fbpx

Kruidvat treinkaartje weekend: € 13,99. Reizen t/m 22 oktober

Deze actie is voorbij. Vind een alternatief via onze prijsvergelijker

Lekker een zaterdag of zondag treinen? Kruidvat verkoopt vanaf 18 juli weer goedkope treinkaartjes voor het weekend. Dit keer gaat het niet om een wegwerpkaartje, maar om een e-ticket. Uitprinten is niet noodzakelijk, tonen via de NS Reisplanner Xtra app voldoet ook. De reis moet plaats vinden op een zaterdag of zondag tussen 22 juli en 22 oktober 2017.

Het treinkaartje kost 13,99 euro per stuk. Wie een Kruidvat Voordeelkaart heeft, kan met 150 spaarpunten de NS dagkaart met korting kopen en betaalt slechts 12,49 euro. Het is een op is op actie.

Hoe werkt het Kruidvat treinkaartje?

Bij aankoop hoef je niet direct een reisdatum te bepalen. Je krijgt namelijk een vouchercode. Die kun je gerust kort voor vertrek, bijvoorbeeld een dag vooraf of nog korter, inwisselen. Bij het verzilveren op deze pagina van ns.nl bepaal je pas de reisdatum en wie er reist. Omdat het een NS dagkaart betreft, hoef je geen bestemming te kiezen. Je kunt op de gekozen dag Kris, kras door Nederland. Niet alleen bij NS, maar ook met de treinen van Syntus, Breng, Arriva en Connexxion. Verzilveren kan dus tot en met 22 oktober. Na verzilveren kun je niets meer aanpassen.

Moet ik het ticket uitprinten?

Niet nodig! Je kunt namelijk ook het ticket op je smartphone tonen. Daarvoor heb je wel de NS Reisplanner Xtra app nodig. Bij het verzilveren kun je kiezen of je het kaartje print of in de Reisplanner Xtra app laat. Het kan natuurlijk ook allebei. Als je kiest voor de smartphone: zorg dan wel voor voldoende batterij! Het e-ticket heeft een qr-code (barcode) om de poortjes te openen, inchecken is echter niet verplicht.

Video: Zo reis je met het e-ticket met je smartphone

Wat als ik doordeweeks wil reizen?

Wie doordeweeks wil reizen, kan bij de Spoordeelwinkel een dagretour kopen voor 19 euro. Ale je met z’n tweeën reist, NS Zomertoer nog goedkoper. De NS Zomertoer is alleen doordeweeks te gebruiken voor omgerekend 13 euro per persoon en is te koop via Te koop via ns.nl. Voor een overzicht van acties die bij ons bekend zijn kun je onze prijsvergelijker gebruiken. Zo vindt je altijd de voordeligste treinkaartjes. De prijsvergelijker en de nieuwste aanbiedingen vind je ook via onze gratis app (Android Play Store of de iPhone app).

Waar kan ik de kaartjes kopen?

Natuurlijk bij alle Kruidvat winkels in Nederland. Maar ook online.

Wat moet ik verder nog weten?

Het Kruidvat treinkaartje is ook geldig bij Arriva, Syntus, Breng en Connexxion. Dat wil zeggen in de trein. Dit treinkaartje is niet geldig in de bus, tram en metro. Uitgezonderd trein vervangende bussen tijdens werkzaamheden. Het treinkaartje is niet geldig in de Thalys. Bij de Intercity Direct, de snelle trein die Amsterdam met Breda verbind via de hogesnelheidslijn, moet er een toeslag van 2,40 euro per persoon per enkele reis betaald worden. Een toeslag moet vooraf worden aangeschaft, en is alleen nodig als er tussen Schiphol en Rotterdam wordt gereisd.

Samenvatting Kruidvat treinkaartje

Betreft: NS Dagkaart, geldig kris, kras door Nederland.
Reisperiode: t/m 22 oktober op zaterdag of zondag
Verzilveringsperiode: t/m 22 oktober 2017
Verkoopperiode: Tot en met 6 augustus 2017
Prijs: 13,99
Geldig bij treinen van:  NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Breng

Altijd goedkope treinkaartjes?

Deze actie is voor het eerst gemeld door Mientje van Zessen. Screenshot folder is afkomstig van Nicky Sytema. 

141 gedachten aan “Kruidvat treinkaartje weekend: € 13,99. Reizen t/m 22 oktober”

  1. Els schreef:

    Pfff wel doordeweeks , niet doordeweeks , met z,n tweeen. Met m,n voordeelurenabonnement ook allerlei beprkingen….

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Ieder kaartje heeft zijn eigen mogelijkheden. De prijsvergelijker helpt om daar inzicht in te krijgen.

    2. dries molenaar schreef:

      Wederom de gegeven paard in-de-bek-kijkert die in een ander onderwerp al aanduidde.

      De aanbieding van persgroep-kranten lijkt mij een stuk gunstiger. Er is eigenlijk een permanente stroom van dit soort kaarten waardoor je als volle-mep-dagkaart koper eigenlijk gewoon in-je-gezicht bedrogen bent. Het is niet voor niets dat de bedrijven met vestigingen op stations deze kaarten daar niet (mogen) verkopen.

  2. sjoerd schreef:

    moet je van te voren een datum invullen ?

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Nee. Je krijgt vouchercode die je later kunt inwisselen.

  3. Joke bakker schreef:

    Een vraag als je treinkaartje koopt van kruitvat mag je dan niet bepalen wanneer je zelf wil want als je een e ticket heb en je moet de dag door geven en er komt wat tussen dat je niet kunt ben je het kaartje kwijt waarom nu op eens die veranderingen zouden er heel veel niet blij mee zijn ,,, graag antwoord gr

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Je hoeft bij aankoop nog geen reisdatum door te geven. Je hebt t/m 22 oktober om de vouchercode te verzilveren en (in het weekend) te reizen. Na verzilveren is aanpassen niet meer nodig. Ik heb de tekst verduidelijkt.

    2. f.klaassen schreef:

      Waardeloos zo’n dagkaart van kruidvat en NS.
      De keuzemogelijkheden zij teruggebracht tot een beslissend moment.meestal zijn ze nog met spoorwerkzaamheden bezig ook die dag.
      Gewoon terug naar hoe het was.Toch niet zo moeilijk een veilig en goed kaartje te maken ?

    3. diberna schreef:

      het oude vertrouwde kaartje … dat is veel handiger … zeker als je nog met kinderen zit en als er dan iets tussenkomt en je hebt je kaartje uitgeprint … helaas … weg … pech … het kaartje kun je dan gewoon een of twee weken later gaan gebruiken … leuk toch en geen miskoop … geen succes zal ik zeggen … aub het kaartje weer terug … mvg

  4. P.Heesakkers schreef:

    De reiziger worstelt zich door allerlei kaartjes/aanbiedingen met verschillen in prijzen en heel veel mitsen en maren. Vragen genoeg maar duidelijkheid des te minder. Ik weet wel, `vroeger` is voorbij. Maar toen was het veel overzichtelijker. Je ging naar het loket, en vroeg b.v. 2e klas enkel of retour, en dat was het dan. Nu ziet men door de tariefering door de bomen het bos niet meer.

    1. dries molenaar schreef:

      Vroeger en nu is zo’n kaart drie/vier keer zo duur aan het loket. Als u daar zo aan hecht hoeft u geen aanbieding te gebruiken.

  5. diny schreef:

    ik vind het maar niks je moet een datum uit printen ik wil zelf uit maken
    wanneer ik wil gaan geef mij maar de normalen dag kaarten

    1. dries molenaar schreef:

      Dan koopt u die toch?

    2. Kees schreef:

      Helemaal mee eens, ik heb nu 2 kaartjes over en die kan ik gewoon op marktplaats zetten. Met e-tickets ben je je geld kwijt als er iets tussen komt.

      1. p schreef:

        Ook dat nog ja.

    3. Imc schreef:

      Je moet van te voren en kan 5 minuten van te voren ook, bij het verzilveren ga je automatisch naar NS en kan je je eigen datum bepalen, ik doe net al week of paar dagen van tevoren, maar als je kan 5 minuten voor je vertrek al doen als je maar in die bepaalde geldigheid zit van je treinkaart staat duidelijk aangegeven.

    4. Ilex schreef:

      Een gewone dagkaart aan het loket van NS kost 50 euro. Je kan voor een actieprijs van 15 euro niet hetzelfde verwachten als voor de volle prijs.

  6. Onthew schreef:

    van Aa naar B? retour of kris-kras?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Dagkaart, dus Kris kras door Nederland. Anders heet het dagretour.

  7. rosa schreef:

    Wat jammer nou weer, een E ticket.
    Wij zaten juist de wachten op de actie van kruidvat.
    Gewoon de kaartjes in het mapje zoals altijd.
    Geen gedoe met uitprinten.
    En dan ook nog alleen op zaterdag of zondag geldig.
    Dit gaat niet goed verkocht worden

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Kruidvat is altijd alleen het weekend. Gaat denk ik best goed verkocht worden. De wegwerpkaartjes zijn wel populairder.

      1. Cees schreef:

        Zal je zien en beleven dat het exit gewone kruidcat kaartje of AH of Blokker kaartje gaat betekenen. Alles gaat maar digitaal. Nou weer gedoe met couponcodes invullen. Vind het helemaal niets..

        1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          Dat denk ik niet hoor. AH had vroeger e-tickets, maar is juist (alweer even geleden) overgestapt naar wegwerp kaartjes. Bij NS doen ze graag experimenten. Ik heb er veel opmerkingen over gehoord, dus vermoed dat het impact zal hebben op de verkoopcijfers.

        2. Dekker schreef:

          Vind ik ook. Ik ben70 plus krijg de kriebels van al dat digitale. Kwam vanmorgen van de koude kermis thuis! Moet je geen pc of smart hebben dan kan je niet meer profiteren van goedkoop reizen. Ouderen weer achter. De geraniums! Wilde iemand een plezier doen kadootje, maar die werd. Robbie’s ik ooklangzamerhand! Geef mij maar de gewone kaartjes.

        3. p schreef:

          Ik ben pas 38, maar ik vind het ook waardeloos al dat digitale. Geef mij ook de gewone kaartje smaar terug, in ieder geval kant en klaar. Niet dat je eerst 7x woordt doorverwezen naar een site, je niet meer weet in welke mail nou de verzilvering van je ticket staat, na 5x printen eindelijk een A4’tje hebt die niet te donker en ook niet te licht van kleur is (leesbaar is).

          Tegen de tijd dat ik een ticket heb verzilverd ben ik soms dagen verder omdat ik geen printer heb en ik geen printer wil; aanschaffen omdat ik verder nooit een printer gebruik. Dan ben ik per jaar nog goedkoper uit als ik een keer met de volle prijs met de trein reis want ik ga bijna nooit met het OV meer. Ik ben afhankelijk van anderen die voor mij kunnen printen, maar daar heb ik ook geen zin meer in.

          Bovendien, zo’n breekbaar telefoontje (of zijn het nou camera’s met belfunctie? :/) hoeft ook niet voor mij, waarop je kan internetten. Ik heb wel een mobieltje maar eentje uit uit de jaren ’00 van deze eeuw. Alleen maar om te kunnen bellen en bereikbaar te zijn, en die kan tenminste wél tegen een stootje want die zijn veel beter dan die van tegenwoordig. En de batterij gaat een week lang mee voor je ze weer hoeft op te laden.

          Ik ben het echt compleet met u eens. Ik ben tot op bepaalde hoogte blij met nieuwe technologie, maar men slaat volledig door, zo ook de kaartjes van NS tegenwoordig. Losse kaartjes willen we, niet dat ellendige gedoe.

  8. John Veldhuis schreef:

    Ik moet vaak glimlachen van de diverse reacties.
    Heel veel vragen zijn echt al in de aanbieding beantwoord. Als daar staat dat je alleen in het weekeinde mag reizen, of als er staat dat je kris kras door heel Nederland mag reizen; dan vragen toch weer diversen of je wel door de week mag en soms ook of je wel alleen van A naar B mag reizen.
    Heel bijzonder is het elke keer te lezen dat mensen zich afvragen of ze soms bij het bestellen/downloaden al de reisdatum moeten invullen, soms met vreemde opmerkingen daarbij. Er staat toch echt in de aanbieding dat bij het verzilveren pas de reisdatum moet worden bepaald.
    Misschien een tip voor deze mensen: Lees eerst eerst een paar keer de aanbieding door voordat u gaat (na)vragen wat er al is geschreven. Groet van John.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Daar heb je gelijk in John. Vaak worden vragen gesteld die al in de tekst staan. De vraag of je direct moet verzilveren stond aanvankelijk niet in de tekst, en n.a.v. de vragen heb ik de tekst nog wat verhelderd.

  9. Toni schreef:

    Vanaf hoe laat s ochtends kan ik dan op zaterdag of zondag reizen?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Vanaf de eerste trein. Eigenlijk al vanaf 0:00 uur s nachts

  10. E.Smit schreef:

    Heel veel mensen hebben geen of een niet werkende printer, beter en gebruiksvriendelijker zijn de kaartjes in het mapje.

    1. Trudy Vis schreef:

      Heel erg vervelend dat je dit kaartje nu ook uit moet printen ,lastig als je er geen 1 bezit..je moet zo de trein in kunnen stappen is veel aantrekkelijker

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Uitprinten is niet verplicht. Smartphone tonen met NS xtra app kan ook.

  11. e.smit schreef:

    Liever de wegwerpticket, niet iedereen heeft een printer.

  12. Rechie schreef:

    Er zal wel een reden zijn voor deze methode ipv wegwerpkaartje. Dit laatste is handiger, maar er zijn er hier bij, waarvoor het nooit goed is. Je bent niets verplicht!!

  13. Bart schreef:

    Beste Treinreiziger, ik snap heel goed dat er bij jullie geen professor achter de computer zit, maar kunnen jullie de tekst eens controleren voordat jullie deze online zetten?
    “met korting kopen en betaalD slechts 12,49 euro.”
    “is het voordeligst uit met de NS Zomertoer, en betaalD omgerekend 13 euro per persoon”
    Geen schande hoor, we begrijpen gelukkig wat er bedoeld wordt. Bedankt voor de info, ik ga er wel weer een paar kopen…

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ik ben inderdaad goed in dit soort foutjes, mijn specialiteit. Artikelen worden wel nagekeken door groepje vrijwilligers, maar in het algemeen pas als ze al online staan. Om zo te zorgen dat onze bezoekers al wel de belangrijkste informatie kunnen verkrijgen.

    2. Ikke schreef:

      Weer zo’n azijnpisser. Gaat om de aanbieding, toch niet om examen perfect Nederlands?

  14. Riky schreef:

    Vandaag een leuk dagje uit gehad met een wegwerp kaartje van Kruidvat mag van mij best blijven en ik denk met mij voor velen

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Dat is dus niet waar. Als je gewoon wacht met de vouchercode te verzilveren tot op het laatste moment, dan kun je dus ongebruikte vouchercodes net zo goed aan iemand anders aanbieden.

      1. Mar schreef:

        Is het mogelijk om pas op de reisdag zelf de voucher te verzilveren daar ik wegens gezondheidsredenen pas op de dag zelf weet of ik kan gaan?

        1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          Dat is in beginsel mogelijk. Alleen als er een storing is – gebeurd gelukkig niet vaak – bij het systeem, kan dat niet.

  15. Riky schreef:

    Vandaag een leuk dagje uit gehad met een wegwerp kaartje van het kruitvat dat mag van mij best blijven en ik denk met mij voor velen

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Alhoewel etickets het ook goed doen, zijn wegwerpkaartjes inderdaad populairder.

  16. j grooters schreef:

    Kan je de tickets ook laten uitprinten in de winkels? Geen printmogelijkheden nm

  17. RG schreef:

    Meer als 10 euro is eigenlijk het kaartje niet waard .
    Gewoon weer de prijzen zoals voorheen zonder gebak en taartje dat zijn we zelf al .

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Tja, als je het niet waard vindt is het advies simpel: niet kopen. Het normale tarief loopt op tot 50 euro. Kruidvat kaartjes kosten al jaren 14 euro. Zonder iets erbij. Met de auto retour Rotterdam – Groningen lukt in elk geval nooit voor 14 euro. Persoonlijk vind ik dat u de waarde daarom onderschat.

  18. Anny schreef:

    Wat jammer dat kruitvat dit gaat veranderen, ik zal dan geen treinkaart meer kopen omdat ik helaas geen printer hebt en ook lastig is een datum in te vullen. Het ging altijd goed met dat kaartje. Ik hoop dat het oude systeem blijft.

  19. riessie schreef:

    Ik heb geen printer meer en heb een sleche ervaring met een e ticket van AH : Op de dag dat ik wou reizen lag het systeem plat en kon ik alsnog gewoon met mijn ov chipkaart.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Dat is balen. In dat geval zou ik nog wel een claim neerleggen bij de NS Klantenservice. In verleden hebben we het zelf ook twee of drie keer meegemaakt. Dat hoort wat ons betreft eigenlijk niet te kunnen. Maar voor de zekerheid adviseren we daarom een dag voor vertrek aan te houden. Dan kun je gedurende die dag indien nodig een paar keer proberen.

  20. V.Giesen schreef:

    Liever de kaartjes in map dan dit !! Ook ik heb geen printer nog computer !!
    Jammer dat Kruidvat hier in overstapt.

  21. Wim Mollink schreef:

    In de actie staat dat je altijd moet in- en uitchecken. Maar dat kan toch alleen bij de stations met poortjes? Hoe moet je met een e-ticket bij een paaltje inchecken?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      E-tickets hebben altijd een qr-code waarmee de poortjes geopend kon worden. Tot nu toe was bij een e-ticket inchecken niet verplicht, en werkte het e-ticket niet bij paaltjes (was ook niet nodig), ik heb nu bij NS de vraag uitstaan of daar iets veranderd aan is.

    2. dries molenaar schreef:

      Inchecken kan overal. De papieren dingen hebben een QR code om poortjes te openen maar checken daarmee nog niet in.

      1. Linda schreef:

        Met e-tickets hoef je niet in te checken. Alleen aan de conducteur tonen. De QR code dient alleen om de poortjes te openen.

    3. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      NS laat weten dat inchecken niet verplicht is. De tekst bij Kruidvat is als het goed is aangepast.

  22. Hh schreef:

    Ook slechte ervaring met vouchers dag van uitprinten lag idd het systeem plat en dat tot 2x toe ..helaas

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      In verleden hebben we het zelf ook twee of drie keer meegemaakt. Dat hoort wat ons betreft eigenlijk niet te kunnen. Maar voor de zekerheid adviseren we daarom een dag voor vertrek aan te houden. Dan kun je gedurende die dag indien nodig een paar keer proberen.

  23. Margriet schreef:

    Wat veel gezeur, wie de e-kaartjes kan
    en wil gebruiken, evenals de kaartjes uit de winkels moet dat gewoon doen. Wie het niks vindt moet gewoon de volle mep betalen, maar hou op met dat gezeur. Misschien niets beters te doen?

    1. dries molenaar schreef:

      Dat zit ik ook al te betogen maar de zeurmensen zijn hardnekkig en met velen.

  24. Trudy Vis schreef:

    Ik en meerdere mensen vinden de kaartjes van kruidvat fijn omdat je ze niet hoeft uit te printen.
    Heel erg vervelend vindt ik dat dit nu niet meer kan want ik ga meestal onverwachts met de trein mee ,hangt ook vaak van het weer af..

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Het is wat omslachtiger, maar kan met smartphone nog steeds op de dag zelf en vrij simpel.

  25. Rien de Boer schreef:

    Wat is het verschil tussen een dagretour (Hema) en een dagkaart (Kruitvat) ?

    1. Ilex schreef:

      Kruidvat verkoopt meestal alleen weekeind kaarten, de andere winkels zoals AH en Hema hebben meestal daluren-kaarten die dus de hele week geldig zijn.

  26. Pablo schreef:

    Wat een aanfluiting dit. Zeer klantonvriendelijk ook, om mensen zonder printer/smartphone zo aan de kant te schuiven. Voortaan naar de Etos.

    1. Cees schreef:

      De manier van treinkaartjes kopen is een aan fluiting. Ouderen mensen kunnen hier niets mee. De oude manier is en was 100 procent beter en .Daarom laat het zo blijven ook voor de verkoop

  27. Anoniem schreef:

    Wat is dit rot nooit meer met de trein denken ze bij kruitvat niet aan de ouderen.

  28. Danny schreef:

    Wat een grappige reacties hier allemaal over de ouderen, of die mensen allemaal uit begin 1900 komen gestapt. de meeste ouderen van nu weten echt wel hoe een pc of printer werkt, die mensen zijn niet achterlijk,

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      De meeste mensen hebben het hier over hun zelf. We zijn zelfs gebeld door enkele ouderen “die er even over wilde praten”. Dat was iemand van 85. Dan snap ik dat je weinig interesse hebt in printer en smartphone. Veel mensen hebben ook verkeerde vooroordelen. Die denken dat je direct datum moet kiezen, printer noodzakelijk is, etcetera.

  29. Anas Bashier mohammedahmed schreef:

    ing bank

  30. sacha schreef:

    Kan ik het kruidvatkaartje combineren met een update naar 1e klas? (aanbieding van NS)

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Bij het verzilveren krijg je de optie om tegen 5 euro extra up te graden naar de 1e klas. Andere tickets voor upgrade zijn in de regel niet te combineren met andere acties.

      1. Ilex schreef:

        Waarom zou dat niet vermeld worden in de actievoorwaarden van Kruidvat (niet jouw schuld, Treinreiziger.nl). Ik wil best een goedkope dagkaart, maar geen 2e klas. (huilende kinderen, luidpratende medereizigers, enz).

        1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          Goeie vraag. Ik weet niet zeker of de upgrade altijd wordt aangeboden of gelimiteerd of alleen bepaalde reis of verzilveringsperiode.

  31. bert schreef:

    Waarom nu zo heb liever een mapje met kaartje heb geen mobiel en geen printer dan maar niet meer met de trein

    1. Ilex schreef:

      En je kent niemand die een computer met printer heeft?

  32. Tamara schreef:

    Een vraag over het kruidvat treinkaartje, tot welke tijd loopt een dag. Stel ik ga zaterdag om 12 uur smiddags naar mijn bestemming en wil na 0.30 ongeveer terug…telt dit dan nog als zaterdag of als zondag. Kan ik dus met datzelfde kaartje heen en terugDus welke tijd loopt een dag??

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Het treinkaartje is geldig tot en met 4:00 uur. Dus om 0:30 de trein is geen probleem.

  33. harald schreef:

    wat een gezeur,wees blij dat er akties zijn.

  34. Catharina schreef:

    Beste, op welke wijze kan ik een Kruidvat treinkaartje bestellen? Dat zie ik niet op de site, of kijk ik met mijn neus? :-/

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ik zal dat aanvullen. Maar hier online: https://www.kruidvat.nl/nsvoucher

  35. Els schreef:

    Kunnen opa en oma met deze kaartjes de kleinkinderen meenemen? Of moeten die ook kaartjes van het Kruidvat?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Kinderen kunnen altijd op een Railtunner voor 2,50 euro. (Zelfs zonder volwassene)

  36. Ilex schreef:

    Ik denk dat het nu een E-ticket is ipv een chipkaart omdat veel mensen vergaten in te checken bij stations zonder poortjes en daarna door vervelende coducteurs uit de trein werden gegooid. (Zelf gezien in trein Geldermalsen-Dordrecht).

  37. dineke schreef:

    Heel erg jammer, het is niet voor iedereen haalbaar om hier gebruik van te maken. Ik heb 1x zo’n e.ticket gekocht, maar het lukte van geen kanten. Dus weg geld. Waarom deze verandering? Niets makkelijker dan een kaartje kopen,wat je zo kunt gebruiken.Niks geen gedoe met allerlei handelingen om het uit
    te printen, als dat niet lukt, kun je je uitstapje wel vergeten, of alsnog een ander kaartje kopen.Ben je duur uit.

    1. Hildebrand van Kuyeren schreef:

      Persoonlijk vind ik het e-ticket ook erg simpel, tegenwoordig hoef je bijna nooit meer je eticket uit te printen. Wijzigen kan inderdaad niet, na verzilveren. Maar je kunt natuurlijk gewoon kort voor vertrek verzilveren. Lukt het verzilveren niet? Dan kun je altijd de NS Klantenservice bellen. Het is niet nodig om geld weg te gooien 🙂

  38. Michael schreef:

    voor de mopperaars dat ze het kaartje moeten uitprinten.
    Wel is gehoord van vrienden,familie of een bobliotheek waar je het kaartje kan uitprinten dan.
    Probleem opgelost.

  39. Nicolaas schreef:

    Misschien heb ik er overheen gelezen hoor. Maar kun je dit kaartje ook nog upgraden naar 1e klas? Soms kan het wel, en soms niet en het staat er niet altijd bij. Bij voorbaat dank voor de informatie en hartstikke mooi dat jullie altijd alles zo fijn in de gaten houden. Ik heb er veel voordeel van!

    1. Hildebrand van Kuyeren schreef:

      Ik kreeg een 1e klas upgrade aangeboden van 5 euro tijdens het verzilveren. Ik durf echter geen garantie te geven dat dit altijd wordt aangeboden, of dat dit beperkt is.

  40. Shanna de Lang schreef:

    Ik dacht dat ik ergens ander heb gelezen dat je dit kaartje alleen kan gebruiken als je met 2 personen reist, klopt dat? Zo ja, moet je dan ook samen in de trein zitten? Ik begin namelijk vanaf een ander station dan mijn reismaatje, dus dan zitten we niet samen bij elkaar in de trein.

    1. Hildebrand van Kuyeren schreef:

      Nee, dat klopt niet. Dat is wel zo bij de NS Zomertoer. De NS Zomertoer is 13 euro p.p. en alleen doordeweeks te gebruiken. Formeel moet je met NS Zomertoer altijd samen reizen. In de praktijk weten veel conducteurs dat nog geen eens, zeker bij het mobiel ticket. Maar, je loopt een risico.

  41. H.j. schreef:

    Waarom mort ook hier weer de privacy het ontgelden Bij het verzilveren moet je naam, voornaam en geboorte datum opgeven. Dat is toch nergens voor nodig. Ik vind dit ronduit schandalig,

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Heel gebruikelijk bij e-tickets bij trein en vliegtuig in vrijwel alle landen. Je zou anders je ticket 10x kunnen uitprinten, en aan 10 personen kunnen geven. De naam en geboortedatum dienen alleen ter controle om zo te voorkomen dat er maximaal één persoon van het ticket gebruik kan maken.

  42. Jack schreef:

    Heb het met andere vouchers meegemaakt de dag dat ik wilde reizen lag de site plat.Een dagje uit voor 4 personen viel in het water.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Helaas is dat in het verleden wel eens voorgekomen. Daarom ons advies om het 1 of 2 dagen voor vertrek te doen.

  43. Natas schreef:

    Ik heb nog een vraag over de dagkaartjes. Ik heb een zoon die op een zaterdag naar Heerlen wil reizen en daar ook overnacht. Kan ik voor hem 2 dagkaarten kopen?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Als je op een andere dag terug reist, heb je inderdaad twee kaartjes nodig. Als je het gebruikt als enkele reis, dan kun je ook van de aanbieding 2 enkeltjes voor 20,50 euro gebruik maken: http://www.treinreiziger.nl/treinactie-twee-enkele-reizen-voor-minder-dan-21-euro/

  44. Sam schreef:

    Stelletje zeikerds.
    Als een product je niet bevalt of het is te ingewikkeld dan koop je t toch niet.
    Mensen praten altijd alsof ze allerlei verworven rechten hebben.
    Het is een aanbieding ( er wordt je iets aangeboden) je bent niks verplicht.
    Ik heb mijn kaartje een uur voor mijn reis gekocht, verzilverd en gëupgrade naar 1e klas, en geladen in mijn NS reisplanner xtra app zodat ik m niet hoef uit te printen. BAMMM JONGUHH!!

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Het is inderdaad vrij simpel, en met de upgrade voor 5 euro naar de 1e klas extra leuk. Als je zou willen kan je het nog kopen op het station zelf. Ik snap dat een bepaalde doelgroep hier minder handig mee is, en die is vooral teleurgesteld omdat voor hen het oude vertrouwde ticket nu niet wordt aangeboden. Maar het is een blijft een actie, waar logischerwijs restricties aan zitten.

    2. Sanne schreef:

      Solliciteer je nu naar een compliment hoe geweldig het is dat het jou zo goed gelukt is?

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Heel veel mensen reageren hier dat eticket lastig is. Wat Sam probeert aan te geven dat het juist makkelijk is. Dat is iets anders dan naar een compliment solliciteren 🙂

    3. Fred A schreef:

      Ben hier helemaal mee eens…Ik ben 65+ en heb geen moeite om een e-ticket te verzilveren. Ik erger me dood dat 65+ mensen als een stelletje sukkels worden gedeponeerd bij PC activiteiten.

  45. Taco schreef:

    Ik heb ook zo’n voucher gekocht. Eigenlijk veronderstelde ik dat het om een goedkoop treinkaartje ging. Nu moet ik ook al mijn prive informatie invullen. Dat gaat de ns niks lijkt me.
    Grootste ellende is de voucher niet te retourneren is. Klote product, en nooit meer voor mij.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Met een e-ticket moet voorkomen worden dat deze tien keer worden uitgeprint en door tien verschillende personen worden gebruikt. Daarom zijn ze persoonsgebonden gemaakt. Verder wordt daar niets mee gedaan.

  46. Cees schreef:

    Omslachtig gedoe van het Kruidvat. Lever gewoon een kaartje af.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Het is een keuze van NS en Kruidvat. Voordeel is dat de voorraad nu niet uitverkocht kan raken, en het verzilveren vind ik persoonlijk best simpel werken.

      1. Cees schreef:

        Hier geldt; waarom makkelijk als het moeilijk kan.

  47. lies schreef:

    waardeloos die e.tickets zo geef mij maar de normalen wegwerrpkaartjes

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Om eerlijk te zijn snap ik dat sommige mensen wegwerpkaartjes prettiger vinden, maar waarom ze waardeloos worden genoemd snap ik niets van. Werkt best simpel, en heeft als voordeel dat je ook op laatste moment een kaartje kan kopen, zonder dat je eerst naar de winkel hoeft.

      1. Taco schreef:

        Ik wil de voucher inruilen en mijn geld terug. Blijkbaar wil het Kruitvat dat niet. Ik betwijfel toch of dit geweigerd mag worden.

        1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          Dit is inderdaad een actie die niet geruild kan worden. Zeker als het in een fysieke winkel gekocht is, is er geen twijfel: dat mag. Bij koop op afstand (internet) heb je normaal 14 dagen bedenktijd, maar er zijn uitzonderingen. En deze valt er zover ik weet ook onder. De vouchercode zou je anders stiekem na ruilen toch kunnen gebruiken.

  48. John schreef:

    Ik weet dat Antwerpen nog steeds niet in Nederland ligt, maar is het mogelijk met dit kaartje ook daarheen te reizen? Of zul je toch echt een kaartje van Roosendaal – Antwerpen erbij moeten kopen?

  49. Eduard de Jong schreef:

    Je koopt op de site van NS Internationaal een kaartje vanaf jouw vertrekstation (bijv. Groningen) naar Antwerpen met de optie bij NS 100 % korting in Nederland. Een enkeltje is €4,20, een retour is €8,40. Totale kosten per persoon bij een retourreis naar en van Antwerpen op zaterdag of zondag zijn dus €22,39 inclusief Kruidvat-kaartje van €13,99.
    Wel opschieten: het Kruidvat-kaartje is nog maar enkele dagen verkrijgbaar: uiterlijk 30 juli.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Klopt, al kom ik bij een superdagretour uit op 9,80 euro. Dat verschil is te overzien.

  50. Pyternel schreef:

    Wat een gezeur hiero. Ga toch fietsen

  51. Janssen schreef:

    Ik vind het jammer dat je niet gewoon de dagkaart krijg.
    Nu moet jezelf alles uitprinten.
    Ik vind het absoluut geen succes.
    Maar gauw weer het gewone kaartje terug

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Voor de duidelijkheid: tonen in de NS app op een smartphone kan ook.

      1. P. schreef:

        Niet iedereen kan dat betalen. En ook niet iedereen heeft behoefte aan zo’n breekbaar ding. Men moet het gewoon simpel houden voor de klant.

  52. P. schreef:

    Wat gata het toch hard achteruit met die actiekaartjes. Alles digitaliseert, men houdt geen rekening met mensen die daar niet zo veel van weten of in mee gaan omwille van betere telefoons van begin deze eeuw.

    Maar waar ik me vooral aan erger in deze, is dat je alles telkens moet printen. Wat een gedoe allemaal. Waarom kan je niet gewoon een kortingskaart meer kopen bij een actie zoals het was: Kaartje kopen, inchecken en reizen, kant en klaar.

    Het gaat echt zwaar achteruit. De beste slogan wat bij het OV past is ‘Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?’Wat een fars met al die gedigitaliseerde rommel.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Het is nu rommel, een fars en gaat hard achteruit. Is dat alleen omdat dit kaartje nu een eticket is geworden? Het AH-ticket is medio vorig jaar juist van e-ticket veranderd in een wegwerpkaartje. Ik vermoed dat dit nu bij Kruidvat eenmalig was, als test, gezien de vele reacties ga ik uit dat dit eenmalig is. Wie overigens wel een smartphone heeft, en dat zijn de meeste mensen, hoeft het niet uit te printen. De wereld verandert inderdaad, steeds meer partijen gaan volledig digitaal.

  53. Marja de Kok schreef:

    Ik wil a.s. zaterdag met mijn kruidvat treinkaartje naar Amsterdam Centraal reizen. Echter reis ik via Dordrecht langs Rotterdam richting A’dam Centraal. Met de intercity direct die 30 minuten snelr gaat moet ik een toeslag van 2,40 enkele reis betalen . Mijn vraag hoe kan ik aan het kaartje komen om die toeslag te betalen? want op de dagkaart van het Kruidvat is dit toch niet geldig? Anders moet ik de sprinter nemen en dan stopt hij 15 x tussen Rotterdam Centraal en A’dam Centraal.
    Graag jullie reactie en alvast bedankt.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Je hebt geluk, omdat er gewerkt wordt tussen Den Haag en Rotterdam geldt er t/m zondag geen toeslag voor Intercity Direct. Normaal kun je de toeslag kopen:
      a) via de kaartautomaat
      b) via NS.nl (e-ticket uitprinten)
      c) met een ov-chipkaart (niet het wegwerpkaartje) op het perron via de speciale toeslagpaal

  54. K. van Muijden schreef:

    Waardeloos deze vernieuwing. Mijn dochter had ze keurig op haar app gedownload. Het uitprinten lukte namelijk niet. Maar aangekomen was het laten zien op haar app helemaal niet voldoende volgens de conducteur. Ze had het moeten uitprinten. Ze mocht aanvankelijk niet mee. Na heel veel overleg en de trein gemist mocht het toch. Wat een stress. Ik denk wel 10x na, voordat ik dit nog een keer doe.

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Vervelend om te horen. Het mag echt, anders was importeren in de app niet mogelijk.Ik adviseer een klacht bij NS in te dienen, inclusief datum en tijdstip incident. Ik wil u daarbij wel helpen. Wellicht komt NS dan nog tegemoet vanwege de vervelende ervaring. En anders doen wij dat. Als u mailt naar hildebrand@treinreiziger.nl help ik u graag verder.

  55. R.V schreef:

    Een wegwerp treinkaartje is veel makkelijker. Je hoeft het niet alsnog te printen of via een app, te laten zien. Het is een behoorlijk omslachtig, die E ticket.
    Laat gewoon weer het wegwerp-kaartje terugkomen en klaar. Voor veel mensen simpeler en eenvoudiger, dan dat gedoe met printen of die Xtra-app.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Er is op dit moment bij Primera een kaartje met een wegwerpkaartje.

  56. Abraham schreef:

    Ik wil geraag een dagkaartje kopen

  57. Thea schreef:

    Kun je ook voor 9.00 uur vertrekken

    1. Thea schreef:

      In het weekend bedoel ik

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Bij dit ticket kun je op een zaterdag of zondag de gehele dag reizen, dus ook voor 9:00 uur.

  58. Elisabeth Papa schreef:

    Mijn geboorte datum is verkeerd ingevuld.
    Geeft dat problemen voor het reizen ?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Heel formeel kan dat tot problemen zorgen. Maar de praktijk is anders: in veel gevallen wordt er niet gevraagd naar een identiteitskaart. Als dat wel gebeurd, en redelijkerwijs aantoonbaar is dat niet iemand anders stiekem ook uw e-ticket misbruikt, zullen de conducteurs in het algemeen niet lastig doen. Heeft u toch net de ene conducteur te pakken die er wel een probleem van maakt? Dan is mijn ervaring dat de NS Klantenservice dat achteraf weer kan oplossen. En anders durf ik in dit ene geval wel hiervoor garant te staan. Is heel de geboorte datum verkeerd? Of specifiek één onderdeel?

  59. Elisabeth Papa schreef:

    16 oktober moet 19 zijn.

  60. Anoniem schreef:

    Vraagje mag je met dit ticket ook op zaterdag heen reizen en op zondag weer terug reizen? Dus niet op dezelfde dag maar wel in dat weekend?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Nee, dat mag niet.

  61. Hein schreef:

    Helaas kan de reis niet doorgaan vanwege persoonlijke omstandigheden. Diegene die bezocht zou worden moet afzeggen vanwege een sterfgeval van een vriend.
    Kunnen de gemaakte kosten nog verhaald worden omdat de reis niet kan plaats vinden?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Gecondoleerd. Had u het kaartje al verzilverd? Zo niet, dan kunt u hem nog weggeven of volgend weekend gebruiken. Heeft u hem wel verzilverd? Dan is het in principe niet meer te veranderen. Ik weet niet of Kruidvat of NS een uitzondering willen maken, maar dat is niet gebruikelijk.

  62. joske schreef:

    Ik heb op de laatste dag (22 okt) deze e-ticket alsnog willen gebruiken. E-ticket uitgeprint (geen iphone),maar het inchecken op het station ging niet. De barcode pakte niet. Ik ben dus maar weer huiswaarts gegaan. Wat een afknapper. Nooit meer

  63. Ria schreef:

    Ik heb het kaartje gedownload in de ns extra app,vond het heel gemakkelijk. Maar begrijp dat het lastiger is als je geen smartphone hebt. Ik ben ook gecontroleerd, alles prima gegaan.

  64. Patrick schreef:

    Eenkaartje van Kruidvat, nu ook met zo’n achterlijek vouchercode? Opgedonderd met die stomem voucher codes! Ik heb dit jaar geproifiteerd van de kant en klare chipkaartjues, véél makkelijker! Kopen, inchecken en klaar! Terug met die kant en klare chipkaart :@

    1. Patrick schreef:

      Excuses voor de typfoutjes.

  65. Patrick schreef:

    Oh, ik zie dat dit een verouderd item is.

Laat een antwoord achter aan j grooters Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *