fbpx
Foto via Shutterstock

Kruidvat treinkaartjes vanaf € 14,50 (e-ticket)

Deze actie is voorbij. Vind een alternatief via onze prijsvergelijker

Update: Deze actie met goedkope treinkaartjes is afgelopen. Op zoek naar een goedkoop treinkaartje? Bij Actie van de Dag verkopen ze een dagkaart voor 19,50 euro (één dag in de daluren onbeperkt reizen). Er is ook een nieuwe Kruidvat treinactie, maar daarbij geldt een vaste eindbestemming.

NS heeft besloten geen goedkope wegwerpkaartjes meer aan te bieden. Alleen e-tickets. Ben je het daar niet mee eens?
Dan kun je dit kenbaar maken bij de NS Klantenservice. Tot nu toe zegt NS weinig klachten te hebben ontvangen. Je kunt je klachten kenbaar maken via 030 751 5155 of via dit formulier. Bij het formulier kies je de laatste optie (“klacht indienen”), je hoeft geen ov-chipkaartnummer in te vullen.

ARCHIEF. Bij Kruidvat kun je vanaf volgende week weer terecht voor een Trein Dagkaart Actie! Volgens de Kruidvat kun je nergens anders deze dagkaarten goedkoper vinden. Koop je één treinkaartje? Dan betaal je € 16,50. Maar koop je er meer? Dan betaal je per kaartje minder. De treinkaartjes zijn volgens de Kruidvat folder te gebruiken van 4 februari t/m 31 maart 2019. De verkoop start naar verwachting op 4 februari.

Werkelijke tijd bepalend

Kruidvat noemt in de folder dat de treinkaartjes van maandag t/m vrijdag geldig zijn in de daluren. Een woordvoerder van NS bevestigt dat de treinkaartjes doordeweeks niet geldig zijn tussen 6:30 – 9:00 uur en 16:00 – 18:30 uur. Belangrijk om te weten: het gaat om e-tickets. Bij e-tickets is altijd de werkelijke tijd bepalend, niet de inchecktijd. NS heeft bekendgemaakt vanaf nu geen goedkope fysieke treinkaartjes meer te zullen aanbieden, maar alleen nog e-tickets. Belangrijk nadeel is dat treinreizen voortaan niet meer tijdens de spits mogen worden afgemaakt. Alleen als je door vertraging in de spits terecht komt, mag de treinreis worden afgemaakt.

Prijs Kruidvat treinkaartje

Hoe meer Kruidvat treinkaartjes je koopt, hoe voordeliger de tickets (per stuk) worden. Wil je maar één treinkaartje? Dan betaal je € 16,50. Koop je er twee? Dan betaal je € 15,50 per stuk. Bij drie of meer treinkaartjes betaal je € 14,50 per stuk. Daarmee is deze Trein Dagkaart Actie 50 cent duurder dan in 2018. Dat komt mede doordat de BTW op treinkaartjes per 1 januari 2019 is verhoogd. Sinds het nieuwe jaar zijn de gewone treinkaartjes bijvoorbeeld 5% duurder geworden. Ook veel andere actie treinkaartjes zijn dit jaar 50 cent duurder geworden.

NS dagkaart als e-ticket

Het is opvallend dat NS heeft gekozen voor e-tickets. De wegwerpkaartjes zijn erg geliefd. In 2017 verkocht Kruidvat voor het eerst goedkope treinkaartjes als e-tickets. Dat zorgde toen voor de nodige kritiek. Onder andere ouderen voelden zich gedupeerd door het digitale treinkaartje. Na een evaluatie besloten NS en Kruidvat in 2018 weer de gebruikelijke wegwerpkaartjes aan te bieden. NS heeft inmiddels besloten vanaf nu geen fysieke actiedagkaarten meer te zullen aanbieden, alleen e-tickets. Treinreiziger.nl hoort graag via deze pagina wat reizigers hier van vinden.

Aankoopproces Trein Dagkaart

Wil je gebruikmaken van deze aanbieding? Dan kun je bij de Kruidvat winkels terecht. Je koopt een voucher met een unieke activatiecode. Die kun je online verzilveren (uiterlijk 31 maart). Tijdens het verzilveren kies je wie er gaat reizen en wanneer. Je kunt het treinkaartje uitprinten, of tonen op je smartphone. Printen is dus niet verplicht. Goed om te weten: na verzilveren kan er niets meer worden aangepast. Verzilver dus pas de treinkaartjes, als je zeker weet als je gaat reizen. Je hoeft tegenwoordig niet meer de geboortedatum in te vullen van de reiziger. Omdat het Kruidvat treinkaartje een dagkaart betreft, hoef je geen traject op te geven.

Veel gestelde vragen Kruidvat treinkaartje

Nee. Dit is een dagkaart. Met een dagkaart kunt u kris, kras door Nederland. U hoeft dus geen traject op te geven. Dat moet alleen bij dagretours.

Nee. Niet nodig. Jaren lang was dit wel verplicht. Sinds eind 2018 is dit voor alle e-tickets niet meer verplicht. Tonen op de smartphone, tablet of laptop voldoet. De voorwaarde is wel dat het e-ticket voldoende leesbaar kan worden weergegeven. “Daarvoor is voldoende schermgrootte en – kwaliteit noodzakelijk. U dient zelf zorg te dragen voor een voldoende opgeladen en goed werkend apparaat” aldus de nieuwe NS voorwaarden.


Heel de reisperiode heb je de tijd om de reisdatum te kiezen. Dat kan vanaf 30 dagen voor vertrek, maar ons advies: wacht tot het laatste moment. Ook op de reisdag zelf kunt u nog verzilveren. Na verzilveren is wijzigen niet meer mogelijk. Verzilver dus pas als u zeker weet dat de reis door gaat.

Nee. In het weekend kunt u heel de dag reizen, zonder dat u op de tijd hoeft te letten. Ook na 0:00 uur ‘s nachts. U heeft de tijd tot 4:00 uur de volgende ochtend. (De laatste trein rijdt meestal voor die tijd).

Nee. Dat mag niet meer. U mag doordeweeks niet tussen 6:30 – 9:00 uur en tussen 16:00 – 18:30 uur in de trein zitten. Alleen als u door vertraging in de spits terecht komt, mag u de reis afmaken.

Als u de treinkaartjes al verzilverd heeft, is er eigenlijk niets meer aan te doen. Wacht daarom met het verzilveren tot dat u zeker weet dat de reis door gaat. Als u door een storing besluit om niet op pad te gaan, is het anders. Als u het vooruitzicht heeft dat u één uur of meer vertraging op loopt, mag u besluiten om uw reis te annuleren. Neem hiervoor contact op met de NS Klantenservice. Let op: geplande werkzaamheden vallen hier niet onder.

Nee. In principe niet. Wel is het treinkaartje geldig in trein vervangende bussen. Die rijden bijvoorbeeld bij werkzaamheden.

Nee! Bij e-tickets hoeft dat niet. Een conducteur kan ook niet zien of u wel of niet ingecheckt bent. De e-tickets zijn voorzien van een barcode waarmee u indien nodig de poortjes op het station kunt openen.

In principe kunt u binnen Nederland gebruik maken van alle treinen die opgenomen zijn in de NS reisplanner. Dus niet alleen de treinen van NS, maar ook met de treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Keolis (Blauwnet) en Q-buzz (RNET). Dit treinkaartje is echter niet geldig in de Thalys en Eurostar. Dit zijn treinen met een reserveringsplicht.
In het geval van ICE en Intercity Direct (tussen Schiphol – Rotterdam en v.v.) moeten treinreizigers een toeslag betalen. Die komt neer op € 2,40 per enkele reis tijdens. U kunt die online kopen, of bij de kaartautomaat. Bij de Intercity Direct is het bovendien mogelijk met de ov-chipkaart via de toeslagzuilen op de perrons. Dat is ook het voordeligst. U betaald dan € 1,40 per enkele reis. Het Kruidvat treinkaartje is niet geldig buiten Nederland.

Tijdens het verzilveren kregen wij een upgrade naar de 1e klas aangeboden van 4 euro. We weten niet zeker of iedereen die optie krijgt, we denken van wel. Als u hier gebruik van maakt, dan kan het.

Ja dat kan. U krijgt per ticket een couponcode. U kunt per ticket besluiten wie er gaat reizen. U kunt ze dus ook zelf allemaal gebruiken, maar u kunt ze ook delen met iemand anders.

Load More

Alternatieven

Wil je ook tijdens de avondspits kunnen reizen? Dan kun je bij de Spoordeelwinkel een dagretour kopen voor 19 euro. Bij een dagretour moet er wel vooraf een traject gekozen worden. Wie heel graag een fysieke wegwerpkaartje wil, kan op het station ook het Holland Travel Ticket off peak kopen. Dat ticket kost 41 euro, en is niet alleen geldig in de trein, maar ook in bus, tram en metro.

Zo koop je een Kruidvat treinkaartje

Online kun je het Kruidvat treinkaartje hier kopen. Na aankoop (dat kan even duren, maximaal 24 uur) krijg je een e-mail met een couponcode (ook wel vouchercode genoemd), die kun je hier verzilveren. Zie ook onderstaande video voor uitleg.

Andere treinacties

Dagretour Spoordeelwinkel

€19,-

Dagretour Spoordeelwinkel

e-ticket
reizen t/m 31 dec
online te koop
Voor slechts 19 euro heb je een 2e klas treinkaartje. Met dit kaartje mag je dezelfde dag heen en terug reizen tussen twee stations naar keuze. Doordeweeks geldig na 9:00 uur (ook tijdens avondspits), inclusief versnapering op de dag dat je reist.

2x Enkele reis (dagelijks) € 25

€25,-

ah dagkaart

e-ticket
reizen t/m 31 dect
€ 12,50 p/s
Wil je goedkoop met de trein, maar reis je niet dezelfde dag heen en terug? Koop dan bij VakantieVeilingen twee enkele reizen voor €25. Dat is omgerekend €12,50 per treinkaartje. Deze kaartjes zijn iedere dag (na 9 uur) bruikbaar. Reis je van of naar Schiphol, Rotterdam of Eindhoven: dan is deze actie nog goedkoper.


Verdien een gratis treinkaartje

Heb je een goede treinactie gezien? Wij belonen de eerste tip die we krijgen met bewijsmateriaal. Deze keer is de actie het eerst gemeld door Chuk Wah Wu. Hij mag kiezen uit een cadeaubon van Bol.com of de NS Spoordeelwinkel. Vind hier meer informatie over ons beloningsbeleid

Foto van de Kruidvat Folder over de NS Dagkaart treinactie.

215 gedachten over “Kruidvat treinkaartjes vanaf € 14,50 (e-ticket)”

  1. Nelly schreef:

    Jammer dat het geen wegwerpkaartjes zijn.

    1. Jolanda schreef:

      Idd , wij kochten altijd de Kruidvat kaartjes. Kan nu dus niet meer omdat wij geen printer hebben. Echt waardeloos!

      1. Wouter schreef:

        Misschien zijn de kaartjes wel te downloaden in de NS app

        1. Antoinette schreef:

          Hopen ook

        2. gerrie diepstraten schreef:

          en hoe moet het dan als ik daar geen foon voor heb

      2. Anoniem schreef:

        Je kan by veel bibliotheken terecht voor uitprinten van kaartje .doe ik ook altyd

      3. Veerle schreef:

        Je kunt een e-ticket laten printen aan de NS balie voor 1 euro.

      4. Anoniem schreef:

        Je kunt in de bibliotheek de kaarten uitprinten.

      5. Hans Kanters schreef:

        Als je de app van de NS download kan je vervolgens de kaarten kopen en daarna uploaden in de app.

      6. Anoniem schreef:

        Je kunt het treinkaartje ook op de app zetten , hoef je niets te printen.
        Als je deze mail doorleest , staat er in hoe je dat moet doen

      7. Carlijn schreef:

        Volgens mij is het niet nodig om ze te printen, al moet je daarvoor wel weer een telefoon hebben. Ik vind het ook jammer dat alles gedigitaliseerd moet worden. Achterlijk eigenlijk vooral.

        1. J Solleveld schreef:

          Alleen uitprinten is voldoende
          Je moet dan wel de reisdatum invoeren
          Dus erg stom want je kan deze niet meer wijziging
          Ik vind het een prut systeem
          Maar goed
          Ik ga weer proberen.

      8. J Solleveld schreef:

        Zwaar waardeloos dus
        Onnodig ingewikkeld gedoe. Niet alleen printen maar ook nog een smartphone moet je hebben
        Klote dus.
        Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan
        Ik denk dat er weinig gekocht zullen worden
        Voor velen te ingewikkeld.

      9. J Solleveld schreef:

        Printen kan in de Bibliotheek
        Gemeente bieb daar hebben ze p c .s met
        Printers maar ondanks dat is het knap ingewikkeld
        Die gewone kaartjes waren makkelijker

      10. Goofy schreef:

        Geen printer nodig

      11. meryem schreef:

        je kan toch even bij de bieb uitprinten zo gebeurd of winkel die printer heeft

    2. Joke schreef:

      Dit E ticket gedoe is voor mij nu de reden om geen Kruidvat kaartje te kopen. Heel spijtig voor mij en al die mensen die zoveel plezier hebben gehad van de zognoemde “wegwerpkaartjes”. Domme actie van de NS. Weer zoiets wat achter een bureau is bedacht en niet is getoetst aan wat reizigers prettig vinden.

      1. Caroline vos schreef:

        Jammer nu kan ik geen treinkaartjes meer kopen en heb geen mobiel en ook geen printer. kan ik het ook bij ns aan de balie het laten uit printen of kan dat niet. jullie maken het steeds moeilijker voor oudere mensen.

      2. J Solleveld schreef:

        Juist bezopen
        Maar code uitprinten kan in de bibliotheek
        Op computer

    3. Thomas Hartmann schreef:

      Treinreiziger, is het zo dat als je een dagkaart van de Kruidvat koopt, dat je dan €4 meer betaalt om vervolgens heel de dag 1e klas te kunnen reizen?

      1. gkn schreef:

        Ik heb zojuist een dagkaart van de NS gekocht via de NS voor 19,- en kreeg het aanbod om voor 5,- upgrade naar 1e klas te nemen. Voordeel deze dagkaart is dat deze na 9:00h de hele dag geldig is, en kruidvat kaartje niet in avondspits.

  2. renate schreef:

    jammer dat het geen wegwerpkaartjes zijn dat is wel o zo makkelijk als je geen printer hebt

  3. jannet p schreef:

    ik vind het ook jammer van wegen de wegwerp kaartjes want de etickets doen het vaak niet op bepaald stations en wat ik raar vind dat je reis op moet zetten waar je heen gaat deze kaartjes zijn door heel nederland geldig en dan moet je reis op zetten waar je heen gaat beetje vreemd

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Nee. Bij een dagkaart hoef je niet aan te geven waar je heen gaat. Wel wie er gaat reizen en wanneer. Bij andere acties, dagretours, moet je wel aangeven waar je heen gaat.

      1. Janneke 1 schreef:

        Met andere woorden, ze willen weer alles van je weten, waarom??? Daarbij is het inderdaad lastig, want ik heb geen printer en ik weet nog niet wanneer ik ermee wil reizen en etickets werken minder goed bij de paaltjes. De wegwerpkaartjes zijn dus in alle opzichten handiger en veel klantvriendelijker, maar dat zal wel niet belangrijk zijn.

        1. Stokbosveen schreef:

          Dat zal het wel zijn, de informatiehonger van de spoorvervoerders. Ongetwijfeld gaat die informatie in een database en het zal mij niks verbazen als er een koppeling plaats vind met reeds aanwezige informatie.

          Overigens zijn het niet alleen maar ouderen hoor die geen computer hebben of er niet goed mee om kunnen gaan. In alle leeftijdscategorien zijn er mensen die moeite hebben met computergebruik. Of helemaal geen computer hebben, om welke reden dan ook.

        2. Ska schreef:

          Uh dus als je op het station een kaartje koopt moet je toch ook gewoon invoeren waar je heen wilt? En denk je niet dat als je met een ov chipkaart reist, het niet geregistreerd wordt?

        3. Nettie schreef:

          Janneke, met de code op een e-ticket kun je een gesloten poortje openen en dan lees je: doorgang OK of zoiets. Bij een paaltje is er niets gesloten en kun je dus zo doorlopen.

      2. anoniem schreef:

        Hildebrand van Kuijeren denk je niet dat de ns nu nogal wat dagjes mensen kwijt raakt nu ze die wegwerpkaartjes niet meer kunnen kopen ???

        1. J Solleveld schreef:

          Om doodmoe van te worden
          Mensen de trein uit jagen
          Lekker klanten vriendelijk

          N S. _ niet sporen !

  4. Anoniem schreef:

    De E tickets hebben alleen maar nadelen.waarom niet de gewone wegwerpkaartjes?

    1. dries molenaar schreef:

      Ze zijn goedkoper in de produktie en daardoor is de prijs laag te houden. U kunt niet goedkope kaartjes verwachten waar dure éénmalige kaartjes geleverd moeten worden.
      Het is van tweeën één.

      1. Janneke 1 schreef:

        Maar het is een aanbieding van NS, dus waarschijnlijk is het de bedoeling om zo meer mensen de trein in te krijgen. En op deze manier zullen ze er zeker veel minder verkopen. Zelfs als de kaartjes wat duurder zouden zijn en je echt niet in de spits zou mogen reizen, zouden er meer mensen gebruik van maken. Want dan nog is het voordeliger dan met een OVkaart.

        1. J Solleveld schreef:

          Zwaar bull shit
          Ingewikkeld gedoe
          En iets duurder maar ook ongemakkelijk en klanten onvriendelijk
          Je kan je ticket uit printen in de Bieb
          Daar hebben ze computers met printer

    2. Mimi Ariesen schreef:

      Volgens mij bezuuniging vanwege al dat papier,wat weg gegooid gaat worden.
      Persoonlijk vind ik de dagkaarjes ook prettiger idd wegens sommige trein intcheck paal niet goed werkt.
      Gewoon de dagkaartjes blijven houden is voor iedereen makkelijker.
      En geen gezeur!

      Dit zijn toekomst activiteiten ,zo noem ik dit. Ze moeten steeds meer vooruit kijken, digitaal is is de toekomst.
      Wordt al veel gebruik van gemaakt.
      Dan verwachte ze ook dat de mensen met de toekonst mee reist.
      Succes mensen prettige reis, met de trein.

      1. martin baaten schreef:

        Weer met de auto.

      2. J Solleveld schreef:

        N S. niet Sociaal

  5. Peter R. schreef:

    Wat bedoel je precies met “bij e-tickets is de werkelijke tijd bepalend? Ik snap je uitleg niet goed. En waarom voelen ouderen zich gedupeerd?

    1. Henk Puts schreef:

      “Werkelijke tijd” betekent, als ik Hildebrand van Treinreiziger.nl voor mag zijn, dat je van 6:30 tot 9:00 en van 16:00 tot 18:30, de ochtend- en de avondspits absoluut niet in de trein mag zijn. Bij papieren kaartjes is het zo dat je moet inchecken buiten de spits, maar vervolgens de hele spits in de trein mag zitten. “Werkelijke tijd” beperkt de reismogelijkheden aanzienlijk.
      En ouderen, die hebben vaker geen computer of kunnen niet met internet overweg, en weten dus niet hoe die e-tickets te verzilveren en te rpinten. Natuurlijk geldt dat niet voor alle ouderen, ik ben ook bijna 70 meer heb e rgeen problemen mee.

      1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

        Klopt helemaal. Er zijn ook genoeg ouderen die er wel mee uit de voeten krijgen, maar ik krijg heel vaak de vraag: wanneer komen er weer wegwerpkaartjes? Sommige mensen zweren erbij.

        1. dries molenaar schreef:

          Er zijn ook nog mensen die de strippenkaart terug willen. Of het oude NS kaartje uit de 70-er jaren.

      2. Gijs schreef:

        Veel mensen hebben dat van de ‘werkelijke tijd’ niet in de gaten en blijven dan in de spits zitten met het risico van een boete.

        1. Arnold schreef:

          Idd ondingen die kaartjes

        2. Veerle schreef:

          Staat duidelijk bij de voorwaarden. U mag zich NIET in de trein bevinden in de spitsuren. Je kunt ook 40 euro betalen voor een kaartje aan de balie ipv 14.50. Een mooie aanbieding!

      3. Marco schreef:

        Wie zijn volgens jou “ouderen”?. Deze groep wordt te pas en te ongepast aangevoerd als diegene die moeite hebben met ontwikkelingen. Mijn indruk is dat je je eigen problemen wilt camoufleren.

      4. Gideon schreef:

        Moet toegeven dat ik soms wel moe wordt van de argument ‘en de ouderen dan?’ Tuurlijk zijn er ouderen die het niet kunnen of gewoon niet met de tijd mee kunnen gaan. Alleen zijn er ook ouderen die dit heel goed kunnen.
        Zag laatst 1ntje een klanten kaart via een app tonen en pinnen met zijn telefoon.

        1. JoopS schreef:

          Ik wordt moe van die N S
          Die klanten weg jaagt uit de trein
          Op deze wijze
          Laat die kaartjes hoe ze toen waren
          Dat was ideaal

  6. Anoniem schreef:

    Weer die e-tickets leuk v als je AOW bent uitprinten en app dat heb je zeker allemaal in je bezit al die apparatuur belachelijk en schandalig .

    1. dries molenaar schreef:

      Computers en printes bestaan al zolang. Toen u jong was waren die er al.

      1. viffer schreef:

        Nou Dries, ik ben nog lang niet in de leeftijdscategorie dat ik in aanmerking kom voor de AOW, maar ik kan mij de tijd ook nog wel herinneren dat een computer geen gemeengoed was. Printers waren nog zeldzamer en die draaiden ook nog eens geen QR codes uit voor een e-ticket

        1. Jalke schreef:

          Er was ook een tijd zonder telefoon, auto, vliegtuig en ga zo maar door. Kennelijk heeft u wel een computer. Printen kunt u ook in de bibliotheek.
          Maar kennelijk heeft niemand gelezen dat je echt alleen in de daluren kunt reizen. Dat betekent dat je niet meer om 6.25 uur kunt in checken en reizen, na 09.00 uur moet reizen en om 16.00 uur uit die trein moet zijn, en dus pas na 19.00 uur weer opnieuw kunt reizen. Dat is pas klantonvriendelijk van de NS en dat maakt die kaartjes pas echt goed waardeloos.

  7. P.Heesakkers schreef:

    Henk [email protected] Heeft helemaal gelijk. Mogelijk is het dát waarom ik zo weinig ouderen op bus en treinstations en in treinen tegenkom, zeker buiten de spitsuren. Men zou de trein meer rendabel , dus meer passagiers overdag kunnen vervoeren. Diverse busmijen vervoeren buiten de spits meer ouderen door een voordelig betaal of kaartsysteem. Blijkt bij m.n. Breng rondom Arnhem -Nijmegen prima te werken. Vijf en zestig plussers, stappen er gemakkelijker op de bus, en zo is de bus buiten de spits alsnog beter gevuld, dan de paar passagiers die men er nu aan treft. Misschien de meeste ouderen kunnen niet met een computer en internet overweg, en hebben er dus geen P.C. derhalve. En het woud van allerlei voordeelkaartjes als van bekende winkelbedrijven, zal velen van hen ook boven de pet gaan, waarmee ik niet wil beweren dat {alle} ouderen seniel of anderszins een hersenaandoening hebben. Waardoor ze het nauwelijks kunnen bevatten. Maar toch op zulke leeftijd, wordt het ze toch wel ingewikkeld. Als men hiermee bij het O.V. rekening houdt{geeft} levert de doorsnee rit meer op aan gebruikers.

    1. Marianneke schreef:

      Een e-ticket is nodeloos ingewikkeld en drempelverhogend.

      1. dries molenaar schreef:

        Goedkoop en makkelijk. Veel belangrijker.

        1. Janneke 1 schreef:

          Goedkoop ja, makkelijk nee.

    2. Marco schreef:

      Laten we eens stoppen met het te pas en te onpas opvoeren van ouderen. Wie zijn volgens jou ouderen ?
      Vergeet niet dat in spitstijden juist de meeste werkenden reizen. Treinen zijn hierdoor al overvol. Ouderen die dagkaartjes willen gebruiken, hebben overdag meer tijd. Vraag aan jou: reis je zelf met de trein ?

  8. N.Boersma schreef:

    Is het mogelijk om extra 1e klas te reizen via ns?
    Met kaartje Kruidvat.

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Niet dat ik weet, maar ik kan het niet uitsluiten. In 2017 kreeg je bij het verzilveren de optie voorgeschoteld om voor 5 euro extra te upgraden naar de 1e klas. Geen idee of ze dat nu weer doen.

  9. IeDeeZet schreef:

    Als je op je smartphone ook mail hebt kan je je ticket op je smartphone downloaden.
    Let bij het iuitcheckpoortje op dat je scherm op zeer helder staat en je je scancode goed vergroot.

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Het is niet duidelijk op dit moment of dit bij deze actie mag. We hebben daar vragen over gesteld bij NS.

      1. NN schreef:

        Volgens staat er bij het aankoopproces dat printen niet nodig is

  10. Frans schreef:

    Vind het maar niks zo met de e-tickets. Zijn er leuke mogelijkheden om gunstig geprijsde treinkaartjes te kopen, maken ze het, vooral voor ouderen, erg moeilijk. Of het zo us of niet, toch duikt de gedachte op dat men ouderen liever niet in de trein heeft. Waarom geen wegwerpkaartjes en gewoon een minimum aan “voorwaarden” zodat het voor iedereen gemakkelijk
    (ook voor NS!) en aantrekkelijk gemaakt wordt om van deze aanbiedingen gebruik te maken.

  11. Marianneke schreef:

    *Onhandig dat je een bestemming moet aangeven. Niks leuk van hot naar haar en uitstappen waar jij denkt dat je wel eens een kijkje wilt nemen.
    *Onhandig als je onverwacht toch niet kunt op de reeds ingevoerde datum. Geen restitutie, geld kwijt.
    De meeste mensen hebben helemaal geen zin om op die manier een ticket aan te schaffen.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Je hoeft geen bestemming op te geven. Dat is alleen van toepassing met een dagretour, niet met een dagkaart.

  12. Pieters schreef:

    Graag de gewone wegwerpkaartjes. Sluit me helemaal aan bij alle reacties.
    Wat n gedoe, zeg!!!!

    1. Antoinette schreef:

      Vind ik ook
      Gelijk heb je

  13. Michael schreef:

    Apart dat ik er op de website van Kruidvat helemaal niets over kan vinden. En in de online versie van de folder staat ook helemaal niets over de treinkaartjes

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Dat is te begrijpen, omdat deze actie pas volgende week in gaat. Men wil pas vanaf dat moment de actie communiceren. Dat hebben we ook bij eerdere acties gezien.

  14. Janneke 1 schreef:

    Hildebrand, die actie van 2 enkeltjes voor 25 euro, stond daar eerst niet vermeld dat je daarmee t/m 30 april kon reizen?? Ik had die nl voor zo 28 april willen bestellen, maar ben nu blij dat ik dat nog niet gedaan heb. Of had ik het verkeerd gelezen?

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Hoi Janneke. Ze zijn ook geldig t/m 30 april, uitgezonderd 27 april. Omdat de ruimte beperkt is, en ik wilde voorkomen dat de illusie wordt gewekt dat ze op 27 april geldig zijn, heb ik voor het gemak 26 april van gemaakt. Mijn advies zou overigens zijn: koop ze in eind maart of begin april. De geldigheid wordt waarschijnlijk tegen die tijd verlengd, en mocht de reis op 28 april niet doorgaan, dan heb je nog wat tijd om iets anders te plannen.

      1. Janneke 1 schreef:

        Ok, bedankt voor de tip.

  15. Anoniem schreef:

    Altijd maar die negatieve reacties , het gezeur enz…. Het lijkt wel een nationale sport. En NS doet het ook nooit goed, het zijn acties om goedkoop een kaartje te kopen . MËT de bijbehorende beperkingen. Bevalt dit niet , dan bestaat er nog altijd de mogelijkheid om tegen vol tarief een kaartje te kopen. Trouwens, deze actie is niet van NS zelf , er doen meerdere vervoerders aan mee!

    1. Janneke 1 schreef:

      Als zoveel mensen negatief reageren, hebben ze misschien wel een punt. NS maakt de keus voor e-tickets ipv wegwerpkaartjes, ondanks dat het bekend is dat veel mensen liever die laatste hebben. Er moeten nog veel meer negatieve reacties komen,zodat ze hopelijk volgende keer een andere keus maken.

  16. Wouter schreef:

    Ik snap het hele probleem niet zo.

    Het is de eerste actie met NS dagkaartjes in 2019. De NS zal het komend jaar vaker dit soort acties hebben waarbij ik verwacht dat ze met wegwerpkaartjes komen. En zoals het vaker gebeurd met acties/aanbiedingen (maakt niet uit van welk bedrijf) heb je de ene keer er wel wat aan en de andere keer niet. Ik hoop wel dat de NS aan iedereen denkt en dat ze voor iedereen wel een keer een actie hebben wat voor hem/haar een relevante actie is.

    Verder gaat ook mijn voorkeur uit naar wegwerpkaartjes omdat de inchecktijd dan bepalend is waar ik in 2018 veel voordeel mee heb gedaan. Echter heb ik geen hekel aan e-tickets en maak hier ook regelmatig gebruik van via de Spoordeelwinkel.

  17. Camiel. schreef:

    Ik ben 70 plusser,ik hou die computer technieken niet goed bij.Een printer heb ik niet.Ik kocht vaak een wegwerpkaartje, maar dat kan ook al niet meer.Jammer!

    1. Anoniem schreef:

      E-Ticket i.p.v. kaartje

      Niet handig met computer of geen printer.

      Ga naar de bie

    2. Anoniem schreef:

      Hoe schrijf je dit dan?

  18. Wouter schreef:

    Kan de actie ook bij Arriva worden gebruikt tussen Bad Nieuweschans – Leer(Ostfr) en Eygelshoven Markt – Aachen Hbf? Dit ondanks dathet geen OV-chipkaart betreft.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ik heb er een vraag over uit staan bij Arriva, nog geen antwoord. Ik vermoed zelf van niet.

    2. H.J. van Gessel schreef:

      Tussen Nieuweschans en Leer rijdt de Arrivatrein ivm beschadiging van een spoorbrug slechts tot Weener. Daar moet je met een Duitse bus betaald verder naar Leer ( leuk stadje trouwens ). Of je neemt in Groningen de snelbus naar Leer. Kaartje kopen in de NS automaat. Belachelijk trouwens, dat er alleen nog maar E-tickets als Kruidvat- en Appiekaartjes te koop zijn. Je moet je dan vastleggen en ze zijn persoons- en datumgebonden Werpt een drempel op en gaat ze klantjes kosten.

  19. Tinus schreef:

    Jammer, dat de wegwerpkaartjes er niet meer zijn. Deze E-tickets ga ik dus niet kopen. Ik hoop dat de wegwerpkaartjes weer heel snel terug komen.

    1. Antoinette schreef:

      Vind ik ook
      Gelijk heb je

  20. Msmit schreef:

    Hoop dat de weg werpkaartjes weer een.keer terug komen vond ze ideaal geen.printer en.leuk wat oudere mensen mee te nemen ook zij hebben geen printer en willen ook eens graag reizen Nasr een leuke plaats

  21. Anoniem schreef:

    Ik reis al jaren niet meer met de trein, gebruik bla bbla blacar. http://www.blablacar.nl
    Goedkoper en gezelliger en gegarandeerd een zitplaats 😁

    1. dries molenaar schreef:

      Gelukkig ook een stoel in trein extra vrij. Zulke gezellige types laten we liever op het perron achter.

  22. P. Heesakkers schreef:

    Ziedaar: Veel reacties van inzenders welke geen printer bezitten en er mogelijk ook niet mee om {zullen} kunnen gaan, en dit zijn dan nog maar enkelen die op deze rubriek reageren. Het percentage geen printer bezitters zou wel eens verbazend hoog kunnen zijn Velen willen ook liever de wegwerpkaartjes terug. Mogelijk is er een duidelijke meerderheid dus. Wat ik al eerder hier schreef: Een zee van kaartjes, biljetten van de diverse winkelbedrijven, verschillend in prijs ook nog, met allerlei mitsen en maren eraan vast. Het wordt zo voor koning klant er allemaal niet duidelijker op. Kortom vereenvoudig het systeem en trek reglementering gelijk. Ik vermoed zelfs, dat veel klandizie welke het niet meer begrijpt van reizen per trein en als bus b.v. ook, daarvan afzien en wie weet in de auto stappen stappen.

    1. Margreet schreef:

      Dat lijkt mij nou veel ingewikkelder. Zo’n auto moet je kopen, je moet uitvogelen waar je een beetje voordelig tankt. Een auto heeft onderhoud nodig. Je betaalt wegenbelasting maar als je een dure Tesla heb weer minder. Doe mij maar een treinkaartje, al dan niet via deze site. Ik print ze vaak en zet tegelijk een kaartje in mijn ns app. Zo ben ik er zeker van dat ik door de poortjes kom en dat ik op tijd iets kan laten zien aan de conducteur. Als oudere is het misschien handiger om een zestigplusser te kopen met bijbehorende vrijreizenkaarten. Als het er te weinig zijn kun je zelfs bijbestellen. Handiger dan folders en acties in de gaten houden toch?

      1. Margreet schreef:

        Zestigpluskaart bedoel ik

  23. Truus schreef:

    Had veel liever wegwerpkaartjes gehad. Is veel makkelijker.

    1. Antoinette schreef:

      Vind ik ook
      Gelijk heb je

  24. heijman schreef:

    ik ben technisch best goed, maar zelf vind ik het ook allemaal erg ingewikkeld. Er zijn steeds vaker een hoop kleine “instinkers”, reizen buiten de spits snappen mensen nog, maar dat je door 10 hoepels moet springen en een regendansje moet doen om je gram voordeel te halen…

    1. dries molenaar schreef:

      Vandaar dat het morgen gaat sneeuwen, geloof ik. Als er genoeg gedanst wordt.

  25. Antoinette schreef:

    liever wegwerpkaartjes
    Pfffffffffffffffff
    Dat word weer wachten
    Wanneer
    ????????

  26. Piet van de Peut schreef:

    Uitprinten E-ticket

    Denk in mogelijkheden !

    Ga naar de Bibliotheek in je omgeving.

    Er zijn daar altijd genoeg computers.
    Centrale printer. Medewerkers helpen je graag.

    Meestal is het gebruik, eerst half uur gratis.

    Alleen de printkosten betaal je !

    Als ik onderweg ben, ga ik daar ook rustig mijn pauze nemen.

    Mensen wordt actief.
    Goedkoop en passief zijn, gaan niet samen.
    De eerste keer vraagt het extra energie.

    En iets meer tijd nemen voor iets, geeft veel meer voldoening.

    Ga TREINEN

    1. VIP schreef:

      Ik word een beetje moe van de antwoorden met bibliotheek. Echter de realiteit in Amsterdam:
      van de zogenaamde OPENBARE bieb is allang geen sprake meer van. Als je geen lid bent, kan je ook geen gebruik maken van de pc en ben je daardoor ook niet gemachtigd om te printen. Overigens kan men wel uit verschillende abonnementen kiezen; naar gradaties dus, WAT een openbare voorziening! Dus stop met het noemen van bibliotheek!

      1. VIP schreef:

        Echter uitprinten is goedkoper in een printershop dan de bibliotheek. Ook dat nog!

        En niet iedereen die geen printer heeft is een leek in computer. Soms is het gewoon niet rendabel om voor een paar printjes nieuwe cartridges te moeten kopen.

      2. Annemiek schreef:

        Ook in Amsterdam hoef je geen lid te worden van de bibliotheek om gebruik te kunnen maken van een PC. Het kost dan een euro per half uur. Een printje maken kost 10 cent.

        1. VIP schreef:

          Dan kun je beter gebruik maken van de NS uitprint-service! Dat is slechts 1 euro.
          Commerciel wint het dus van de zogenoemde openbaarheid. En het wordt nog voor je uitgeprint ook!

          Annemiek, begrijp je mijn kritiek nog niet?

  27. Theo de Jong schreef:

    In 1992 – 1993 ging men in Nederland al bezuinigen op de taxivergoeding voor rolstoelgebonden gehandicapten. En nu zijn de mensen die graag een wegwerpkaartje willen ( omdat ze geen printer hebben oid. ) zielig????? LOL

  28. Travelboy FER schreef:

    Reizen in de DALUREN betekent dat men van maandag t/m vrijdag vóór 06.30 u. en vóór 16.00 uur in een trein moet stappen die óók voor dit tijdstip vertrekt en in de spits kan eindigen. Bijvoorbeeld. Vertrek van Heerlen om 06.19 u. en in Utrecht Centraal aankomen om 08.15 u. Of Groningen vertrek om 15.48 en Zwolle aankomen om 16.45 uur. Doordat een E-ticket niet voorzien is van een ingebouwde “chip” die de laatste 2 transacties registreert – bij een kaartautomaat kan men dit controleren -, blijven de productie- en kaartkosten lager, het kost de gebruiker zélf wel papier en inktgeld of afdrukgeld bij een bibliotheek. Print een extra afdruk, die ook op de dag van vertrek kan worden gemaakt, zodat bij verlies of onleesbaarheid men nog een reserve E-ticket heeft om bij een gesloten poortje het station te kunnen verlaten… Na afloop stopt men dit bij het oud papier. Wegwerpkaartjes bepaalt men op de reisdag OF men gaat reizen en dat is wel zo makkelijk. Er vinden in Nederland gemiddeld zo’n 40 miljoen OV chipkaart transacties per week plaatst. Met een E-ticket is een “transactie” bij een poortje niet van toepassing omdat men er niet mee in- of uitchecken.
    > IS DEZE KRUIDVAT E-TICKET ÓÓK GELDIG OP DE ARRIVA TREIN RE 18 VAN MAASTRICHT NAAR AKEN ?

    1. Rian van der Borgt schreef:

      Dagkaarten die geldig zijn in Nederland, gelden bij Arriva tot Aken. Zie ook:
      https://www.arriva.nl/a/nieuwe-directe-treinverbinding-naar-aachen.htm
      (Kopje “NS- of studentenreisproduct”)

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Ik heb die vraag uit staan bij Arriva. Wat mij een aantal jaar geleden werd verteld (toen de trein nog naar Leer reed), was dat dagkaarten geleverd als wegwerp chipkaart geldig waren tot aan Leer, maar e-tickets geldig waren tot aan de grens.

        1. Rian van der Borgt schreef:

          Dat mogen ze dan wel eens duidelijker aangeven. Nog afgezien van het feit dat dat niet bepaald consistent is.

    2. Annemiek schreef:

      Het gaat niet om reizen in de Daluren. Je mag je in de trein bevinden in de Daluren. Vlak voor de Daluren de trein in stappen en doorreizen in de Daluren, zoals jij zegt, is met deze tickets dus niet toegestaan.

  29. Gerard Goudriaan schreef:

    Wat nog niemand genoemd heeft als nadeel van de e-tickets is dat de code van de print die je krijgt van het Kruidvat niet altijd goed te lezen is. 1x lukte het me na 10x proberen de juiste code te ontdekken. 1x lukte het niet, maar werd ik door een NS-medewerker prima aan het loket geholpen. Die had de code ontdekt na een paar keer proberen.
    Na deze ervaringen was ik blij dat het wegwerpticket weer terug was.

    Van een NS-medewerker hoorde ik nog een reden om het e-ticket weer in te voeren. Na afloop van iemands reis wordt bij een automaat het wegwerpticket regelmatig weggegeven of goedkoop verkocht. Scheelt de NS inkomsten.

  30. Louis schreef:

    Ik wacht wel tot de primera weer een ov dagkaart verkoop. Dan kan je ooke met de bus en tram reizen.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Dat is tot nu toe 1x per jaar geweest, meestal rond september

    2. Anoniem schreef:

      ik ook bij primera beter

  31. K. de Bruijn schreef:

    Met een E-ticket ben je verplicht op de opgegeven datum te reizen. Maar je kunt op het laatste moment niet, dan ben je wel je ticket kwijt.

    1. Annemiek schreef:

      Je kunt ook gewoon op de dag van vertrek (of als je zeker weet dat je kunt) de couponcode verzilveren om een e-ticket te verkrijgen. Ik heb geen idee waarom je dat veel eerder zou willen doen.

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Klopt. Een enkele keer zijn er echter problemen met de online omgeving, waardoor verzilveren (tijdelijk) niet kan.

        1. viffer schreef:

          Ik gebruik wekelijks e-tickets en die activeer ik een uurtje voordat ik op pad ga, nog nooit meegemaakt dat de website niet beschikbaar was (even afkloppen). Als je je reis een klein beetje flexibel kunt plannen kun je flink besparen, door de voordeelkaartjes en flex-abonnementen bespaar ik zo’n 50 euro in de week.

  32. niessen schreef:

    1 x e ticket gekocht voor mij nooit meer,wat n rompslomp. Ook krijg je n koffie bij doppio en die was niet in centrum amsterdam waardeloos

  33. Anoniem schreef:

    waardeloos e-ticket nooit meer

  34. Mirat schreef:

    Het nadeel is ook van een e-ticket dat je ook duurder uit bent bij een P=R terrein bij een station. Met een e-ticket betaal je een dagkaart. Met het wegwerp kaartje krijg je ook de korting van een normaal betaald kaartje als je het parkeer terrein verlaat.

  35. Iris schreef:

    Namens een heleboel mensen en niet alleen de ouderen, jammer heel erg jammer dat de wegwerpkaartjes bijna bij alle NS acties verdwijnen

    1. Wouter schreef:

      Jammer hé dat een dat een actie niet aansluit bij je wensen.

      Ga je bij een supermarkt ook klagen als een actie/aanbieding niet volgens wens. Of als het een kratje bier van een bepaald is die je juist niet lekker vind?

      Zo is het nu eenmaal. Soms bevalt een actie en soms niet. Soms stel je een (grote) groep teleur en soms maak je een (grote) groep blij met een actie. En als iets mij niet bevalt zoek ik mijn geluk elders.

  36. Anoniem schreef:

    En ik heb gewoon geen zin om mijn persoonsgegevens met de NS te delen, die verkopen ze dan weer door en wordt je gebombardeerd met reclame

    1. Annemiek schreef:

      Bedankt voor de mededeling. Dan koop je maar lekker geen kaartje.

  37. Anoniem schreef:

    En ik heb gewoon geen zin om mijn persoonsgegevens met de NS te delen, die verkopen ze dan weer door en wordt je gebombardeerd met reclame

  38. NSisWAARDELOOS schreef:

    Kunnen we de NS niet aanklagen wegens discriminatie?
    Ze willen geen ouderen in de trein, daarom doen ze ook zo moeilijk als je een OV jaarkaart wilt, die is zonder PC niet eens te krijgen.

    1. Annemiek schreef:

      Een OV jaarkaart bestaat niet meer. Je kunt wel een OV-chipkaart bestellen zonder computer. Je zult dan bij de balie van een vervoerder, of via de klantenservice van OV-chipkaart, om een papieren aanvraagformulier voor een persoonlijke OV-chipkaart moet vragen. Als je die kaart dan hebt, dan kun je daar via de klantenservice van NS een abonnement op laten zetten.

      Overigens zie ik de discriminatie hier niet. De belemmering die ouderen blijkbaar zien bij deze actie, leggen ze vooral zichzelf op.

      1. NSisWAARDELOOS schreef:

        Ik bedoel een dalurenkaart, waar je een gratis chipkaart bij krijgt. Mits je die via de PC bestelt en in het bezit bent van een digitale foto, anders ben je er een paar uur zoet mee en een stuk duurder uit (de chipkaart is dan bv niet langer gratis). Op die manier voorkomen ze dat ik met de trein reis, wat kennelijk ook de bedoeling is. Zelfde met deze actie, als ouderen welkom waren zouden ze wel een printservice erbij hebben.

        1. Janneke 1 schreef:

          Als iedereen welkom was zouden ze wel wegwerpkaartjes in de aanbieding hebben, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Maar bij NS is het precies andersom.Ze maken het liever moeilijk terwijl het ook makkelijk kan.

        2. Annemiek schreef:

          Om van een supergoede aanbieding gebruik te kunnen maken, zul je je soms wat moeten aanpassen. Goedkope treinkaartjes op jouw voorwaarden zijn geen recht dat je kunt opeisen. Voor de aanbieders (NS en Kruidvat) is dit verreweg het makkelijkst en zijn de kosten het laagst. Zo maken ze bijvoorbeeld geen kosten voor de distributie van kaartjes. Daardoor kunnen ze de kaartjes zo goedkoop aanbieden.

          Niet meegaan met de tijd is een keuze. Kies je daarvoor, dan moet je niet zeuren dat je niet meer mee kunt doen. Dat is immers een probleem waarvoor je zelf kiest. Het gezeur over die wegwerpkaartjes is kansloos en zielig. Als de aanbieding voor jou nu zinloos is, dan is dat maar zo. Zoals ik al zei, kaartjes met een enorme korting zijn geen recht, maar een aanbieding waar slimme reizigers dankbaar gebruik van maken (zonder zeuren).

        3. Anoniem schreef:

          Het is de NS die niet met de tijd meegaat, ze moeten het makkelijk maken aan zo’n kaartje te komen. Dit is een marketing blunder.

        4. Annemiek schreef:

          Het is ook ontzettend gemakkelijk. Je hoeft enkel een paar simpele handelingen uit te voeren en dan kun je voor een fractie van de normale prijs op pad. Ik heb geen idee of dit een marketingblunder is. Ik verwacht dat aan het eind van de actie het effect van de zeurende mensen nauwelijks te meten is. Ik verwacht wel dat het continue gezeur over de kaartjes er voor zorgt dat er minder aanbiedingen komen. Goedkope kaartjes zijn een gunst, geen recht.

  39. Anoniem schreef:

    Mensen die geen printer hebben kunnen de kaartjes op marktplaats krijgen voor 25 euro.
    De NS is verantwoordelijk voor die oplichting.

    1. Annemiek schreef:

      Op welke manier is NS dan partij binnen een transactie op Marktplaats? Zijn de aanbieder en koper niet gewoon samen verantwoordelijk voor een transactie? En ben je niet gewoon ongelooflijk simpel als je je op die manier laat oplichten?

      1. VIP schreef:

        Ik vind jouw anders behoorlijk SIMPEL!
        Wie ben jij om hier zo over andere mensen te oordelen?

        1. anoniem schreef:

          olgens mij is annemiek gewoon een ns bitch die denkt dat ze het weet

        2. anoniem schreef:

          volgens mij is annemiek gewoon een ns bitch die denkt dat ze het weet

        3. Annemiek schreef:

          Ik oordeel niet naar aanleiding van de reactie van ‘Anoniem’. Ik stel slechts een paar vragen. Gesteld wordt dat kaartjes voor 25 euro worden doorverkocht op Marktplaats en er wordt geoordeeld dat NS daarvoor verantwoordelijk is. Naar aanleiding van mij vragen oordelen jij en die patiënt na je. Niet ik!

          Feit is dat de tickets nog niet eens te koop zijn en ze dus ook nog niet op Marktplaats worden doorverkocht. Juist de wegwerpkaartjes waren een veel verkocht item op Marktplaats, waarbij soms inderdaad woekerprijzen werden gevraagd. Voor de doorverkoop van e-tickets is Marktplaats juist veel minder interessant. En ik vind inderdaad dat je niet erg snugger bent als je een e-ticket tegen een veel hogere prijs via Marktplaats gaat kopen.

        4. Rudolf schreef:

          Inderdaad, mevrouw Annemiek U stelt slechts vragen. Maar het zijn wel suggestieve vragen !

  40. Patricia schreef:

    Kun je deze e-tickets ook opwaarderen naar 1e klas?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ja, voor 4 euro.

  41. Rudolf schreef:

    De voorkeur voor wegwerpkaartjes is allerminst zielig. Juist de zwakkeren die geheel op deze acties zijn aangewezen, hebben lang niet altijd een functionerende printer. En inderdaad er zijn geen kosten om de kaartjes te distribueren, maar daarentegen wel om de codes te distribueren. Dat ziet mevrouw Annemiek bovenstaand, volledig over het hoofd. En is niet meegaan met de tijd, niet gewoon niet toegeven aan de waan van de dag ? Bovendien heeft degene die er op wijst dat de privacy van de reiziger in het geding is, door te zeggen de persoonlijke gegevens niet met NS te willen delen, volkomen gelijk.

  42. Janneke 1 schreef:

    Ja, Annemiek, het is mijn keus om zoveel als tegenwoordig nog mogelijk is mijn privacy te bewaken. Maar ik heb al weken uitgekeken naar eindelijk weer eens goedkope actiekaartjes zodat we ook nog eens ergens heen kunnen, want de ,,normale,, treintarieven zijn belachelijk hoog.En voordat je met een hatelijke reactie komt,nee, dat is niet zielig, maar wel balen.En als zoveel mensen het jammer vinden dat ze door de ,,vooruitgang,, het leven onnodig lastig wordt gemaakt en dat laten weten, dan is dat geen gezeur.

  43. Rudolf schreef:

    Juist mevrouw Janneke 1 !
    En deze mevrouw Annemiek d’r reactie is volkomen ongevoelig voor moeilijkheden van medemensen. Voor mijzelf is een e-ticket geen belemmering, maar ik ken genoeg mensen die wel met een wegwerpkaartje konden omgaan, maar voor wie het verzilveren van een code te moeilijk is, bijvoorbeeld iemand met een wajong-uitkering die niet kan leren met de computer om te gaan. Een zwakkere die nu juist wordt gedupeerd.

    1. viffer schreef:

      Ik heb ook geen problemen met een e-ticket (zelf laad ik ze in de app op mijn telefoon) maar het zou wel mooi zijn als er op de een of andere manier een alternatief zou zijn. Als je een ticket in de winkel koopt krijg je een code, wat als je die nu bij een kaartautomaat zou kunnen gebruiken om tegen bijbetaling van bv € 1,- alsnog een wegwerpkaartje te kunnen aanschaffen. Maar dan ook de mogelijkheid om het e-ticket op je OV-chipkaart te kunnen laden.

  44. E.van Baal schreef:

    Wat een gezeur. Zoek naar oplossingen, besteed je tijd en energie beter, en zit verder niet te mauwen.
    Eric

  45. WaaromprintKruidvatdesgewenstdeticketsniet? schreef:

    13% van alle Nederlanders heeft niet eens een PC en 35% van alle huishoudens heeft geen printer, dus voor 43,45% is dit een probleem.

    Vooral als je slecht ter been bent en even naar de bibliotheek een hele onderneming is.

    In mijn geval moet ik eerst met de trein naar de stad -kosten € 5,80- en daarna met de bus wat liefst € 4,64 kost als ik niet snel genoeg ben. Je moet geluk hebben in de bibliotheek, waar -hier- veel daklozen achter de PC zitten.

    Met bibliotheekkosten € 1,10 ben ik in totaal € 11,44 en een paar uur tijd kwijt, omdat ik geen printer heb.

    Weet je wie zeker weten wel een printer heeft?
    Kruidvat!

  46. Rudolf schreef:

    Eric van Baal vind andermans moeilijkheden gezeur. Ga op een cursus om wat empathie te leren, zou ik zeggen ! Bovendien blijft het punt van het gebrek aan privacy tegenover NS als een paal boven water staan. Bij Deutsche Bahn kan men gewoon via de kaartautomaat allerlei voordelige kaarten krijgen waarmee met al het openbaar vervoer, behalve intercity-treinen gereden kan worden. Deutsche Bahn sluit op deze wijze niemand uit! Daar kan NS een voorbeeld aan nemen. Bovendien kan men bij de automaten van Deutsche Bahn ook met bankbiljetten betalen en is ook de privacy geheel gewaarborgd.

    1. Wouter schreef:

      Bij acties/aanbiedingen heb je altijd een groep waarbij de voorwaarde ongunstig zijn. Ook bij wegwerpkaartjes heb je een groep mensen die dit onhandig of ongemakkelijk vinden.

      Overigens ben ik het wel met hem eens dat er te veel gezeurd wordt. Het lijkt wel alsof het een plicht is om bij dit soort acties wegwerpkaartjes aan bieden.

      Ik zou zeggen wees blij dat ze dit soort acties hebben. Soms heb je er wat aan en soms niet. In dit geval hebben veel mensen er niks aan en bij een volgende actie misschien weer heel veel.

      1. Janneke 1 schreef:

        Wat zou er dan onhandig of ongemakkelijk aan wegwerpkaartjes kunnen zijn?? Ben ik heel benieuwd naar.

      2. Rudolf schreef:

        U hebt niet goed gelezen, Wouter. Er staat in het artikel heel duidelijk dat de NS van plan is alleen nog bij dergelijke actie e-tickets aan te bieden Dus dat je soms wat aan hebt en soms weer niet is dus gewoon onjuist.
        Ik blijf van mening dat NS juist geen rekening houdt met de allerzwaksten in de samenleving die of geen computer hebben of kunnen bedienen of zich de printer door de dure cartridges niet kunnen veroorloven. Natuurlijk is er geen plicht om wegwerpkaartjes aan te bieden, maar wel is er voor elk mens de plicht om rekening te houden met de zwakkeren in de samenleving.

  47. ANONIEM schreef:

    DIT IS HEEL JAMMER
    WIJ OUDEREN KAN NIET MET DE GOEDKOOPJE TREINKAART

  48. sjonny schreef:

    Klopt
    Dat printen is niet zo handig ,maar het heeft ook een groot voordeel deze aanbieding .
    Want de wegwerpkaartjes waren meestal snel uitverkocht .
    Deze E-tickets nooit

  49. Robin schreef:

    Beste “zeurders”.
    Ik maak zelf heel veel gebruik van dit soort acties. En je wil niet weten hoeveel ouderen er vanaf 9 uur in de trein zitten. Het komt regelmatig voor dat je moet staan omdat alle plekken bezet zijn door mensen die van deze acties gebruik maken. Ik geef ze groot gelijk, ze besparen een hoop geld. Mij hoor je dan ook niet klagen of het nou een chipkaartje is of een e-ticket. Ik heb het er graag voor over en bespaar op jaarbasis zeker €500 als het niet meer is. Heel veel ouderen hebben een tablet. Een draadloze printer kost tegenwoordig niet meer dan €50. Wil je geld besparen, dan zul je er wat vor over moeten hebben. Je rijdt toch ook naar verschillende winkels om goedkoop aan eten te komen?

  50. Tinus schreef:

    @ N.S.1
    Heb wel een printer, doch de printerinkt droogt steeds op omdat ik verder weinig te printen heb. Telkens nieuwe inktpatronen kopen maken treinkaartje een paar tientjes duurder.
    @ N.S. 2
    Bovendien willen veel mensen de dag zelf beslissen of ze wel of niet gaan reizen, b.v. afhankelijk van het weer; het kost ‘s-ochtends echt heel veel meer tijd om zo’n e-ticket op datum te printen dan er een te kopen bij het loket/automaat.
    @ Mensen die de moderne tijd bejubelen:
    Het is geen vooruitgang als men een treinkaartje moet gaan uitprinten in een bibliotheek zoals u suggereert. Dat is inclusief reis uren werk, en de busreis naar de bibliotheek kost ook geld.

  51. Anoniem schreef:

    De e-tickets zijn al vaker via kruitvat verkocht
    En er is al vaker negatief gereageerd op deze e-tickets, maar er wordt niet naar ons geluisterd.
    Erg jammer

  52. Arna Crienen schreef:

    Wegwerpkaartjes alleen maar gemakkelijk geen Etickets
    Arna

  53. Peter schreef:

    Een dagkaart biedt een treinreis naar bestemming X. en daarna ook weer retour? Dat blijkt nergens uit of heb ik iets gemist?

    1. Erwin Wessels schreef:

      Met een dagkaart kan je van bestemming A naar bestemming B, en daarna via bestemming C, D, E, F en zelfs G terug naar bestemming A. Je kunt gewoon de hele dag met de trein reizen zoals jij wilt. De enige beperking is eventueel de spits, en die beperkingen staan keurig vermeld in de voorwaarden.

  54. gerrie diepstraten schreef:

    NS houd gewoon niet van reizegers

    1. Rudolf schreef:

      Inderdaad. Trouwens als een trein uitvalt of te laat is dan kan men het nog niet eens opbrengen om wanneer men dit omroept, om excuses voor het ongemak aan te bieden. Nogal klant-onvriendelijk, dunkt mij.

  55. Jan de Kok schreef:

    Het lijkt mij handiger in gebruik om een NS-Kaartje-bijzonder op de OV-kaart te (laten) zetten dan uit te printen. Daar was de OV-kaart toch voor bedoeld?

  56. Janneke 1 schreef:

    Klopt het dat je een e-ticket bij een NSloket op het station kan laten uitprinten? Ik heb zelf geen printer, smartphone of tablet, dus aan tips over laden op een app heb ik niets.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Klopt, kost 1 euro, het loket moet wel open zijn.

  57. P.Heesakkers schreef:

    Alle inzenders lezende is er een duidelijke afkeer van E-tickets. Gewone kaartjes of dagkaartjes zijn dan weer wel gewenst. Dus beste Hildebrand, laat dit de N.S. bobo’s dit maar klip en klaar weten. Men streeft naar een vereenvoudiging, van ticket, misschien als voorheen weer wat jaren geleden. Dus gewoon retour , enkele reis of weekendretour.
    Duidelijker kan dan niet. Dan hoeft deze reactielijst ook niet verder meer uit te groeien. Waarom zouden ook b.v. de treinprijzen zo veel moeten verschillen, en derhalve wél goedkoper kunnen en de gangbare ticketing en O.V. tarieven niet?

    1. Tom schreef:

      Als U in staat bent om Uw ongenoegen hier kenbaar te maken, dan bent U toch ook in staat om dat zelf rechtsreeks bij NS kenbaar te maken? Waarom moet Hildebrand als loopjongen daarvoor dienen? Alsof hij als vrijwilliger met deze website al niet genoeg doet! (waarvoor veel dank, ook de andere vrijwillige medewerkers)

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Iedereen kan dat zelf ook doen, we hebben alleen wel een laagdrempelig formulier gemaakt. Bovendien kunnen we door de extra vragen makkelijk extra relevante data verzamelen en presenteren, wat kan bijdragen dat NS het product verbeterd.

  58. guido schreef:

    pfffffff….maar geldig tot einde maart. Nu maar hopen dat AH weldra ze weer in de aanbieding heeft.

  59. Mulugeta schreef:

    Ik wil dagkaart

  60. Linda schreef:

    Is dus te tonen op smartphone begrijp ik? Niet in de app te laden? Poortjes wel open te maken
    Dmv de qr code?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      NS app is wel zo makkelijk, maar er zijn nu nieuwe voorwaarden die het niet meer verplicht stellen.

  61. Peter schreef:

    Je kunt met een Kruitvatkaartje Kris Kras door Nederland…nou vergeet het maar…Als je op een dag van Maastricht naar Groningen wil dan redt je het niet om tussen 09.00 uur en 16.00 uur in Groningen en weer terug in Maastricht te zijn. Eerder weg (eerste trein om 05.31) gaat ook niet. Dus kun je niet kris kras door Nederland. Waarom ze dit hebben ingevoerd is mij een raadsel. Ik denk dat de NS zo hun eigen dagkaartje van 19 Euro wil “beschermen”…

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Je kunt voor 6:30u, tussen 9:00u-16:00u en na 18:30u kris, kras door Nederland reizen. In het weekend heb je heel de dag. Je bent niet gebonden aan één traject. Je hoeft dus ook geen retourreis te maken, zoals bij een dagretour. Een dagretour Maastricht – Groningen kan gewoon. Alleen Eijsden – Stavoren lukt niet doordeweeks.

  62. Karijn schreef:

    Heb net zo’n kaartje besteld bij Kruidvat. Krijg de email binnen met de code en daarin staat dat de code geldig is t/m donderdag 2 mei.
    Op site Kruidvat staat 31 maart.
    Vreemd.

  63. Karijn schreef:

    Heb nog maar even gebeld met Kruidvat. 2 mei klopt dus niet. e-ticket is geldig tm 31 maart.
    Nogal verwarrend dus en hoeveel mensen denken nu dat ze tot 2 mei mogen reizen?
    Schijnt dat het niet alleen op mijn bevestiging staat.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ik denk dat 2 mei nog afkomstig was van de actie van vorig jaar, de actie was toen later. Gelukkig stond de info hier wel goed. Ik heb net ook een treinkaartje gekocht, en daarin staat het wel goed. Kennelijk hebben ze het inmiddels gewijzigd.

      1. Anton schreef:

        Bij mij stond in de mail ook 2 mei. Verzilveren vandaag lukte niet. Via de chat gereclameerd bij de NS. Kreeg twee nieuwe codes die wel geldig waren.

  64. Marjolein schreef:

    Als je 3 kaartjes koopt, moeten die dan alle 3 door dezelfde persoon gebruikt worden of kun je bij wijze van spreken ook samen met iemand anders 3 of 4 kaartjes kopen en dan elk met je eigen codes het e-ticket op eigen naam aan maken?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Je krijgt drie codes, die je voor drie verschillende personen kunt gebruiken. Ook voor één persoon.

  65. Harrie Klep . schreef:

    SCHANDALING VAN DE NS OM ZO EEN GROTE GROEP MENSEN DIE NOU NIET MEER KUNNEN RIEZEN ,IK KOCHT OOK ALTIJD DAG KAARTJE DUS NU OOK NIET ,BEDANKT NS ,ZEER DOM WANT VELE MET MIJ KOPEN NU GEEN KAARTJES.

  66. Gerda schreef:

    Al dat gezeur over die digitale kaartjes!Iedereen met een gemiddelde intelligentie, die er even voor gaat zitten weet binnen no time hoe het werkt. Ik ben zelf 65 en doe en regel alles digitaal. De tijd van papieren kaartjes is geweest. Verleden tijd. Dus wat mij betreft: op de goede weg.

    1. Janneke 1 schreef:

      Wat fijn voor u.

    2. Rudolf schreef:

      Dat U mevrouw Gerda, er geen problemen mee heeft om een e-ticket te gebruiken is duidelijk en is plezierig voor U. Evenzeer is ook duidelijk dat U geen enkel gevoel heeft voor de problemen van uw medemensen, die U gezeur verwijt. Dat vind ik egoïstisch. Ook ik heb er geen moeite mee om de e-tickets te gebruiken, ook al waren de wegwerpkaartjes ook voor mij een stuk gemakkelijker. Er zijn echter wel mensen die het beslist niet kunnen en die mensen worden buitengesloten of worden zeer afhankelijk van anderen, waar zij tot op heden hun goedkope treinreizen zelf konden regelen. Iemand met een gemiddelde intelligentie zou die problemen begrijpen.

  67. Corrie schreef:

    kan ik ondanks dat de 4 kaartjes op mijn naam staan toch door de verschillende codes met 3 andere personen reizen?

  68. Ne vaningen schreef:

    Waardeloos ! Waarom zo moeilijk jullie doen of het makkelijk is heb nog Geen POSITIEF BERICHT GELEZEN ,,,,NIEMAND MOEST MEER EEN KAART KOPEN …….ALEEN MAAR VERPLICHTTE HANDELINGEN ,,,,,,

  69. Anoniem schreef:

    Geen goed idee van de NS. Heb onlangs iemand geholpen die zo’n “kaartje’ had gekocht. Maar wat een toestand om dat te verzilveren!! Printen ging niet, de QR code werd niet geprint. NS gebeld: “moet u een andere printer gebruiken”?!?!?! AL MET AL : DENK 3 KEER NA VOOR JE ZO’N KAARTJE KOOPT. EEN HOOP WERK EN DE NS WERKT NIET MEE ALS HET NIET LUKT!!!

  70. Mieke van der perk schreef:

    Vind het vervelend om de dag op gegeven wil graag gaan als ik mij goed voel en weet dat niet een of twee dagen van te voren

  71. Eddepet schreef:

    Belachelijk deze actie van NS je hebt geen vrijheid om spontaan te reizen . Alles moet aangemeld worden , mag niet meer voor 06.30 uur reizen, zodat je dus niet kris / kras door NL kan reizen. Je gaat bij familie op bezoek, maar kan daar maar 1,5 uur blijven. Ik pak de auto maar weer! Gegroet NS mij zie je niet meer!

  72. H Keyzers schreef:

    hoe oud moet een kind zijn voordat hij een kaartje moet henbben

  73. niessen schreef:

    Ik kan niet internetbankieren dus kan ik ook geen kaartjes kopen,jammer was beter dat ik gelijk bij kruidvat kan kopen,heel jammer zo verliezen jullie veel klanten

  74. Tom schreef:

    De codes voor deze kaarten kunnen ook gewoon in de Kruidvatwinkel worden aangeschaft. En daar aan de kassa is internetbankieren niet nodig.

  75. Anoniem schreef:

    Vraag me af wat de NS beoogt met zulk soort acties. Ze voert voor mensen met een kleine beurs een totaal ontmoedigingsbeleid. Het E-ticket is lastig te verzilveren en de voorwaarden zijn totaal niet klantvriendelijk. De prijzen van het OV reizen de pan uit terwijl de infrastructuur een lachertje is. Vaak ben je 3,5 uur aan het reizen over een afstand van 250 km. Was de NS zdaar maar zo snel mee. Waarschijnlijk zit die persoon die dit uitgedokterd heeft zelf in een dikke auto. Kom de reiziger maar eens tegemoet. Aan mooie promofilmpjes die de waarheid verhullen hhebben we niks

  76. Dagmara schreef:

    Ik heb niet goed gelezen en was verrast dat de e-tickets na bestelling pas 3 uur later in je mail komen. Bestellen en meteen gebruiken is dus niet mogelijk.

  77. Geertje schreef:

    Ook ik ben teleur gesteld dat we geen gewone kaartjes kunnen kopen bij Kruidvat.Spontaan de trein pakken zit er dus niet in.Jammer,er komt vast elders hopelijk een andere akte. Jammer Kruidvat/Ns

  78. Stokbosveen schreef:

    Ben ook geen fan van e-tickets, vooral vanwege de voorwaarden die daaraan vastzitten.
    Opmerkelijk is echter dat deze actie niet voorkomt op deze site als je op “Treinkaartjes” klikt en wilt weten welk kaartje het goedkoopste is voor de treinreis die je wilt maken. Dus zelfs op deze site worden niet alle goedkope treinkaartjes getoond die er op de reisdatum geldig zijn. Heel opvallend.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ze staan allemaal op deze site, maar inderdaad vergeten in de prijsvergelijker te plaatsen. Dat is handwerk. Kom gerust ons helpen om de site te verbeteren.

  79. Sem schreef:

    Hi,
    Is it possible to start a journey before midnight and finish it after midnight?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Yes. That is possible. You need fineshed before 4u in the morning.

  80. Geriebon schreef:

    Ik vind het heel erg dat erheen gewone kaartjes zijn … nu reizen mijn vrienden en ik niet meer gezellig en spontaan met de trein

  81. F van Vliet schreef:

    Leuk om te lezen dat er weer aktie trein kaartjes zijn.
    Wel heel vervelend te ervaren dat bij het bestellen via de computer, dit niet gelukt is.
    Keer op keer:”vanuit mijn eigen account, stopt het verdere aankoop proces.
    Conclusie, deze aanbieding gaat voor vandaag mijn neus voorbij!!!!!”
    Mogelijk de site iets gebruikers vriendelijker maken of een telefoonnummer als hulp?

  82. E offenberg schreef:

    Waardeloos op deze manier ,gewoon de oude kaartjes terug ,zo verliezen jullieklanten

  83. Ilonka de Groot schreef:

    Kan een kind wel gebruik maken van een railrunner-kaartje wanneer ik reis met een Kruidvat kaartje?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ja. Altijd. Zelfs zonder ouders.

  84. Jolanda schreef:

    Kan ik het kaartje scannen bij de p en r voor pareerkorting?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Nee, helaas.

  85. Ineke Koning schreef:

    NS slaat de plank volledig mis met het afschaffen van de wegwerpkaartjes. Ik ken zat mensen die helemaal geen smartphone of een computer hebben…laat staan een printer.
    En dan ook nog verplicht op een aangegeven dag te moeten reizen nadat je dat E-ticket verzilverd hebt. Zelfs op de dag van verzilveren kan er nog vanalles mis gaan, waardoor je niet kunt reizen. Zo gaat de lol van het met de trein reizen er snel vanaf.

  86. Jan Dielissen schreef:

    Helaas, ook voor mij geen reismogelijkheid meer. Dan heb ik weer anderen nodig om mij te moeten helpen, met uitprinten. Heb niet de mogelijkheid.
    Door beperkingen,tgv. een herseninfarct is mijn fysieke gesteldheid matig, waardoor ik ook niet vooruit kan plannen. Ik maak daardoor altijd afspraken onder voorbehoud. Zo heb ik eerder al eens een reisdag uitgesteld, terwijl ik s morgens ook wel eens dacht….”Ik ga vandaag”. (Kaartje mee, en treinen)Jammer, dat het niet meer zo kan.

  87. AL schreef:

    Ik heb bij Kruidvat de actievoorwaarden gelezen, daar staat in dat de e-ticket geprint moet worden, via de smartphone mag niet. Hier lees ik dat het wel mag???

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Wanneer heb je die bekeken? Inmiddels (sinds 4 februari einde van de dag) staat er dit in de Kruidvat voorwaarde: “De Dag Daluren kaart dient geprint mee genomen te worden voor de treinreis of je kunt hem laden op je mobiele telefoon”. Daar staat dus de optie van smartphone ook in. Dat staat bij punt 3 van de voorwaarden.

  88. John schreef:

    Pas op met de online Kruidvat kaartje, pas na bestelling/betaling blijkt dat het 3 uur kan duren na betaling voor de codes worden gemaild. Afgelopen vrijdag duurde het 15 uur en heb ik ondertussen andere kaartjes moeten kopen om op zaterdag te kunnen reizen.Kruidvat heeft de online winkel gewoon niet op orde.

  89. Dave schreef:

    De actie lijkt verlopen.

  90. Froukje schreef:

    Mijn tante van 81 jaar wilde samen met haar vriendin de e-ticket laten verzilveren bij Kruidvat. De dame zei: dat kan niet meer, dat had u gelijk moeten doen in februari?? Wij geregeld om met de auto haar te brengen. Blijkt nadat ik de actie op zocht, dat het tot 31 maart verzilverd kan worden. Ook staat op internet niet duidelijk dat ze wel in de weekend van de kaartjes gebruik kan maken. Jammer voor de ouderen, hier maken ze het niet gemakkelijker op. Zo ontneem je hun zelfstandigheid!!!! Zij zijn vaak als zo onzeker!

  91. Senga schreef:

    Veel mensen denken wel erg makkeljk, maar dit verplicht ook mensen tot ongemak en geldverspillingen. Ken genoeg mensen met hogere opleiding niet echt oud maar al jaren bezig met cursussen weldat ze niks kunnen worden met mobieltjes en computers. Als ik vanuit waar ik nu zit zou moeten vertellen waar ze heen moeten, nou 20 km rijden voor de juiste bieb waar men lid van moet zijn en waar vaak de printer niet werkend is…het zoverre ik wetend het dichtbijzijnde loket met personeel ong 70 km van me vandaan zit en men alles met internet moet gaan doen wordt het voor veel meer mensen dan in percentage is aangegeven een onmogelijke opgave te reizen met een voordeelkaartje, ook de kinderen moeten daarom ipv een railrunnertje meteen volwassenticket reizen. Dat NS wilt bezuinigen oke, maar alles wordt al duurder voor velen en bekijkend uit andermansogen vind ik het jammer dat er niet verder wordt gedacht zodat iedereen zou kunnen reizen…De tijden is alleen bezwaarljk als de trein idd vertraging geeft en men een boete kan krijgen weldat het niet de fout van de passengier was, die moeten dan eigenlijk vrijverklaard worden is mijn mening. Het is jammer dat er zoveel ophef is, maar ik wil vooral duidelijk maken dat er meer mensen niet de trein meer zullen menen met een voordeelkaart

  92. Jessica schreef:

    Wat nou printen! Verkoop gewoon papieren kaartjes voor de trein, maak gewoon een hoop mensen blij !!!! Denk niet zo egoïstisch en dom!!!!! Er bestaan ook nog ouderen en zieken mensen en gehandicapten in deze walgelijke wereld hoor!!! Zij weten niets van printen en computers, we zijn niet allemaal geboren rond de 20 ste eeuw!!! Denk toch eens na KRUITVAT!!!!!!

    1. Erwin Wessels schreef:

      Het is NS die besloten heeft om geen papieren kaartjes (wegwerpchipkaartjes) meer aan te bieden, Kruidvat kan hier helemaal niets aan doen.

  93. W.vedder schreef:

    Helaas kan je ook niet meer goedkoper parkeren bij het stadion
    Je kon met een bankpas betalen en werd daarna weer terug gestort op je rekening
    Nu betaal je voor een dag kaart 14.00 voor een dag
    Ook dat is ter nadele van het reisbewijs nu van kruitvat
    Jammer dat scheelde ook nog
    Ben je nog duur uit

  94. D.Kloster schreef:

    Waardeloos van NS!

Laat een reactie achter op Msmit Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.