De frequentie van de RandstadRail van de RET gaat vanaf maandag 22 augustus omhoog naar elke tien minuten. Het is de volgende stap in de betrekking van de RandstadRail in het metronetwerk van Rotterdam.
In 1908 was het nog de eerste elektrische spoorlijn van Nederland, maar in 2006 ging de zogehete Hofpleinlijn over van NS naar RET. Tegelijkertijd nam de HTM de Zoetermeer stadslijn over. Na een moeizame start is RandstadRail – zoals de lijn inmiddels heet – een groot succes. Met name na vorig jaar zomer is het aantal reizigers tussen Den Haag en Rotterdam fors gegroeid. Sindsdien rijdt RandstadRail niet meer naar Rotterdam Hofplein, maar via Rotterdam Blijdorp naar Rotterdam Centraal.
Dit jaar volgen er nieuwe kwaliteitsverbeteringen. Daarvan is de frequentieverhoging die komende maandag in gaat, een belangrijke. Aan het eind van het jaar wordt RandstadRail vervolgens doorrijden naar de metrohalte Slinge.
De 10-minutendienst gaat gelden van zeven ´s ochtends tot zeven ´s avonds en op zaterdag van half elf ´s ochtends tot zes ´s avonds. Buiten deze tijden – zoals de gehele zondag – geldt er een kwartiersdienst.
De NS meldt dat de problemen op de Zeeuwse Lijn achter de rug zijn. Sinds…
De nieuwe Lelylijn tussen de Randstad en Groningen moet er voor 2050 liggen. Hoewel er…
Een prijsstijging van treinkaartjes boven de 10 procent blijft onacceptabel voor staatssecretaris Chris Jansen van…
Vanaf 28 mei 2025 rijden de nieuwe generatie Nightjet-treinen vanaf Amsterdam naar Wenen en Innsbruck.…
Eind mei gaan werkzaamheden voor twee grote stremmingen zorgen. Op 24 en 25 mei rijden…
Al het treinverkeer van en naar Roosendaal is woensdagmiddag stilgelegd nadat er brand was uitgebroken…