Staatssecretaris Huizinga van V&W is niet van plan het RVV aan te passen om de Veolia-haltepalen te legaliseren. Na een uitspraak van de rechter bleken de haltepalen niet voldoende om bushaltes te vrijwaren van parkerende auto’s.
Een halte moet volgens Huizinga met bord L3 worden aangegeven. Alleen dan gelden de gedragsregels waaronder een verbod voor bestuurders om binnen de bebouwde kom stil te staan bij een halte. En ook heeft een bus wettelijk gezien geen voorrang bij het wegrijden.
‘Uniforme herkenbaarheid van de halte is van groot belang voor de verkeersveiligheid en van de afdwingbaarheid van de gedragsregels, zoals parkeerverboden en voorrangsregels’, aldus Huizinga. Daarom wil ze het RVV niet veranderen.
Zie ook: "Kantonrechter erkent bushalte Veolia niet"
Bron: www.verkeersnet.nl
Nederlandse treinreizigers moeten ook dit jaar rekening houden met verstoringen op het spoor. Daarvoor waarschuwt…
Het treinverkeer wordt komende zaterdag om 22.30 uur drie minuten stilgelegd naar aanleiding van de…
NS past in juni de dienstregeling aan van treinen die over de HSL rijden. Op…
Opnieuw hebben twee hoofdconducteurs en een machinist (MCN) te maken met een ernstig geval van…
Net als in Amsterdam krijgt ook de Brusselse terminal van Eurostar de komende tijd een…
De Nederlandse Spoorwegen bevestigen het alsnog. In 2025 verdwijnt de ICE naar Basel en maakt…