fbpx

NS Seizoensretour: 3 treinkaartjes voor € 37

klok 18 apr 2019 10:38

Wil je lekker in het weekend (of op een feestdag) een dagje op pad? Dan is het NS Seizoensretour misschien wel iets voor jou. Voor 37 euro krijg je drie dagretourtjes die je in drie verschillende seizoenen in het weekend kunt gebruiken. Omgerekend betaal je dus slechts 12,33 euro per kaartje. Wil je 1e klas reizen? Dat kan! Dan betaal je omgerekend 14,33 euro per kaartje.

Voorwaarden

Bij de aankoop wordt het Seizoensretour op naam gezet. Daarna heb je alle tijd om precies te bepalen wanneer en waar je gaat reizen. Het reistraject mag per kaartje verschillen (maar dat hoeft niet). Na verzilveren kun je niets meer wijzigen, dus verzilver pas kort voor vertrek. Je hoeft het treinkaartje niet uit te printen, tonen op je smartphone mag ook.

Drie reisperiodes

  • Treinkaartje 1: geldig t/m 30 juni 2019
  • Treinkaartje 2: geldig van 1 juli t/m 30 september 2019
  • Treinkaartje 3: geldig van 1 oktober t/m 31 december 2019
  • Reizen mag alleen op zaterdag, zondag of een feestdag (niet 27 april)

Betreft dagretour

Het NS Seizoensretour betreft een dagretour op één dag in het weekend. Je moet dus tijdens het verzilveren een traject opgeven. Dat moeten twee treinstations naar keuze zijn (binnen Nederland). Je mag op het gekozen traject van alle treinen gebruik maken, uitgezonderd Thalys en Eurostar. Bij ICE en Intercity Direct (tussen Schiphol en Rotterdam v.v.) betaal je nog wel een toeslag. Dit treinkaartje is dus ook geldig bij Arriva, Keolis, Qbuzz, Connexxion, Blauwnet en Breng.

Nieuwsbrief Goedkope treinkaartjes

Ontvang onze gratis nieuwsbrief.

Werkzaamheden

Vrijwel ieder weekend wordt er op tal van trajecten gewerkt aan het spoor. Daardoor kan de dienstregeling aangepast zijn, of kunnen treinen vervangen zijn door bussen. Werkzaamheden aan het spoor zijn uiterlijk 10 dagen voor vertrek in de NS Reisplanner verwerkt.

Verkoop

Het Seizoensretour is dit maal onderdeel van de campagne Treinpakkers. Dit treinkaartje wordt tot en met 2 juni 2019 uitsluitend online verkocht via deze pagina op ns.nl.

51 gedachten over “NS Seizoensretour: 3 treinkaartjes voor € 37”

  1. Wouter schreef:

    Tot wanneer is deze seizoensretour te koop?

    1. Siete Woldhuis schreef:

      Win zouden graag weten waneer de seizoen 3kaarten voor 36.90 we’re terug komt

  2. Y. Mijnhijmer schreef:

    Jammer dat er zoveel beperkingen op zitten

    1. David schreef:

      Voor alle klagers:

      Jammer dat er dan weer gemord wordt over beperkingen. € 36,90 voor 3 dagretourtjes (2e klas) door heel Nederland is absoluut geen geld, dus mag daar ook best wat tegenover staan; je kunt tenslotte niet meer voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Als je geen beperkingen wilt, dan koop je maar 3 losse retours. Wil je bijv. van Nieuweschans naar Blerick 1e klas (volgens mij het duurste kaartje wat je in Nederland kunt krijgen) mag je met maar liefst € 269,97 over de spoorbrug komen (en met korting wordt er in totaal ook nog € 159,24 van je OV-Chipkaart afgehaald, maar daar heb je al een grote beperking wat betreft het reizen in de spits wat dan weer grotendeels niet kan!). Zo, dat is in beide gevallen al even heel wat meer dan € 42,90 wat je voor de Seizoensretour betaalt, waarbij NS je vervoer aanbiedt dat ver onder de kostprijs zit c.q. waarbij misschien zelfs geld toegelegd moet worden om je 3x heen en terug vervoerd te krijgen. Kortom voor die prijs van onder de 40-45 euro voor 3 retourtjes moet je ook niet gaan zemelen over beperkende voorwaarden! Zo, die zit!

      1. ??? schreef:

        Wow! In het artikel staat dat het €37 kost. In uw reactie noemt u wel drie verschillende andere prijzen. €36,90, €42,90, €40-€45.

        1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

          Het Seizoensretour is eerst even per abuis te koop geweest. Toen was de 2e klas prijs 36,90 en 1e klas prijs 42,90.

        2. Tom schreef:

          En het kostte mij € 36,99 i.p.v. € 37,00
          (als we nu toch precies willen doen 😉 )

      2. Louise schreef:

        Helemaal gelijk, David!!

  3. Rob exen schreef:

    Wanneer krijg ik eindelijk reactie op mijn klachten. Wel allemaal ontvangstbevestigingen en dan stopt het
    Balen en treurig

    1. Matthias schreef:

      Wellicht heeft u klachten ingediend bij de NS? Treinreiziger.nl is een onafhankelijke website en staat dus geheel los van NS en andere vervoerders.

    2. Hidzer Groenhof (regionaal bestuurslid Rover) schreef:

      Wellicht uw situatie / klacht even melden bij Rover.
      http://www.rover.nl
      Zij behartigen de belangen van onder andere treinreizigers.

  4. Davy schreef:

    Ze willen dat de mensen meer de trein pakken maar ze maken wel alles duurder

    1. Martijn Kösters schreef:

      Maar dit is nou net een kortingsactie Davy

  5. Barbara schreef:

    Deze seizoenskaartjes kan ik niet vinden op de site van de ns, tot wanneer zijn ze te koop?

    1. Barbara schreef:

      Ik heb zojuist de NS gebeld, en zij zeggen dat er geen seizoensretour wordt aangeboden. Hoe zit dat precies treinreiziger.nl?

      1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

        Kennelijk zijn ze bij NS niet bekend met al hun eigen acties. Ik zal mijn contactpersoon bij NS informeren. Hij is wel gewoon op de site van NS beschikbaar: Dat is gek. We hebben het van een lezer doorgekregen, die hem ook al gekocht heeft. Ik heb betreffende bevestiging gezien. En hij staat echt – zei het op een minder zichtbare plaats – ook echt op de NS website: https://www.ns.nl/producten/s/210319001

        1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          Update, hij is kennelijk nu offline gehaad.

  6. Anoniem schreef:

    Bij de NS is nog niets bekend van een nieuwe actie van Seizoensretour.
    Wanneer gaat deze actie in?

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Dat is gek. We hebben het van een lezer doorgekregen, die hem ook al gekocht heeft. Ik heb betreffende bevestiging gezien. En hij staat echt – zei het op een minder zichtbare plaats – ook echt op de NS website: https://www.ns.nl/producten/s/210319001

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Update, hij is kennelijk nu offline gehaad.

        1. Nettie schreef:

          Hopelijk wacht NS niet te lang, de andere twee retouren zijn volle 3 maanden geldig.

  7. Anoniem schreef:

    Inmiddels niet meer te vinden. Gisteren nog wel.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      NS zegt dat de actie per abuis al online stond: https://twitter.com/NS_online/status/1115238563220733953

      1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

        Vanaf 18 april keert het Seizoensretour terug.

  8. Wouter schreef:

    NS geeft via twitter aan dat deze actie te vroeg online is gezet. Is het bekend wanneer deze actie begint. Op deze manier kan ik een goede keuze maken of ik een seizoensretour of een extra dagkaartje van de AH koop.

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Vanaf 18 april start de verkoop.

      1. Marieke schreef:

        Fijn dat je ons zo op de hoogte houdt, beter dan de NS zelf 😉

  9. Paul van Vliet schreef:

    Ik koop elke periode trouw één of meer series van het seizoensretour. Ik heb nu nog drie retours van de oude serie, geldig tot en met juni 2019. Van het nu aangekondigde seizoensretour overlapt de geldigheid dus in het lopende tweede kwartaal met de oude serie. Dus ik kan kiezen tussen drie retours weggooien of het derde en vierde kwartaal geen seizoensretour. Is hier over nagedacht?

    1. Helga schreef:

      Je kunt natuurlijk ook 2 keer reizen in dit seizoen….

      1. Paul van Vliet schreef:

        Beste Helga.heb je wat moeite met goed lezen?

    2. Erwin Wessels schreef:

      Je kunt natuurlijk wel besluiten om deze periode zes keer met de trein weg te gaan… Of wat minder nieuwe seizoensretours te kopen…

      1. Anoniem schreef:

        Dat is nou precies wat er al stond …….

    3. Antje schreef:

      Dat nadenken had u zelf moeten doen. U moet die kaarten gewoon opmaken voor datum. En als er nog een stapel ligt dan koopt u even geen nieuwe of u verkoopt er een zooi via marktplaats.

      1. Anoniem schreef:

        Antje, je wilde hier ook graag wat zeggen? Verkopen kan helemaal niet want ze staan direct op naam.

  10. Paul van Vliet schreef:

    Drie reacties, drie maal “ik wil heel graag ook eens wat zeggen” …..

  11. Arjan schreef:

    Let op: in de voorwaarden staat “ook geldig op feestdagen”. Maar het is alleen mogelijk een ticket te verzilveren als de feestdag in een weekend valt. Dus niet op bijvoorbeeld tweede Paasdag of Hemelvaartsdag.

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Ik kan ook de feestdagen selecteren. Zoals 2e paasdag en Hemelvaart

      1. Arjan schreef:

        Dat klopt zolang je het kaartje direct bij de bestelling aanmaakt. Doe je dat later, via de link in de bevestigingsmail dan kun je feestdagen die niet in het weekend vallen niet selecteren. Ik heb de klantenservice van de NS hiervan op de hoogte gesteld.

        1. Jan schreef:

          Klopt wat Arjan schrijft. Er stond eerst ook op feestdagen maar dat is nu aangepast. Alleen weekend. Niet op Koningsdag maar dat was al zo.

  12. Anoniem schreef:

    Kan je hiermee ook naar walibi reizen?
    Dus ook met de bus?

  13. anoniem schreef:

    kan je hiermee ook naar walibi?
    dus ook met de bus?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Nee, het is een treinkaartje, dus een retourtje tot Harderwijk kan wel.

  14. Anoniem schreef:

    Hallo,

    Ik vind de aanbieding wel leuk. Alleen vind ik het fijn als ik niet de dag hoef aan te geven waarop ik reis. Lukt het mij dan niet is het kaartje weg. Dit zeg ik omdat ik vanwege mijn gezondheid niet altijd kan gaan uitvoeren wat ik een dag van te voren bedacht heb. Dat is dan ook de reden dat ik ze nu niet voor mezelf koop. ..Doeg…Bertie

    1. Erwin Wessels schreef:

      Je krijgt een mail met een link naar de kaartjes. In die link kan je opgeven op welke dag je tussen welke twee stations wilt reizen. Vanaf het klikken op de link, heb ik binnen vijf minuten het kaartje geprint (in de app laden gaat net zo snel).

      Je kunt dus ‘s ochtends nog beslissen of je die dag wilt reizen en dan de code verzilveren.

  15. Marjon de Graaf schreef:

    Beste,
    Graag zou ik weer de 3 seizoensretour voor € 37,– bestellen. In het verleden hier fijn gebruik van gemaakt. Bestellen was eenvoudig, maar nu zie ik dat je data in moet vullen. Deze kun je toch nog niet invullen?
    Hoe kan ik de 3 seizoensretour bestellen?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      U kunt bovenaan een vinkje aanklikken en dan kunt u op een later moment de eerste reis verzilveren.

  16. Treintje schreef:

    Ik wil deze kaarten kopen ipv dagkaarten. Maar mag je ook op het traject uitstappen op een station langs de route? Stel ik ga naar Rotterdam en de trein stopt op een tussengelegen station in Gouda, Kan ik daar dan uitstappen om iets te doen?

    1. Erwin Wessels schreef:

      Ja hoor, je mag op ieder station dat op de route ligt volgens de NS Reisplanner je reis onderbreken.

  17. Treintje schreef:

    Ha bedankt Erwin voor je antwoord.

    1. Erwin Wessels schreef:

      Graag gedaan!

  18. H. Drenth schreef:

    ik heb de kaartjes op naam gekocht maar 1x keer kan een vaste medereiziger niet mee, wordt het een probleem wanneer het kaartje wordt gebuikt door een ander waarvan de naam niet op het kaartje staat.

Laat een reactie achter op H. Drenth Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.