Spoorbeheerder ProRail heeft vorig jaar een recordaantal vragen, verzoeken en klachten ontvangen. Het aantal mensen dat contact opnam met de spoorbeheerder steeg met een kwart ten opzichte van 2015. Als rapportcijfer kreeg ProRail van het publiek een 7,7.
Dat staat in het nieuwste jaarverslag dat donderdag is gepresenteerd. In totaal kwamen ruim 13.000 berichten binnen via de telefoon, internet of per post. Meestal betrof het mensen die zich ergerden aan het geluid, aan trillingen of aan treinen die niet of te laat reden. Ook vonden veel omwonenden dat bermen moesten worden gemaaid.
Als rapportcijfer kreeg ProRail van het publiek een 7,7, dat is iets lager dan een jaar eerder (7,9). Overheden en bouwondernemingen zijn wel minder tevreden. Vooral overheden zijn kritischer geworden en zouden ProRail niet direct aanraden als partner om mee samen te werken. Reizigersvervoerders geven ProRail een 6,6. Dat is vergelijkbaar met 2015. Goederenvervoerders geven een 6,3, dat was een jaar eerder nog een 5,8.
(c) ANP / Treinreiziger.nl
This post was last modified on 22 mei 2017 11:59
Jouke van Campenhout heeft de Reizigerscadeau-wedstrijd van NS en reizigersvereniging Rover gewonnen. De organisatie maakte…
Vodafone gaat de komende drie jaar aan de slag om het mobiele bereik langs het…
Net als in 2022 beoordeelt de ov-gebruiker het openbaar vervoer in Nederland met gemiddeld een…
De slaaptrein van European Sleeper rijdt vanaf maandag door naar Dresden en Praag. De verlenging…
De Oostenrijkse spoorwegen (ÖBB) hebben de allereerste nieuwe Railjet in gebruik genomen. De nieuwe treinen…
De wereldberoemde Jacobite stoomtrein, ook wel Harry Pottertrein genoemd, mag in Schotland vooralsnog niet meer…