fbpx

Geen vervolg op NS-proef Schiphol Garantie Service

De proef waarbij reizigers tegen betaling gegarandeerd hun vliegtuig konden halen krijgt voorlopig geen vervolg. Dat zegt een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen tegenover Treinreiziger.nl.

De proef werd vorig jaar zomer gehouden en is inmiddels afgerond. "Onze conclusie is dat het een mooie aanvulling was op onze dienstverlening maar dat er ook te weinig animo voor was om het standaard aan te bieden," legt NS-woordvoerder Eric Trinthamer uit. 

Tijdens de proef kregen deelnemers via een app advies en konden zonodig chatten met NS-medewerkers. Als er vertraging ontstond werden er zonodig taxi´s geregeld. Als de aansluiting met het vliegtuig dan toch nog mis zou lopen, zou NS de kosten voor de nieuwe vlucht vergoeden. Voor de service moest tijdens de proef 5 euro worden betaald, ongeacht het aantal reizigers.

De proef zorgde voor de nodige kritiek, omdat reizigersorganisaties vonden dat de garantie er altijd moest zijn zonder extra kosten. NS vond de kritiek niet terecht, omdat het bedrijf er alles aan doet om stipt te rijden en als dat niet lukt reizigers de kosten van hun treinkaartje terug kunnen krijgen. Bovendien wees het spoorbedrijf erop dat het onmogelijk zou zijn om iedereen een persoonlijk advies te geven.

Alhoewel er voorlopig geen vervolg komt op de proef, sluit het spoorbedrijf niet uit dat er in de toekomst alsnog een product komt dat lijkt op de Schiphol Garantie Service. "We zijn nog steeds van mening dat de Schiphol Garantie Service past in een pakket van dienstverlening en wanneer wij denken dat er voldoende animo is dan wordt opnieuw gekeken of we het alsnog introduceren."

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *