echter niet dat het duizenden keren wel gewoon goed gaat. Klagen over vertragingen en gemiste overstappen gaat er bij dan weer niet in, hebben deze mensen nooit in de file gestaan? (ok, ervan uitgaande dat dat de oorzaak is). Hoe kan je Flixbus dat kwalijk nemen?
    Mensen zijn sowieso eerder geneigd om een negatieve review te plaatsen dan een positieve, wat ik ergens ook wel begrijp, maar enige nuance is wel op zijn plaats denk ik.

  33. Lexie schreef:

    Na ontvangst van de Hema mail met de Flixbus aanbieding wordt ik direct enthousiast voor deze prijs kan ik eindelijk een keer met ons dochtertje onze familie in Zwitserland op zoeken. Ik lees de voorwaarde en er ontstaat bij mij wat onduidelijkheid.
    – Deelnemen aan deze actie mag alleen van af 18 jaar
    oke ik ben ruim de 18 gepasseerd maar mag ik de tickets nu alleen kopen voor mezelf of ook voor mijn dochter?
    – Tijdens de actieperiode kunnen deelnemers een voucher kopen met een unieke code (hierna: “Voucher”) via http://www.hema.nl/tickets waarmee één enkele reis naar een gekozen bestemming binnen Europa eenmaal kan worden verkregen na inwisseling via http://www.flixbus.com.
    valt Zwitserland nu wel of niet onder Europa?
    – De voucher is geldig voor één persoon, ongeacht hun leeftijd. Elke persoon, ongeacht zijn leeftijd, die met FlixBus reist, heeft een FlixBus-ticket nodig.
    oke dus ik mag de tickets wel gebruiken voor mijn dochter?
    – De voucher kan niet worden geannuleerd nadat de voucher is gekocht.
    duidelijk eerst dus goed na vragen voor dat ik ze ga kopen!
    – Vragen over de Promotie moeten worden gericht aan de klantenservice van HEMA op 020 224 2424 of via het contactformulier op http://www.hema.nl/contact.
    Laten we dat dan maar doen.
    Om er zeker van te zijn dat ik geen miskoop doe neem ik op dinsdag 11 juni contact op met de klantenservice van Hema. De medewerkster vind de voorwaarde ook onduidelijk en verteld dat er al meerder mails naar Flixbus uit staan maar dat ze nog geen reactie hebben ontvangen en adviseert mij om zelf contact met flixbus op te nemen.
    Zo gezegd zo gedaan de medewerkster vertelt mij dat mijn dochter van 2 gewoon op het ticket van hema kan reizen op voorwaarde dat ze in een autostoel vervoerd zou worden. Ik bestel daarom op donderdag 13 juni 4 vouchers bij Hema en besluit ze direct te verzilveren bij flixbus. Helaas ontstaat hier een probleem. Er kan maar 1 code tegelijk verzilverd worden en voor kinderen kan geen losticket besteld worden. Helaas is het al te laat en is de klanteservice van Flixbus al gesloten. Ik bel daarom op vrijdag 14 juni met Flixbus en krijg te horen dat de tickets niet geldig zijn voor kinderen(dat is toch wat anders dan dat ik uit de voorwaarde haal en wat mij dinsdag door de medewerkster is verteld) en ik maar gewoon moet bij betalen voor mijn dochter (€45,99 de zelfde prijs als voor een volwassenen). Als ik vertel dat er van alle gesprekken opnames zijn krijg ik te horen dat ik dan maar een klacht in moet dienen via de website. Ik besluit het formulier in te vullen(gedaan op 14 juni maar zonder reactie) en de klacht ook via de chat op Facebook na te vragen. Via Facebook krijg ik te horen dat ik voor mijn dochter een volwassen ticket moet boeken en dan moet bellen om een notitie te laten maken voor de chauffeur zodat hij weet dat ik met een kind reis. Op het moment dat ik mijn ticket wil boeken komt er een nieuw bericht binnen waar in staat dat mijn dochtertje niet mee kan op de vouchers die via Hema gekocht zijn. Als ik woest door alle tegenstrijdigheden opnieuw bel met de klantenservice krijg ik daar te horen dat het niet kan vanwege de veiligheid van mijn dochter(als ik het ticket a€45,99 betaal kan het wel). Op nieuw meld ik dat de collega die ik eerder gesproken heb mij dit toch echt anders verteld heeft en dat ik ook via Facebook iets anders te horen heb gekregen. Ik wordt verzocht maandag terug te bellen omdat ze het bij het hoofdkantoor in Berlijn na moeten vragen. Ik vraag of ik hier zelf ook contact mee op kan nemen maar dat is niet mogelijk ook een leidinggevende krijg ik niet te spreken.
    Op maandag 17 juni bel ik op nieuw en krijg ik de teleurstellende mededeling dat ik gewoon pech heb. Niets aan te doen jammer maar regels zijn regels.
    Ik bel daarom met mijn frustratie naar de klantenservice van Hema en na een gesprek van een uur kom ik samen met de ontzettend vriendelijke medewerkster tot de conclusie dat de voorwaarden tegenstrijdig zijn. Tickets mogen niet gekocht worden onder de 18 jaar, iedereen die gebruik maakt van Flixbus dient in het bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs ongeacht de leeftijd.
    Misschien ben ik een zeur en niet bijster slim maar als ik op bel voor verduidelijking van de voorwaarde hoop ik toch dat ik een medewerker spreek die mij duidelijk de voorwaarde uitlegt en niet een roeptoeter die zo maar iets roept. Het enige dat ik wil is een bezoekje brengen aan mijn familie, maar tot nog toe ziet het er naar uit dat ik €60,- (voor 4 hemavouchers)heb betaald die ik niet kan gebruiken tenzij ik voor mijn dochter een ticket van 45,99 koop want dan is het ineens wel veilig en kan ze wel mee.

    Op dinsdag 19 juni besluit ik nog 1 keer de voorwaarde dit keer (met hulp van google translate) nogmaals door te lezen mijn Engels is qua spraak prima, maar soms komt het gewoon niet helemaal binnen wat ik lees. als ik alle onduidelijke voorwaarde waar ik na vraag over heb gedaan word ik alleen maar bozer en bozer over het feit dat er dus helemaal niet staat dat mijn dochter niet mee mag ze mag de voucher niet kopen maar ik mag het haar wel geven want ongeacht leeftijd mag iedereen gebruik maken van een voucher.

    de volgende punten in de voorwaarde heb ik inmiddels mijn vraagtekens bij.
    Flixbus en / of HEMA hebben het recht om een Deelnemer van de Promotie uit te sluiten als er een vermoeden bestaat dat de Deelnemer niet handelt in overeenstemming met deze Promotievoorwaarden.
    duidelijk en wat als Flixbus zich niet aan de voorwaarde houd? Krijg ik dan mijn geld als nog terug of ga ze er voor zorgen dat ik via een ander mogelijkheid als nog mijn familie kan gaan bezoeken?En de kosten voor de vele bel minuten die ik heb gemaak? natuurlijk gaat het mij niet om extra kosten vergoeding maar het terug krijgen van mijn geld voor vouchers die ik niet kan gebruiken(tenzij ik mijn dochter alleen thuis laat) zou enorm fijn zijn.
    Flixbus en / of HEMA behouden zich het recht voor om de Promotie eenzijdig te wijzigen of te beëindigen. Als de Promotie wordt aangepast of beëindigd, wordt dit aangekondigd op http://www.hema.nl/tickets en op http://www.flixbus.nl
    schijnbaar is flixbus degene die zonder dit te vermelde de voorwaarden heeft gewijzigd en mijn dochter niet mee mag op de voucher

  34. Ila schreef:

    Er is helemaal geen organisatie. Ze boeken meerdere keren de ritten om tot een dag verschil, sturen via mail verkeerde info door en laten heel erg lang aan de lijn hangen tegen dat ze antwoorden. Daarnaast was onze bus bijna twee uur te laat, de mensen waren zeer arrogant en niet georganiseerd en lieten onze handbagage niet toe terwijl het overeenkwam met de voorschriften op de website. Ze lieten ons daarnaast helemaal achteraan zitten naast moeder met twee kinderen die bleef duwen terwijl er nog plaatsen vrij waren.

  35. Piet schreef:

    Wat een drama al die klachten en recencies. Het is duidelijk, Flixbus is, slecht, omdat ze willens en wetens klachten pareren. Ik zie een Alex reageren en hem elke keer hethetzelfde argument noemen, dynamisch verkeer. Boetes vanwege reistijden.
    Ales, ik bedoel Flixbus, neem jouw klanten serieus.
    Lijkt me goed om alle klachten. Te bundelen en aan te melden bij opgelicht

  36. roon schreef:

    Ik vind het een fantastisch alternatief voor de trein. Mijn reis naar Brussel-airport verliep goed en zeer voordelig.Met mijn 115kg kon ik ruim zitten.
    Bovendien super goedkoop. Men mag niet vergeten dat de treinen met uw belastinggeld worden gefinancierd.

  37. roon schreef:

    WAAROM WORDT MIJN REACTIE NIET GEPUBLICEERD?
    was het niet wat u bedoelde te lezen?

  38. Agaath schreef:

    1x gebruik gemaakt van de flixbus…..prima…..

  39. Broog khalifa schreef:

    Ik heb geen Gmail gekregen ik heb ticket voor 2 persoon gekocht Broo
    Broog khalifa Osman idriss Hasabalallah Antwerpen centraal naar Paris om 9:50 vandaag

Laat een antwoord achter aan Johan Huisman Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *