In Duitsland hebben ook vrijdag nog veel treinreizigers last van de gevolgen van storm Xavier. Veel treinen rond Hamburg, Berlijn en Hannover kunnen vrijdagochtend nog niet rijden. Ook de trein Amsterdam – Berlijn is voorlopig ingekort. Deze trein rijdt nu tot Hannover. De Duitse spoorwegen (DB) verwacht dat treinreizigers tot en met zondag hinder zullen blijven ervaren.
Donderdag raasde Xavier over Duitsland. Op tal van spoorlijnen vielen bomen en werd de bovenleiding beschadigd. Ook een trein Amsterdam – Berlijn strandde. Volgens Duitse media hebben veel gestrande reizigers de nacht moeten doorbrengen in de trein. Deutsche Bahn had circa 20 treinen klaar gezet om gestrande reizigers op te vangen, bijvoorbeeld drie in Kassel-Wilhelmshöhe en eveneens drie bij Berlijn Hauptbahnhof. Ook bij Berlijn Spandau, Südkreuz, alsmede in Keulen, Dortmund, Bielefeld, Düsseldorf, Leipzig, Hamburg en Hannover stonden treinen gereed voor gestrande reizigers.
Vrijdagochtend zijn nog altijd veel trajecten geblokkeerd. Het gaat om de volgende doorgaande trajecten:
This post was last modified on 10 oktober 2017 10:55
NS verkoopt zijn dochterbedrijf Abellio Duitsland aan de Duitse spooronderneming BeNEX, maakte het spoorwegbedrijf dinsdag…
Nederlandse treinreizigers moeten ook dit jaar rekening houden met verstoringen op het spoor. Daarvoor waarschuwt…
Het treinverkeer wordt komende zaterdag om 22.30 uur drie minuten stilgelegd naar aanleiding van de…
NS past in juni de dienstregeling aan van treinen die over de HSL rijden. Op…
Opnieuw hebben twee hoofdconducteurs en een machinist (MCN) te maken met een ernstig geval van…
Net als in Amsterdam krijgt ook de Brusselse terminal van Eurostar de komende tijd een…
Bekijk reacties
Laat de DB en NS toch maar bussen regelen om vanaf Hannover de reis naar Berlijn af te ronden
Laat de DB en NS toch maar bussen regelen om vanaf Hannover de reis naar Berlijn af te ronden
Oei. Dat gebeurd in Nederland amper. Kunnen Duitse reizigers misschien met onze treinen naar het Noorden?
Vreemd, wanneer je vanaf buitenkant baan 45 graden omhoog naar buiten een lijn zou projecteren en alles daarboven komend zou kappen of inkorten kun je dit soort fratsen voorkomen. Hoe moeilijk is dat? Of staan ze stil omdat de haardos van het personeel in de war geraakt?