Foto: Stefan Verkerk / archief
De herstelwerkzaamheden aan het spoor tussen Maastricht en Luik na de zware regenval van vorige week duren langer dan gepland. NS verwacht dat tot zeker maandagochtend 3 juni 05.00 uur geen treinverkeer mogelijk is tussen Maastricht Randwyck en het Belgische Visé.
Sinds zaterdagochtend rijden er geen treinen meer over het traject, nadat delen van het spoor onder water waren komen te staan. Ook spoelde ballast onder de rails weg en raakten overwegen en seininstallaties beschadigd. Een woordvoerster van NS zegt tegen ANP dat aan de Nederlandse zijde van de grens alle schade inmiddels is hersteld, maar dat in België hele stukken spoor vervangen moeten worden. Tot die tijd is treinverkeer niet mogelijk.
De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS zet stopbussen in tussen Maastricht, Maastricht Randwyck, Eijsden en Visé. Reizigers moeten volgens NS rekening houden met minstens een half uur extra reistijd.
Als het spoor vanaf 3 juni weer in gebruik zal worden genomen, dan is dat net op tijd voor de Drielandentrein van Arriva als die doorrijdt tot Luik. Vanaf 9 juni verbindt die trein Luik, Maastricht en Aken met elkaar.
This post was last modified on %s = human-readable time difference 09:00
Het afstoten van taken door de NS kan de prijs van treinkaartjes niet drukken en…
Zwitserland is het walhalla voor treinliefhebbers. Het land heeft een uitgebreid spoorwegnetwerk, goed gebruikte lijnen…
Ook in België worden treinreizen goedkoper in de daluren. De Belgische treinmaatschappij NMBS voert een…
De NS heeft bij de gemeente Almere een bezwaar ingediend tegen de nachttrein van concurrent…
Er waren vorig jaar meer aanrijdingen op overwegen dan in 2023 en er waren daarbij…
Uit een haalbaarheidsstudie van de Franse spoorbeheerder (SNCF Reseau) is gebleken dat in Frankrijk een…