Goedkope treinkaartjes december 2017

Deze actie is voorbij. Vind een alternatief via onze prijsvergelijker

Op zoek naar een goedkoop treinkaartje? Ook in december hebben we alle voordelige treinkaartjes weer op een rij gezet. 

1. Dagretour + Snack bij Bakker Bart
Het dagretour met snack bij Bakker Bart is ook deze maand nog verkrijgbaar voor 19 euro. Je kunt met dit treinkaartje reizen tussen twee steden naar keuze. Het treinkaartje kun je in de NS-app tonen of uitprinten. Deze actie is alleen te koop bij de Spoordeelwinkel. Doordeweeks mag je alleen na 9:00 uur op pad.
Koop nu.
2. NS Seizoensretour: € 11 euro per kaartje
Reis drie weekenden in drie verschillende seizoenen met de trein voor € 33. Omgerekend dus € 11 per ticket. Wil je eerste klas reizen? Dat kan voor € 42, dus € 14 euro per kaartje. Laatste kans: het NS Seizoensretour is alleen in december nog te koop. Het eerste treinkaartje moet ook op een zaterdag of zondag in december gebruikt worden.
3. 1e klas Weekenddagretour: € 19
Maak een 1e klas treinreis in het weekend (dagretour, dus op dezelfde dag heen en terug tussen twee stations naar keuze) voor slechts 19 euro. Dat betaal je normaal bij de Spoordeelwinkel voor een 2e klas retourtje. Je kunt t/m 28 januari 2018 reizen op een zaterdag of zondag. Koop deze treinpakker.

4. NS Wintertoer € 29
Na het succes van de NS Zomertoer, komt NS nu ook met een NS Wintertoer! Voor 29 euro reis je met z’n tweëen tussen twee stations naar keuze. Dat komt dus neer op 14,50 euro per persoon. Alleen geldig na 9:00 uur, en alleen doordeweeks. Wil je in het weekend reizen? Dan betaal je per persoon 5 euro extra. De NS Wintertoer maakt deel uit van de Treinpakkers en kun je hier kopen!

5. Enkele reis vanaf € 11,50
Reis je niet op dezelfde dag heen en terug? Dan kun je ook deze maand bij VakantieVeilingen weer twee enkele reizen kopen. De prijs is nu 23 euro voor beide kaartjes. Dat is dus 11,50 euro per enkele reis. Per enkeltje kun je het traject kiezen en de reizigersgegevens invullen. De kaartjes zijn te gebruiken t/m 28 februari 2018.

6. Blokker treinkaartjes
Blokker verkoopt treinkaartjes! Maar eigenlijk lijkt de Blokker actie deze keer erg veel op de NS Wintertoer. Alleen de reisperiode is korter, en doordeweeks geldt er ook een beperking in de avondspits. Bovendien is de Blokker actie niet beschikbaar in 1e klas variant. Enige voordelen van het Blokker treinkaartje: je mag ook in het weekend reizen, en je krijg een wegwerpkaartje. Het betreft een Dal Dagkaart.

7. Spoorwegmuseum
Het Spoorwegmuseum is voor kinderen misschien wel het leukste museum. Vanaf 19 december kun je zelfs tussen de treinen schaatsen. En kun je gratis schaatsen lenen. Tijdens de kerstvakantie is het Spoorwegmuseum bovendien extra sfeervol tijdens het Winter Station evenement. Voor € 24 reis je met de trein naar het museum en heb je toegang tot het museum.  Kinderen betalen € 11 euro voor een combiticket. Deze actie is alleen te koop via de NS Spoordeelwinkel.

8. NS Dagkaart bij Actie van de Dag
Heb je aan een dagretour niet genoeg en wil je onbeperkt kunnen treinen door Nederland? Dan heb je een NS-dagkaart nodig. Bij Actie van de Dag kun je een NS-Dagkaart nu kopen voor slechts 20,50 euro. Doordeweeks geldig vanaf 9:00 uur. De reis mag plaatsvinden t/m 28 februari 2018. Je kunt de actie hier kopen.

VERLOPEN: Duitsland
Tot en met zondag 10 december kun je bij de Lidl in Duitsland twee treinkaartjes kopen voor € 49,90. Die kun je gebruiken voor een reis binnen Duitsland. Vanuit Nederland is het vaak aantrekkelijker een direct ticket te kopen bij NS International.

Tips voor een dagje uit met korting? Wij hebben de leukste acties voor de kerstvakantie op een rij gezet.

48 gedachten over “Goedkope treinkaartjes december 2017”

  1. Rob Schippers schreef:

    Ik kan u (als eerste?) een actie melden, die er juist NIET is. het seizoensretour is nu, in december niet meer geldig.

    1. Annemiek schreef:

      Informatie van ns.nl:
      – Dagretour 1 herfst: oktober, november en december 2017
      – Dagretour 2 winter: januari en februari 2018
      – Dagretour 3 lente: maart en april 2018
      Ik ben blij met deze actie!

      1. dries molenaar schreef:

        Voor iemand die publiekelijk verklaart niet met de trein te willen reizen en zoveel bezwaren weet te bedenken bent u wel goed op de hoogte van de te halen voordeeltjes.

    2. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Het Seizoensretour is echt nu te koop. t/m 31 december.

  2. Een geiiriteerde bezoeker schreef:

    Nooit heb ik zulke irritante reclames gezien. De reclame speelt zonder toestemming met geluid af en gaat met me mee wanneer ik scroll. Alstublieft, stop met deze advertenties.

    1. Ben schreef:

      Mijn eerste en laatste bezoek aan deze website… Wat een verschrikkelijke advertentie!!!

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Excuus als u de reclame als storend heeft ervaren. Op dit moment zijn er iets meer reclames dan gebruikelijk. We hebben bewust gekozen voor een constructie zonder leden, maar gratis toegankelijke content voor iedereen. Maar we moeten wel ergens van leven. En dat is van reclame inkomsten. Met name nu tot de kerst zijn de reclames wat irritanter, maar zorgt ervoor dat wij weer nieuwe dingen kunnen ontwikkelen.

        1. Jesse schreef:

          Ik snap dat advertenties nodig zijn om de website overeind te houden – je moet immers ergens je geld vandaan halen. Maar ik denk niet dat de oplossing is om ontzettend vervelende advertenties te (laten) tonen. Wat dachten jullie ervan om advertenties weer te geven die overeenkomen met het Acceptabel Ads initiatief (https://acceptableads.com/)? Dan zou een hoop mensen, waaronder ikzelf, adblock uitzetten.

          Acceptable Ads zijn advertenties die:
          – Niet irritant zijn
          – De lees-inhoud van de pagina niet onderbreken of veranderen
          – Duidelijk maken dat ze een advertentie zijn
          – Effectief zijn zonder te moeten schreeuwen
          – en relevant zijn voor de website waar ze worden getoond.

          Misschien iets waar jullie eens naar kunnen kijken. Bedankt voor jullie werk aan deze erg nuttige website.

    2. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      De nieuws-sectie is momenteel zonder reclame. We hebben bewust gekozen voor een constructie zonder leden, maar gratis toegankelijke content voor iedereen. Maar we moeten wel ergens van leven. En dat is van reclame inkomsten. Met name nu tot de kerst zijn de reclames wat irritanter, maar zorgt ervoor dat wij weer nieuwe dingen kunnen ontwikkelen.

    3. Bart schreef:

      Gebruik een adblocker, bespaart je een hoop ellende.

  3. Ga je met de auto, spoor je niet schreef:

    Help Hildebrand, help,

    Jullie/jouw geweldige site wordt om zeep geholpen door de reclames die mijn boven buurman treffend omschrijft. Krijg je net een Blije Reizigersprijs zou hem bijna weer in moeten leveren.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ik snap inderdaad dat de reclames vervelend zijn. Maar we moeten ergens de ontwikkeling van betalen. En ook ergens zelf van leven. Meestal zijn de reclames minder nadrukkelijk, maar in deze tijd van het jaar worden de reclamebudgetten opgemaakt.

      1. Ann Dorit Schonemann schreef:

        De reclames zijn buitensporig!!!!
        Ze nemen het hele scherm in beslag, dus jullie eigen website is amper zichtbaar! 3 dezelfde advertenties van het Parool, die je niet weg kunt klikken, een herriemaker, en 2 andere liggen over jullie website heen. Dit slaat nergens op.
        Hoe het kan begrijp ik niet, want ik heb Ad Block Plus geïnstalleerd.

        1. Patrick schreef:

          Dat ook ja. Zeker dat ding onderin, als je er met je muis overheen beweegt verspringt dat ding elke keer. Zo zwaar irritant.

        2. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          We gaan vandaag met het reclamebureau in gesprek, omdat we het geluid bij de reclames die niet in beeld zijn storend vinden. Dat wordt opgelost. Ik vermoed binnen 24 uur.

  4. Anoniem schreef:

    welke winkel hebben deze maand actie

  5. F.F.W. Beijerling schreef:

    Ik moet bekennen, dat de communicaties inzake reclame — al dan niet irritant — mij voor raadsels stelt. Ik zie nooit reclames op Treinreiziger.nl. Maar dat komt misschien, omdat ik niet in NL woon.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Bij de nieuwsartikelen hebben we de reclame teruggebracht. Ook Adblocker kan soms reclame weghalen, en inderdaad als u in het buitenland woont zullen er minder adverteerders zijn die daarop inkopen.

  6. Son schreef:

    Ik zie alleen bovenaan de pagina 1 reclamedingetje wat me eigelijk niet eens stoort. Je kan je overal wel druk om maken.

    Ben weer blij met de acties.

    1. Katja schreef:

      Precies; wat een gezeur. Pak je korting en ga toch treinen🤣

  7. Enes schreef:

    This website rocks.

  8. Stefan schreef:

    Reclames? Nooit last van hier …. Neem een goed software pakket met Ad-Aware of adblocker. Met Apple standaard nooit problemen……

  9. E schreef:

    Accepteert rriva kartjes in de ns-app ?

  10. Patrick schreef:

    Ik haat die digitale verzilveringsacties. IK WIL DE LOSSE KAARTJES TERUG!

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Komen vanzelf, maar minder vaak.

  11. Rik schreef:

    Zeur niet zo Patrick. En ga eens met je tijd mee.

  12. Magister Dixit schreef:

    Op een gratis site waar je zonder inloggen of gekke kortingscode-constructies heel simpel treinkaartjes voor de helft van de prijs kan scoren gaan jengelen over een advertentie die je gewoon kan wegklikken. Knap werk!

  13. Magister Dixit schreef:

    @Hildebrand: volknallen die AdSense ruimte! December is de maand waarin je je advertentiecenten kan verdienen en azijnpissers hou je toch altijd.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Dank voor het begrip. We hebben toch wel wat aanpassingen gedaan. De toon van sommige bezoekers verbaasde mij, maar er kwamen eerst advertenties naar voren die gelijk begonnen af te spelen met geluid, ook al waren ze niet in beeld. Ik kan mij voorstellen dat dit als irritant wordt ervaren.

      1. Puck schreef:

        Inderdaad, al helemaal als je in een stiltecoupe zit. 😉

  14. Aluce schreef:

    Gaat met een uitgeprint kaartje ook het poortje open of als je het op je reizigers app laat staan

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ja, met een barcode op het e-ticket / via de NS app.

  15. Michael schreef:

    Wat een gezeur om reklames op deze site. wees blij dat deze site bestaat om voordelig te kunnen reizen.
    de reklames gaan bij mij niet over de hele pagina
    Zonder reklame kan deze site niet bestaan zo simpel is het.

  16. nelly schreef:

    Ik heb een paar maal ondervonden dat het poortje niet openging, als ik uitcheckte met een e-ticket. Gelukkig was er iemand van de informatiepaal, die het poortje voor me opende.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      De informatiepaal wordt 24 uur per dag bediend. Werd er ook een foutmelding gegeven?

  17. Allround schreef:

    Handig deze website,.. staan leuke acties op,
    Hij staat ook in me favorieten opgeslagen.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Excuus voor de late reactie, dank nog voor het mooie compliment. Is soms een beetje moeilijk om alle reacties goed te volgen.

  18. Hans Boersma schreef:

    In het weekend een weekend dagretour 1e klas maar zonder snack, gewoon bij de spoordeelwinkel.

  19. Hans schreef:

    Als je deze acties goed lest zal je zien dat een rolstoel reiziger alweer buiten de boot valt. Acties enkel voor 2 personen, wat nu als ik een begeleider heb ? Een rolstoel reiziger zit in een dubbeldekker al in een klein hoekje naast het toilet maar komt ook moeilijk de trein in. Ik voel mij gepakt daar ik ook volledig tarief met betalen maar op bordes moet staan. En heb je toevallig 1e klas kaartje, dan heb je pech. Met rolstoel kom je nooit in 1e klasse. Het overkwam mij 2x.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Je kan het ook positief bekijken: dankzij de begeleidingskaart mag jij altijd al iemand meenemen en hoef jij niet te wachten tot een aanbieding. Ik kan mij voorstellen dat de kwaliteit op het balkon tegen valt. Tegelijkertijd: een 2e klas vervoersbewijs (en officieel 1e klas vervoersbewijs) geeft geen recht op een zitplek. Daar heeft iedereen wel eens last van, maar ik kan mij voorstellen dat mensen in een rolstoel nog wat meer hinder ondervinden, omdat ze ook niet in de dubbeldekker kunnen zitten op de normale plekken als er wel plek is. Het goede nieuws: de nieuwe intercity’s die momenteel gebouwd worden krijgen rolstoelplekken echt in de trein, dus hoef je niet meer op het balkon te blijven.

    2. goedgemutst schreef:

      Ik moet bevestiggen dat de trein nog altijd zeer rolstoelonvriendelijk is. Ik schrok zelfs toen ik de voor rolstoel bedoelde plek zag naast de wc, zeer krap. Enkel de sprinters zijn hier een uitzondering op en veelal op perronhoogte. Helaas is het niet altijd te weten of er zoeen komt niet elke stoptrein is een sprinter. Ik vrees dat de ns hier nooit wat aan zal doen. Het wordt al zo lang beloofd. Ik zou wel eens resultaten willen zien. Ns begin op zijn minst met betere voorlichting over de wel toegankelijke sprinters

  20. sjohnie schreef:

    wat kunnen we weer lekker klagen tijdens het zoeken naar een goedkoop treinkaartje alsof we het geld er niet voor hebben mensen die klagen zouden verhoging moeten krijgen geen korting haha

  21. Liza schreef:

    Hoi,

    Bij die actie van de dag, is dat dan een los kaartje wat opgestuurd wordt of een e-ticket?
    Want dat is wel belangrijk voor mijn reis.

    Bedankt alvast voor het antwoord!

  22. Js schreef:

    Een retourtje inclusief een drankje en hapje bij bakker Bart! Fijne actie, wel jammer dat er geen bakker Bart op het station van Leiden zat!
    Dus was er geen kop koffie bij voor mij…,,

  23. Karen schreef:

    Kan man de dagretour-kaartjes ook op het station kopen? We zijn van Kleef en willen graag naar Alkmaar met zo’n kaartje.

  24. Karen schreef:

    Is het ook mogelijk, met een dagretour-ticket een stad of zo vroeger uit te stappen en vroeger weer in te stappen? Of zal iemand zeggen, nee, nee, U moet in Alkmaar ingestappt zijn, niet in Amsterdam, want dat staat zo op het kaartje?
    Groetjes + bedankt

    1. Hildebrand van Kuyeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Alleen op internet te koop, en voor reizen binnen Nederland, dus niet naar Kleve. Je mag de reis onderbreken, mits je op de route blijft. Dus Alkmaar – Arnhem mag je de reis onderbreken in Amsterdam.

  25. goedgemutst schreef:

    Zeur niet zo rik wat patrick bedoeld is dat die digitalisering helemaal niet zo’n verbetering is. Vaak kost het veel tijd en het werkt niet altijd en bij fouten is de schade voor jezelf. Omgekeerde bewijslast noemen we dat. De dagkaartjes zijn de enige kaartjes waar je dit risico niet bij loopt. Nadeel is enkel dat je op een station vast kan komen te staan als je net voor vier uur uitstapt. Je kan dan een paar uur niet het station uit. Dat is bijna beangstigend. De ns zou er goed aan doen dingen eenvoudig, toegangkelijk en betrouwbaar te houden, dan worden de treinen na de spits ook eens wat meer gebruikt. Anders gaan we gewoon niet.

Laat een reactie achter op Treinreiziger.nl (Hildebrand) Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.