Extra

NS Dagkaart voor vaste klanten € 15

Speciaal voor vaste klanten biedt NS regelmatig een dagkaart aan. In 2018 kost deze voortaan voor 15 euro (voorheen 12,50 euro). Maandelijks krijgt een selectie vaste klanten de actie in hun e-mail. Nieuw is ook dat de actie alleen beschikbaar is voor mensen die een actiecode hebben gekregen.

In het verleden kon iedereen de actie kopen. Maar dat is niet meer zo. De actie is nu alleen nog maar beschikbaar voor mensen die een uitnodiging hebben gekregen. Zonder uitnodiging is het kopen weliswaar mogelijk, maar betaal je veel meer: 39 euro. De actie die momenteel loopt is te koop t/m 24 februari en te gebruiken t/m 30 april (niet 27 april) – doordeweeks alleen na 9:00.

Het is voor het eerst dat NS deze acties afschermt. In het verleden kreeg ook iedere maand een andere groep geselecteerde groep vaste klanten soortgelijke acties, maar toen was het nog mogelijk om die acties toch te delen met anderen. Nu is dat veranderd. Daardoor is misbruik maken niet meer mogelijk. Vorige maand nog kwam er bij Treinreiziger.nl een voorbeeld binnen van iemand die deze dagkaart had ingekocht, om vervolgens duurder door te verkopen. Dat is door deze wijziging niet meer mogelijk.

This post was last modified on 24 februari 2018 08:56

Bekijk reacties

  • Meest.Achterlijke.Actie. Ooit.
    Niet alleen van de NS, maar van alle ooit aangeboden acties. Hoe haal je het in je hoofd om slechts een deel van je vaste klantenkring een goed voordeel aan te bieden en de rest niet? Wat is dat voor iets stoms????
    En wordt deze actie MAANDELIJKS uitgezet door de NS?. Ik ben sinds 20 jaar vaste klant, ik heb m vm volgens mij nog nooit gehad. Maar ook al was dat zo, dan NOG zou ik het een zeer onsympathieke actie vinden. Ik kan die dagkaarten altijd goed gebruiken, waarom zou ik er dan geen gebruik van mogen maken tegen deze lage prijs? ECHT SUPERSTOM.
    Suggestie: doe deze actie 2x per jaar voor ALLE vvaste klanten. Veel sympathieker.

    • NS heeft meer dan een miljoen vaste klanten. Wellicht kunt u zicht voorstellen dat het erg druk wordt als die allemaal tegelijk van deze actie gaan profiteren, en dat daarom wordt er maandelijks een deel van de actie geselecteerd. NS kan alleen de vaste klanten benaderen waarvan een e-mailadres bekend is. Het is mogelijk dat de actie bij sommige klanten in de reclame of spamfolder terecht komt.

      • Ik geloof niet dat we hetzelfde bedoelen. Ik vind het idee om alleen een deel van je vaste klanten een voordeel aan te bieden echt achterlijk. En je argument dat het anders te druk zou worden is niet evht overtuigend: verleng de reisperiode naar 6 maanden em je hebt er geen last van en dan kan iedereen deze actie gebruiken. Doe m 1 keer per jaar, voor mijn part. En stuur m dan ook per post naar de klanten die geen mailadres willen doorgeven. Waar je ook aan kunt denken:er zijn veel oudere mensen die niet handig zijn met mailverkeer. Die kunnen ook slecht met deze actie uit de voeten.
        Ik heb niets in mijn spamfolder of reclamefolder. Ik heb net de NS gebeld en gevraagd waarom ik niet geselecteerd wordt voor deze acties, en heb gevraagd of zij kunnen zien óf en wannéer ik geselecteerd zou geweest zijn, maar dat wisten ze niet.
        Dus, samengevat: zeer onsympathieke stomme actie.

        • Oh en voor de volledigheid: JA, mijn mailadres is bekend bij de NS. Al jaaaaaren. Ik erger me ook al jaren aan deze actie, ik hoorde er 3 jaar geleden iets over via een vriend, en nu heeft een vriendin van mij m ook in haar mailbox gekregen.
          Als de NS 1 miljoen vaste klanten heeft en maandelijks een deel van die klanten deze aanbieding krijgen, hoeveel mensen zijn dat dan? 100? 1000?
          Echt supervervelende actie, bah.

        • Beste G.Mauer, beste anoniem,
          Klik eens op de koppeling in regel 10 van het bericht. ("die momenteel loopt")en dan kan je deze aanbieding gewoon tot en met 27 januari as.kopen. Is helemaal niks onsympathieks aan.

      • We zijn geen NS, je kunt natuurlijk altijd met de NS Klantenservice bellen, je kunt ook je voordeel doen met dit bericht.

        • Er is ook een actie dat je per reclamepost 2 meereiskaartjes en 2 van 2-1 kaartjes in de brievenbus krijgt. Mijn dochter in Almere krijgt ze elk jaar, ik nooit dankzij mijn nee nee sticker op de brievenbus. Maar mijn dochter geeft ze dan aan mij en ik heb ook al een paar keer met de NS gemaild hierover waarna ik de aangevoden reclame keurig kreeg opgestuurd.

    • Geheel met G. Mauer eens. NS lijkt wel boekie zoek,

      Heb vorig jaar 5 van die kaarten gekocht na artikel (lees: advies) van Treinreiziger.nl (zelf al eeuwen vaste klant, emailadrs bekend bij NS). Voelt niet goed. Neem liever de auto.

      Het gefraudeer etc wat ze zelf willen tegengaan maken ze zelf mogelijk met hun gammele akties. Werkelijk alles rammelt aan deze 'strategen'.

      Laat ze wissels gaan voorverwarmen ipv Nederland nog debieler maken.

    • U zult wel niet in de administratie zitten. Voorts wordt de uitgifte gespreid zodat de treinen niet ineens vol zitten.

      • 'U zult wel niet in de administratie zitten'.

        Ja met een spaghetti-organisatie als NS, kun je zelfs in 2018 dit soort zinnen schrijven.
        Ook al ben ik 25 of 30 jaar abonnementhouder.

        En anders verzinnen ze wel het kul argument 'geen email-adres' Men verzint altijd wel een reden om nooit de ogen open te hoeven doen, zelf pijn te voelen van eigen acties. Daarom is het een running gag (blijven herfstblaadjes etc elk jaar terugkomen; politiek Den Haag maakt ook deel uit van deze biotoop).

        Is dysfunctioneel. En volstrekt schaamteloos.

        • Bel even met NS voor in de toekomst ook soortgelijke mailings te krijgen, en doe nu je voordeel met deze actie & informatie.

      • 'uitgifte gespreid' is ook een kul-argument hiervoor.

        Je kan makkelijk deze aktie zodanig ontwerpen zodat ALLE abonnementshouders (met/zonder email, jong/oud etc) hem jaarlijks EN gespreid krijgen. En zorgen datje maar 1 zo'n kaartje krijgt.

        Bijv. als kadootje als je abonnement verlengd wordt.

        Vraag G. Mauer, die heeft geen stopverf in zijn hart, hoofd en ogen.

    • Ja, dat is dan mijn bijdrage aan het Nederlandse volk met NS abonnement:

      Je kan zoveel van die 12,50 euro kaartjes als je wilt kopen.
      Bijvoorbeeld door, als je er 5 wilt, 5 tabbladen met dezelfde link (hierboven in artikel) te openen, 5 keer 'direct bestellen' te klikken dan komen ze alle 5 in één winkelwagentje.

      Doe eticket gewoon op eigen naam (ivm legitimatie, ook al vraagt NS conducteur er nooit naar, kunnen ze wel doen natuurlijk, ze doen wel vaker iets creatiefs).
      Er is ook geen NS bot/intelligentie (/gestapo) die je email adres koppelt aan het niet in hun mailing-lijst te zitten.

      Nou, niet te angstig of schizofreen worden (dat lijkt me het geheime doel van NS), veel plezier ermee !!!

      • Raymond, niks per post ontvangen. Treinreiziger.nl vorig jaar wees me op dit fenomeen.
        Ene klant wel, andere niet is een gepatenteerde methodiek van NS om iedereen bezig te houden. Inclusief wij nu.

    • Hallo ik heb vandaag 2x 12.50 betaald ipv 1x voor morgen kan ik die 12.50 terug krijgen voor 24 januari of kan ik het 2e kaartje uitprinten op 31 januari dat mag ook

      Mvmm

      • Ik heb uw persoonsgegevens verwijderd. Dit is een openbaar reactieveld, geen email. Wij zijn ook geen NS. Als u 2 dagkaarten heeft besteld Heeft u 2 vouchercodes ontvangen. Je kunt u verzilveren voor twee reisdagen. In principe vindt er geen terugbetaling plaats bij deze actie. Maar u kunt altijd contact opnemen met MS om te kijken wat in uw geval mogelijk is.

    • ELke vaste klant krijgt andere aanbiedingen. De ene krijgt een dagkaart met korting, de ander een kaart naar een specifieke plaats met korting.
      Als je niks ontvangt ligt dit aan jezelf en zul je nooit aangegeven hebben dat je aanbiedingen wilt ontvangen.
      Gelijk verongelijkt reageren alsof je achtergesteld werd slaat nergens op als je jezelf al nooit informeerde.

  • Dus je moet abbo houder zijn om het te kopen maar je mag als abbo houder ook voor anderen kopen. ok dat snap ik. maar dan vooralsnog kan iedereen deze kopen? hoe dan?

    • De bedoeling is dat alleen vaste klanten het kopen, maar er wordt niet gecontroleerd of je een vaste klant bent.

  • Dus je moet abbo houder zijn om het te kopen maar je mag als abbo houder ook voor anderen kopen. ok dat snap ik. maar dan vooralsnog kan iedereen deze kopen? hoe dan?

  • Al jaren vaste klant, nog nooit deze aanbieding gehad, mijn mailadres is bekend. Gisteren nog dagkaart voor 19 euro gekocht. Dat vond ik al goede deal, maar nu blijkt dat je als vaste klant voor 12,50!! een hele dag kan reizen!

    • Bel even met NS voor in de toekomst ook soortgelijke mailings te krijgen, en doe nu je voordeel met deze actie & informatie.

  • Als jullie nou even allemaal ophouden met zielig doen, of eerst het artikel goed lezen, en op de link klikken, dan kun je de kaart kopen, of je nou een email gehad hebt of niet. Als je in leven niks beters te doen dan hier over te zeuren i.p.v Stefan te bedanken voor het maken van het artikel zodat wij allemaal op de hoogte zijn dan doe je toch echt iets heel erg verkeerd. Wees eens blij met wat je allemaal hebt i.p.v. wat je niet hebt.

    • Hear hear. En is er nou niemand tussen al die kwaaie, verbaasde of anderszins reagerenden die treinreiziger.nl eens dank zegt voor het doorbrieven van deze actie zodat iedereen eraan kan meedoen? Nou dan doe ik het wel. Thnx Hilbrand!

  • Hoi.

    Ik ben treinreiziger

    Wel ook graag ticket bestellen voor 12,50
    Ga vaak met de trein.
    Mvg

    • Bel even met NS voor in de toekomst ook soortgelijke mailings te krijgen, en doe nu je voordeel met deze actie & informatie.

    • Formeel als je de e-mail hebt gekregen. Praktisch kan iedereen ze bestellen, en kun je geen problemen krijgen.

      • Waar maken we eigelijk druk om een kaartje van 12.50? Ik weet wel iets beters ipv van een kaartje laat de ns de eerste klas maar eens uit die treinen doen want die zijn bijna altijd leeg terwijl de tweede klas altijd tjokvol is.en de kruidvat heeft ook vaak goedkope trein kaarten te koop

  • Ik heb hem tot nu toe 2x gehad. Ik heb een dal vrij abonnement. Er zijn ook regelmatig acties van winkels. Die zijn meestal rond de 14 of 15 euro. Die mag iedereen gebruiken. Ik ben er blij mee, zo kan je nog eens een leuke dagtrip maken.

Share

Recent Posts

Idee voor meer sociale interactie wint wedstrijd Reizigerscadeau

Jouke van Campenhout heeft de Reizigerscadeau-wedstrijd van NS en reizigersvereniging Rover gewonnen. De organisatie maakte…

18 uur terug

Vodafone werkt komende jaren aan beter mobiel bereik langs het spoor

Vodafone gaat de komende drie jaar aan de slag om het mobiele bereik langs het…

2 dagen terug

Reiziger geeft openbaar vervoer 7,8, zelfde cijfer als 2022

Net als in 2022 beoordeelt de ov-gebruiker het openbaar vervoer in Nederland met gemiddeld een…

2 dagen terug

European Sleeper treint vanaf vandaag door naar Praag

De slaaptrein van European Sleeper rijdt vanaf maandag door naar Dresden en Praag. De verlenging…

3 dagen terug

ÖBB presenteert nieuwe Railjet (en bestelt nog 19 treinen)

De Oostenrijkse spoorwegen (ÖBB) hebben de allereerste nieuwe Railjet in gebruik genomen. De nieuwe treinen…

7 dagen terug

Harry Potterstoomtrein in Schotland stilgelegd, reguliere trein blijft rijden

De wereldberoemde Jacobite stoomtrein, ook wel Harry Pottertrein genoemd, mag in Schotland vooralsnog niet meer…

1 week terug