Home

Half miljoen deelnemers voor NS Extra

Binnen anderhalf jaar na de start telt NS Extra een half miljoen deelnemers. NS biedt dit klantprogramma sinds juni 2016 aan voor reizigers met een persoonlijke OV-chipkaart. De meest gewaardeerde service is de check-uit alert – hiervan zijn er inmiddels ruim 90.000 verstuurd.

Wie meedoet aan NS Extra ontvangt een mailbericht bij een vergeten check-uit, waarna dit gemakkelijk en snel is te herstellen. Als deelnemers enigszins vaste reispatronen hebben, dan kan NS de correctie automatisch doen. Als het reisgedrag wisselend is, kun je bij NS Extra zelf aangeven waar je bent uitgestapt.

Ron Schneider, Hoofd Marketing & Sales bij de NS: “Een half miljoen gebruikers is een mooie mijlpaal na anderhalf jaar. NS Extra neemt met de check-uit alert een belangrijke frustratie weg bij onze klanten. Wij zijn blij met dit succes en willen graag verder groeien met NS Extra, zowel in aantallen deelnemers als in het service-aanbod.”

NS Extra biedt ook andere voordelen die samenhangen met reisgedrag. Dit kan bijvoorbeeld een korting zijn op een Dagretour of Meereiskaart. Ook zijn sinds de start al tijdelijke upgrades naar de eerste klas aangeboden. Niet elke deelnemer krijgt dus dezelfde aanbieding. Soms worden er doelen gesteld om van de aanbieding gebruik te mogen maken, bijvoorbeeld een bepaald aantal reizen in een maand.

NS zegt de dienst de komende periode “steeds meer op maat” te willen maken. Dit kan door bijvoorbeeld door ook voordelen op het eigen treinstation aan te bieden. NS Extra werd in 2015 als pilot gestart. Sinds juni 2016 is de dienst voor iedereen beschikbaar.

This post was last modified on 23 maart 2018 12:44

Share
Tags: NS Extra

Recent Posts

Reageren (tijdelijk?) uitgeschakeld op Treinreiziger.nl

Op de website Treinreiziger.nl is de mogelijkheid om te reageren op artikelen voorlopig uitgeschakeld. Dit…

2 uur terug

NS verkoopt ook Abellio Duitsland: in 20 jaar 260 miljoen in buitenland verloren

NS verkoopt zijn dochterbedrijf Abellio Duitsland aan de Duitse spooronderneming BeNEX, maakte het spoorwegbedrijf dinsdag…

1 dag terug

ProRail: ook dit jaar veel hinder voor treinreizigers

Nederlandse treinreizigers moeten ook dit jaar rekening houden met verstoringen op het spoor. Daarvoor waarschuwt…

6 dagen terug

NS legt zaterdagavond treinverkeer drie minuten stil na mishandeling conducteur: ‘Kan zo niet langer’

Het treinverkeer wordt komende zaterdag om 22.30 uur drie minuten stilgelegd naar aanleiding van de…

1 week terug

NS past HSL-dienstregeling aan op snelheidsbeperkingen

NS past in juni de dienstregeling aan van treinen die over de HSL rijden. Op…

1 week terug

Vakbond na aanval op rijdend personeel: “Ingrijpen of wachten op dodelijk slachtoffer”

Opnieuw hebben twee hoofdconducteurs en een machinist (MCN) te maken met een ernstig geval van…

1 week terug