X

Staking Belgische spoorwegen (NMBS) dreigt dinsdag 10 oktober

Op dinsdag 10 oktober 2017 dreigen Belgische treinreizigers te maken te krijgen met een staking. Spoorvakbond ACOD heeft voor die dag een staking aangekondigd. De Belgische Spoorwegen (NMBS) waarschuwen voor ernstige hinder.

De staking maakt deel uit van een bredere actiedag binnen de overheidssector. “Er is risico op zwaar verstoord binnenlands en internationaal treinverkeer, en dat tussen maandag 9 oktober (vanaf 22 uur) en dinsdagavond 10 oktober (tot 22 uur),” zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols. “NMBS betreurt dat deze staking het reistraject kan verstoren. NMBS zal er alles aan doen om de reizigers in real time en zo gedetailleerd mogelijk te informeren over het treinverkeer.”

De precieze gevolgen van de staking zijn nu nog onbekend. Het is niet uit te sluiten dat de trein Amsterdam – Brussel gedurende de staking wordt ingekort. In het verleden ondervond Thalys soms ook hinder van Belgische stakingen. Zodra bij onze redactie meer duidelijk is over de gevolgen van de geplande staking, zullen we daar melding van doen.

This post was last modified on October 10, 2017, 10:59 am

Treinreiziger.nl (Hildebrand):

Bekijk reacties

  • KLM vindt het niet nodig om een omboekingsbeleid in overweging te nemen. Indien er geen Thalys komt opdagen zijn er 2 mogelijkheden. Ofwel de Thalys omboeken naar 9 oktober ofwel toestaan dat men met eigen vervoer vanuit België naar Schiphol gaat. Mag niet zegt KLM en dus zal ik waarschijnlijk mijn vlucht missen met alle gevolgen van dien op de plaats van bestemming India. Hartelijk dank KLM voor je klantvriendelijke houding.

    • Alternatief: Haal je Thalys ticket op station Antwerpen Centraal op (kan maximal 4u voor vertrek) en ga (als de trein inderdaad niet lijkt te rijden) alsnog met de auto.
      Officieel moet je een controle stempel hebben van de conducteur, maar ik ga regelmatig met KLM met de Thalys naar Schiphol en bij mij hebben ze er nog nooit naar gevraagd.
      Zou moeten werken.

  • Het was een doffe ellende. Klantenservice NS Internationaal dacht dat er IC treinen van Maastricht naar Brussel zouden rijden en dat de helft van de treinen Maastricht-Aken zou rijden. Toen we s middags 10 oktober aankwamen in Maastricht bleek er geen enkele trein te rijden. Niet naar België en niet naar Aken. De NS medewerkster achter het info loket haalde haar schouders op en liep toen weg. Twee uur lang hebben we op station Maastricht gezeten en besloten de Arriva bus naar Aken te nemen. Dit was een goede gok. Er reden treinen naar Luik en Brussel. Men had enkel geen idee van vertrek- en aankomsttijden, het perron werd wel aangegeven.

    • De rechtstreekse spoorverbinding Maasticht - Aken via Valkenburg is helaas al in 1992 opgeheven.