De NS heeft naar aanleiding van het treinongeluk in Amsterdam tientallen valse claims gekregen. Dat bevestigd een woordvoerder van NS dinsdag in De Telegraaf. Het meest geclaimde voorwerp is een iPad.
Bij sommige claims had het spoorbedrijf twijfel, maar in die gevallen heeft het spoorbedrijf gewoon uitbetaald. "Wij zijn daar zeer coulant in. Zo hebben we alles betaald wat de familie van de overleden vrouw heeft gevraagd. Niet alleen de begrafeniskosten, maar ook zilveren hangertjes met vingerafdrukken van de vrouw, die de familie graag als aandenken wilde hebben", zo verklaart de woordvoerder in de krant.
In sommige gevallen is het echter duidelijk dat de claim niet deugt. "Ook is er sprake van mensen die vaker vals claimen. Zo viel een tijd geleden een vrouw op een perron ineen. Ze werd naar het ziekenhuis gebracht en daar beschuldigde ze NS-medewerkers. Op camerabeelden was echter duidelijk te zien dat ze zich liet vallen. Dezelfde vrouw eist nu weer een schadevergoeding, omdat ze in de ongelukstrein zou hebben gezeten.’’
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…