Minder treinreizigers geven NS een zeven of hoger. Het eerste halfjaar van 2014 lag het percentage bij 75,5%, nu is het gedaald naar 75%. De lagere tevredenheid hangt waarschijnlijk samen met de slechtere punctualiteitcijfers.
Er vielen meer treinen uit en er was een aantal grote incidenten op het spoor. In vergelijking met de eerste zes maanden van 2014 zijn treinreizigers weliswaar minder tevreden, maar in vergelijking met de voorgaande jaren (2009 t/m 2013) is de tevredenheid hoger.
In het verleden maakte NS ieder kwartaal diverse klantoordelen bekend, maar tegenwoordig wordt alleen het algemene klantoordeel openbaar gemaakt. Dat hangt waarschijnlijk samen met de nieuwe concessie die op 1 januari is ingegaan. In de oude concessie was vastgelegd dat de NS diverse klantoordelen moest publiceren; inmiddels zijn er andere afspraken gemaakt.
Aantal reizigers dat NS een 7 of hoger geeft in de periode 2009 – 2015 (halfjaarcijfers).
Jaar (halfjaarcijfers) | Klantoordeel |
---|---|
2015 | 75% |
2014 | 75,5% |
2013 | 74% |
2012 | 73% |
2011 | 72,5% |
2010 | 74,5% |
2009 | 78% |
This post was last modified on 28 oktober 2016 11:25
Jouke van Campenhout heeft de Reizigerscadeau-wedstrijd van NS en reizigersvereniging Rover gewonnen. De organisatie maakte…
Vodafone gaat de komende drie jaar aan de slag om het mobiele bereik langs het…
Net als in 2022 beoordeelt de ov-gebruiker het openbaar vervoer in Nederland met gemiddeld een…
De slaaptrein van European Sleeper rijdt vanaf maandag door naar Dresden en Praag. De verlenging…
De Oostenrijkse spoorwegen (ÖBB) hebben de allereerste nieuwe Railjet in gebruik genomen. De nieuwe treinen…
De wereldberoemde Jacobite stoomtrein, ook wel Harry Pottertrein genoemd, mag in Schotland vooralsnog niet meer…