fbpx

Goedkope treinkaartjes naar België? Test deze vergelijker

16 mrt 2017 14:38

Met de trein voordelig op stap: Treinreiziger.nl wil het reizen met de trein aantrekkelijker maken door tools te ontwikkelen waardoor je eenvoudig goedkope treinkaartjes kan vinden. Daarom werkt onze site ook aan een prijsvergelijker voor treinkaartjes naar België.

Al langer biedt Treinreiziger.nl een prijsvergelijker voor goedkope treinkaartjes in Nederland. Het idee is om die tool ook uit te breiden naar Belgische bestemmingen. Eenvoudig is dat niet, omdat we geen realtime tarieven hebben van internationale treinkaartjes. Voor de Benelux gelden er echter vaste tarieven. Dat biedt aanknopingspunten om ook een tool te bieden voor goedkope treinkaartjes naar België.

Wie met de trein naar België reist is namelijk soms goedkoper uit als het treinkaartje wordt gesplitst in twee delen. De bedoeling is dat een toekomstige tool helpt om snel uit te zoeken wat het goedkoopst is. De eerste demo is gericht op Antwerpen en Brussel. De tool laat snel de prijs zien van een gesplitst ticket. Daarbij is het uitgangspunt een e-ticket, zodat je in Roosendaal niet uit de trein hoeft om uit te checken. Een gesplitst ticket is lang niet altijd goedkoper. Voor een aantal populaire verbindingen zijn de tarieven voor een direct ticket handmatig verwerkt in deze tool; als er geen prijs wordt getoond kan je deze zelf opzoeken bij NS International. Het Weekendretour is eveneens nog niet verwerkt in de tool.

Treinreiziger.nl hoort graag wat je van deze tool vindt. Is dit handig? Ook als je dingen tegenkomt die nog niet kloppen, horen we het graag. We beseffen dat de vergelijker voor goedkope treinkaartjes naar België (Antwerpen/Brussel) nog zeer beperkt is, maar we moeten ergens beginnen. Je kunt onder dit artikel reageren.


Deze prijsvergelijker geeft een indicatie en is nog in ontwikkeling.

Onderaan deze pagina kun je je mening geven of het ons laten weten als er iets nog niet klopt.

9 gedachten aan “Goedkope treinkaartjes naar België? Test deze vergelijker”

  1. OV Nederland schreef:

    Ik heb het idee dat NMBS het oudste materieel naar Nederland stuurt. De NMBS-stoptreinen bij Maastricht en Roosendaal zien er hartstikke oud en slecht onderhouden uit.

  2. Pieter Klootwijk schreef:

    Het materieel wat naar Roosendaal komt, de varkensneuzen, zijn van halverwege jaren zeventig.
    Wat op Maastricht rijdt zijn de duikbrillen en zijn van begin 1980.
    Zolang de Prorail geen toestemming geeft, moeten we het met dit materieel doen.

    1. Jan de Rijcke schreef:

      Er bestaat ook een Go1-Roosendaal product voor jongeren <26 jaar. Je krijgt dan de normale Go1, met als aanvulling het stukje t/m Roosendaal (7,90 euro Roosendaal – elk station in België, online te bestellen).
      Verder is voor weekendjes een NMBS weekendretour erg voordelig. Ook deze is

      1. Go1 Pass wordt als het goed is weergegeven als je leeftijd aanpast.

      2. J. Lambregts schreef:

        ha Jan,
        heb je die ook vanuit Maastricht?

        Bovendien wordt ‘biljetten ..’ niet geaccepteerd; Roosendaal noch Maastricht?
        Tenminste, vanuit nmbs.be word ik automatisch doorgeleid naar belgianrail.be, zonder gewenste mogelijkheden laat staan resultaat?

        1. Jazeker. Optie Maastricht moet nog in deze vergelijking worden ingebouwd. Op deze pagina kun je kijken: http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbewijzen/buitenland/maastricht.aspx
          Go Pass-1 is voor jongeren

        2. Jan de Rijcke schreef:

          Het bestelproces bij NMBS is nogal strikt. Vul eerst vertrek en bestemming in. Let bij de biljetkeuze op het verschil tussen “van Maastricht” en “naar Maastricht”. En houd er rekening mee dat je niet met iDeal kunt afrekenen (wel met credit card).

        3. Rian van der Borgt schreef:

          Dezelfde tickets heb je ook bij NMBS-Europe (www.b-europe.com). Dienstregeling opvragen (retour vragen als je dat wilt), tickets kiezen en betalen. Ook met iDeal.

    2. Paul schreef:

      Op Maastricht rijden geen Duikbrillen maar Breaks. Ook uit de jaren ’80 overigens.

Laat een antwoord achter aan Jan de Rijcke Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *