Het gebruik van de huidige generatie perronbanden voor het verhogen van bushaltes bevalt niet altijd even goed. In ieder geval Connexxion rapporteert de nodige schades in de vorm van meer bandenslijtage en schade aan de carrosserie. Een nieuw model perronband moet een oplossing bieden.
De nieuwe perronband maakt het vervoerders mogelijk om bushaltes probleemloos te verhogen en daarmee tegemoet te komen aan de wettelijke eis van toegankelijkheid, aldus de leverancier. Bovendien zou de persoonband ervoor zorgen dat de beschadiging aan de verlaagde bussen duidelijk afneemt.
De band is ontwikkeld door Excluton samen met Connexxion. De perronband is gebaseerd op de bestaande 10/20 x 40 x 100 band, maar dan aangepast aan de kennis en ervaringen die men tot nu toe heeft opgebouwd bij de realisatie van verhoogde bushaltes. De zogenaamde ExcluGare zo meldt de leverancier, heeft een zuivere maatvoering, een glad afgewerkte zichtzijde, splintervrije afgeronde vellingranden, een verdekte hol- en dolverbinding en antislipgedeelte op de bovenzijde van de band. Inmiddels worden de eerste bushaltes met de nieuwe banden aangelegd in de gemeente Westervoort.
Op de website Treinreiziger.nl is de mogelijkheid om te reageren op artikelen voorlopig uitgeschakeld. Dit…
NS verkoopt zijn dochterbedrijf Abellio Duitsland aan de Duitse spooronderneming BeNEX, maakte het spoorwegbedrijf dinsdag…
Nederlandse treinreizigers moeten ook dit jaar rekening houden met verstoringen op het spoor. Daarvoor waarschuwt…
Het treinverkeer wordt komende zaterdag om 22.30 uur drie minuten stilgelegd naar aanleiding van de…
NS past in juni de dienstregeling aan van treinen die over de HSL rijden. Op…
Opnieuw hebben twee hoofdconducteurs en een machinist (MCN) te maken met een ernstig geval van…