fbpx
NS in Groningen - ICMm en VIRM
Foto: Shutterstock

Eindelijk weer goedkope treinkaartjes: € 17,50 per dagretour

Deze actie is voorbij. Vind een alternatief via onze prijsvergelijker

Eindelijk, het kan weer: voordelig reizen met de trein. Maak in de daluren een retourreis tussen twee stations naar keuze voor € 17,50. Reis je liever 1e klas? Dan betaal je 6 euro extra.

Details van de actie

Het Dagretour Dal is te koop tot en met 31 augustus 2021 en te gebruiken tot en met 30 september 2021. Je kunt alleen niet op pad op 3, 4 en 5 september (vanwege de Formule 1). De tickets zijn doordeweeks niet geldig van 6:30 – 9:00 uur en tussen 16:00 en 18:30 uur. Zaterdag en zondag zijn er geen tijdsrestricties. Tijdens de spitsuren mag je doordeweeks dus niet in de trein zitten, ongeacht hoe laat je reis begonnen is.

Alle vervoerders

Je kunt met dit goedkope treinkaartje een retourreis maken tussen twee stations naar keuze. Je kunt reizen met vrijwel alle vervoerders en vrijwel alle treinen in Nederland, mits deze op de door jouw gekozen route (deels) actief zijn. Je kunt dus ook met Arriva, Breng, Qbuzz, Keolis, R-net, Blauwnet en Connexxion reizen. Je kunt echter niet reizen met Thalys, Eurostar en de Nightjet. Wil je gebruik maken van de Intercity Direct – de snelle trein via de hogesnelheidslijn – dan betaal je tussen Schiphol en Rotterdam een toeslag. Ook bij gebruik van de Duitse ICE betaal je binnen Nederland een toeslag. Het treinkaartje is alleen geldig binnen Nederland. Je mag alleen met de trein reizen, en bij werkzaamheden en verstoringen met treinvervangend vervoer. Bus, tram en metro zijn niet bij de prijs inbegrepen.

E-ticket

Deze actie is beschikbaar als e-ticket. Je kunt het ticket uitprinten of tonen op een smartphone (via de NS-app). Je kunt later kiezen om het traject en datum te selecteren. Ook hoef je nog niet op te geven wie er gaat reizen.

Actie kopen

Deze actie is alleen online te koop via NS.nl. Heb je spijt van je aankoop? Dan heb je pech, want restitutie is na aankoop niet mogelijk. Daarnaast is de actie niet te combineren met andere kortingen. Je kunt dus niet het Dagretour Daluren combineren met samenreiskorting.

Wil je liever voordelig met de trein naar het buitenland? Dat kan. Boek bijvoorbeeld een 3-daagse stedentrip per trein naar Parijs voor € 210 p.p. (op basis van twee personen). Een 4-daagse stedentrip naar Wenen maak je zelfs al vanaf € 125 p.p. Dat laatste is dan wel op basis van een zitplek in de nachttrein. Op basis van een ligplek reis je naar de Weense hoofdstad al vanaf € 193 p.p. Voor deze en andere stedentrips per trein kijk je op Treinrondreis.nl. Liever geen pakketreis? Dan kun je natuurlijk ook zelf je internationale treintickets boeken via NS International.

192 gedachten aan “Eindelijk weer goedkope treinkaartjes: € 17,50 per dagretour”

  1. HvD schreef:

    Eindelijk deze treinkaartjes zijn er weer. Fijn.
    Je kunt bij de reisdatum kiezen voor : ”Later bepalen”. En de Van en Naar Stations hoef je nog niet in te vullen. Je kunt dus later de uiteindelijke reisdatum en ook de van naar opgeven.
    Fijn dat deze actie er weer is.

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Je hebt gelijk. Naar en Van blijven er staan, maar hoef je niet in te vullen. Dank.

      1. Els Gies schreef:

        Ik ben het Pieterpad aan het fietsen. Kan ik met deze ticket ook heen van Driebergen maar Nijmegen en terug vanaf Sittard naar Driebergen! Ik weet dat ik een apart kaartje voor de fiets moet kopen.

        1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

          Nee, want als u van Driebergen-Zeist naar Sittard invult, gaat de reis niet via Nijmegen. U kunt wel voltarief naar Nijmegen reizen, en op de terugreis een dergelijk ticket.

        2. Johan schreef:

          De algemene voorwaarden van NS definiëren een reisroute als elk traject dat je uit de NS-reisplanner kunt halen zonder een via-station in te vullen. Over trajecten waar NS niet rijdt doen ze ronduit vaag (‘geldt (…) niet altijd.’). De actievoorwaarden van deze kaartjes stellen geen nadere voorwaarden.

          Als je aanvinkt ‘alleen sprinters’, komen er wel degelijk routes Driebergen-Zeist – Sittard via Nijmegen uit de reisplanner. (Maar dan wel via Utrecht Vaartsche Rijn en ‘s-Hertogenbosch en niet via Arnhem Centraal!)
          Met een retourtje Driebergen-Zeist – Sittard, mag je dus Driebergen-Zeist – Utrecht Vaartsche Rijn – ‘s-Hertogenbosch – Nijmegen als heenreis maken (mogelijk mag het ook via Tiel) en later terugreizen vanaf Sittard.

          Wees wel voorbereid op het geven van tekst en uitleg aan een conducteur die eventueel minder goed op de hoogte is van de geldende regels en van alle mogelijke reisroutes die de planner kan aangeven.

        3. Reiziger 2.0 schreef:

          Bij dit soort acties plan ik inmiddels altijd ruim. Mijn startlocatie word Buitenpost. Meestal kies ik als eindpunt treinstation Valkenburg.
          Op deze manier kan ik gewoon door heel Nederland reizen!

    2. Walter schreef:

      Via kruitvat per drie tickets 14 euro, dys tis weer duurder.. Plus niet in de spits…. Dus… Lijkt er weer iets op….. Maar mog altijd die bekacheljkke vekpamper duszzz NO GO

      1. Ronald schreef:

        Kijk jij NOOIT je tekst na Walter, alvorens die te plaatsen?? Slordig en dan druk ik me netjes uit.

    3. Anoniem schreef:

      Kan ik op woensdag heen en donderdag terug?

      1. Anoniem schreef:

        Je moet helaas dezelfde dag terug.

    4. Diane Hoehn-ter Elst schreef:

      Hallo, ik ga Woensdag 11 aug met mijn kleindochter van 14 naarvan Hengelo naar Amsterdam tot maandag 16 aug.
      Nu ik een geregistreerde ov chipkaart en een anonieme voor mijn kleindochter.
      Maar wat is dan de goedkoopste manier van reizen
      Met de OV chipkaart of kaartjes bestellen voor 17,50 per persoon
      Het is geen probleem om buiten de spits te reizen.

    5. Jolanda schreef:

      Kan ik ook 1 kortingskaartje van €17,50 voor mezelf kopen en een railrunner van €2,50 voormijn zoon van 11 jaar?

  2. Annemiek schreef:

    Als wij een dagje willen shoppen in Utrecht, worden wij gediscrimineerd omdat wij vanuit Nieuweschans met deze voorwaarden pas na de middag op Hoog Catharijne kunnen staan en onze vriendin uit Hilversum is er al om half 10.

    En als wij pas na 18:30 vanuit Vlissingen terug mogen reizen, missen wij de laatste bus naar huis dik.

    De kaartjes zijn ook veel te duur. Een paar jaar geleden waren ze 9,95 bij de Kruidvat. Zo draaien ze de arme mensen een poot uit.

    En onze drie Deense doggen en twee fietsen mogen ook al niet kosteloos mee. Wat een waardeloze actie!

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Ik dacht even dat dit de eerste serieuze klacht was, maar nu jij het post weet ik dat dit een knipoog is naar de waarschijnlijk komende reacties.

      1. Annemiek schreef:

        Ja, dit wordt weer genieten! 🙂

    2. Bert Sitters schreef:

      Als de hondjes nog klein zijn en ze zitten in een tas op schoot, dan mogen ze gratis mee. Als ze blaffen mogen ze niet in een stiltecoupé. Houd er rekening mee dat geen hondentoilet aan boord van de treinen is.

      1. Annemiek schreef:

        Nee, de honden passen niet op schoot. Een hondentoilet is niet nodig. We nemen zakjes mee.

    3. Puck schreef:

      Het leven is hard als je in zo’n gehucht woont. Ik weet er alles van, ik woon in Maastricht. Ook zo’n afgelegen gebied waarvandaan alles ver is. 😂

    4. Stedeling schreef:

      Tsja, wie bedenkt het ook om in het godverlaten, afgelegen (Bad) Nieuweschans te gaan wonen? Echter het geld wat je aan huisvesting en OZB-kosten bespaart, daar kun je de DB, Arriva en NS mee steunen.

    5. Pokpo v/d B schreef:

      Nog erger is dat men de kaartjes niet in het Gronings drukt en bij de Smullers geen eierbal hebben. Ik voel me een paria doordat ik ook uit Groningen kom. Nooit eens een keer Moi Mie-jong uit de spiekers. Maar in Friesland mag, kan en moet alles wel in het Fries. Afschuwelijk. Ik leef erg met u mee en hoop dat de NS dit SERIEUS oppakt!

    6. Rudolf schreef:

      U wordt niet gediscrimineerd. U heeft gewoon te maken met de gevolgen van het feit dat u in Nieuweschans woont.

  3. Adelaide schreef:

    Kan ik hiermee ook van Eindhoven CS naar Amsterdam CS op aankomende zaterdag? Of is dat met de ICE en kan ik hier dan niet gebruik van maken? Hoe hoog is die toeslag trouwens? Met treinen reizen is nog best nieuw voor mij, dus ik snap niet helemaal hoe al die verschillende tarieven/aanbiedingen werken.

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Dat kan gewoon. Elke tien minuten rijdt er een geel/blauwe intercity richting Amsterdam en die kunt u gewoon nemen. (De ICE is een witte hogesnelheidstrein met een rode streep erop, rijdt slechts een paar keer per dag.)

      1. Brabo schreef:

        Mijn ervaring in Den Bosch is dat als de ICE naar Amsterdam daar stopt (vanwege werkzaamheden
        elders) conducteurs reizigers vaak verbieden om in te stappen.

        1. N. schreef:

          De stop in Den Bosch staat vaak niet in de planner volgens mij.

          Je hebt dan, als je geen abonnement hebt, een ICE-toeslag-ticket nodig.

        2. Brabo schreef:

          Vaak stopt de ICE wel degelijk in Den Bosch volgens dienstregeling. Hij stopt ook gewoon langs het perron, er stappen reizigers uit en vervolgens gaat de conducteur pontificaal voor de deur staan om instappen te verhinderen.

        3. Otto schreef:

          @N
          Als de ICE wordt omgeleid stopt hij in Den BoscH maar niet in Eindhoven. Ook komend weekend.

  4. J.v.d.w schreef:

    Kan ik met het e ticket vandaag do.24/6 vanaf dordrecht om 12.09 naar Heerenveen met 2 inter citys met dit e ticket en hoeveel extra kost het dan ivm met intercity.

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Dat kan gewoon. Geen toeslag nodig voor de intercity.

  5. Rv schreef:

    Kan ik met deze treinkaartjes om 05.00 van GrGroningen naar den Haag reizen op een dinsdag

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Nee, want u mag niet reizen van 6:30 tot 9:00 uur

      1. Rwe schreef:

        Weet je dat zeker?? Bij eerder acties was de regel dat het tijdstip van instappen leidend is.

        Dus instappen voor de spits betekend dat je mag blijven zitten in de spits.

        1. Annemiek schreef:

          Ja, dat is zeker. Er komen geen aanbiedingen meer met e-tickets waarmee je je in de spits in de trein mag bevinden.

        2. Paul Lamote schreef:

          Met e-tickets kun je helemaal niet inchecken dus iedereen zou dan kunnen beweren dat hij voor de spits is vertrokken.

    2. Johnny schreef:

      Dit kan wel met een Dal voordeel abonnement op een persoonlijke OV-Chipkaart

      1. Antoine schreef:

        Helaas is dit sinds 1 januari 2021 niet meer mogelijk, weinig voordeel dus van een dal voordeeluren abonnement, heb het ook maar opgezegd..

        1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

          Met een ov-chipkaart geldt wel dat inchecktijd bepalend is en de reis mag worden afgemaakt in de spits

  6. Treinreiziger schreef:

    Menen jullie het echt dat je niet om 15:30 uur in de trein naar huis mag stappen?

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Dat zijn al een tijdje de actievoorwaarden. Ik verzin ze niet.

    2. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      NB: u mag natuurlijk wel om 15:30 instappen als u voor 16 uur uitstapt, maar dat bedoelt u neem ik aan niet.

      1. Reiziger schreef:

        Dat bedoelde ik dus wel. Tja hoe krijg je de mensen weer terug in de trein. Niet op deze wijze.

        1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

          U vraagt: mag ik om 15:30 uur niet instappen? Als u bedoelt wat ik zeg, dan mag instappen om 15:30 uur dus wel. Alleen de reis na 16:00 uur afmaken, mag niet 😉

        2. Jan Met de Pet schreef:

          Ook hier was de azijn in de aanbieding! Wees nou eens gewoon blij dat er weer een actie is. Zeik ergens anders!

    3. Otto schreef:

      Bij lange reizen betekent het in de praktijk heenreis vanaf 9 uur en terugreis vanaf 18.30 uur.

  7. Nina Aba schreef:

    Hoe bestel ik deze trein kaartje?
    Mvg,
    Nina.

    1. Annemiek schreef:

      Waar denk je dat de handige link in de tekst voor bedoeld is?

  8. Scania schreef:

    Wat een gezeur hier. Wees blij dat je niet in India woont.

    1. Jan schreef:

      in India kun je gewoon op het dak klimmen 🙂

  9. Desiree schreef:

    Kan je ook 2 kaartjes kopen. 1 voor mezelf en 1 voor mijn man?. Komen die 2 dan in mijn app of moet mijn man zelf de ns app downloaden. We willen as zondag dagje op stap. Bed.

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Dat moet kunnen, zorg wel dat u bij het activeren bij de tickets op beide namen activeert.

  10. Frans Eekhout schreef:

    BEDANKT voor de “gouden tip” Hildebrand komt mij goed van pas om zelfs tegen betaling eerste klas te kunnen reizen al is het helaas GEEN DAGKAART, maar een dagretour, beter iets dan niets en valt er nog altijd wel een creatieve mouw aan te passen. “Stay good, stay safe” …!

    1. Otto schreef:

      Klinkt als rupsje nooit genoeg: een dagkaart willen voor een habbekrats.

  11. Harm Dubbelboer schreef:

    En als ik niet op de zelfde dag terug reis omdat ik bij een vriend of familie overnacht.

    1. Brabo schreef:

      Dan kunt u twee kaartjes kopen en die alsenkeltjes gebruiken.

  12. Bert Sitters schreef:

    Wellicht is er voor sommige mensen een cursus noodzakelijk “hoe reis ik met de trein?” Met daarbij de voorwaarden.

    1. Martijn Kösters schreef:

      Ja, je hebt gelijk. Maar dat reizen met de trein bijna een cursus rechtvaardigt zegt ook iets.

      1. Mieke schreef:

        👍🏻😜😂

  13. Jean van den Berg schreef:

    Wanneer komt er dan weer een actie waarbij je vouchers kunt kopen bij de AH of het Kruidvat? Ik heb niet de mogelijkheid om dit via een app te doen.

    1. Bert Sitters schreef:

      Waarom niet bij de Jumbo of de Lidl? In mijn dorp is geen AH of Kruidvat.

  14. Bokito schreef:

    Kan ik hiermee ook een aantal tussenstops maken tussen het gekozen traject?

    1. Arno schreef:

      Jahoor, je mag op elk station uitstappen als je wilt, zolang je maar buiten de spits reist en de laatste trein naar huis niet mist 🙂

  15. Chrissie schreef:

    Ben der super blij mee eindelijk weer goedkoop
    Reizen topppppppppppp

  16. Mulder schreef:

    Ik vind het ook erg duur en ook die dal regelingen voor ouderen ik ben al mijn vrije reizen kwijt door die corona en alles betaald ik vind dat ik best een vrij kaartje mag hebben zo ook mijn vriendin ook alles kwijt en betaald .dus hou je zo genaamde goedkope kaartje maar .

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      U mag het duur vinden, maar mensen zonder abonnement betaalden nu tot € 50. € 17,50 is echt een nette prijs. De keuzedagen zijn alleen nog beschikbaar voor de huidige klanten, niet voor nieuwe klanten. Als u niet reist, kunt u uw abonnement ook opzeggen.

    2. Maurice schreef:

      Sorry, maar Wat verwacht u dan, een dagkaart voor €10? Als u geen geld wil uitgeven aan reizen moet u gewoon thuisblijven.

    3. Brabo schreef:

      Ouderen hebben niks te klagen. Die hebben AOW en pensioen volledig doorbetaald gekregen tijdens corona.

      1. Dries Molenaar schreef:

        en ook veel te weinig premie betaald. vrouwen vaak zelfs helemaal niets.

      2. Jaap ten Bosch schreef:

        Ja, dat is waar, maar bedenk dan ook dat er vanaf 2008 geen inflatiecorrectie is geweest en dat onze koopkracht dus sindsdien zo’n 20 % is gedaald.

    4. Wouter schreef:

      Ligt eraan waar de reis naartoe gaat. Als de reis maar lang genoeg is dan wordt zo’n actiekaartje vanzelf goedkoper dan het normale tarief.

    5. Ron schreef:

      Dag, ik reis baan naar Maastricht met trein. Afgelopen anderhalf jaar kostte mij dat bijna 50 euro heen en weer. Dat is bijna 3x zoveel als met het nieuwe dagdalretour (in weekend dagretour!). Dus ik ben er erg blij mee!

    6. Robert B schreef:

      Voor 31 euro heb je een maand lang Weekend vrij en kan je vanaf vrijdag 18.30 tot maandag 04.00 gewoon 5 weekenden onbeperkt treinen door heel Nederland. Kan geen dagkaartje (laat staan een dagRETOUR) tegenop!

      1. Ad schreef:

        Top tip!

  17. Bert schreef:

    Ook vanuit Twente wordt je zo gediscrimineerd, reizen na 09.00uur ben je pas na de middag ergens.

    1. Paul Lamote schreef:

      Ja ja, bijna niks betalen en dan grote afstanden in de spits willen reizen. Als u vroeger op reis wil moet u maar of in het weekend gaan of vol betalen. Voor niets gaat de zon op.

      1. Bert schreef:

        Ben blij dat je er zo over denkt, zal mijn leven beteren, is dat goed?

    2. Dries Molenaar schreef:

      In Twente is toch ook genoeg te doen. Zwolle is ook leuk.

    3. Renault schreef:

      Mensen in de Randstad worden gediscrimineerd, als die pas na 9 uur mogen reizen zijn die pas in de middag ergens in Twente/Groningen/Zeeland/Limburg.

    4. N. schreef:

      De eerste trein uit Henglo gaat om 04:54, en daarmee ben je voor 06:30 in Utrecht.

      Overigens, als de trein uitvalt, dan lijkt het me dat je je geplande reis wel voor de spits mag afmaken.

  18. elli schreef:

    vraagje: kun je bij dit ticket een 1e klas toeslag kopen(om mee te reizen met iemand met 1e klas keuzedagen?

    1. Annemiek schreef:

      Ja, dat staat gewoon in de tekst.

  19. Brabo schreef:

    Ja, dat staat ook in de tekst. U betaalt dan €23.50.

  20. Koen schreef:

    Weet iemand waarom 3, 4 en 5 september uitgezonderd zijn van deze actie? Geen heel groot probleem hoor, ben vooral nieuwsgierig naar waarom.

    1. Annemiek schreef:

      Zoals duidelijk in de tekst staat, is dat vanwege de formule 1 in Zandvoort.

      1. Koen schreef:

        Ah dank, excuus, had ik even over heen gelezen!

  21. te lindert schreef:

    Ik ga naar Eindhoven en dan terug naar de achterhoek op 3 september maar zo te lezen dat kan niet ivm formule 1….dat heeft niks te maken met mijn reis ?

    1. Tim H schreef:

      Ja en, deze aanbieding geldt gewoon niet op 3,4,5 september.

    2. Bert Sitters schreef:

      Vanuit heel Nederland wil men dan naar Zandvoort aan Zee. De treinen vanaf Eindhoven naar Den Bosch, Utrecht, Amsterdam zullen vol Verstappen-fans zitten. Dit geldt treinen ook voor de Achterhoek naar Arnhem. Het Verstappen-effect zal merkbaar zijn in het hele land.
      Als de luchtvaart-methode, of booking.com-methode met hoe voller, hoe duurder, dat weekend zou worden losgelaten worden dat weekend voor treinreizen, dan zouden de normale prijzen voor treinkaartjes een paar keer over de kop gaan.
      Is echt geen weekend om treinreiskaartjes tegen een weggeefprijs aan te bieden.

      1. Dries Molenaar schreef:

        Hoeveel fans passen er op het toeschouwers deel van Zandvoort? En raakt het spoor ontregeld door zo’n groep mensen?

        1. Annemiek schreef:

          Ondanks dat het met wellicht 100.000 (?) treinreizigers niet om heel schokkende aantallen gaat, maar het gaat wel om mensen die allemaal gelijktijdig willen reizen. Naast de maximale inzet tussen Haarlem en Zandvoort zelf, denk ik dat NS ook de treinen richting Amsterdam en Leiden/Den Haag maximaal zal versterken die dagen. Dat zal dan betekenen dat er in de rest van het land wat zuiniger zal worden ingezet qua materieel.

          Van NS wordt rondom Haarlem-Zandvoort een flinke inspanning verwacht die dagen. Het loont dan niet als iedereen voor een habbekrats van die inspanning gebruik kan maken. Het is immers lucratiever om de racefans gemiddeld 30 euro (?) per retourtje te laten betalen, dan 17,50.

        2. dries molenaar schreef:

          Natuurlijk kan er beter vol betaald worden. Ook houdt NS van directe verkoop meer over. Kruidvat heeft ook een marge in de Euro 17,50.

  22. Nanda Berkhoff schreef:

    Beste mensen wees blij dat we weer tegen een redelijk bedrag kunnen treinen. Wat een gezeur! Blijf anders thuis achter de geraniums zitten. Oh ja en denk erom tijdens de spits reizen loop je eerder de kans op een besmetting

    1. Arie schreef:

      Schandalig wat jij daar zeg de oudjes moeten maar achter de geraniums gaan zitten.Inderdaad zijn de treinen behoorlijk duur geworden. Maar ik vindt de opmerking van jouw nergens op slaan.

      1. Eef schreef:

        Ik vind het geklaag van ouderen die voor een gakkekrats in de spits willen reizen schandalig.

        1. Bert Sitters schreef:

          Het gaat niet alleen om ouderen, maar om koopjesjagers.
          Onder de koopjesjagers zitten ook veel mensen die best het gewone tarief kunnen betalen.
          Wil je iets doen voor de laagste inkomens, dan kun je denken aan acties met een “Stadspas”, die veel steden aan inwoners met een laag inkomen verstrekt.

        2. Wouter schreef:

          En zo ken ik veel mensen die me te veel klagen over parkeergeld in winkelcentrums. Als ze een paar euro parkeergeld niet kunnen betalen dan vraag ik me af waar ze het geld vandaan halen voor het bezit en gebruik van een auto. En dit wordt vooral door jongere mensen gedaan

      2. Trein Geranium schreef:

        Zeg @Arie Bombarie ook jij moet maar gewoon achter de geraniums zitten. Beter voor echte trein liefhebbers! En heb ik tenminste echt aanspraak! Kom er maar in, Arie jonghuuu!!

  23. Jos Jansen schreef:

    Dit is waardeloze actie. Jaren geleden kost kruitvat kaartjes ergens 12 euro en als je verweg gaat voor 16 uur instappen rond 15 uur MOET je voor 16 uur uitstappen midden in de weiland ergens Nederland en wachten om na 18 4

    .30 verder mogen reizen. Vroeger mocht je reis afmaken als je voor 16 uur inchecken. Het wordt steeds gekker met de voorwaarden. We worden gediscrimineerd tegenover jongeren die vrij reizen vanwege studie ? Dus weg met de spitsuren 16 uur -18.30 in de maanden Juli en Augustus ivm scholen dicht

    1. Paul Lamote schreef:

      Reizen voor werk of studie is iets heel anders dan een pretreisje voor ouderen. Als het u niet zint moet u maar thuisblijven of de auto nemen.

    2. Bert Sitters schreef:

      Voor die studentenkaarten wordt N.S. betaald.

    3. Ronald schreef:

      Lekker thuis blijven Jos Jansen! Wat een trieste invalshoek om prijzen van bijv. het Kruidvat van jaren geleden te vergelijken met deze € 17,50 nu in 2021.

      1. Ella schreef:

        Precies. De mensen willen gratis en voor niets vervoerd worden. Wees blij dat het mogelijk is. En ga anders gezellig met z’n allen in het weekend. Dan heb je geen last van de daluren. Ach, men moet wat te zeuren hebben

    4. Wouter schreef:

      Vroeger, toen alles nog beter was, waren de actiekaartjes van de Kruidvat alleen in het weekend geldig en niet door de weeks.

      Verder hebben we ook te maken met het feit dat alles duurder wordt. En prijsstijging kan de NS op twee manieren doorvoer:
      1. Door de prijs te verhogen. Dit merk je in je portemonnee
      2. Door de voorwaarden te versoberen. Dit hebben ze dus gedaan door een spitsbeperking op te leggen. Mochten ze dit niet hebben gedaan dan had de prijs aanzienlijk hoger gelegen.

    5. Geldstrooiert schreef:

      Beste Jos,

      Het is niet VERPLICHT om zo’n kaartje te kopen. Je kunt toch ook een gewoon kaartje kopen. Eén of twee enkeltjes, een dagretour of dagkaart.

  24. Jos Jansen schreef:

    Dit is waardeloze actie. Jaren geleden kost kruitvat kaartjes ergens 12 euro en als je verweg gaat voor 16 uur instappen rond 15 uur MOET je voor 16 uur uitstappen midden in de weiland ergens Nederland en wachten om na 18 4

    .30 verder mogen reizen. Vroeger mocht je reis afmaken als je voor 16 uur inchecken. Het wordt steeds gekker met de voorwaarden. We worden gediscrimineerd tegenover jongeren die vrij reizen vanwege studie ? Dus weg met de spitsuren 16 uur -18.30 in de maanden Juli en Augustus ivm scholen dicht

    Ok

    1. Bert Sitters schreef:

      Als u dit waardeloos vindt, dan hoeft u er geen gebruik van te maken. Overigens kunt u in de weekeinden wel de heel dag door reizen tegen dit vriendenprijsje, met uitzondering in het “Verstappen-wekeinde”.

    2. Ron schreef:

      Jaren geleden reed de stoomtrein …. Zonder dagdalkaartjes 😉

    3. W. Crommelin schreef:

      Het zeuren over een actie die jou toevallig niet goed uitkomt is ook behoorlijk waardeloos te noemen.

    4. Jan Met de Pet schreef:

      @Jos Jansen: De azijn was vast in de aanbieding! Is er weer een actie, begin jij als een verwend nest te mierenneuken! Blijf dan lekker thuis joh!

  25. Stokbosveen schreef:

    Ik snap het ff niet. NS wil de reiziger graag weer terug winnen en komt nu met goedkope treinkaartjes.
    Maar wel met alle voorwaarden zoals die waren voor de coronacrisis… Euh, tja dit is niet echt de beste manier om te doen.
    Bovendien moeten we nog steeds in de trein zitten met een mondkapje op. Dat voelt ook niet echt als “welkom terug in de trein”.

  26. Jan schreef:

    Wat een gedram zeg. Je kunt ook gewoon 3x zoveel betalen, dan is het daluren probleem opgelost.

    1. Bert Sitters schreef:

      Met zo’n reizen voor een prikkie kan men vaak in de daluren uit de voeten. Je kunt ook kiezen voor een weekend. Dat zijn er geen spitsbeperkingen.
      Mondkapjes komt niet van N.S., maar geldt voor het gehele O.V.

  27. Ine schreef:

    Wat zit iedereen ontzettend te zeuren. Ga lekker wat anders doen als je dit te duur vind. Probeer dit eens met de auto. Ben je echt veel kwijt.

  28. Dries Molenaar schreef:

    75 reacties in minder dan een dag. het blijft het meest levende onderwerp. naast de herfstblaadjes.

  29. Hugo schreef:

    Sommige mensen worden zo te zien met de dag gieriger. Als je niet eens 17,50 euro over hebt voor een dagretour naar keuze moet je jezelf afvragen wat je standaarden zijn. Als je Kiloknallers, t-shirtjes bij de Primark voor 2 euro en Ryanair tickets voor een tientje gewend bent ga je daar misschien wel naar leven. Verwende koopjesjagers 🙂

    1. Ron schreef:

      👏 voor Hugo!

    2. Ron schreef:

      👏 voor Hugo! !

  30. Frans Eekhout schreef:

    Citaat: Otto schreef:24 juni 2021 om 11:02
    Klinkt als rupsje nooit genoeg: een dagkaart willen voor een habbekrats.

    1) OPMERKING: het gaat om de FLEXIBILITEIT van de kaart en omdat amper 2 jaar geleden men via o.a. Kruidvat men voor vrijwel dezelfde prijs een flexibele dagkaart kon kopen, in de daluren kon beginnen en de rit in de spits kon afmaken ! Dat voordeel kwam mij in 2018 toen goed van pas toen ik vanuit het zuiden des lands op een hele vroege maandag ochtend naar de luchthaven Schiphol ging reizen om met TUI verder te vliegen naar zonnig en ontspannen Curaçao ! Ook bij terugkomst kon ik voor vertrek naar huis nog enkele andere plaatsen bezoeken, nu is het alleen een van A naar B route!
    2) A propos, volgens de website NS TARIEVEN 2021 is de MAXIMUM enkele reisprijs VOL tarief 2 e klas Euro 27,40 en 1e klas E. 41,48 oftewel 200 tariefeenheden. Als je nu niet veel te makken heb, een reis naar mooi Curaçao of elders zit er voorlopig nog niet in, dan is men BLIJ EN GELUKKIG dát er weer een betaalbaar en attractieve reismogelijkheid geboden wordt om even uit de sleur te geraken met helaas de enkele minder flexibele reismogelijkheid die men voor lief neemt, maar ook daar is een mouw aan te passen.
    > Waarom is een dagkaart handig ? In geval van stremmingen of buitengewone omstandigheden, is men niet aangewezen op het van A naar B traject, maar bestaat de optie om kostenloos om te reizen.
    3) Opvallend is dat ná 2018 óók Kruidvat, Albert Heyn e.d. géén dagkaarten meer heeft aangeboden en alleen nog maar dagretours. Mogelijk dat men de vervoerstromen beter in kaart kan brengen, materieel inzet enzovoorts op basis van de opgegeven aantallen retours. Bij NS kan je nog dagkaarten kopen VOL tarief, maar dat kost je Euro 54,80 tel uit je winst en als je elke Euro twee keer moet omdraaien is elk koopje mooi meegenomen!

    1. Hugo schreef:

      Als je in Alkmaar woont en een dagretour naar Maastricht koopt kan je letterlijk de hele dag (want na 18:30 kan je ook gewoon reizen) op elk tussengelegen station in- en uitstappen. Dat is voor 17,50 echt geen geld. Tussen een reis naar Curacao en ‘niks te makken’ zit nog wel een vrij groot verschil Frans, dit is gewoon zoeken naar een reden om te zeuren. In Zuid Frankrijk schijnt de zon ook, misschien heb je dan nog wat geld over om een paar goedkope treinkaartjes aan te schaffen 😉

      Misschien is een weekend vrij abonnement iets voor jou? Voor 30 euro per maand elk weekend de hele dag lekker flexibel overal heen. Als je een weekend per maand een of twee dagen weg gaat heb je dat er al uit.

      Misschien is het wel zo fijn om eens te kijken naar de dingen die er wél zijn en niet zo te zeuren over alles wat je niet hebt.

    2. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Inderdaad sinds 2,5 jaar worden er alleen e-tickets aangeboden. Met e-tickets is in- en uitchecken niet verplicht en kan men ook niet zien hoe laat het poortje is gepasseerd. En dus is de reis afmaken in de spits gewoonweg niet mogelijk.

      Verder ziet NS een dagkaart steeds meer als premium product, dat niet in de aanbieding gaat, zeker omdat een dagretour voor 98% van de mensen voldoet. De prijs van € 17,50 heel de zomer beschikbaar is heel redelijk. Vorig jaar kon je naar sommige steden een dal dagretour kopen en dan vaak rond de € 23.

  31. Dave schreef:

    Mag je wel tussentijds in- en uitstappen?

    1. Johan schreef:

      Er staat niet in de actievoorwaarden of dat wel of niet mag. Het hele begrip ‘dagretour’ is zelfs nergens in de geldende voorwaarden gedefinieerd.

      Ik zou lekker tussentijds in- en uitstappen. Als ze er moeilijk over doen: Laat het desnoods maar voor de rechter komen. Zover laten ze het namelijk niet komen, dan toveren ze ‘coulance’ uit de hoge hoed om maar geen blauwtje te lopen bij de rechter om de vaagheid van hun eigen voorwaarden.

      1. Anoniem schreef:

        Goeie 👍

      2. Annemiek schreef:

        Je mag je reis gewoon onderbreken, zoals met ieder e-ticket. Zolang je je maar niet binnen de spits in de trein bevindt.

        In ieder ander geval waarop je het ticket wel onjuist gebruikt, zou ik het advies van Johan niet opvolgen. Het ‘voor de rechter’ laten komen na weigering van betaling van een UvB, bestaat uit nauwelijks meer dan een administratieve handeling waarbij de rechter constateert dat NS de juiste procedure heeft gevolgd.

        1. Johan schreef:

          “In ieder ander geval waarop je het ticket wel onjuist gebruikt, zou ik het advies van Johan niet opvolgen.”

          Ik had het niet over onjuist gebruik, maar over gebruik op een manier die volgens de geldende voorwaarden niet verboden is. In dat geval is er geen grond waarop een conducteur je een vervoerbewijs met wettelijke verhoging kan verkopen. Als je die toch hebt betaald, is dat onverschuldigd en krijg je dat dus terug.

        2. Annemiek schreef:

          Het advies ‘voor de rechter laten komen’ is in dit soort zaken nooit een goed advies, omdat je daarmee de suggestie wekt dat er dan naar de mensen geluisterd gaat worden. In het geval van een onbetaald UvB, en daarop volgend PV, zal de rechter enkel bekijken of door NS en de incassant de juiste procedure is gevolgd. Er is dan absoluut geen ruimte een pleidooi te houden voor het hekje in de rechtbank over hoe oneerlijk het allemaal is. In de praktijk gaat het tijdens zo’n zitting om honderden hamerstukken gelijktijdig, waarbij de rechter zich voornamelijk zal afvragen waarom er tientallen mensen zijn komen opdagen en zij niet gewoon hun bezwaren bij de griffie hebben gedeponeerd.

        3. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

          De reis mag onderbroken worden, mits inderdaad niet in de spits wordt gereisd en de route wordt aangehouden.
          Als er een geschil is, dan kun je beste eerst gaan naar de Geschillencommissie Openbaar Vervoer. Je hebt dan een redelijke kans dat men een voorstel doet om het op te lossen, omdat NS anders ook naar ik meen een bijdrage van 100 euro moet betalen voor de behandeling van de geschillencommissie. Natuurlijk doet NS alleen een coulance voorstel als daar aanleiding voor is. Reis je zwart, reis je midden in de spits, zonder treinvertraging of zoiets, dan zullen ze niet geneigd zijn om je tegemoet te komen.

        4. Bert Sitters schreef:

          Met drie uit de kluiten gewassen Deense kamerolifanten is het wel raadzaam om de lange rit van Bad Nieuweschans naar Utrecht even te onderbreken voor een sanitaire stop.

        5. Bert Sitters schreef:

          google naar “hondenuitlaatplekken bij stations”

  32. Nynke schreef:

    Oh fijn!! Zaterdag 24 juli gaan wij met 2 fietsen, 2 hondjes en een Doggyride van Rotterdam naar Emmen met de trein, dat scheelt toch weer!!
    Ik hoop alleen dat het mij lukt om de kaartjes aan te schaffen via de app, daar ben ik niet zo handig in…..

    1. Nynke schreef:

      Nou, op de ns app staat nog steeds dat het kaartje 27€ nog wat kost. Wat doe ik verkeerd?

    2. Johan schreef:

      Een doggyride? – Ze verkopen hondjes ook in een uitvoering met pootjes. Dan kunnen ze zelf lopen. Reuze handig hoor.

    3. Annemiek schreef:

      Ik zie nog wel een paar zaken om over na te denken:
      – Vanwege werkzaamheden kunt u niet reizen via Amersfoort. Uw fietsen zijn niet welkom in treinvervangende bussen. In datzelfde licht is het voor u te hopen dat de werkzaamheden tussen Zwolle en Dalfsen tijdig klaar zijn. Anders is uw reis helemaal niet mogelijk met de fiets.
      – Voor fietsen geldt een reserveringsplicht. Let erop dat u niet de enige zult zijn die de fiets mee wil nemen en dat u daardoor wellicht niet op het tijdstip kunt reizen waarop u hoopt.
      – Fietsaanhangers, zoals een doggyride, zijn in principe niet welkom in de trein. Deze zult u dan moeten inklappen. Als dat niet mogelijk is, kan het ding niet mee.

      1. Johan schreef:

        Het inklappen van een fietsaanhanger maakt geen verschil. Ofwel is het een vervoermiddel niet zijnde een fiets en dan mag het volgens de AVR niet in de trein, of het nu ingeklapt is of niet. Danwel is het een kooi voor het vervoer van kleine huisdieren en dan is het vervoer ervan in beginsel niet verboden.

    4. Bert Sitters schreef:

      Hondenkaartjes zitten gewoon in de automaten op de stations.

  33. Reiziger 2.0 schreef:

    Al die reacties hierboven, het is weer het “oude gewoon”. Zeiken om het zeiken. Wees verdorie gewoon weer eens blij met een actie van NS. Als ze het niet doen, zijn jullie doe achterlijke azijnpissers!!

    1. Bert Sitters schreef:

      Zeiken kunnen we het beste aan die Deense honden van Annemiek overlaten. Wat een straal zeg!
      Ik heb nog een hondencarnavalspak in de kast hangen. Daarmee mag ik een hele dag kriskras door Nederland reizen. Kost slechts 3,30 en geen spitsbeperking.

  34. Bert Sitters schreef:

    Hoe moet ik de volgende regel interpreteren met mijn actiekaartje?
    “NS kan u de toegang tot de trein weigeren of u verplichten de trein te verlaten als NS van oordeel is dat uw Handbagage, of het gebruik daarvan, hinder veroorzaakt of zal veroorzaken. NS mag dit in ieder geval doen als de hoogte, breedte of diepte van uw Handbagage meer dan 85 centimeter bedraagt.”
    Lijkt mij toch een flink bagagestuk: 85, 85, 85. Bij een airline betaal ik daarvoor een flinke toeslag. Voor de Franse Ouigo-trein past dit niet in het pasframe bij de incheck.

    1. Reiziger 2.0 schreef:

      Blijf lekker op je zolderkamertje. Dat bespaart de plezierreiziger veel ergenis!

  35. Lettervermicelli schreef:

    Ik kwam voor goedkope treinkaartjes, maar werd getrakteerd op een heuse vijf-akter, ik heb me uiterst vermaakt met het lezen van dit commentaar-hoekje. Fantastisch.

  36. Hans schreef:

    Hoe zou het toch komen dat veel mensen reizen per trein of bus zo duur vinden? Hebben ze het gevoel dat niets krijgen voor dat bedrag. Ik heb een vrij-reizen abonnement – een behoorlijk bedrag maand, maar omgerekend per kilometer is het spotgoedkoop. Veel goedkoper dan een auto inclusief alle bijkomende kosten ooit kan zijn. Toch heeft iedereen die ik ken een auto (sommige zelfs 2 of 3 per gezin! Wat een kosten!) en gaat vrijwel niemand met het ov, tenzij ze een gratis studentenkaart hebben.

  37. Evert schreef:

    @Hildebrand (Treinreiziger.nl): Inmiddels is er 1 treinkaartjes actie die wel erg vaak is gewijzigd qua einddatum dat je het treinkaartje / e-ticket mag gebruiken / verzilveren.

    En dat vond ik wel zo fijn, want tijdens deze Corona periode heb ik niet als treinreisliefhebber gereist met de trein. Dit durfde ik ook niet.

    Nu er eindelijk versoepelingen zijn en treinreizen niet meer voor noodzakelijke doelen gebruikt hoeft te worden, wil ik weer proberen lange reizen te maken.

    Ik heb overigens nog 3 Kruidvat e-tickets in huis liggen, die geldig waren t/m 13 april 2020. Inmiddels is deze actie dus meerdere keren verlengd. De laatste “verlenging” was tot woensdag 30 juni 2021.

    Op vrijdag 25 juni heb ik de website nog meerdere keren gecheckt. De einddatum, om die e-tickets nog te mogen gebruiken / te verzilveren, was toen de hele vrijdag: Tot 30 juni 2021.

    Ik vroeg dus op vrijdag maar last minute extra vrije dagen aan van mijn werk. Ik wilde immers niet die e-tickets weggooien.

    Ik ga vandaag, zondag 27 juni, op dinsdag 29 juni en woensdag 30 juni gebruik maken van die e-tickets.

    Ik kijk op zaterdagavond 26 juni weer op de activering pagina van Kruidvat, om uiteraard mijn eerste treinreis voor vandaag, zondag 27 juni, te plannen.

    En wat schetst mijn verbazing op die website?

    De einddatum voor het verzilveren van de e-tickets, die eerst dus geldig waren tot 13 april 2020 en via diverse verlengingen tot afgelopen vrijdag geldig waren tot 30 juni, is dit weekend weer verlengt!
    De einddatum is nu: 31 augustus 2021.

    Hartstikke fijn dat deze actie voor veel toeristen / treinliefhebbers verlengd is naar 31 augustus 2021. Maar had ik dit eerder geweten, dan had ik niet last minute vrij hoeven vragen en had ik in alle rust gewoon op 3 zaterdagen gereist met deze e-tickets.

    Maar uiteraard waardeer ik het enorm van NS dat ze dit mogelijk maken en het überhaupt willen doen, dus de reiziger se mogelijkheid geven om na de coronaperiode dit treinkaartjete gebruiken.

    Misschien hebben ze er nu een record mee behaald: Een actieticket die door “buitengewone omstandigheden” (lees: Corona / pandemie) heel vaak is veranderd van einddatum!

    Hierbij de link naar die actiepagina van Kruidvat:

    http://www.kruidvat.nl/ns

    *************************

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Iemand anders meldde dat ook al. Op ns.nl is het echter niet aangepast. Dank voor het melden

  38. . schreef:

    Wat is in Nederland überhaupt de moeite waard om van zo’n dagretour gebruik te maken? We beschikken hier niet over de bezienswaardigheden (natuur/monumenten/parken/pleinen en dergelijke) als in het buitenland.

    1. ...,,, schreef:

      Waar heeft u afgelopen jaren geleefd? In de kelder van dat huis met een verwarde vader en boze kinderen in Ruinerwold? Want dan begrijp ik dat u deze vraag stelt. Nederland heeft heel veel bezienswaardigheden! Succes met uw nieuwe leven!

  39. Wendy schreef:

    Jammer genoeg zijn er geen acties buiten de daluren want ik ga elk jaar met mijn moeder en zusje naar Den Haag voor de Haagse markt. En met t daluren ticket mag je pas na 18.30 weer reizen. Dit houden zowel mijn moeder (rug) als mijn zusje (zwanger) niet vol als alles om 5 uur dicht is. Hoop dat er nog een actie komt voor buiten de daluren want bijna €34 voor een retourtje vind k best prijzig

    1. bert sitters schreef:

      @Wendy.
      War dacht je van crowd funding?

      1. bert sitters schreef:

        Overigens is de Haagse Markt ook op zaterdag en dan geldt de stuntaanbieding de gehele dag.

  40. Frans Eekhout schreef:

    …HILDEBRAND BEDANKT…
    Dankzij jouw tip afgelopen zaterdag 26 juni 2021 vanuit Parkstad Limburg naar Schiphol en Aalsmeer gereisd, comfortabel 1e klas gezeten met prima verstelbare stoelen en voetensteun, heerlijk ontspannen ! Terugweg stop gemaakt in Amsterdam Zuid, “try-out” rit gemaakt met de nieuwe Amstelveen tramlijn 25 naar Westwijk en zag dat er op en vooral rond de trambaan méér ontkruid groeide dan een mens lief was en zelfs tussen de tram en het perron ! Prima nieuwe GVB tram, maar van snoeien heeft men blijkbaar nog niet gehoord en dat in het kader van de “biodiversiteit”, leuk voor de plantjes en beestjes. Daarna nog even met Metro lijn 52 het centrum in en zelfs op Centraal station waar een groot scheepse verbouwing gaande is i.v.m. de ondergrondse fietsenstalling, ook met de E-ticket de perrons bekeken, poortjes gaan met de QR scan gewoon open ook al ligt Centraal niet op de route van en naar Schiphol, ze gaan gewoon op élk station open. Vanaf Zuid terug naar Limburg, maar vanwege een storing halverwege Zaltbommel met twee leuke sprinters SLT en Flirt via Eindhoven – ook hier even de drukke binnenstad bekeken – verder gereisd naar huis.
    Kortom, voor Euro 23,50 een betaalbare en leuk dagje uit gehad mét enkele tussenstops, waarvoor ik anders Euro 54,80 vol tarief of Euro 32,88 met korting had moeten betalen.
    Dus niet tegenstaande alle bovenstaande opmerkingen – vrijheid van meningsuiting – nogmaals DANK Hildebrand voor deze treinkaart tip, voor herhaling vatbaar !

  41. Frans Eekhout schreef:

    Correctie tarief.
    Het bovenstaande betreft een tweede klas retour, eerste klas moet zijn E. 90,42 VOL en E. 54,26 met 40 % korting vanaf Corriovallum…(Romeinse naam).

  42. J.van der Meulen schreef:

    Wij bankieren niet via internet. Is betaling alleen mogelijk met Ideal ? Dan kunnen we dus niet mee. Maar hopelijk is er een andere betaalmethode.Graag uw reactie

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      In principe is dat niet mogelijk.

    2. wegmetinternetbetalen schreef:

      U heeft mer dan gelijk met uw klacht. Dat zeer onveilige internet betaal gedoe en meer nog via vage apps van derde partijen die zomaar bij je bankrekening kunnen daar wil je je niet eens mee in laten. Tenminste als je een beetje verstandig bent.
      Banken zijn de grote criminelen want met hun monopolie op betaalverkeer kunnen ze ons, hun klanten, een poot uitdraaien en dat doen ze ook terwijl er steeds minder service tegen over staat. De NS is dus niet goed bij zijn hoofd. Betaling zou bovendien ook via de OV apparaten die op de statins staan mogelijk zijn. Waar dienen die anders voor?

  43. J. Van der Meulen schreef:

    Kunt u uitleggen waarom dit niet mogelijk is ? Er wordt nu een groep buitengesloten voor deze voordelige kaartjes. Het woord “ discriminatie “ komt bij mij op. Er bestaat toch zoiets als automatische incasso ? De NS is toch van de overheid ? Ik verzin een eigen slogan: “ no – internetbankers matters “ ……

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Vooropgesteld: wij zijn geen NS, wij publiceren dit bericht op eigen initiatief. Ik kan dus niet namens NS spreken. Wel begrijp ik de keuze. De overheid is eigenaar van NS, maar NS is een zelfstandig bedrijf dat binnen de kaders zelf de broek moet ophouden. Het liefst verkopen ze natuurlijk iedereen een duur ticket. Maar de hoop is dat ze met de actie meer omzet genereren. Voor de massa moet het dus aantrekkelijk zijn, maar vanuit bedrijfsfilosofie niet tot en met de laatste reiziger. Uit ervaring weet ik dat incasso meer administratieve handelingen vergt en meer risico. Dat doen ze wel bij abonnementen, maar niet bij acties. Het is prima om gewoon nog alles ouderwets te doen, maar soms zult u in deze samenleving dingen mislopen. Dat is altijd. Misschien zijn er mensen die alleen contant geld hebben. Of juist een buitenlandse betaalrekening. Als bedrijf moet je keuzes maken, en ik kan begrip hebben voor de keuzes die NS maakt. Ik wil best kijken of ik u kan helpen, maar dan zal ik wel een administratie fee rekenen van € 2,50 per ticket en zal u zelf een overschrijfkaart moeten uitschrijven.

      1. Wouter schreef:

        Ik denk dat dit probleem makkelijk op te lossen is.

        De NS heeft vaker dit soort actiekaartjes maar dit is voor het eerst dat ik zie dat ze zelf de verkoop doen. Echter zie ik dat de verkoop online gebeurd terwijl ze dit misschien ook via hun eigen kaartautomaten kan. Ook is het misschien een idee om toekomstige acties van bijvoorbeeld de Kruidvat te kunnen verzilveren via de automaten. Het nadeel kan wel gaan worden dat de kaartjes een euro duurder worden ten opzichte van een e-ticket.

        Waarschijnlijk is het nu nog niet mogelijk en moeten de automaten op de één of andere manier worden geupdate maar voor de NS misschien een idee om dit in de toekomst mee te nemen als de gelegenheid zich voordoet.

        1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

          Dit kan prima via de kaartautomaat. Maar men verkoopt daar graag voltarief en alleen op voorhand kopen met korting. Bij pretparken werkt vaak ook zo. Aan de poort een hogere prijs dan online.

      2. Rudolf schreef:

        Als je een buitenlandse bankrekening hebt binnen het Sepa-gebied, mag je niet gediscrimineerd worden omdat dan de Nederlandse banken en onterecht voordeel zouden hebben ten opzichte van de Nederlandse banken. En binnen de EU mag men bedrijven in het eigen land niet bevoordelen boven bedrijven uit andere EU-landen.

        1. Rudolf schreef:

          Overigens een héél sympathiek gebaar van Hildebrand om te kijken of hij mensen tegen € 2,50 met het genoemde probleem kan helpen! Dat mag ook weleens worden gezegd.

  44. J. Van der Meulen schreef:

    Dank voor uw antwoord. Jammer dat wij ouderen en ongeletterden er toch wat bekaaid afkomen. Als ik mijn OV kaart na 5 jaar laat verlengen, kan het wel met de automatische incasso. We gaan toch maar weer vaker met de auto.

    1. Annemiek schreef:

      Door ervoor te kiezen om niet mee te gaan met de tijd, kies je er zelf voor om er bekaaid van af te komen. Voor bedrijven is het helemaal niet lucratief om zaken te doen via acceptgiro of automatische incasso, zolang het product door verreweg het grootste deel van de klanten ook via iDeal kan worden afgerekend.

      1. Frank schreef:

        Lang niet iedere oudere kán meekomen met de tijd. Erg kort door de bocht om te beweren dat het maar eigen keuze is.
        En beste J. van der Meulen, helaas ben ik bang dat NS er niet wakker van ligt dat u toch maar met de auto gaat.

      2. Rudolf schreef:

        Niet meelopen met de kudde die meeloopt met de waan van de dag bedoelt u.

  45. HvD schreef:

    Kan je bij het verzilveren van de tickets (wanneer je datum en reis invul), kan je dan ook nog kiezen om toch 1e klas te reizen, uiteraard tegen betaling van die € 6,= extra ??
    M.a.w. je koopt kaartjes voor 2e klas, kan je dan later bij invullen van datum en reis alsnog kiezen voor 1e klas ?

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Ik weet niet zeker of u die mogelijkheid geboden krijgt, ik denk het niet.

      1. HvD schreef:

        bij het verzilveren kan je inderdaad niet alsnog kiezen voor 1e klas. Dat moet je echt bij de aankoop aangeven.

  46. D schreef:

    Doordat je binnen de gegeven tijd moet reizen, moet je dan inchecken voor die tijd of op bestemming zijn voor die tijd?

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Met e-tickets, zoals deze actie, moet je echt de trein uit zijn tijdens de spits. Bij abonnementen via de ov-chipkaart is de inchecktijd bepalend. In dit geval moet u ofwel op de bestemming zijn ofwel de reis onderbroken hebben en uit de trein zijn.

  47. I.K. schreef:

    Kan je deze aanbieding ook als enkeltje gebruiken of moet je per se een retouradres/station invullen? Op veel trajecten ben je ook met deze aanbieding als enkeltje al goedkoper uit.
    Weten jullie trouwens al wanneer NS weer met haar partners voor meer aanbiedingen gaat?

  48. Toeky schreef:

    Kan ik met dit kaartje van Den Bosch naar Groningen-Noord reizen op 12 Augustus??

    1. HvD schreef:

      Ja, ook van Maastricht naar Delfzijl. Dan kan je zo het past nog extra kilometers maken 😁

  49. Sjaan schreef:

    Sjaan
    Kan ik met zo’n korting kaartje van Driebergen naar Leeuwarden
    Inclusief overstappen

  50. Hans schreef:

    Kan ik heen van Tilburg naar Arnhem reizen met dit kaartje en terug van Nijmegen naar Tilburg?

    1. Swionden schreef:

      Alleen als u lopend van Nijmegen naar Arnhem gaat. Als u 65+ bent mag het ook met een e-bike worden afgelegd.

    2. Anoniem schreef:

      Kan iemand nog een serieus antwoord geven. Het gaat mij er om, dat ik in Nijmegen door de poortjes kom.

      1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

        Excuses, ik had het niet gezien, maar dit kan.

        1. Hans schreef:

          Mooi. Dank je wel Hildebrand voor je antwoord.

  51. Anoniem schreef:

    ik wil mijn weekend abonnement voor 1 maand om zetten naar NS Flex Dal Vrij
    kan dat ook midden in de maand, van 20 juli tot 20 augustus 2021???????

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Op zich zou dat moeten kunnen, al is mijn antwoord waarschijnlijk te laat.

  52. Silvia schreef:

    ik wil mijn weekend abonnement voor 1 maand om zetten naar NS Flex Dal Vrij
    kan dat ook midden in de maand, van 20 juli tot 20 augustus 2021???????

  53. Marian schreef:

    Er staat nu op internet, “ Te koop tot en met 31 augustus 2021
    En te gebruiken tot en met 30 september”
    Kan je dan een gekochte kaart van 19 juli 2021
    die niet gebruikt is, gebruiken in september omdat de datum erop staat
    maar wel gekocht is voor 31 augustus?

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Dat kan alleen als u nog geen reisdatum heeft gekozen. Als u een reisdatum eenmaal hebt gekozen, kunt u het niet wijzigen.

  54. haki schreef:

    Leuk, maar niet echt. moet 3 september van Breda naar Den Haag…..Ik kom niet in de buurt van Zandvoort!!! Maar toch kan ik door die F1 geen gebruik maken van goedkoop retour. Niet correct!!!

  55. Messi schreef:

    Hallo ik wou vragen kan ik hiermee van Amsterdam naar Aken/Aachen?

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Nee, tot en met laatste station in Nederland. U kunt niet kiezen Aken als eindbestemming. U kunt wel een aanvullend ticket kopen en dan naar Aken reizen

  56. Frans Eekhout schreef:

    TIP voor Messi.
    Combineer deze actiekaart met een OV chipkaart met of zonder een NS voordeelabonnement tot Heerlen en stap daar over op de sneltrein RE 18 naar Aken HBF.
    Vertrek Heerlen ’43, aankomst Aachen HBF ’11, retour vertrek Aken HBF ’46, aankomst Heerlen ’13, slechts 1 x per uur ! Aansluitende intecity vanuit Heerlen vertrekt om ’19 of ’49. In Heerlen én Aken NIET vergeten in- en uitchecken. Met een uitgebreide tijdschriften winkel in de stationshal is men in pakweg 10 tot 15 minuten in de binnenstad. Bij de Elissenbrunnen is een informatiekantoor VVV aanwezig met nuttige informatie en plattegronden en geniet van de vele bakkerijen, winkelstraatjes en de overdekte
    en soms drukke Aquis Plaza. Gebruik van het mondmasker is in de trein en vooral winkels tot nader bericht in Aken verplicht! Veel Plezier !

    1. Messi schreef:

      Thanks zal dit doen

  57. Erik schreef:

    Ik wil nu nog een dagretour halen en ik kan het vandaag nog kopen maar maakt niet uit wat voor station ik invul, ik krijg steeds de foutmelding “Dit station is niet gevonden, kies een ander station.”

    Weet iemand wat er mis is misschien?

  58. Theo schreef:

    Laten we wel zijn: de voordeelurenkaart is zo uitgekleed dat de extra dagen niets waard zijn. Als je in een uithoek van het land woont en je wilt naar Amsterdam of Den Bosch o.i.d., en voor 16.00 terug moet zijn, dan heb je immers geen tijd voor normaal stads- of museumbezoek. Alternatieven zijn (als ze al vergelijkbaar zijn in prijs) steeds dalabonnementen. Dus geen keuze. Zo hou je wel de mensen uit de trein. Vandaag ook voor de tweede keer een reis moeten afbreken wegens niet verder rijden van de trein (zelfde traject – Anna Paulowna-Amsterdam – en dagje uit vooe tweede keer naar de knoppen). Zo komen we er niet. Laat mensen desnoods meer betalen bij een voordeelurenabonnement om in de spits te mogen reizen. Daar is nog steeds voldoende plaats, wat ook voor corona zo was (eigen ervaring). Die retourtickets hebben hetzelfde euvel door de week en zijn dus maar zeer beperkt bruikbaar, nl. op korte afstanden. Daarvoor neem ik overigens de auto (comfortabel, muziek aan en koffie mee!) en je komt overal. DUS: maak reizen weer leuk en mogelijk.

  59. melissa schreef:

    Vraagje: Stel ik heb een dag dal kaartje en die mag je dus niet gebruiken tussen 16:00 en 18:30, als je dan 16:30 ergens aankomt maar je hebt wel voor 16:00 ingecheckt, mag het dan wel of ook niet?

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Ik denk dat je over deze zinnen hebt heen gelezen: “Tijdens de spitsuren mag je doordeweeks dus niet in de trein zitten, ongeacht hoe laat je reis begonnen is.”

  60. Frans Eekhout schreef:

    NS en co vervoerders noemen dat een “spits blokkade” al wordt dat niet hardop gezegd, lastig is het wel, constant op je klok kijken of zo plannen dat je tijdens die blokkade op de goede plek zit. Wie van Groningen naar Maastricht moet komt door de blokkade doordeweeks ook in de knel. Men moet altijd rekening houden met eventuele vertragingen of reisalternatieven en de laatste reismogelijkheid nemen is al helemaal uit den boze. Voor de invoering van de “spits blokkade” werden door Kruidvat en co actie dagkaarten verkocht waarmee men gelukkig wél in het daluur mocht inchecken en de reis tussen 06.30 en 09.00 en 16.00 en 18.30 u. kon afmaken en betrof ook de ochtendspits, bijvoorbeeld vertrek om 06.19 en aankomen om 08.30 ervoer ik nog in 2018. De reisvrijheid wordt steeds dubieuzer en daar wordt ik NIET blij van. Begrijpelijk dat menigeen bij al dit geouwehoer de auto neemt en het aantal reizigers rond de 60 % blijft steken, maar wat als je geen rijbewijs heb en dus alleen met het OV kan en moet reizen ? “Leuker kunnen we het niet maken, wel lastiger” schijnt tegenwoordig het motto in het OV te zijn, met dank aan een aangepaste slogan van de Belastingdienst…

Laat een antwoord achter aan Hildebrand (Treinreiziger.nl) Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *