alles over oenbaar vervoer
u bent hier: informatie // over ons
Over Treinreiziger.nl

Reizigersplatform treinreiziger.nl is in 2005 begonnen. Initiatiefnemer Hildebrand van Kuyeren wilde reizigers overhalen om in plaats van te klagen, mee te denken hoe het beter kan. Bijvoorbeeld door een "idee van de maand" in te sturen. Inmiddels is Treinreiziger.nl veel meer dan alleen een platform voor meedenkende reizigers. Inmiddels is treinreiziger.nl uitgegroeid tot nieuwswebsite in de spoorbranche.

Ontstaan treinreiziger.nl
Treinreiziger.nl is een initiatief van Hildebrand van Kuyeren. In 2005 startte hij deze website. Op dat moment zeiden reizigersorganisaties consistent: we zijn niet tevreden. Ondanks treinen beter op tijd gingen rijden, meer reizigers vervoerd werden én er ook meer treinen gingen rijden. Het leek nooit goed te zijn. Niet echt aanmoedigend om als automobilist eens de trein te nemen. Daarom kwam Logistiek student Hildebrand met een eigen initiatief: deze site. Gelukkig zijn reizigersorganisaties tegenwoordig veel genuanceerder dan een paar jaar terug.

Resultaat
Inmiddels zijn er via deze site verschillende goede ideeën aangedragen. Soms met daadwerkelijk effect. Zo wist een oplettende reiziger een verbetering aan te dragen waardoor de extra reistijd tijdens werkzaamheden met een half uur werd verkort. Dat idee, paar dagen voor de werkzaamheden werd door NS overgenomen en alsnog snel verwerkt. Zo zijn er gelukkig meer voorbeelden van goede ideeën. Toch viel het aantal bruikbare ideeën tegen. Tegelijkertijd bleek er wel een behoefte te zijn aan een website als treinreiziger.nl. Dat blijkt uit het aantal bezoekers: onze website wordt dagelijks door 10.000 personen bezocht. Om daarop in te spelen heeft treinreiziger.nl zich inmiddels meer ontwikkeld als portal. De rubriek "idee van de maand" bestaat nog steeds, maar is meer naar de achtergrond verdwenen. Inmiddels zijn we meer een nieuwswebsite geworden. 

Onafhankelijk
Treinreiziger.nl is nog steeds een onafhankelijke website: we bepalen zelf waarover we publiceren. Wel zijn er reclame inkomsten. Dat geldt zeker bij de artikelen onder internationaal en reizen. In deze rubrieken kunnen ook commerciele belangen een rol spelen. Via advertentienetwerken betalen onder andere SNCF Voyage, Blokker, Hema, NMBS, NS International, DB Autozug, Autoslaaptrein.nl, SkiTrein.nl, AlpenExpres.nl, Swiss Travel Systems, DB, De Jong Intra, WeekendjeWeg, Kras en Thalys.com provisie. In het algemeen wordt er per verkocht ticket/boeking circa 3 tot 4 procent provisie gegeven. We zijn soms ook kritisch over onze adverteerders en publiceren zo nu en dan ook acties van bedrijven die niet bij ons adverteren. 

 

Adverteren   |    Contact   |    Colofon   |    Copyrights   |    Disclaimer   |    Pers   |    Webmasters   |    Vacatures   |    Over ons
Wintersport trein   |    Trein Zwitserland   |    Trein Duitsland   |    Trein Berlijn   |    Trein Parijs   |    Trein Brussel   |    Modelspoor   |    Trein Londen   |    Parkeren Schiphol