fbpx

AH treinkaartjes: NS Dagkaart vanaf € 14,50

Deze actie is voorbij. Vind een alternatief via onze prijsvergelijker

Dit artikel is verouderd, maar ook vanaf eind augustus zijn er weer AH treinkaartjes te koop. Zie onze nieuwe pagina over de AH Dal Dagkaart.

Het is weer zo ver! Bij Albert Heijn kun je terecht voor goedkope treinkaartjes! De treinkaartjes zijn nu al online verkrijgbaar! Koop je één treinkaartje? Dan betaal je € 16,50. Koop je er drie of meer? Dan betaal je € 14,50 per stuk. De treinkaartjes zijn te gebruiken t/m 10 juni (niet 27 april)!

Belangrijkste details treinactie

Soort kaartje: Trein Dagkaart, geldig in de daluren
Verkoopperiode: online t/m 22 april 2019
Reisperiode: 8 april t/m 10 juni (niet 27 april)
Verzilverperiode: t/m 10 juni (na verzilveren is aanpassen niet mogelijk)
Beperkingen: Doordeweeks niet geldig tussen 6:30 – 9:00 en 16:00 – 18:30 uur. In het weekend (en op feestdagen) heel de dag geldig.
Levering:
E-ticket. Je kunt het uitprinten of tonen op je smartphone.

Zo koop je de AH treinkaartjes

Je kunt het AH treinkaartje online kopen! Je krijgt dan per e-mail de vouchercode voor het treinkaartje. Je hebt vervolgens tot en met 10 juni de tijd om het treinkaartje te verzilveren. Tijdens het verzilveren kies je de reisdatum en bepaal je wie er gaat reizen. Na verzilveren kun je niets meer aanpassen. Ons advies: verzilver op de reisdag of één dag er voor. Dan weet je zeker dat de reis doorgaat.

In de winkel met Bonus kaart

Je kunt deze NS Dagkaart ook in de winkels kopen van Albert Heijn. Dat kan formeel vanaf 8 april, en het betreft een Bonus aanbieding. Dat betekent dat men in de winkel om een Bonus-kaart kan vragen. Online heb je geen Bonus-kaart nodig. De treinkaartjes zijn niet te koop bij AH to Go. Let op: ook als je de treinkaartjes in de winkel koopt, krijg je vouchercodes voor e-tickets.

Kris, kras door Nederland

Het betreft een Trein Dagkaart. Met een Dagkaart kun je kris, kras door Nederland. Je hoeft dus niet vooraf een traject op te geven. Het AH treinkaartje is uiteraard geldig bij NS, maar ook bij Arriva, Blauwnet, Keolis, Breng, Connexxion en Qbuzz. Let wel: alleen in de trein (of bij werkzaamheden / storingen in trein vervangend vervoer). Je mag geen gebruik maken van de Thalys en Eurostar. Dit treinkaartje is bovendien alleen in Nederland geldig (en in de Arriva trein naar Aken en in de trein vervangende bus naar Leer). Bij de extra snelle Intercity Direct betaal je tussen Schiphol en Rotterdam (en v.v.) een toeslag. Dat geldt ook voor binnenlandse reizen met de Duitse hogesnelheidstrein ICE.

Reizen tijdens de spits kan niet

De treinkaartjes zijn doordeweeks NIET geldig tijdens de spits. Ben je de reis voor de spits begonnen? Dan moet je de treinreis ook vóór de spits afronden. De inchecktijd doet er niet toe. Sterker nog: je hoeft niet in te checken. Wel heeft het treinkaartje een barcode waarmee je de poortjes kunt openen als die op een station gesloten is. Heeft je trein vertraging? Dan mag je de reis bij NS wel afmaken. In het weekend en op feestdagen mag je heel de dag reizen.

NS heeft besloten geen goedkope wegwerpkaartjes meer aan te bieden. Alleen e-tickets. Ben je het daar niet mee eens?
Dan kun je dit kenbaar maken bij de NS Klantenservice. Tot nu toe zegt NS weinig klachten te hebben ontvangen. Je kunt je klachten kenbaar maken via 030 751 5155 of via dit formulier. Bij het formulier kies je de laatste optie (“klacht indienen”), je hoeft geen ov-chipkaartnummer in te vullen.

Kinderen gebruiken een railrunner

Kinderen t/m 3 jaar zijn in de trein gratis. Kinderen van 4 t/m 11 jaar kunnen gebruik maken van een Railrunner. Dit kinderkaartje kost € 2,50 en is dus een stuk goedkoper dan de AH treinactie. Als je kind een persoonlijke ov-chipkaart heeft, is het nog voordeliger om gebruik te maken van Kids Vrij.

Nieuwsbrief Goedkope treinkaartjes

Ontvang onze gratis nieuwsbrief.

116 gedachten over “AH treinkaartjes: NS Dagkaart vanaf € 14,50”

  1. O.f. van Tilborg schreef:

    Ik vind het erg vervelend dat de kaartjes tussen 4 en half 7 niet geldig zijn . Ik ga op zo’n dag vaak naar een museum.deze gagaan altijd om 17 uur dicht. Dan moet ik ttot half 7 wachten tot ik naar huis kan.
    Ik koop ze dus niet meer. Voorheen nam ik ze heel vaak. bv

    1. Anja schreef:

      Ik baal ook van die tijden, maar ga lakker wat eten en dan ga je daarna naar huis. opgelost toch, maak er wat van!

    2. René schreef:

      Ga je toch even ergens lekker eten. Is het zo 18:30 uur. In het weekend zijn de kaartjes de hele dag geldig. Ik gebruik ze meestal in het weekend.

    3. Anoniem schreef:

      sunday is whole day available

    4. M.s. schreef:

      Ik vind het klote tickets.

      1. Erwin Wessels schreef:

        Dat die tickets je niet bevallen, dat kan natuurlijk. Maar je kunt ook in iets andere bewoording zeggen. Maar wat heb je dan tegen deze kaartjes? Want dat vermeld je niet.

        1. Anoniem schreef:

          Ik ben het helemaal met je eens. Je kunt t ergens niet mee eens zijn, dat mag, maar formuleer het dan netjes. Fijn dat er meer mensen zijn denken over t taalgebruik.

    5. Edith Horst van der schreef:

      Je kunt vanaf 17uur ergens even een happy doen en dan lekker naar huis! Het voordeel is dat in de trein dan ook rustiger is dat wil je toch. In de
      spits in de trein is echt geen pretje. Dus lekker relaxed En om daarvoor nou de kaartjes niet meer te kopen?

  2. Anoniem schreef:

    Als je niet kriskras door Nederland gaat naar het museum kun je bij de spoordeelwinkel een retour kopen voor 19 euro (2,50 duurder dus). Maar daar mag je wel in de middagspits reizen

    1. Dipak schreef:

      where i can find the discounted store to buy the tickets ?

  3. John schreef:

    Waarom zijn ze eigenlijk alleen in de tweede klas te verkrijgen?Je hebt namelijk ook mensen die graag eerste klas reizen.

    1. siwg schreef:

      Ze kunnen wel eerste klas voor €4 extra

    2. Tukerb schreef:

      Voor mij waren ze voor 3 euro extra te upgraden naar eerste klas. Persoonlijk zal ik er geen gebruik van maken, maar dan weet je het.

  4. John schreef:

    Kan me wellicht iemand vertellen waarom dit soort treinkaarten uitsluitend in de tweede klas is te verkrijgen?

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Omdat je bij het verzilveren meestal een upgrade krijgt aangeboden.

  5. meeuwissen schreef:

    weinig klachten heeft de ns ze zeker gewist
    ik koop in ieder geval geen e tickets
    hoop gedoe

  6. Anoniem schreef:

    Het is niet handig dat je bij e tickets je naam en reisdatum moet invullen! Met gewone wegwerp kaartjes is veel beter zijn niet persoons gebonden! Dus zal ze niet of minder kopen! Teveel gedoe met printen!

    1. René schreef:

      Je kan je e ticket ook in je gsm zetten, je hoeft niet meer te printen!
      https://www.ns.nl/reisinformatie/ns-op-uw-mobiel/mobiele-tickets.html

  7. Albertha schreef:

    Klopt flink balen! Dat uitprinten!Veel vriendinnen zijn al afgehaakt.

    1. Anoniem schreef:

      Flink balen dat de weg werp treinkaartje eruit zijn bij NS. Ben senior en trein graag maar nou die kaartjes er niet meer zijn moet ik gedwongen afhaken

    2. Hmeeberg schreef:

      Uitprinten hoeft niet. U heeft echter dan wel een smartphone nodig.

  8. Cis schreef:

    NS e ticket kan makkelijk zijn via smartphone (NS app downloaden), wanneer je zeker bent gaat morgen vertrekken gewoon invullen dan klaar !!!
    Ik had paar keer gedaan en ja e ticket beter dan papier ticket

    1. Rene schreef:

      Inderdaad, werkt perfect! Zo kan je trouwens ieder treinkaartje kopen en in je gsm zetten, je hebt hiervoor een android of apple gsm nodig.

  9. Cis schreef:

    NS e ticket kan makkelijk zijn via smartphone (NS app downloaden), wanneer je zeker bent gaat morgen vertrekken gewoon invullen dan klaar !!!
    Ik had paar keer gedaan en ja e ticket beter dan papier ticket.
    Niet Geldig tussen 16-18.30 uur, normaal dagje uit ik vertrek naar andere stad voor 16 uur dan blijft ik daar tot 18.30 uur

  10. Frans Eekhout schreef:

    Relativering,,,
    Elk nadeel heeft zijn voordeel. Wegwerp OV chipkaart is restafval, zit een chip in, geprinte E-ticket is oud papier en beter voor het milieu en men kan een extra print maken als reserve voor het geval een exemplaar nat of onleesbaar of te gekreukt wordt. Met een OV wegwerpkaart heeft men geen reserve reisticket, bijvoorbeeld als men die kwijt raakt. Eerste klas reizen opwaardering via Ideal of Creditcard is net als bij de recente Kruidvat dagkaarten een koopje. Bedenk dat een VOL tarief 2e klas dagkaart al 53 Euro kost en een 1e klas Euro 87,46 en een gewone toeslagkaart 2 naar 1 meer kost dan die 4 Euro, zie de NS reisplanner, is ook deze Albert Heijn aanbieding een relatief goedkope manier om te reizen. Kan men tussen 16 en 18.30 u. niet reizen benut deze tijd om iets te gaan eten, of shoppen, wees creatief ! Op de exacte reisbepaling na bij een E-ticket die minder flexibel is dan de OV chipkaart, heeft mijn inziens deze e-ticket meer voordelen weet ik uit ervaring. Het verzilveren kost slecht een paar minuutjes en door de E-ticket keuze blijven actiekaarten nog betaalbaar in vergelijking tot de duurdere distributie van OV chip-wegwerpkaarten die NS over het land moet verspreiden, het is een kwestie van wennen en plannen en reizen met de trein is nog altijd milieuvriendelijker dan met een auto…!

  11. A lindt schreef:

    Heel erg jammer dat die kaartjes er niet meer zijn
    Kan nu niet bij zieke dochter meer op bezoeka

    1. Anoniem schreef:

      printte deze soort kaartjes eerst uit by de
      Printer stuk gedownload op smartphone.ging goed.

    2. dries molenaar schreef:

      U kunt gewoon dagretours kopen. Met een kortingskaart moet je wel een flinke afstand reizen om met zo’n aanbieding goedkoper te zijn dan je kortingskaart-prijzen.

    3. SRB schreef:

      Doe niet zo dramatisch. Voor alles is een oplossing. Wat een gezever om een chipkaart…..

      1. Rudolf schreef:

        Die oplossing is gebruik van de wegwerpkaartjes met een chip zoals die tot voor kort werden gebruikt.

  12. Jjonckman schreef:

    Iedereen heeft geen printer om de e ticket uit te printen zeker de oudere mensen niet

    1. Frenkel schreef:

      Dan is vast wel iemand met een printer die ze wel kan helpen.

      Maar eigenlijk is jouw uitspraak een minachting naar de senioren. Bejaarden zijn echt niet allemaal zielige mensjes die niet met de tijd mee kunnen gaan, al zeker niet als ze nog in staat zijn om gewoon zelfstandig met de trein te reizen.

      1. Jolanda dams schreef:

        Het gaat niet alleen om senioren maar ook mensen met een tablet kunnen niet uitprinten want dat kun je ook niet aansluiten op de printer

        1. DDietzen schreef:

          Tablets zijn wel zeker te verbinden met een printer. Mijn tante op leeftijd doet dat dagelijks met haar iPad.

          Al kan het wel verschillen tussen de modellen tablets en printers. Mogelijk kunnen de wat oudere modellen niet verbinden. (Al is mijn tantes iPad ook de nieuwste niet…)

  13. dries molenaar schreef:

    Kunnen mensen met (wel is waar ongefundeerde) bezwaren tegen E-nummers E-tickets krijgen zonder E?

    1. Jenna schreef:

      😂 geweldig

  14. Anoniem schreef:

    Jammer kan nu niet meer naar onze kinderen die ver weg wonen. Ns aub weer kaartjes.

  15. L schreef:

    E tickets uitgeprint op papier werken vaak nietbij de toegangspoortjes op ons station.

    1. DDietzen schreef:

      Op de meeste kleinere stations kan alleen het brede poortje omgaan met e-tickets. Die kaartlezer heeft dan ook een glazen paneel en het icoon ‘scan ticket’. Poortjes zonder dat icoon en met een ondoorzichtige lezer, kunnen geen e-tickets lezen (enkel chipkaartjes).

      Ieder station met poortjes heeft minimaal 1 poortje dat e-tickets kan lezen.

  16. Julia schreef:

    Je mag je reis niet afmaken als je al in de trein bent ingecheckt voor de spits?
    in dat geval ga ik ze niet kopen.Ik was van plan er vier te kopen maar ik haak af als ik de hele dag om de tijd moet gaan laten draaien en eigenlijk vind ik het ook een beetje vreemd dat iemand zijn reis niet af mag maken. Moet hij dan maar uit de trein stappen als het 1 minuut over half 7 is en je bent bijna op de plaats van bestemming? kom op zeg! Ik neem wel de fiets door Nederland het is ook weer lente 🙂

    1. Erwin Wessels schreef:

      Dat is niet meer dan normaal, dat je niet met een dalkaartje in de spits mag reizen. Je reis in de spits afmaken is immers ook in de spits reizen. Als je dan net niet op tijd op je eindstation bent, dan kan je twee dingen doen: Of je neemt een trein eerder, of je koopt een apart kaartje vol tarief voor het stukje vanaf het laatste station waar je trein voor 16:00 uur stopt tot je eindbestemming.

      Dat je tussen 16:00 uur en 18:30 uur niet mag reizen, geeft je een mooie gelegenheid om in de stad waar je dan bent een leuk restaurantje op te gaan zoeken en lekker te gaan eten. Past ook helemaal bij een dagje uit.

      Misschien wel een idee voor NS om dergelijke kaartjes ook met een paar euro toeslag te laten verkopen, en dat ze dan wel geldig zijn in de avondspits.

      1. Tom schreef:

        Volgens mij verkoopt de Sppordeelwinkel al zulke kaartjes voor € 19 😉

  17. José schreef:

    Weg werp kaart is beter

    1. Wouter schreef:

      Als u het bericht van Frans Eekhout leest dan zal u merken dat een e-ticket in sommige gevallen beter kan zijn.

      Het enige wat ik aan de wegwerpkaartjes beter vind is dat je inchecktijd bepalend is. Hiermee kon je ook in de spits reizen.

  18. Peeters schreef:

    Voor ons senioren veel te moeilijk, 90 procent heeft geen printer,en maar enkelen snappen het e-ticket! Ik verlang dat de NS toch niet zijn oude trouwe klanten het bos in wil sturen.
    Het zal het familie-bezoek oom ernstig beperken!! Waar blijft de NS, als het grote vroepen ouderen buitensluit voor deze acties??

    1. Frenkel schreef:

      Ik ken eigenlijk maar weinig zelfstandige ouderen zonder printer,.. computers en printers zijn al tientallen jaren gemeengoed en de meeste hebben zelfs een smartphone.

      Als iemand in staat is om zelfstandig met de trein te reizen zijn ze vast wel in staat om ook een print te (laten) maken of de ticket te laden op een smartphone.

      1. Rudolf schreef:

        Blijkbaar dus niet, aan de reacties op dit forum te oordelen.

  19. JRichard schreef:

    Ik snap het gezeur van sommigen niet zo.

    1. Negen van de 10 mensen heeft een printer thuis of bij vrienden; 9,5 van de 10 mensen heeft een smartphone waar zo’n e-kaartje op geladen kan worden. Oók senioren!
    2. Wegwerpkaartjes zijn arbeidsintensief om te maken, en bovendien bijzonder milieuonvriendelijk (vooral vanwege de chip).
    3. Het is heel gewoon dat de goedkope dagkaartjes niet in de ochtend- en middagspits geldig zijn. Wil je dat wèl, gebruik dan de reguliere dagkaarten. O, die zijn zo verschrikkelijk duur? Hoppa, heb je meteen 1 van de redenen te pakken waarom goedkope dagkaartjes een stuk goedkoper zijn. Verder kun je tussen 16.00 en 18.30u heel veel leuke dingen doen, o.a. een wandeling, een restaurantje, familiebezoek, weet-ik-veel.
    Aldus: niet zeuren a.u.b.! Je moet wat over hebben voor een goedkoop treinkaartje 🙂
    4. Iemand had het over trouwe NS-klanten. Een trouwe NS-klant ben je als je over een abonnement beschikt (sowieso veel goedkoper dan op vol tarief reizen…).

    1. Wouter schreef:

      Overigens zijn er genoeg alternatieven voor punt drie. Mocht je tussen 16.00 uur en 18.30 uur dan heeft de Spoordeelwinkel genoeg alternatieven. Met deze acties mag namelijk wel in de avondspits reizen.

      Het enige nadeel is dat deze kaarten een aantal duurder zijn maar dat is op dat moment een keuze die ik maak.

      Verder ben ik het wel met u eens dat mensen best creatief mogen zijn. Het geld wat ik vaak bespaar met zo’n kaart kan ik een hoop leuke dingen doen zoals een kop koffie en een broodje halen.

      1. frans schreef:

        De ochtend spits daar kan ik me wel in vinden maar die van de middag dat is zwaar irritant .

        1. dries molenaar schreef:

          Veel avondspitstreinen zitten ook nokkie-vol. Porbeer eens vrijdagmiddag van Groningen naar Zwolle te gaan

    2. Rudolf schreef:

      Het is niet waar dat 9,5 van de 10 mensen een smartphone heeft. Er zijn genoeg ouderen en minder ouderen die een gewone mobile telefoon hebben. En aan een printer bij vrienden heeft men niet veel, want je moet bij het uitdraaien direct de reisdatum vastleggen en de avond tevoren of dezelfde ochtend nog eerst langs vrienden gaan lijkt niet erg praktisch.

  20. Anoniem schreef:

    Bij de papieren voordeel kaarten zaten meestal 2 kortingscoupons voor een op het station aanwezige horeca aangelegenheid. Dat is dus ook verdwenen helaas.

    1. Tom schreef:

      Bij de dagretours die de Spoordeelwinkel verkoopt voor € 19 zit ook een voucher voor (momenteel) een sandwich en een glas sap bij Laplace. Al heeft Laplace niet op ieder station een vestiging.

  21. jeannyll schreef:

    Hoe je het ook keert of draait, wegwerpkaartje, E-ticket, voordeelurenabonnement, spoordeelwinkel, kruidvatkaartjes, albert heyn kaartjes; ik vind het zo’n gedoe om fatsoenlijk tegen een normaal tarief te reizen. Inchecken Arriva, uitchecken, inchecken NS, uitchecken; bij dubbel scan 10 minuten wachten, poortjes..brrr
    Al die regeltjes, uitzonderingen, tarieven..

    Geef mij maar Italie 🤗😎😍

    1. DDietzen schreef:

      Met e-tickets hoef je ook niet in/uit/om te checken, alleen even voor de lezer houden als er poortjes staan. Makkelijk toch?

      En als je een chipkaart te kort achter elkaar twee keer voor dezelfde lezer houdt, en hij blokkeert: probeer gewoon het paaltje/poortje ernaast, geen probleem.

      En die vergelijking met Italië gaat ook niet op, daar zijn relatief veel minder plaatsen aangesloten op het spoorwegennet, worden de kleinere plaatsen maar enkele keren per dag bediend (in tegenstelling tot 1-2x/u in Nederland), rijden alle treinen veel minder vaak, zijn de treinen over het geheel genomen een stuk ouder… Moet ik nog doorgaan?

      Geen problemen gaan verzinnen die er niet zijn hè 😉

  22. Wouter schreef:

    Er staat in het artikel dat het ticket enkel in Nederland geldig is. Maar het is toch ook geldig naar Aachen Hbf, Aachen West, Herzogenrath, Leer(Ostf) en Weener?

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Daar heb je gelijk in, dat ben ik even vergeten. Ik krijg regelmatig de vraag of je er mee naar Antwerpen of Brussel kan met de NS international intercity.

  23. Henri schreef:

    Er zijn ook enkele voordelen een afgedrukt kaartje hoef je niet steeds in en uit te checken bij de paaltjes…

  24. Frans Eekhout schreef:

    Kruidvat, Albert Heijn actie NS dagkaarten zijn ALLEEN geldig op het Nederlandse deel en voor een rit naar bijvoorbeeld Aachen HBF tot en met station Eygelshoven MARKT. Voor het traject Eygelshoven Markt naar Herzogenrath, Aachen West en Aachen HBF kan men de OV chipkaart gebruiken. Dat betekent op station Eygelshoven Markt snel – binnen 1 minuut – even inchecken en op de stations Herzogenrath, Aachen West en Aachen HBF uitchecken bij de Arriva in/uitcheck palen. Voor de terugreis geldt dat precies hetzelfde. Er rijden vooralsnog slechts 1 x per uur een sneltrein tussen Aachen en Maastricht. OF gebruik de NS dagkaart tot Heerlen en check daar in bij Arriva, overstaptijd 2 a 3 minuten op hetzelfde perron… Van Aachen naar Heerlen en overstappen op een IC naar Amsterdam zelfs 6 minuten. NS zelf laat de vermelding dat men op het traject Aachen naar Maastricht met de Arriva RE 18 sneltrein het gebruik, ook via klantenservice, van de OV chipkaart achterwege en verwijst zelfs naar NS internationaal wat dus NIET klopt. Denk wel aan het tijdstip, wel of geen daluren en het betreffende (NS) abonnement om eventueel met korting op dit traject te reizen ! In het weekend gelden hiervoor GEEN beperkingen ! Bij de eertijds gebruikte OV wegwerp chip kaarten kon de conducteur de laatste twee transacties zien dus ook wanneer men heeft in- of uitgecheckt en men kon zelf bij een NS loket deze laatste twee transacties laten uitprinten. Een E-ticket heeft GEEN chip, in- uitchecken niet mogelijk en nodig, dus zijn de voorwaarden voor actiekaarten verandert en HELAAS geldt doordeweeks, NIET in het weekend, een reisbeperking tijdens het reizen in de spitsuren.

  25. Truus schreef:

    Wat een gedoe met die E- tickets.
    Had maar gewoon het Kaartje gehouden , was voor iedereen 1000 x beter geweest.
    Iedere keer die veranderingen.

    Ben er niet blij mee.

  26. Truus schreef:

    Geef mij maar het wegwerpkaartje.
    Wad veeeeeeeeeeeeel makkelijker.

  27. J.Blanken schreef:

    Jammer dat je de reis s morgens niet meer kunt afmaken in de spits. Ik gebruikte deze kaartjes meest door de week voor de 3 uur of meer reizen omdat in weekend de eerste treinen later vertrekken.

  28. René schreef:

    Filmpje hoe je je e ticket op gsm zet:

    https://m.youtube.com/watch?v=cruSk42VZLM

  29. DDietzen schreef:

    Als ik drie kaartjes bestel, zijn die alledrie op dezelfde naam? Of kan ik er ook bijv. 1 voor mezelf en 2 voor mijn reisgenoten doen?

    1. René schreef:

      Als je gaat verzilveren dan zet je er een naam op. Je kan dus 3 verschillende namen invullen voor de 3 e tickets.

  30. Thomas schreef:

    Zijn deze kaarten, net zoals bij de Kruidvat actie, ook eenmalig upgradebaar naar 1e klas?

    1. René schreef:

      Ja, bij het verzilveren van je e ticket krijg je de optie om op te waarderen naar 1e klas.

  31. Anoniem schreef:

    Raar….niemand hoor ik klagen over wat printen kost, aan papier, aan inkt, aan elektriciteit etc. En ook alles maar doen met je computer terwijl allang bekend is dat de servers dan niet meer trekken aan vermogen. Ook een computer of ipad e.d. kosten serverruimte….

    1. Annemiek schreef:

      De servercapaciteit benodigd voor het verzilveren van een couponcode voor een e-ticket is dusdanig beperkt dat deze valt te categoriseren binnen de range van het plaatsen van een reactie op deze website. Qua servercapaciteit is zoiets totaal irrelevant.

  32. marja schreef:

    Jammer!!!!!!!!!!!!!!!!, dat de NS, geen rekenig wil houden, met een groep, klanten !!!, die door “”omstandigheden””, geen internet, geen printer, of het niet “”kunnen””, maar jullie zakken, zijn inmiddels wel gevuld””, blijkbaar!!!!!!,Wees trots!!!, met waar jullie mee bezig zijn,maar daar is geen aandacht voor, mogen wij onze E-Ticket laten uitprinten, bij A.H.,???????

    1. Tom schreef:

      Of je e-ticket voor je geprint kan worden bij AH, is een vraag waar alleen AH een antwoord op kan geven. Vraag het eens bij hun servicebalie, voordat je daar deze kaartjes koopt.

    2. dries molenaar schreef:

      Redeloos getier. De mensen krijgen salaris voor gewerkte tijd. De meeste van de etickethaters werken niet meer voor hun inkomen.

  33. Francisca schreef:

    goed waardeloos die E tickets!!! Reden de treinen niet, en al op datum! nu 2 uur vertraging. Anders was ik naar huis gegaan. En code’s moeilijk te lezen voor ouderen.

    1. dries molenaar schreef:

      Goed dat u niet een duur kaartje had waarbij de treinen wellicht wat minder goed reden.
      Het ging hier op zondag als een speer.

  34. SRB schreef:

    En toch zullen deze kaartjes weer storm lopen. Want het is lekker makkelijk om naar goed Nederlands gebruik het internet vol te klagen, maar die kaartjes worden toch aangeschaft 😀

    Ik begrijp al dat gezeur niet en zal het ook niet begrijpen. In plaats van klagen kun je ook gewoon naar oplossingen zoeken, stelletje negatievelingen 😀

  35. W. T. schreef:

    Het zijn geen dagkaarten, maar dagdeelkaarten… Ze zijn overdag 5 uur lang niet geldig, absurd…

    Voor de mensen die vaak reizen en toch hun reis in de spits willen afmaken; via NS Flex kan je een dal vrij abonnement voor één maand afsluiten (106 euro 2e klas). Let op, voor NS Flex moet je minimaal 18 zijn!

    1. dries molenaar schreef:

      Daarom is de prijs ook maar 1/3 van normaal…

  36. J.van Oostrom schreef:

    Waardeloos die e-tickets

  37. P.Heesakkers schreef:

    Hoe duidelijk moet het huidige kaartjes systeem nog zijn naar N.S. toe. Reizigers blijven bij al die moderniteiten kennelijk toch met veel te veel vragen zitten, en haken misschien wel af. Opnieuw: Het oude systeem ook met automatentickets of rijen loketten gaf zelden of nooit vragen. Men gaf op dagretour, enkeltje, of weekendretour. duidelijk voor iedereen. En zo simpel. Nu moet je er bijna voor gestudeerd hebben. De reacties hierover telkens aangaande , als tickets diversiteiten, werken zeker bij ouderen
    duidelijk verwarring in de hand. Hoe simpel kan treinreizen zijn, alsmede kaartverkoop. Evenzo blijkt dat men niet met printers om kan gaan of ze zonder meer om wat voor reden ook niet bezit. Zeker ook pensionado’s hebben niet zo maar geld voor dit soort uitgaven. Zij liggen al jaren van opslag pensioen achter op de rest die zich allerlei electronica kan veroorloven. Waarom toch zo ingewikkeld! Men ziet duidelijk door de bomen het bos niet meer….

  38. reiziger schreef:

    Heb klacht ingediend bij NS.
    Ik koop géén e-tickets. Koop pas weer zo’n actie-kaartje als het een papieren kaartje is.

  39. Janneke 1 schreef:

    Ik heb besloten me niet meer druk te maken over de Etickets en ze gewoon niet meer te kopen. Niet dat de NS daarvan zal wakker liggen, maar het bespaart mij een hoop ergernis.

  40. Martin schreef:

    Als 60-plusser ben ik blij met deze actie. Het biedt mij de mogelijkheid om op een relatief goedkope manier met de trein te reizen.
    Ik print de e-tickets uit, maar ze staan ook op mijn iphone.

  41. Bram Schaafsma schreef:

    Is de dagkaart ook op 2e paasdag de hele dag geldig of geldt dan ook de beperking niet reizen in de spits?

    1. Martin schreef:

      Op 2e Paasdag heel de dag geldig.

  42. AGAINST schreef:

    Poortjes weg, digitalisering stoppen en weer normaal het oude leven terug. Gaat helemaal nergens meer over vandaag de dag. Als zombies hele dagen gewapend met de smartphone over een beeldscherm wrijven, nee dat is waar we naartoe moeten. En zo’n beetje elk bedrijf doet eraan mee. Drama.

  43. P.Heesakkers schreef:

    Duidelijk is in ieder geval dat heel het kaartjes systeem gedoe met mitsen en maren van nu, talloze vragen oproept. En niet bevorderlijk lijkt voor de groei van de klandizie. Je kan nog hele columns vullen over dit onderwerp blijkt telkens. Afgezien van de “slimmeriken”en “raad-weters” die hier reageren blijven toch veel meer dan men denkt met vragen zitten. Versimpel de z.g. kaartjesverkoop is een meer dan duidelijke boodschap aan onze spoorwegen , die dit ter harte dienen te nemen uit klantvriendelijkheid en verduidelijking aan de klant/consument.

  44. Co schreef:

    Weet iemand of het zo is dat je pas 5 minuten voor bv. 9 uur mag inchecken, ook als je trein even over 9 gaat?

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Op stations zonder poortjes maakt het niet uit, op stations met poortjes kan je inderdaad vanaf 8:55 de poortjes openen.

  45. Rio Juni schreef:

    Hi,

    I bought two AH train tickets on-line yesterday (April 9th, 2019) but I haven’t got my voucher code. I have checked in the spam in my email but there’s nothing. Can you help me with this?

    1. Erwin Wessels schreef:

      Hello We can’t help you, because we only mention the ticket deals on this site. We are not NS of AH.
      When you did not receive the voucher code, you have to contact the Albert Heijn Customer Service, phone: 0800-0305, or e-mail: [email protected]. Success!

      1. Rio Juni schreef:

        Thanks Erwin! I will contact them!

  46. Anoniem schreef:

    Aan ouderen word niet meer aan gedacht reizen met dertien word voor een oudere groep mensenwerk erg jammer dus wij kunnen wel werkelijk achter de garaniums gaan zitten

  47. Ineke schreef:

    Wat een gezeur allemaal. Hou op met klagen. Koop ze wel of koop ze niet. Wij zijn er in ieder geval blij mee en het werkt altijd goed. ( tot nu toe ).

  48. ton duong schreef:

    ns heeft geen voordeel dat tegenwoordig geen goedkoper actie ov chip wegwerpkaartjes meer kan aanbieden. dus inchecken tijdens de daluren kan wel maar alleen doorreizen in de spits uren mag helaas niet.per e ticket. ik vrees dat file probleem bij autoverkeer niet gaat oplossen. file toenemen opstopping in het verkeer. b.v voor recreatieve uitstapjes. voor senioren die e ticket niet kan inchecken. moeite met nieuw leren.

  49. ton duong schreef:

    ns heeft geen voordeel dat tegenwoordig geen goedkoper actie ov chip wegwerpkaartjes meer kan aanbieden. dus inchecken tijdens de daluren kan wel maar alleen doorreizen in de spits uren mag helaas niet.per e ticket. ik vrees dat file probleem bij autoverkeer niet gaat oplossen. file toenemen opstopping in het verkeer. b.v voor recreatieve uitstapjes. Waarom in luxemburg zo goedkoopste openbaarvervoer in zetten met veel overheid steun, met dure bolides autobussen luxe rondrijden voor senioren die e ticket niet kan inchecken. moeite met nieuw leren.

  50. Anoniem schreef:

    Ik wil dit kaartje gebruiken om via Rotterdam met de IC Brussel naar België te reizen. Moet ik dan een aanvullend kaartje kopen vanaf de grens, of vanaf Roosendaal omdat dit het laatste NL treinstation op de route is? Of vanaf Breda omdat dit het laatste station in NL is waar de IC Brussel stopt?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      De trein rijdt niet via Roosendaal :-). Je kan een kaartje kopen Breda – Brussel, en bij NS international aangeven 100% korting in Nederland.

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Als je niet op dezelfde dag heen en weer gaat kun je overigens beter een goedkoop enkeltje kopen. In dat geval kun je een enkeltje kiezen tot Breda en koop je dus bij NS Internationaal een kaartje Breda – Brussel en heb je GEEN recht op 100% korting.

      2. Anoniem schreef:

        Dank je voor je duidelijke reactie. Dom van me, dat van Roosendaal, oude informatie, had ik moeten weten.;-) In dit geval is het wel een dagretour, dus ik ga het doen zoals jij hebt aangeraden.

  51. Joyce Bunk schreef:

    Gaat van alles mis met het verzilveren van de couponcode!!!!! bel ik met de klantenservice van de NS, krijg je te horen dat ze geen tijd hebben om mij te helpen totdat ik het heb kunnen printen dus….. geen actiekaarten hoef ik meer in de vorm van E-Tickets!!!! N.S. bedankt hoor.

  52. Treinkaart schreef:

    Waarom moet NS nou in godsnaam e- tickets verkopen?Het is één en al ellende met die e tickets ,kwaliteit niet goed wordt je beboet ,.De treinkaartjes graag zoals altijd als kaart verkopen en niet e-tickets uitprinten een en al gedoe!

  53. Anoniem schreef:

    Zeker jammer dat de papieren kaartjes er niet meer zijn. Ik ben geen senior maar een jongedame van in de 30 en heb geen smartphone. iedereen gaat er tegenwoordig van uit dat iedereen maar een smartphone of printer heeft.

  54. Je pa schreef:

    Waarom niet op 27 april rare ticket

  55. Robert schreef:

    De weg gooi kaart je van NS waren een stuk handiger, Reis alleen de weekends mee dus hele dag gelding.

  56. Piet Beckers schreef:

    Wil net de 4 gekochte NS/AH kaartjes uitprinten. Kom ik er achter dat 4 kaarten 16,50 per stuk kosten en NIET zoals in de folder staat 16,50 en bij 3 STUKS OF MEER 14,50. Heb dus 58,– Euro betaald. Niet voor die paar euro (had ik maar uit moeten kijken)maar het klopt natuurlijk niet

    1. Rudolf schreef:

      58 gedeeld door 4 is 14,50. Ik had ook vier kaartjes en heb dan ook € 58,= betaald, hetgeen € 14,50 per stuk is.

  57. S Zeihic schreef:

    Ik heb op 10 april een dagkaart voor 16.50 gekocht en ik zou mail met voucher per email krijgen.tot nu toe NIETS gehad?!

    1. Anoniem schreef:

      Je krijgt bij AH een bon mee per gekochte ticket. Daar ga je mee naar de website van ah en dan wijst het vanzelf wat je moet doen. Dan ontvang je een email, en dan kun je de dag bepalen wanneer je wilt gaan reizen.

  58. Anoniem schreef:

    Mag je met dit kaartje ook na 00.00 nog reizen?
    (Ivm concert die tot minstens 23.00 duurt)

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ja, tot 4 uur

  59. Jannie schreef:

    Ik heb betaald maar weet mijn code niet. Kan ik dat alsnog opvragen?

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Indien online gekocht kan dat via de klantenservice van AH, houd dan wel de betaalgegevens bij de hand.

      1. Hanna schreef:

        Ik wil graag handje kontantje betalen die ene keertje dat we met de de trein weg gaan lekker zee met kinderen un keertje pretpark dierentuin en wil niks via online laten mensen zelf kiezen of ze betalen of online vindt het jammer 😪

  60. Selam schreef:

    Omdat het goed koop is

Laat een reactie achter op S Zeihic Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.