Tussen 2004 en 2010 wordt er bijna 6 miljard euro geïnvesteerd in nieuw materieel. Het gaat om 560 treinstellen, 100 locomotieven en 438 rijtuigen. Met deze investeringen heeft Spanje de meest moderne treinenvloot van Europa, dat blijkt uit een studie van UNIFE, genaamd Worldwide Rail Market Study.
Spanje heeft niet alleen in nieuw materieel geïnvesteerd, maar vooral ook in nieuwe infrastructuur. Tussen 2005 en 2010 investeert Spanje in totaal 120 miljard in de infrastructuur. Na de investeringen in nieuw materieel en infrastructuur moet de trein beter gaan concurreren met de auto en het vliegtuig.
De nieuwe treinen van de Spaanse spoorwegen RENFE betreffen zowel hogesnelheidstreinen als voorstedelijke treinen. Lees meer op Railway Gazette.
Nederlandse treinreizigers moeten ook dit jaar rekening houden met verstoringen op het spoor. Daarvoor waarschuwt…
Het treinverkeer wordt komende zaterdag om 22.30 uur drie minuten stilgelegd naar aanleiding van de…
NS past in juni de dienstregeling aan van treinen die over de HSL rijden. Op…
Opnieuw hebben twee hoofdconducteurs en een machinist (MCN) te maken met een ernstig geval van…
Net als in Amsterdam krijgt ook de Brusselse terminal van Eurostar de komende tijd een…
De Nederlandse Spoorwegen bevestigen het alsnog. In 2025 verdwijnt de ICE naar Basel en maakt…