fbpx

Verkoop internationale treinkaartjes krabbelt op

De verkoop van internationale treintickets trekt weer aan, dat blijkt uit de verkoopcijfers van NS International. Half april bereikte deze verkoop een dieptepunt, met slechts 3% verkochte tickets ten opzichte van normaal. De laatste weken is dat weer toegenomen, tot inmiddels 30% ten opzichte van normaal. Die groei lijkt verder door te zetten.

Het aandeel tickets naar Berlijn is de laatste weken opvallend veel groter dan normaal. Sinds begin juni rijden de meeste treinen naar onze buurlanden Duitsland en België weer. Alleen bij Thalys en Eurostar is dat anders, die voeren nog een zeer beperkte dienstregeling uit. Later deze maand wordt wel weer de Eurostar van Londen naar Amsterdam hervat, en de Eurostar van Amsterdam naar Brussel.

In 2019 noteerde NS International een indrukwekkende groei van 13%. Ook de eerste maanden van 2020 was een vergelijkbare groei van het aantal reizigers zichtbaar op alle bestemmingen. Eind april zou bovendien Eurostar in vier uur rechtstreeks tussen Amsterdam en Londen gaan rijden, maar door het coronavirus is dat voorlopig uitgesteld tot later dit jaar.

Overzicht van treinen vanuit Nederland:

  • 16 x per dag Brussel – Intercity Brussel rijdt weer volledig sinds 8 juni.
  • 8 x per dag Frankfurt – ICE rijdt weer volledig sinds 1 juni.
  • 7 x per dag Berlijn – Intercity Berlijn rijdt weer volledig sinds 2 juni.
  • 9 x per dag Parijs – Thalys rijdt sinds 9 juni twee keer per dag, vanaf 12 juli vier keer per dag.
  • 4 x per dag Londen – Eurostar rijdt vanaf 9 juli weer één keer per dag rechtstreeks vanuit Londen naar Amsterdam.

10 gedachten over “Verkoop internationale treinkaartjes krabbelt op”

  1. Albert Stamer (voor NS doc.beschikbaar) schreef:

    Het stallen van fietsen is al jaren een probleem.Door het inhaken van de brede sturen en de bekaleling wordt schade veroorzaakt.Met het StuurParkeerSysteem wordt de stuurbreedte van 75cm.en vaak meer bij stallen ca.25 cm.Veilig stallen zonder inhaken en overal te stallen in trein.onder de trap.tegen de gevel.op defiets/caravandrager en noem maar op. Ditoctrooi produkt komt over enkele maanden beschikbaar en kan ook op meeste bestaande fietssturen aangpast worden. Dus dan meer fietse veilig in o.a.0de trein en veel vluggerin en uit te lsden.De oplossing om het stal probleem te ontlopen !

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Wat heeft dit precies met het onderwerp te maken?

    2. dries molenaar schreef:

      Het is juist belangrijk om geen fietsen te krijgen van internationale treinen. En al helemaal niet bij passagiersdeuren.

      1. Bert Sitters schreef:

        Neem mijnheer Molenaar niet serieus. Hij heeft een aversie tegen fietsen in de trein.

        1. dries molenaar schreef:

          De conducteur ook.

        2. Bert sitters schreef:

          Welke conducteur?

  2. dries molenaar schreef:

    Het aardige is dat alle passerende Thalyses op de HSL nu uit twee gekoppelde treinen bestaan. Waarschijnlijk om zo meer ruimte te hebben en wat social distancing te kunnen doen. Voorlopig zal het ook niet vol zitten en kan dit zo makkelijk

    1. dries molenaar schreef:

      NB laten we vooral de Britten nog een poosje buiten houden. Die hoesten kwalijke dampen. Is het niet de drank dan is het wel Covid-19

  3. G. van der Zwaag schreef:

    Geen insinuerende opmerkingen maken a.u.b. over welk volk dan ook.

  4. dries molenaar schreef:

    Inspirerende must-read voor Europa reizigers. Met mooie foto voor mensen die de raampjes willen kunnen openen.
    https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/03/reizen-is-een-onderdeel-van-de-europese-identiteit-a4004911

Laat een reactie achter aan Albert Stamer (voor NS doc.beschikbaar) Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.