Het eerste stel van de laatste lichting SLT´s is vandaag in Nederland aangekomen. Dit is de derde en laatste ronde van de levering van de nieuwe treinen. Aanvankelijk stonden er nog twee opties open, maar die zijn door de NS niet omgezet in bestellingen, door de discussie over toiletten in de trein en problemen met de techniek.
De problemen in de techniek zorgden ervoor dat de treinen veel later in de reizigersdienst gingen rijden dan gehoopt werd. Toen de stellen uiteindelijk reden, vielen er nog veel stil door problemen met het computersysteem van de treinen. Tijdens de sneeuwval afgelopen winter stonden bijna alle SLT-treinen aan de kant doordat er smeltwater in de techniek was gekomen.
De laatste bestelling bestaat uit 19 vierdelige treinstellen en 13 zesdelige treinstellen. In totaal rijden er straks 69 vierdelige SLT´s rond, en 62 zesdelige.
De treinen worden planmatig ingezet in de Randstad, doordat ze veel deuren hebben en snel kunnen optrekken en afremmen.
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…