Home

NS Dagretour bij Actie van de Dag: € 21

Een dagje met de trein tijdens de daluren? Bij Actie van de Dag kun je voordelig een Dagretour kopen. Voor 21 euro reis je tussen twee stations naar keuze. De treinkaartjes zijn geldig t/m 31 oktober 2021. Dit treinkaartje is niet geldig tijdens de ochtend én avondspits. In het weekend kun je heel de dag reizen. Je kunt het treinkaartje tonen op je smartphone of uitprinten.

Geldigheid Dagretour

Het treinkaartje is doordeweeks niet geldig tussen 6:30 – 9:00 uur en tussen 16:00 – 18:30 uur. Anders dan bij wegwerpkaartjes is hier de werkelijke tijd bepalend: je moet dus echt om 16:00 uur uit de trein zijn. Alleen als dit door vertraging niet lukt, mag je de reis toch afmaken. In het weekend mag je heel de dag reizen. Let op: dit treinkaartje is te gebruiken naar 20 eindbestemmingen. Het gaat om de volgende bestemmingen:

  1. Arnhem
  2. Breda
  3. Delft
  4. Den Bosch
  5. Den Haag Centraal
  6. Deventer
  7. Eindhoven
  8. Emmen
  9. Enschede
  10. Groningen
  11. Haarlem
  12. Leeuwarden
  13. Leiden
  14. Maastricht
  15. Middelburg
  16. Nijmegen
  17. Rotterdam
  18. Tilburg
  19. Utrecht
  20. Zwolle

Voucher voor e-ticket

Het treinkaartje van ActievandeDag betreft een e-ticket. Na aankoop krijg je een vouchercode die je later kunt verzilveren. Pas bij het verzilveren kies je de reisdatum en vul je de gegevens in van de reiziger. Daarna kan het ticket niet meer aangepast worden. Tegenwoordig kun je deze actie ook laden in de NS app op je smartphone.
Let op: per 2020 betreft deze actie een dagretour, en niet langer meer een dagkaart. Dit betekent dat je tijdens het verzilveren moet aangeven tussen welke twee stations (naar keuze) je wilt reizen. Op de route magje van alle vervoerders gebruik maken (op Thalys en Eurostar na). Het kaartje is dus niet alleen geldig bij NS, maar ook bij Arriva, Connexxion, Blauwnet, Qbuzz en Breng (uitsluitend in de trein).

Bijzonderheden & geldigheid

Bij Intercity Direct moet je tussen Schiphol en Rotterdam een toeslag betalen. Wil je geen toeslag betalen? Dan kun je gebruik maken van de reguliere intercity’s. Die rijden via Den Haag Hollands Spoor en doen er ongeveer een half uurtje langer over. Daarnaast betaal je ook bij de ICE Amsterdam – Frankfurt een toeslag voor binnenlandse treinreizen. Uiteraard is het treinkaartje niet buiten Nederland geldig.

Actie van de Dag treinkaartjes

We zien sinds januari 2016 dat Actie van de Dag treinkaartjes verkoopt. Bijvoorbeeld dit treinkaartje, maar soms ook enkele reizen voor 11,50 euro. Dat is vooral handig als je ergens heen gaat maar niet op dezelfde dag terug reist. (Die actie wordt soms ook door andere aanbieders verkocht.)

Het tarief is sinds 2 januari 2020 verlaagd van 19,50 euro naar 19 euro. Daar staat tegenover dat het nu niet meer om een dagkaart gaat, maar om een dagretour. Sinds 2019 is uitprinten niet meer verplicht, en mag het treinkaartje ook op de smartphone getoond worden.

Let op: bij e-tickets is altijd de werkelijke tijd bepalend, niet de inchecktijd.

Dal Dagretour 2e klas

UITVERKOCHT
t/m 31 okt
daluren
20 bestemmingen
UITVERKOCHT! Reis voordelig met de trein naar 20 bestemmingen naar keuze (en zelfs mee, zie onze pagina Dal Dagretour 2e klas). Zaterdag en zondag heel de dag geldig. Doordeweeks niet geldig in de ochtend- en avondspits.

Samenvatting Actie van de Dag treinkaartje

Betreft: NS Dagretour, geldig vanaf een station naar keuze naar 20 eindbestemmingen
Beperking: Doordeweeks niet geldig tussen 6:30 – 9:00 uur en niet tussen 16:00 – 18:30 uur. Voordat de spits begint moet je de trein verlaten hebben tenzij je in het bezit bent van een ander geldig vervoersbewijs voor de reis in de spits.
Reisperiode: t/m 31 oktober 2021
Verkoopperiode: onbekend
Prijs: € 21,-
Te koop via: ActievandeDag website
Geldig bij treinen van:  NS, Arriva, Connexxion, Syntus, Qbuzz en Breng
Niet geldig bij: Thalys, Eurostar en Nightjet

Altijd goedkope treinkaartjes?

This post was last modified on 5 september 2021 22:09

Bekijk reacties

  • waar komen dit soort aanbiedingen vandaan ? collectieve inkoop via de Heer/Firma NS ?
    onze gehandicapte dochter kan dit soort aanbiedingen niet zelfstandig scoren dus als wij er niet meer zijn valt ze buiten de boot.
    zou een flat rate waarbij iedere treinreiziger kan profiteren van de collectief gedeelde "korting" geen fairer oplossing kunne bieden voor alle potentieel treinreizigers, dus ook de gehandicapten ?

    • Bij ieder bedrijf zijn er vaak verschillende kanalen acties. Deze acties, e-tickets, zijn niet voor iedereen even handig (verplicht uitprinten), maar de acties via Kruidvat, AH en Blokker zijn voor iedereen erg makkelijk toegankelijk (wegwerp kaartje, alleen inchecken en uitchecken, en klaar). Persoonlijk ben ik voorstander dat iedere Nederlander ter kennismaking één Dal Dagkaart per jaar cadeau krijgt, gesponsord door de overheid, maar ik heb het niet voor het zeggen ;-)

      • dank voor antwoord maar het laat mij nog meer nadenken over het concept: "openbaar vervoer" als het wat simpeler georganiseerd zou zijn/worden dan hoef je toch niet te jagen naar voordelen of ben ik met mijn opmerking over flat rate met daarin verdisconteerd alle voordeelaanbiedingen voor alle reizigers te simpel ? zou een goed onderwerp zin voor een artikel in Follow the Money

        • Vervoerders zijn commerciële bedrijven, met een maatschappelijke taak. Ze willen graag met acties specifieke doelgroepen trekken die anders minder snel de trein zouden nemen. Of mensen laten reizen die ze eigenlijk niet van plan waren, maar vanwege de actie toch op stap gaan. Dus vanuit commercie oogpunt hebben ze liever gedifferieerd aanbod. Combinatie zou mooi zijn: standaard (beetje) korting tijdens de daluren, en daarnaast nog eventuele andere aanbiedingen.

        • Waarom moet alles zo "algemeen" en "standaard" als een andere doelgroep een keer een voordeeltje heeft.
          Supermarkten stunten ook met producten die ik niet koop, moeten we dat daarom afschaffen en alle actie's verrekenen in standaard prijzen. De consument wil dat toch gewoon.
          Uiteraard gun ik invalide mensen alle goeds,laat dat duidelijk zijn

        • Ik begrijp dhr Taselaar goed. Heb me dit ook vaak afgevraagd namelijk waar het de oudere reiziger betreft. Let wel, openbaar vervoer was er in 1e instantie juist voor degenen ook die zichzelf niet konden vervoeren. Zeker nu taxivervoer ed vrijwel is afgeschaft,heeft deze doelgroep juist ov hard nodig, maar stations zijn alleen nog maar toegespitst op woon-werk verkeer de gezonde werkers, (stations steeds groter en ver lopen, vrijwel geen zitplekken, ontoegankelijk, steeds midner zitplekken en slechte stoelen)en de kaartverkoop dus ook. En dat zou eigenlijk niet zo moeten zijn

    • Die flatrate zal dan 0,5% lager zijn dan de normale kaartje. Uiteindelijk kopen enkele duizenden mensen per maand zo'n aanbiedingskaart en NS verkoopt vele tienduizenden kaartjes per dag. De abonnementen nog niet meegerekend.

      • In 2012, toen die aanbiedingen nog een relatief nieuw begrip was, ging het om 2,5 miljoen goedkope dagkaarten in een jaar. NS wil er nu geen cijfers meer over prijsgeven, ik schat dat het nu 4 a 5 miljoen dagkaarten per jaar zijn. Dus duizenden per maand is wel een heel voorzichtige schatting.

    • Beste Ton,

      Lang geleden dat ik zo grote pannenkoek heb gezien op het internet. Denk dat het niet alleen je dochter is die gehandicapt is.

      grz Arjan

    • Daar komen ook wel weer aanbiedingen, bij de ETOS is er nu een aanbieding. De aanbiedingen bij AH en Kruidvat zijn meestal scherper, deze aanbieding is langer beschikbaar, langere reisperiode maar wat minder scherp. Waarom precies is gekozen om deze actie via ActievandeDag.nl te doen en niet via AH of Kruidvat, durf ik niet te zeggen.

  • het feit blijft dat openbaar vervoer een speelbal is van allerlei commerciele aanbiedingen en dan vallen er hele groepen buiten de boot.
    openbaar vervoer behoort voor iedereen te zijn en niet alleen voor degenen die handig genoeg zijn op internet

    • Misschien ben ik het wel niet met je eens omdat wij juist bestaan door het verzamelen van andere aanbiedingen :-) De samenleving verschuift steeds meer richting online winkelen. Goed nieuws is dat er ook gewoon aanbiedingen blijven via winkels. Ik probeer het vooral positief te zien en te kijken wat we hebben, in plaats van wat we niet hebben. Tien jaar terug waren al die aanbiedingen er niet. Alleen zomertour was er. Dus al met al zijn er meer mogelijkheden gekomen. Niet iedere aanbieding is om uiteenlopende redenen voor mensen interessant. Maar genoeg keus denk ik dan. Maar waarschijnlijk blijven we hier van mening verschillen :-)

      • ja jullie bestaan door deze situatie. maar nu even naar de positie van iemand met beperkingen: als een dergelijk individu al die berichtgeving niet kan bijhouden is er alweer een uitsluiting bij : je doet niet mee omdat je niet kunt reageren op de voordeel aanbiedingen: neoliberaal te verklaren maar toch niet fair ?

        • De actie van ETOS, voor 2 personen is ook niet interessant voor reizigers die alleen willen reizen. De acties van Kruidvat zijn meestal in het weekend, en dus niet interessant voor mensen die daar buiten willen reizen. E-tickets zijn nu nog niet interessant voor mensen die geen printer hebben. Maar over het algemeen: komt er voor iedereen die buiten de spits kan reizen altijd wel een keer een interessante aanbieding voorbij. Dit heeft naar mijn beleving niet echt te maken met wel of geen beperking. Ik hoop dat mensen met een beperking of begeleiding of mensen hebben in hun omgeving hebben die hun kunnen helpen. Want ik kan mij voorstellen dat bij veel meer zaken dan hulp wenselijk is.

      • Lekker makkelijk: Kijken naar wat men wel heeft in plaats van kijken naar wat men niet heeft aan acties. Op die manier wordt je besodemieterd als klant. Goede reclame dit zeg.

    • U kunt de vouchercode downloaden in uw Vakantieveilingen account. In betreffend pdf staat ook uitgelegd hoe u ze kunt verzilveren.

  • Zijn de treinkaartjes ook geldig in treinen van Veolia? Die staat er namelijk niet bij maar als uitzondering wordt alleen Thalys gemeld, als enige die niet meedoet in de actie.

    • Veolia heeft tegenwoordig geen treinen meer in Nederland, die zijn tegenwoordig overgenomen door Arriva.

  • hallo,
    wij hebben 2 treinkaartjes gekocht en het bedrag is ook afgeschreven.
    maar we hebben nog geen mail ontvangen met de e tickets hoe kan dat?
    en hoe ontvangen we deze alsnog?

    • Als er een tikfout is gemaakt in het e-mailadres komt het niet aan. Check ook altijd de spam. Als dat niets oplevert, dan kun je het beste even bellen met Actie van de Dag Klantenservice. Zorg dan dat je de betaalgegevens bij de hand hebt, dan kunnen ze uw bestelling erbij zoeken en de e-mail nog een keer versturen.

  • Dagkaarten te koop tot 29 oktober. Ik wil ze bestellen op 5 oktober en ze blijken niet meer te koop.

    • Ik zie het. Ik vermoed dat de vouchercode even op zijn, en later vandaag weer aangevuld zijn. Ik ga informeren.

Share

Recent Posts

ProRail: ook dit jaar veel hinder voor treinreizigers

Nederlandse treinreizigers moeten ook dit jaar rekening houden met verstoringen op het spoor. Daarvoor waarschuwt…

1 dag terug

NS legt zaterdagavond treinverkeer drie minuten stil na mishandeling conducteur: ‘Kan zo niet langer’

Het treinverkeer wordt komende zaterdag om 22.30 uur drie minuten stilgelegd naar aanleiding van de…

4 dagen terug

NS past HSL-dienstregeling aan op snelheidsbeperkingen

NS past in juni de dienstregeling aan van treinen die over de HSL rijden. Op…

4 dagen terug

Vakbond na aanval op rijdend personeel: “Ingrijpen of wachten op dodelijk slachtoffer”

Opnieuw hebben twee hoofdconducteurs en een machinist (MCN) te maken met een ernstig geval van…

5 dagen terug

Ook Brusselse Eurostar-terminal krijgt opknapbeurt

Net als in Amsterdam krijgt ook de Brusselse terminal van Eurostar de komende tijd een…

6 dagen terug

Dit wordt de dienstregeling van de trein naar München

De Nederlandse Spoorwegen bevestigen het alsnog. In 2025 verdwijnt de ICE naar Basel en maakt…

6 dagen terug