fbpx

Hoe verzilver je een AH Dagretour?

27 sep 2017 17:25

Meerdere reizigers stellen aan Treinreiziger.nl de vraag: hoe verzilver ik het AH-treinkaartje ? En omdat het verzilveren wat omslachtiger is dan gebruikelijk, leggen we dat in dit artikel uit. Heb je geen zin om te lezen? Dan kun je ook de video bekijken.

1. Koop het AH Dagretour
Je kunt natuurlijk alleen een AH-treinkaartje verzilveren als je er één gekocht hebt. Je kunt ze ook online kopen. Na aankoop krijg je een bonnetje (of een e-mail bij online aankoop) met een vouchercode.

2. Ga naar spoordeelwinkel.nl/ah
Ga naar spoordeelwinkel.nl/ah. Het lijkt alsof je opnieuw 19 euro moet betalen. Negeer dat en vul je persoonsgegevens in. Pas in de laatste stap kies je niet voor betalen, maar vul je bij “Kortingscode” de ontvangen vouchercode in. Dan wordt de eerder getoonde 19 euro alsnog in mindering gebracht, en kun je dus toch kosteloos het proces afronden.

3. Verzilveren op ns.nl
Je bent nog niet klaar! Nadat je het proces bij de Spoordeelwinkel hebt doorlopen ontvang je in een paar minuten later (uiterlijk een half uur) een e-mail. In deze e-mail staat de link om het treinkaartje definitief te kunnen verzilveren. Ook zit er een bijlage bij deze e-mail. Deze bijlage moet je uitprinten om bij AH een drankje te kunnen halen en de Eggwrap.
Let goed op: na verzilveren kun je het niet meer aanpassen. Dus verzilver alleen als je zeker weet dat je gaat reizen. Tijdens het verzilveren kies je de reisdatum, het reistraject en vul je de persoonsgegevens in.

4. E-ticket uitprinten of laden op de smartphone
Na het verzilveren krijg je een e-mail. Je kunt het treinkaartje uitprinten, of je kunt het laden op de smartphone. Kies je voor laden op de smartphone? Dan heb je wel de NS-app nodig. De Eggwrap + drank kun je alleen bij AH to Go halen als je de voucher hebt uitgeprint. Deze voucher vind je als bijlage in de eerdere e-mail (“Orderbevestiging Spoordeelwinkel”), en niet in de e-mail “Zo haalt u uw kaartjes op”.

30 gedachten aan “Hoe verzilver je een AH Dagretour?”

  1. H quik schreef:

    Wat een gedoe. Gewoon een kaartje kopen die dan gewoon mee in en uit kan checken.

    1. Hildebrand van Kuyeren, Treinreiziger.nl schreef:

      Op zich ben ik wel voorstander van e-tickets, maar deze actie is wel erg omslachtig.

  2. L. Wiersinga schreef:

    Volkomen mee eens. Waarom wordt het zo ingewikkeld gemaakt, is dat om reizigers in of juist uit de trein te weren?

  3. L. Wiersinga schreef:

    Volkomen mee eens. Waarom wordt het zo ingewikkeld gemaakt. Is dat om het reizigers zo moeilijk mogelijk te maken?

  4. w van hierden schreef:

    ik heb alle handelingen voltooid [vouchercode gekocht en de bestelling gedaan om het ticket te verzilveren, echter komt er geen email terug om het ticket te verzilveren. hierbij raad ik mijn medereizigers aan om geen ticket bij albert heyn te kopen onder deze voorwaarden,je betaald 19 euro en krijgt er niks voor terug!

    1. Hildebrand van Kuyeren, Treinreiziger.nl schreef:

      Ja hoor, dat hoort binnen 30 minuten te gebeuren. Als dat niet gebeurt moet je even bellen met de klantenservice van de Spoordeelwinkel.

    2. VISSER schreef:

      Volkomen met de mensen eens lukt mij ook niet heeft wel 19 euro betaald VOOR DE KAART BIJ AH maar krijgt niet te zien waar je gegevens moet invullen

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Wat lukt er niet? Echt super simpel is het niet. Maar alles staat hier uitgelegd. Inclusief video. Dus ben benieuwd wat u heeft geprobeerd, en waar het fout gaat.

  5. Ko schreef:

    Prima reactie van voorgaande reisigers. Gewoon goedkoop kaartje kopen en normaal in- uitchecken.

    Wel lekker om zo voordelig te kunnen reizen.

  6. Ko schreef:

    Meneer/Mevrouw van Hierden : doe het nogmaals op uw gemak en dan komt het te printen ticket vast wel tevoorschijn. Het is mij wel gelukt en ik ben niet handig in die dingen. Succes

    1. Nel Jongste schreef:

      Ik denk, fam.van Hierden, dat u volkomen gelijk hebt ! Ik ben er ook totaal onhandig mee.Ik heb niet eens een printer.

      Maar bij alles zeg ik tegen mijzelf :
      ” kom op, blijf kalm, en anders vraag ik de servivedienst HOE IK HIER MEE AAN MOET.

      E N A L L E S K O M T G O E D.

  7. Rosa schreef:

    Ik vind ook niks die treinkaartjes voor uit te printen niet iedereen heeft een printer en dan waarom moet er een wraps en koffie bij doe gewoon een goedkoop retour kaartje waar je gewoon met in en uit check is toch veel klantvriendelijker dan dat uit printen ook voor oudere mensen die ook wel eens met de trein willen gaan en geen printer hebben vind heel klant onvriendelijk en vele met mij

    1. Hildebrand van Kuyeren, Treinreiziger.nl schreef:

      Op zich ben ik wel voorstander van e-tickets, maar deze actie is wel erg omslachtig.

  8. Per Severant schreef:

    Onnodig omslachtig en klantonvriendelijk

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ik zou inderdaad niet adviseren om het op deze manier te ontwerpen. Normaal gesproken is het best gebruiksvriendelijk, maar omdat het verzilverproces via de Spoordeelwinkel verloopt is het ingewikkeld

      1. Gertje schreef:

        Nou, inderdaad. Het kaartje was nog tot daar aan toe, ik heb wel vaker E-tickets van NS gebruikt. Maar om ook de wrap en koffie voucher te vinden had ik dit artikel nodig.
        Nu snap ik deze constructie ook, de eerste mail is in feite alleen nodig voor de AH to Go voucher, daarna moet je nog de NS coupon verzilveren. Maar handig is het niet.

        1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          Klopt inderdaad. Gelukkig dat dit artikel geholpen heeft, maar eigenlijk hoort het proces zich vanzelf te wijzen.

  9. Mootje schreef:

    Geen problemen gehad met het verkrijgen van de e ticket. Maar ik koop ze niet meer. Ik wil gewoon een anoniem kaartje waar ik mee rond kan reizen door Nederland. Verder wil ik niet op 1 datum vast gepind zitten zo als met deze e tickets. Ik vind AH en de NS steeds klantonvriendelijker worden.

  10. Ron schreef:

    Kruitvat heeft ook al van die mensonvriendelijke kaartjes 😡, gewoon een kaartje in en uit checken klaar!
    Duhh lekker handig zeg!
    Etos heeft ze wel weer per 2 oktober 👍🏻

  11. M.R. schreef:

    Zeer klantonvriendelijk.
    Ik heb 2 retour dagtickets gekocht bij AH op 30/9.
    Wil ze nu verzilveren, omdat ik morgen een dagje met de trein wil gaan, en krijg te zien dat ze al eerder gebruikt of ongeldig zijn.
    Zal dit never never nooit meer doen en adviseer mensen om geen kortingsbonnen meer te kopen, nergens niet!!!Is weggegooid geld!!!!

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Als u problemen heeft ondervonden kunt u zich het beste wenden tot de NS Spoordeelwinkel klantenservice.

  12. Petry schreef:

    Erg omslachtig voordat je het kaartje kunt printen .Heb het vorige keer bij vakantieveiling gekocht en was zo geregeld en daarbij ook nog een stuk goedkoper, maar helaas nu geen treinkaartje bij vakantieveiling kunnen bemachtigen.

  13. Lidy van der Sluis schreef:

    Moet je bij elk station in en uit checken

    1. Hildebrand van Kuyeren, Treinreiziger.nl schreef:

      Met de wegwerpkaartjes die afgelopen twee weken bij AH zijn verkocht geldt:
      1) inchecken als u het station binnenkomt
      2) uitchecken als u het station verlaat, of als u van vervoerder wisselt. Dat is niet van toepassing als u alleen met NS reist.

  14. suzanne schreef:

    Wat een omslachtige manier om een kaartje te verzilveren.Kreeg idd ook eerst melding dat code ongeldig was of al gebruikt, schrok me rot.Heel internet afgespeurt en uiteindelijk na een app contact met NS die mij een link stuurde gelukt!
    Waarom zo omslachtig in deze tijd……?
    Maar waar het om gaat is dat het gelukt is we kunnen weg morgen.

  15. h yigitdol schreef:

    Ik koop ze niet meer. Ik wil gewoon een anoniem kaartje waar ik mee rond kan reizen door Nederland. Verder wil ik niet op 1 datum vast gepind zitten zo als met deze e tickets. Ik vind AH en de NS steeds klantonvriendelijker worden.

  16. HTM van der Made schreef:

    Een goeie manier om mensen geld uit de zak te kloppen, want hoeveel kaarten zullen er op deze manier ongebruikt blijven liggen.?

  17. riet.klos schreef:

    treinkaartje activeren wat een situatie.hoe belachelijk kan zoiets gemaakt worden, ik koop nooit meer kaartjes bij,Ah,Blokker , hoe slecht kan dit zijn,bah,bah,dit heb ik geplaats op 29-05-2019.

  18. Anwar schreef:

    Ok sweet

  19. Anwad schreef:

    Ik west

Laat een antwoord achter aan Treinreiziger.nl (Hildebrand) Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *