fbpx
(archief)

NS begint voorzichtig met enkele spoordeelwinkelacties

De Nederlandse Spoorwegen bieden op bescheiden schaal weer acties aan via de Spoordeelwinkel. Het gaat vooralsnog om zes aanbiedingen voor uitjes met de trein.

Treinreizen vanaf € 23

Het goedkoopste treinkaartje kost € 23 en betreft een dagretour in de daluren naar Roermond. Daarnaast is er een kortingsbon van 10% bijgevoegd voor de outlet en kortingsbonnen voor de binnenstad. Deze actie is te koop en geldig tot en met 2 januari 2022.

Daarnaast kun je via de NS Spoordeelwinkel Burgers Zoo met korting bezoeken, evenals dierentuin Wildlands. Ook is er een combiticket beschikbaar voor de Efteling en Walibi Holland. Tot slot is er een actie voor Toverland.

Overzicht alle acties

  • Efteling: Trein + Bus + Toegang: € 49
  • Korting Walibi Holland: Trein + Bus + pretpark € 46
  • Toverland per trein, inclusief toegang: € 39
  • Trein + Bus + Burgers Zoo: € 36
  • Korting Wildlands Emmen: Trein + dierentuin: € 31
  • Dagretour Roermond: € 23

Geen losse treinacties

Wanneer er weer losse goedkope treinkaartjes aangeboden gaan worden, is onbekend. Bij alle bovengenoemde acties geldt: reizen is doordeweeks niet toegestaan tussen 6:30 – 9:00 uur en 16:00 – 18:30 uur. Reizen die in de daluren begonnen zijn mogen NIET worden afgemaakt (dat in tegenstelling tot reizen die met de ov-chipkaart worden gemaakt). In het weekend zijn er geen tijdsbeperkingen. De verkoopperiode verschilt per actie. De acties zijn te koop via ns.nl/spoordeelwinkel.

41 gedachten over “NS begint voorzichtig met enkele spoordeelwinkelacties”

  1. Joop Nering schreef:

    Ik kijk uit naar het moment dat er weer losse dagkaarten gekocht kunnen worden bij Kruidvat en Albert Heijn.
    Altijd leuk om vanuit Noord Holland naar Maastricht of Noord Brabant te gaan.

    1. Annie schreef:

      Ik kijk ook uit naar goedkope trein kaartjes op spoorvoordeel Kan dan eindelijk weer eens een weekje er tussen uit
      Reizen in de dal uren en logeren bij familie

  2. Kalle Kurz schreef:

    Auch ich freue mich , dass endlich wieder Bewegung in den Markt für günstige Fahrkarten innerhalb der Schwachlastzeiten kommt ! Dann wird es hoffentlich auch bald wieder möglich sein , mit der “Daluren Dagretourkarte” für unter 20 € von Venlo aus nach Rotterdam/Amsterdam/DenHaag zu reisen . Holland- dann komme ich !

  3. G schreef:

    Snel weer losse kaartjes kan ik gunstig naar Familie in Groningen gaan vanuit limburg

  4. El schreef:

    Gezellig weer met vriendinnen naar utrecht.

    Met de losse kaartjes.

    omdat wij opstappen op verschillende plaatsen.

  5. Brabo schreef:

    Ik denk dat NS voorlopig geen losse kaartjes moet verkopen tegen afbraakprijzen, er moet nu eerst eens wat geld binnenkomen.

    1. Johan schreef:

      Ze zouden vooral eerst de dienstregeling en materieelinzet terug op volle sterkte moeten brengen. Sardientjesvervoer is vooral nu een slechte reclame.

      1. Otto schreef:

        Welk sardientjes vervoer? Ga eens een halfuurtje op een station kijken, het gros van de treinen is nog steeds vrijwel leeg.

        1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

          Sardientjes gaat wat ver, maar er zijn genoeg voorbeelden te geven waar er te volle treinen waren. Dat kun je niet gemist hebben. Ook het OMT heeft haar zorgen daarover uitgesproken. Inmiddels rijden er meer treinen, maar de vraag neemt ook toe. “Ga eens op station kijken” is een te gemakkelijke. Want de problemen doen zich vaak op specifieke trajecten voor. Dus als je in Apeldoorn kijkt, zie je misschien lege treinen, maar als je in Gouda kijkt, zag je misschien wel volle treinen. Met name trajecten waar treinen geschrapt zijn/waren, zijn treinen sneller vol, zeker als de materieelinzet te bescheiden is.

        2. Stokbosveen schreef:

          Ja, nu nog wel. Maar als NS en hun partners weer goedkope kaartjes in de aanbieding doen, zal het snel drukker worden in de trein. En het zal mij niet verbazen dat dan na enige tijd een duidelijke toename te zien zal zijn in besmettingscijfers… Ondanks dat er nog steeds een mondkapjesplicht is in het ov. Helaas zijn er nu al reizigers die zich daar niet -meer- aan houden. En boetes worden kennelijk niet uitgeschreven, personeel kijkt de andere kant op uit angst voor mogelijk agressieve reacties door de reizigers die geen mondkapje op hebben.

        3. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

          @Stokbosveen: Een grote toename van besmettingen door te volle treinen lijkt mij op dit moment niet reëel. Natuurlijk kunnen te volle treinen bijdragen, net zoals geen afstand houden in een supermarkt. Maar in de huidige omstandigheden moet het wel heel knap zijn om plots een forse stijging te krijgen door volle treinen. Een forse toename door de Indiase variant zou waarschijnlijker kunnen zijn, maar ook dat hoop/verwacht ik niet.

    2. Astrid schreef:

      Afbraakprijzen? Het wordt tijd dat we eens voor normale prijzen door dit land kunnen reizen en ook mensen met een kleine beurs hun familie aan de andere kant van het land kunnen bezoeken.

  6. Kees van Sambeek schreef:

    En waar blijven de DDZ’s? Ik kan het mis hebben, maar ik heb niet de indruk (zie ook geen berichten daarover) dat er iets gedaan wordt aan het detecteren en liefst oplossen van de problemen met dit materieel. Op een gegeven moment zal dit weer inzetbaar moeten zijn om de stijgende vervoersvraag te faciliteren!

    1. Annemiek schreef:

      Ik geloof dat die niet eerder dan september weer in de dienstregeling terugkomen. Ik zie ze wel eens heen en weer rijden tussen Groningen en Zwolle. Volgens mij rijden ze dan op volle snelheid, maar mij is verzekerd dat ze momenteel beslist niet harder dan 110 mogen.

      1. Margriet de Wijze schreef:

        “Volgens mij…” ? Blijf bij de feiten. Als u als enige Nederlander met het blote oog snelheid unt meten, is het tijd voor een andere baan.

        1. Annemiek schreef:

          En vanwaar die agressie?

        2. Dries Molenaar schreef:

          Het is zeer wel mogelijk door ervaring de snelheid te schatten of ruwweg te meten door de tijd vast te stellen die een trein nodig heeft om zijn eigen lengte af te leggen. Dat gaat goed hoor.

        3. Annemiek schreef:

          @Dries Molenaar. Hoewel ik niet met een stopwatch langs het spoor sta, vind ik het lijken alsof men met de DDZ’s waarmee getest wordt niet bepaald terughoudend is qua snelheid. Bovendien rijden ze tussen Zwolle en Assen ongeveer drie minuten voor de reguliere IC’s die rijden met 140km/h (in Groningen gebruikt de DDZ spoor 7B en de reguliere IC spoor 7A). Als de DDZ’s dus maximaal 110km/h zouden gaan, zouden ze de reguliere IC’s dus vertragen, wat niet het geval is. Maar Margriet de Wijze heeft ongetwijfeld een betere verklaring.

        4. Savaru schreef:

          Als je weet hoeveel afstand er tussen 2 palen zit, en je telt het aantal seconden van de trein tussen paal 1 en 2, kun je precies de snelheid uitrekenen.

          Maar goed, logica gebruiken is natuurlijk moeilijker dan zinloos bashen op internet.

  7. A stevens schreef:

    Het word tijd dat de dagkaarten van Kruitvat weer komen kan ik weer naar mijn zoon en schoondochter in Arnhem Zuid gaan.

    1. Dries Molenaar schreef:

      Dan komen de kaartjes-klaag-onderwerpen ook weer terug. Net als vroeger 🙂
      Mag ik voor 900 reizen. Het is tot 31 mei, mag ik dan ook op 20 juni?

      1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

        Heb je het stiekem niet een beetje gemist? Ik wel, en natuurlijk ook jouw reacties daarop 😉 😀

      2. Annemiek schreef:

        Het is toch ook absurd dat we de e-tickets die we 7 weken geleden bij de bibliotheek geprint hebben niet meer kunnen wijzigen, terwijl het morgen rotweer is? En dat terwijl we de kaartjes cadeau hadden gekregen. Op deze manier sluit NS mensen onder bewindvoering uit. En de hond mag ook al niet gratis mee. En dat wij uit Nieuweschans pas na 9:00 mogen reizen is ook belachelijk, want zo komen we pas na de middag in Utrecht aan, terwijl een vriendin uit Hilversum er al voor 10:00 is. En als je op de terugweg pas na 18:30 mag reizen, dan mis je in Stavoren mooi de laatste bus als je vanuit Valkenburg via Vlissingen naar huis wilt. De kaartjes moeten gewoon de hele dag geldig zijn en ook in de bus. En als ze maximaal 10 euro kosten en de hele dag geldig zijn, dan verkopen ze er veel meer, ja toch?

  8. Theo schreef:

    Dagje Leeuwarden naar Roermond of Maastricht zit er doordeweeks niet in omdat er niet voor 9.00 en tussen 16.00 en 19.30 gereisd mag worden met een aanbieding. Wat heb je er aan om tegen middernacht thuis te komen? Loze aanbiedingen dus.

    1. Mark schreef:

      Tja, dan ga je van de ene uiterste naar de andere uiterste gaat.. dat dat niet wenselijk is is 1, maar er zijn nog genoeg andere mogelijkheden. Dus geen gegeven paard in de mond kijken

    2. Eef schreef:

      U bent niet verplicht zo’n kaartje te kopen.

    3. Margriet de Wijze schreef:

      In het weekeinde geldt dat niet. Dus, dat heb j e aan die kaarten. Weekend trip.

  9. Spoorofiel schreef:

    Ze zijn ook met andere acties bezig nl het lozen van personeel wat al hun hele daar werkt en dat op niet zo’n nette manier. Maar dit alles tbv service voor de reiziger!

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Wat een onzin. Iedereen heeft werkgelegenheid garantie tot 2025. Alleen sommige functies verdwijnen. Vergelijk het eens met de Treinreiswinkel, waar iedereen van het ene op het andere moment op straat stond.

      1. Helaas is het waar corona heeft meer gekost dan alleen dode en eenzaamheid zelf hoop ik dat de akte van de treinkaartjes snel begint ook weer meer werk en meer plezier en geluk

  10. Laurens Smid schreef:

    Je mag naar 18.30 wel reizen met een actie kaart.

  11. Frans Eekhout schreef:

    Beter een langzame en voorzichtige start dan plots met allemaal pré-corona trein actiekaartjes te beginnen voor mensen die zin hebben om met alle voorzorgsmaatregelen een dag er op uit te gaan.
    A propos, soms kan het in menige supermarkt óók best hutje-mutje aan toe gaan en zelden of nooit heb ik gezien dat men een maximum aantal klanten in een supermarkt toelaat, terwijl ik dat wél bij andere winkels zag staan. Nu nog niet massaal met de trein reizen, maar gespreid kan het alsnog goed komen, kan…

    1. Johan schreef:

      Bij supermarkten beperken ze het aantal klanten meestal door verplicht gebruik van een winkelwagentje per persoon. Dan kunnen er ook niet meer klanten binnen zijn dan er winkelwagentjes in omloop zijn.

  12. Leo schreef:

    Komen de actiedagkaarten überhaupt nog wel terug? Wat ik me kan herinneren waren die voor de coronabeperkingen al niet meer verkrijgbaar, alleen enkele reis en retour.
    Verder ben ik het eens met het idee nog even voorzichtig te doen met het lanceren van allerlei treinkaartacties.

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Dagretouren zijn het inderdaad tegenwoordig, dagkaarten lijkt NS in de ban gedaan te hebben.

  13. Frans Eekhout schreef:

    Zou NS de dagkaarten in de ban hebben gedaan omdat men dan niet precies weet wat de vervoersstromen van de reizigers zijn en men ook in logistiek opzicht geen statische gegevens kan analyseren om tot een doelmatiger materieel inzet te komen ? Bij dagretours weet NS en co bij benadering hoe men van A naar B denkt te reizen aan de hand van de opgegeven eindstation. Ik geef het eindstation aan, maak onderweg menige tussenstop en soms reis ik niet persé naar het opgegeven station, maar neem dat als reserve voor het geval ik tijd heb om ernaar toe te reizen, bijvoorbeeld Heerlen naar Alkmaar met als hoofddoel Amsterdam Centraal of Den Haag C en reis heengaande via Utrecht C en terug via Rotterdam C en Breda, een soort verkapte dagkaart. Het kan ook zijn dat dagkaarten voor NS via Kruidvat en AH duurder is en men liever wijst naar de eigen dagkaarten die men in de aanbieding heeft. Hoe men het ook bekijkt, jammer vind ik het wel dat ik nu met dagretours minder flexibel kan dagtoeren dan met een dagkaart, helaas pindakaas…

    1. Wouter schreef:

      Over het algemeen vind ik het niet zo heel erg dat de dagkaarten dagretours zijn geworden. In 90% van mijn reizen heb ik vaste eindbestemming waar ik niet van afwijk.

      Toch mis ik de dagkaarten wel een beetje omdat ik ieder jaar wel een reis maakte waarbij een dagretour niet voldoende was en ik soms kris kras door het land reisde.

    2. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Ik denk ook dat de gedachte is: voor velen is dagretour voldoende. En voor wie dat niet is, moet maar bereid zijn om wat meer te betalen of een abonnement te nemen.

      1. Wouter schreef:

        Ik vraag me af of ze hier geen geld aan kunnen verdienen door een upgrade van dagretour naar een dagkaart aan te bieden. Vaak is zo’n upgrade al mogelijk voor de 1e klas.

        In sommige gevallen zal ik hier best wat extra geld voor over hebben. Geld wat ik anders niet had uitgegeven bij de NS.

  14. Benny Udo schreef:

    Toverland is ook incl. bus.

  15. Frans Eekhout schreef:

    Wie echt zin heeft om één dag lang met ALLE OV, dus trein, tram, bus én metro door heel Nederland wilt gaan toeren kan nog altijd een Holland Travel Ticket kopen. Voor Euro 43,- geldig in de daluren doorweeks en weekend hele dag en voor Euro 63,- doordeweeks ook in de spits geldig en te koop bij een NS kaartautomaat tot op enkele dagen van te voren, het betreft hier een OV chipkaart, dus wel in- en uitchecken verplicht. Nu alleen nog goed weer hebben om te reizen, maar die is helaas niet te koop…

Laat een antwoord achter aan Astrid Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.