X

Tevredenheid treinreizigers nog verder omhoog

In het tweede kwartaal van dit jaar is de waardering van de treinreizigers over de dienstverlening van NS verder gestegen. Het percentage reizigers dat een rapportcijfer 7 of hoger geeft is ten opzichte van het eerste kwartaal toegenomen van 77 naar 79%. Maar liefst 94,1% van de treinen kwam op tijd aan.

De meest opvallende stijging betreft het oordeel van de reizigers over het op tijd rijden van de treinen: van 51 naar 56%. Het percentage op tijd aangekomen treinen steeg navenant: bij de 5-minutennorm van 92 naar 94,1%.
De stijging van de tevredenheid over de beschikbaarheid van zitplaatsen van 75 naar 77% sluit aan bij de voortgaande uitbreiding en verbetering van de NS-treinenvloot. In het afgelopen kwartaal kwamen 52 nieuwe Intercitydubbeldekkers en 18 gerenoveerde enkeldeks Intercity’s op de baan, ter waarde van ongeveer 120 miljoen euro.
Jacques Huberts, directievoorzitter NS Reizigers: “Het oordeel van de treinreizigers is de
belangrijkste graadmeter voor onze inspanningen en investeringen. Het is een grote opsteker voor iedereen bij NS dat de klanten ons goede rapportcijfers geven. Het klantoordeel geeft ons
bovendien aan wat er beter kan. Ook in deze economisch zware tijden blijven we daar op inspelen. Daarom zetten we bijvoorbeeld extra mensen in om het interieur van de treinen ook tijdens de rit schoon te maken.”

Achtergrond
NS publiceert ieder kwartaal de cijfers over de klanttevredenheid. Deze cijfers volgen uit het
onafhankelijk onderzoek dat NS in samenwerking met de consumentenorganisaties en de overheid laat uitvoeren. Hierin geven reizigers hun oordeel over de kwaliteit en andere aspecten van de dienstverlening van NS. Daarnaast publiceert het bedrijf elk kwartaal de punctualiteitcijfers. In de bijgevoegde tabellen staat een overzicht van de belangrijkste uitkomsten. Ook is een overzicht te vinden op www.ns.nl

admin :