(Novum) – Voor de bouw van het nieuwe station in Arnhem zijn dan toch aannemers gevonden. De bouwbedrijven BAM en Ballast Nedam gaan de perrontunnel en de fietsenstalling van de Openbaar Vervoer Terminal Arnhem bouwen. De laatste tijd lag het werk stil omdat de kosten te hoog opliepen.
De bouw en inrichting van de perrontunnel, waarvan een deel al is voltooid, gaan begin oktober verder. Er worden liften en roltrappen geplaatst en onder meer verlichting, camera´s en sprinklerinstallaties aangebracht.
De aannemerscombinatie legt in een al gegraven bouwput een fietsenstalling voor 4500 fietsen van twee ondergrondse lagen aan. De hal van de ov-terminal wordt daarna bovenop de fietsenstalling gebouwd.
De perrontunnel en de fietsenstalling moeten begin 2011 open gaan. Het tijdelijke station wordt gesloten, zodat reizigers sneller bij de treinen kunnen komen. Als het tijdelijke station is gesloopt, ontstaat ruimte voor de bouw van Arnhem Centraal Oost.
Spoorbeheerder ProRail gunde het project aan de beide bedrijven in opdracht van gemeente Arnhem, de NS en de ministeries van Verkeer en Vrom.
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…