fbpx
Foto: Stefan Verkerk

Treinpakkers: NS Zomertoer: € 16 p.p.

De treinpakkers zijn er weer! Net als voorgaande jaren bieden de Nederlandse Spoorwegen opnieuw de NS Zomertoer aan: reis samen (twee personen) voor maar 16 euro per persoon. De NS Zomertoer is te koop t/m 1 september, reizen kan t/m 30 september 2019.

Ruim 20% duurder

Helaas wordt de aanbieding wel steeds minder gunstig. In 2017 kostte de NS Zomertoer 13 euro per persoon, een jaar later 14,50 euro en nu 16 euro per persoon (alleen te koop per 2). Dat is in twee jaar een prijsstijging van ruim 20%. Ook de geldigheid is versoberd. Waar je in 2017 nog samen kriskras door Nederland mocht reizen, moet je nu bij aankoop een traject kiezen.

Reizen na 9:00 uur

De NS Zomertoer betreft dus een dagretour tussen twee stations naar keuze. Je mag doordeweeks reizen na 9:00 uur. Er zijn geen beperkingen in de avondspits. In het weekend zijn er helemaal geen tijdsbeperkingen. Samen reizen met dit treinkaartje is verplicht. Reis je dus slechts een gedeelte samen met iemand anders? Dan kun je geen gebruik maken van deze actie. Zie ons overzicht met andere goedkope treinkaartjes.

Geldig in bijna alle Nederlandse treinen

Je mag op het door jouw gekozen traject van vrijwel alle treinen gebruik maken. Dus ook van de treinen van Arriva, Qbuzz, Keolis, Blauwnet, Breng en Connexxion. Je mag met de NS Zomertoer alleen geen gebruik maken van de Thalys en Eurostar. Bij ICE en Intercity Direct (Schiphol – Rotterdam v.v.) dien je een toeslag te betalen. De NS Zomertoer is alleen geschikt voor binnenlandse reizen.

Niet te combineren met andere Treinpakkers

Let op: deze actie is niet te combineren met andere Treinpakkers. Je kunt een NS Zomertoer dus niet combineren met een meereiskaartje of een gratis upgrade naar de 1e klas. Wel kun je dit ticket in een 1e klas uitvoering bestellen, dan kost de NS Zomertoer voor twee personen 40 euro.

Bestellen

De NS Zomertoer kun je hier online bestellen. Let op: direct bij aankoop moet je al het reistraject kiezen. Je kunt dat later niet aanpassen.

34 gedachten over “Treinpakkers: NS Zomertoer: € 16 p.p.”

  1. Rian van der Borgt schreef:

    “Zomertoer” is wel een misleidende naam want het blijkt nu om een dagretour te gaan i.p.v. een dagkaart.

  2. Jason schreef:

    Ook jammer dat NS dit jaar geen gratis meereis retour kaartje meer aanbiedt (kost nu 8 euro). Vorig jaar was het gratis meereis retour kaartje zelfs 2 dagen geldig in de zomermaanden.

    1. Anoniem schreef:

      € 8,- is een mooie prijs, vind ik! Je mag er voor heen en weer.

      1. ano schreef:

        8 euro is enkeltje helaas

  3. nieuwwester schreef:

    Voor NS geldt deze zomer: ‘Ons ben zuunig’.

    Dagkaarten van andere verkopers bieden keuzevrijheid en zijn relatief goedkoper.
    Het enige voordeel van NS-Zomertour is dat reizigers tijdens werkdagen in de avondspits mogen reizen.

  4. Ab schreef:

    En weer wordt de alleengaande reiziger gediscrimineerd

    1. TeunB schreef:

      Ja,jammer. Ik reis het liefste alleen. Maar ja , het gaat uiteraard weer eens een keer om de omzet.

  5. r.v.veen schreef:

    rn nu van zGroningen nasr Amstetdam.???

  6. Dries Molenaar schreef:

    Duidelijk dat de prijzen tijdens de crisisjaren zijn achter gebleven en nu wat gecorrigeerd worden. De slagbomen groeien niet tot in de hemel.

    1. Janneke 1 schreef:

      Voor veel mensen zijn de crisisjaren nog niet voorbij, Dries.

  7. Anoniem schreef:

    Nou denk niet dat de burger op zo een aanbieding staat te wachten…. NS jullie gooien jullie eigen ruiten in… Is geen koopje..

  8. Albert schreef:

    Neem een voorbeeld aan luxemburg

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Ik ben geen voorstander van gratis openbaar vervoer, dat zou ons systeem niet aankunnen.

    2. dries molenaar schreef:

      Heerlijk over andermans wegen rijden en zelf geen wegenbelasting of accijns hoeven heffen omdat het land zo groot is als Zeeuws-Vlaanderen. Daarbij wordt het land vooral in stand gehouden met asociale bankregelingen en personeel van buiten Luxemburg.

  9. Jan van Dam schreef:

    Dat alles weer duurder wordt begrijp ik maar waar niet de retour kaart van 16 € splitsen in 4x 4x 8€ zodat je niet op de zelfde dag weer terug moet. Hier is veel behoeften aan

    1. dries molenaar schreef:

      Dat is veel te goedkoop en daar kan NS de verkoop nieteens van regelen.

  10. Nieuwwester schreef:

    In tegenstelling tot voorgaande jaren dekt deze titel de lading niet meer. Iets voor de Reclame Code Commissie?

    1. dries molenaar schreef:

      Schrijf een brief. Wie weet wordt u beroemd. Je kan er vanuit gaan dat er bij NS personeel in dienst is wat controleert of alles wat aangeboden en gepubliceerd wordt wel volgens de regels is.

  11. Nieuwwester schreef:

    ‘NS-Zomerretour’ zou een betere naam zijn en klinkt nog goed ook…

  12. Ethy schreef:

    Als alleenstaande ben ik weer gepasseerd!!

    1. Anoniem schreef:

      Maar je kunt toch met een vriend of vriendin reizen, heel gezellig!

      1. Anoniem schreef:

        Dat moet wel kunnen. Ik heb geen vriend of vriendin waar ik met de trein mee kan reizen.

  13. Anoniem schreef:

    We hebben een zomertour gehaald met bestemming Zwolle naar Amsterdam Centraal maar rijden er geen treinen van uit Zwolle, moeten nu met de bus naar Kampen…. kunnen we nu we in Kampen door de poortjes omdat er Zwolle op staat als opstap plaats?

    1. Hildebrand (Treinreiziger.nl) schreef:

      Ja hoor, dat is geen probleem. Je kunt gewoon de NS bussen gebruiken, en ook de poortjes vormen geen belemmering. Die kun je overal in heel Nederland met die barcode openen, ongeacht je treinkaartje daar op dat moment wel of niet geldig is.

  14. sky schreef:

    Wat een stel gieren hier, lol. Ik ben blij met deze fijne actie.

  15. Rob schreef:

    Wat kost het extra voor een peuter van 2 jaar?
    Tickets ook via site te bestellen?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Kinderen tot en met drie jaar reizen gratis, vanaf vier jaar kun je een Railrunner van 2,50 euro gebruiken of een gratis Kids Vrij abonnement (mits in bezit van eigen ov-chipkaart). Voor nu dus gratis.

  16. Jetro schreef:

    Ik woon al jaren in het buitenland maar wil deze zomer de trein nemen in Nederland. Heb ik met deze kaartjes alles wat ik nodig heb of moet ik ook een ov-chipkaart of iets dergelijks hebben?

    1. Erwin Wessels schreef:

      De Zomertour is een e-ticket. Met dit e-ticket kan je gewoon reizen. Daarbij heb je dus geen ander vervoerbewijs nodig voor de trein in Nederland.

  17. Erika Dijkmans schreef:

    Door werkzaamheden aan het spoor tussen Groningen en Assen moeten we dat traject met de snelbus van NS.
    Mogen wij de bus van 8.58 al pakken, of moeten wij een bus later nemen?

  18. Anja schreef:

    Jammer hoor, dat de zomertoer zo wordt uitgekleed. Heb zelf jaren geleden (2003, 2004?) een keer met een vriendin met een tienertoer of zomertoer drie dagen door Nederland gereisd. Superleuk om een keer te doen, maar niet meer haalbaar onder de huidige voorwaarden.

  19. Ron schreef:

    Kun je de NS zomertoer ook op het station aanschaffen?

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Nee.

  20. Philip schreef:

    Wat is de informatie van NS weer onnavolgbaar. Neem nu de regel bij de gratis meereiskaart: “Reis je dus slechts een gedeelte samen met iemand anders? Dan kun je geen gebruik maken van deze actie”. Klopt niet. Voeg ik mij volgens afspraak bij iemand die al onderweg is dan kan ik wél samenreizen.
    De gebrekkige informatie op de website, de stations en in de trein over de werkzaamheden bij Den Haag kostte ons gisteren door het gebruik van de pendelbus en extra wachttijd tussen HS en Laan van NOI bijna 50 minuten extra reistijd i.p.v. de onderweg vermelde 15-30 minuten. Een dag tevoren thuis in 9292.nl gepland; daar GEEN vermelding van de verstoring. Terwijl 9292.nl ook door NS wordt betaald.
    Terzijde, of je nu wel of niet met andere vervoerders mag reizen is een kwestie van héle kleine lettertjes: soms wel en soms niet. Het verbaast mij niet dat er zoveel vragen worden gesteld over de treinpakkers.
    Hadden we eerder van de verstoring geweten dan hadden we vanaf onze woonplaats langs de MerwedeLingeLijn waarschijnlijk over Utrecht gereisd.
    Op de website NS Reisplanner maar ook op 9292.nl is niets over de vestoring te vinden. En in de trein is zoals vanouds de informatie nauwelijks of niet verstaanbaar. Daarover heb ik de afgelopen jaren meermalen bij NS geklaagd. Een paar pratende reizigers in de buurt en je verstaat er niets meer van. “We geven het door” of: “Het licht waarschijnlijk aan een probleem in dat treinstel” of: “Meldt u het bij het personeel”. Kom nou NS. Neem de mededeling: “We zijn zojuist volgens dienstregeling vertrokken”. Wat heb ik daaraan? Ik verwacht niet anders! Verbeter liever de manco’s.
    Onderweg werd door zowel de treinbestuurder als conducteur (dubbel!) iets over de verstoring gemeld (horen elkaar zeker niet?) maar geen melding van vervallen toeslag op HSL R’dam-Schiphol. Dus namen we de oude lijn R’dam-Den Haag-A’dam. Pas tijdens de terugreis vertelde een conducteur ons desgevraagd over de vervallen toeslag op de HSL. Dus namen we de oude lijn R’dam-Den Haag-A’dam.
    Pas tijdens de terugreis vertelde een conducteur ons desgevraagd over de vervallen HSL-toeslag. In een uur en vijfentwintig minuten op ons thuisstation. Waarom intussen op de HSL met een Treinpakker wél en bij een internationale reis tussen Münster en Enschede (zie pagina Treinpakkers: Gratis meereiskaart) géén toeslag hoeft te worden betaald ontgaat mij.
    Eigenlijk zou NS onze samenreiskaart bij zóveel gebrekkige informatie gewoon moeten vergoeden.
    Na jaren NS-treinervaring is het mij wel duidelijk: NS biedt steeds minder service. Ontwikkelingen in het nadeel van de reiziger worden in weerwil van alle bezwaren gewoon doorgezet. Let op mijn voorspelling: straks zitten we op de hoofdtrajecten allemaal in een Sprinter. Japanse toestanden. “De groei gaat harder dan verwacht” zo kopt het nieuws vandaag. Kom NS, laat eens wat cijfers zien. Zo niet, dan denk ik dat de oorzaak van alle drukte vooral het effect van veel veranderingen in de dienstregeling is.

Laat een reactie achter op Anja Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.