Dinsdag na 21:00 uur geen treinen van en naar Amersfoort (en geen vervangende bussen)

Van, via en naar station Amersfoort Centraal rijden dinsdag vanaf 21.00 uur geen treinen vanwege spoedwerkzaamheden. Dat melden ProRail en de NS. Een systeem dat de veiligheid van het treinverkeer rondom het station regelt moet worden vervangen.

NS: reis eerder

NS biedt geen vervangend vervoer aan omdat busbedrijven zouden hebben laten weten onvoldoende bussen en chauffeurs te kunnen leveren. De vervoerder, die het “buitengewoon vervelend” zegt te vinden geen vervangend vervoer aan te kunnen bieden, adviseert reizigers dinsdag eerder op pad te gaan of alternatief vervoer te zoeken. De reparatie moet in de nacht van dinsdag op woensdag worden afgerond. De verwachting is dat het treinverkeer woensdag volgens dienstregeling kan opstarten.

Het systeem dat wordt vervangen valt volgens ProRail momenteel veelvuldig uit. Om welk systeem het gaat, staat niet in de verklaring, wel is duidelijk dat het om een systeem gaat van de treinverkeersleiding.

Na 21:00 uur geen treinen

Vervanging zou noodzakelijk zijn. Door de reparatie werken de seinen en wissels in het hele gebied niet, wat ervoor zorgt dat treinen er niet kunnen rijden. Het vervangen van de onderdelen begint om 22.00 uur, aldus de spoorbeheerder. “Voor die tijd moeten alle treinen in de omgeving weg zijn of op hun plek staan. Daarom rijdt de laatste trein uiterlijk 21.00 uur station Amersfoort Centraal binnen.”

Een NS-woordvoerder kon zondagavond niet zeggen hoe groot het effect van het schrappen van de treinen op de totale dienstregeling is. Maandagmorgen is de reisplanner bijgewerkt tot dinsdagavond laat. Dinsdagmorgen zijn alle reisadviezen up to date.  

(c) ANP / Treinreiziger.nl

This post was last modified on 15 augustus 2022 10:22

Bekijk reacties

  • Had dat niet uitgesteld kunnen worden tot de werkzaamheden bij Ede klaar zijn? Nu zijn twee oost-westverbindingen tegelijkertijd buiten gebruik.

      • Sommige mensen moeten gewoon verplicht naar hun werk per trein. En dat is dan toch ook een bevel? Niet iedereen heeft een rijbewijs of 2 auto's in bezit wanneer je andere partner 1 auto in gebruik heeft.

        • Met flauwekul dat je moet werken hebben NS en ProRail niets te maken. Bij Ede-wageningen, Culemborg en Liempde rijden wekenlang geen treinen en de reizigers daar zeuren toch ook niet dat ze moeten werken. Als je perse wil werken koop je maar een auto.

        • Dit slaat echt als een tang op een varken (@ Karel Geerts)!
          Ooit wel 's bedacht dat er ook genoeg werkenden zijn die zich geen auto kunnen veroorloven? Of niet de kosten om een rijbewijs te halen kunnen ophoesten?
          Of om andere (bv medische) redenen geen auto/rijbewijs hebben en toch willen werken?
          Just asking...

        • Het is humor, Leoos.
          Je weet wel humor om te huilen (over OV zoals het is voor NS/Prorail/ministerie)

          Realisme voor NS/Prorail/ministerie heeft niets te maken realisme voor mensen. Ze zijn van de stroming Magisch realisme, dat is in hun ogen kunst met de grote K (voor mij is dat niet zo maar dat doet er in dit geval niet toe)

          Het verzoek van Realisme graag om realisme, komt uit delzelfde bron als het antwoord van 'Nog realistischer dan jij', de humor van Karel en de reactie van jou:

          Het Magisch Realisme van NS/Prorail/ministerie. Ik zie het overigens niet als kunst of realisme, beiden zijn uitingen van humor, maar als disfunctioneel gedrag van zwaar psychiatrische orde.

          Met een heroine verslaafde naaste (OV ligt mij aan het hart) valt ook NIETS mee te beginnen. Praten over realisme is sowieso kansloos.
          Of vergelijk het met despoot Stalin, het negeren, heers- en verdeel, waar ook niets mee te communiceren valt - het ontziet niemand, ook naaste medewerkers zijn vroeg of laat de klos. Het vormt cultuur die iedereen vervormt (debiel/infantiel geworden conducteurs/etc, alle zichzelf repeterende reacties (van mij en jullie) onder treinreizger.nl etc), zelfs in komende generaties (Stalin > Putin-russisch volk anno nu), zo werkt negeren.

          Het wordt tijd dat psychiaters wakker worden en mensen beschermen tegen zwaar geesteszieke organisaties.

        • In wezen is dat wat directies en verantwoordlijken van NS/Prorail al decennia onbewust doen. Psychiatrie ingrepen toepassen uit de jaren 50: platspuiten en dan kan men pas wat doen.
          (bijvoorbeeld nu: Amersfoort / Eindhoven platleggen zonder contact met mensen (reizigers), dan kan men werken. Goederen vervoer kan wel rijden, want minder bedreigend). Niet beseffend dat het kenmerk is van puur disfunctioneel gedrag. Vakbond en conducteurs etc, doen zelfde.

          Wou dat psychiatrie wakker werd en Prorail/NS ging behandelen ipv de mensen (reizigers, conducteurs, etc) die er gek worden.

          OV naar Ministerie voor Volksgezondheid is een eerste stap die geen geld kost, en op termijn alleen maar winst.

          Als OV weer functioneel eenvoudig en zelf-ontwikkelend is kan het terug naar mobiliteit.

        • Oww...
          Dat was me in dit geval helemaal ontgaan, ik vatte het op als een serieuze reactie.
          Bedankt voor de uitleg. Nu zie ik de humor en het sarcasme daarin wel.

        • @Karel Geerts.

          Ik heb geen rijbewijs, zie geen diepte en ik heb zoveel aanleg om te rijden dan veel oudere mensen aanleg hebben om met computers om te gaan. Kortom ik zou een gevaar voor het verkeer. Het OV is dus een belangrijke nuts functie, maar is nu verworden tot een absolute puinhoop en de kans dat het beter wordt is dus ook nihil. Er wordt wel met de mond beleden dat we meer van het OV gebruik moeten maken, maar in werkelijkheid is de auto de melkkoe van de overheid. Het enige wat het OV voor de afhankelijken kan redden is dat de overheid stopt met het denken dat het OV goed is voor het milieu, maar dat het een maatschappelijke nutsfunctie is om mensen, die geen andere opties hebben redelijk betaalbaar van a naar b te krijgen. Dit betekent ook dat er minder reizigers zullen zijn en daardoor het spoorwegnet minder overbelast is en de basis diensten op een fatsoenlijke manier uitgevoerd kunnen worden.

          Ik vrees dat de hoop op een oplossing toch uit China moet komen, want die zijn het verst met zelfrijdende auto's. De zelfrijdende auto's zal sowieso de doodsteek zijn voor het OV in de meest rurale gebieden en er zullen dus hierdoor betaalbare bus/taxi oplossingen komen.

  • “Voor die tijd (22.00 uur) moeten alle treinen in de omgeving weg zijn of op hun plek staan" Daarvoor houden ze bij NS graag een blik personeel achter de hand.
    Als ik op zaterdagmorgen de eerste sprinter pak, zie ik eerst nog 1 of 2 lege treinen voorbij komen. Treinstel 8420 staat in Maastricht maar hoort in Enkhuizen te staan en treinstel 8405 staat in Enkhuizen maar hoort in Maastricht te staan. Ordnung muss sein. Het mag wat kosten.
    Niet zelden vertrekt de eerste trein hier te laat omdat er nog een lege trein moet passeren.

  • Men is kennelijk vergeten dat het OV een nutsfunctie is waar mensen van afhankelijk zijn. Het is een schandaal dat hier wederom niets voor geregeld is. Het lijkt erop dat het OV er niet meer toe doet. Het enige wat de rijbewijs bezittende consument kan doen is gewoon een auto kopen en zorgen dat de snelwegen zo pot dicht zitten omdat iedereen de weg op moet. Pas dan zal men inzien dat het OV belangrijk is.

    Een gebruikersstaking van keuze reizigers is misschien iets om te overwegen. Sinds Corona zijn toch al een boel mensen overgestapt op de auto.

    En ondertussen wordt het OV als klimaat vriendelijk alternatief voor de auto gezien.

    • Het lijkt er eerder op dat steeds meer duidelijk wordt dat we ook prima zonder OV kunnen. NS en ProRail doen er alles aan om dat dagelijks te bewijzen.

  • Kan iemand ProRail eens vertellen dat het spoorwegnet er primair is om treinen te laten rijden die reizigers en goederen vervoeren en dat het geen oefenproject is om technici en bouwvakkers van de straat te houden.

      • Tom, die feedback wordt niet gelezen.
        De boodschap van Eef aan 'iemand' komt uit radeloosheid.

        Sowieso de klantenonderzoeken van NS zijn er alleen voor de vorm. Is beschamend. Ik kan het weten want ben onderzoeker, directeur onderzoeksbureau, en heb de situatie aangekaart bij NS-verantwoordelijken.

        Reactie: geen enkele. Negeren wat niet uitkomt is tot Kunst met de grote K verheven. Kafka in glimmende maatpakken in glimmende NS-toren.

        Heb sterk het vermoeden dat het nog erger is bij Prorail

        • Valt bij ProRail wel mee.
          Contact met ProRail is mogelijk via een contactformulier op hun site.
          Ik heb ooit zo’n formulier ingevuld, kreeg keurig antwoord en de toenmalige baas (Eringa) ging met het probleem aan de slag.
          Dus u kunt het altijd proberen.
          Wel wordt u gevraagd daarna deel te nemen aan hun klanttevredenheidsonderzoek.

        • Ik was net zo verbaasd als u, maar de CEO was al snel weer vertrokken.
          Weet niet hoe het nu is, probeer het eens.

        • @ Bert
          Ik weet niet hoe het nu is.
          Ik was destijds met een klus op het spoor bezig en voldoende gefrustreerd om energie in de communicatie met ProRail te steken.
          Ik ben nu met pensioen.

    • Eef doe normaal! Ik zeg ook niet over jouw werk dat het is om jou van de straat te houden. Zoals jij, Eef, het brengt, is het alsof men enkel bezig is om wat mensen dagbesteding te bieden. Dat is dus niet zo. En als je zo nodig een 100% functionerend spoor wil: trek de portemonnee maar. Oh en nog es iets: wees blij dat Infrabel hier niet de boel runt: buitendienststelling alleen tijdens kantooruren wegens bezuinigingen!

  • Er rijden geen treinen en je hebt verder pech? Hoe is dit geen schandaal? Ik ben al jarenlang afhankelijk van het ov (want student en geen geld voor een rijbewijs) maar zodra ik klaar ben en die 2,5k heb gespaard ga ik overal naartoe rijden.

      • Vooral over het type reizigers dat door dit soort gepruts afhaakt, hoort men zich bij NS zorgen te maken. Tegen de trouwe forens die avonddiensten draait, zegt NS feitelijk: 'zoek het maar lekker uit, wij regelen niks voor je'. De forens die al heel wat kansloos gekloot heeft moeten accepteren en die weet dat hij binnenkort getroffen gaat worden door de stakingen van de onzichtbare halfies die zich hebben laten influisteren dat ze het niet langer pikken. Kun je het zo'n forens kwalijk nemen dat hij in de auto stapt? En hoe denkt NS zich dit te kunnen permitteren? Hebben ze bij NS niet in de gaten dat de situatie nijpend is en er eigenlijk geen rek meer zit in wat forenzen accepteren? Terwijl die forens van levensbelang is voor de voortbestaan van NS?

        • Mw Rintel is plotseling vertrokken en heeft een enorme puinhoop achtergelaten. NS is volkomen stuurloos op dit moment.

        • Spoorbeheer valt onder ProRail.
          Als het zo dringend is, waardoor wachten geen optie is, dan moet het gewoon gebeuren.
          Het is wel uiterst zorgelijk dat NS geen bussen kan regelen.
          Wat kan daaraan verbeterd worden?

        • @Brabo. NS was al stuurloos onder Rintel en het valt niet te verwachten dat er snel iemand opstaat die de touwtjes in handen neemt.

          @bert sitters. Wat heb je als forens nou te maken met de reden van de buitendienststelling? Als NS nou in elk geval haar best voor je doet, dan was het een iets ander verhaal. Nu pleuren ze hun verplichtingen en verantwoordelijkheden gewoon op het bordje van hun klanten. Een grotere middelvinger kan NS niet uitsteken richting degenen die ervoor zorgen dat de toko nog enigszins bestaansrecht heeft.

        • @bert Sitters
          RoRail had dit werk ook in de nacht van zaterdag op zondag kunnen doen als de nachtelijke treinloze periode twee uur langer is. Dan waren er hooguit op de vroege zondagmorgen gedurende een of twee uur een paar bussen nodig geweest.

        • "Vooral over het type reizigers dat door dit soort gepruts afhaakt, hoort men zich bij NS zorgen te maken. "

          Dat is 100% correct. Het gaat niet om familiebezoek, recreatieve Kruidvatkaart mensen, 65 plussers, of alle anderen uit de NS-spotjes.
          Ook niet om de trein die-hards.
          Maar om mensen die voor broodvoorziening afhankelijk zijn van betrouwbaar werkend OV: forensen (en in mindere mate scholieren). De klanten op hun beurt de broodvoorziening van OV zijn.

          Het is zwaar destructief gedrag van een chronisch verslaafde. Omstanders zouden zeggen 'die kijkt hoever die kan gaan'.

          Nou de praktijk leert, Prorail/NS kan nog wel even doorgaan met het kapot maken van OV.

        • @bert sitters

          Wat daaraan verbeterd kan worden is dat NS zich gewoon aan de hoofdrailnetconcessie houdt. Daarin staat dat NS bij een verstoring binnen een uur voldoende bussen moet laten rijden. (Met een uitloop van 15 minuten extra in de spits). Aangezien NS dus verplicht is om altijd voldoende bussen standby te hebben staan om binnen een uur in te zetten, kan geplande inzet morgenavond geen enkel probleem zijn.

          En ja, dat is een dure afspraak, maar wel een waar de handtekening van NS onder staat. Het is niet zo dat NS alleen de vele lusten van de hoofdrailnetconcessie heeft aanvaard.

        • @mevrouw of mijnheer "Anoniem".
          Ik kan niet beoordelen of ProRail deze klus op zaterdag had kunnen inplannen. Het materiaal en de mensen moeten er wel zijn.
          Wat betreft zaterdagavond. Er zijn ook mensen die zaterdagavond en zondagmorgen moeten werken.
          NS zou voor mensen die niet van het werk naar huis kunnen of andersom naar het werk en die echt geen andere optie hebben een taxi moeten regelen.
          Als in de afspraken met NS staat dat er binnen een uur bussen opgetrommeld moeten kunnen, maar die zijn er niet, dan moet NS op het matje komen.
          Er moeten dan betere afspraken komen met de busvervoerders.

        • Bert:

          Grotendeels eens met jouw reacties. Maar we leven in een tijd dat nog last heeft van de naweeën van corona.

          Daardoor is de keten om reizigers van A naar B nog steeds niet optimaal. NS is op zijn beurt afhankelijk van busbedrijven met personeel. En dan vanaf 21:00 op zaterdag. Mogelijk moesten de busbedrijven nee zeggen ondanks de afspraken.

          In gewone tijden voor 2020 was dit conform de afspraken afgehandeld.

        • @bert sitters. Het beter regelen van vervangend busvervoer was juist een van de speerpunten van de huidige onderhands gegunde concessie. NS en de opdrachtgever waren het erover eens dat dit beter moest. NS had de mond vol over het zelf optuigen van een busvloot, die op strategische plaatsen paraat zou staan om in actie te komen. In plaats daarvan heeft NS de boel gegund aan twee onderaannemers, waaronder de boel alleen maar slechter is geworden. Zo slecht dat NS niet eens meer de illusie kan wekken dat het ze wat interesseert of dat ze het vervelend vinden voor de mensen die ervoor zorgen dat NS nog enigszins bestaansrecht heeft.

          Sinds de aankondiging van de werkzaamheden op deze website en het tijdstip waarop de werkzaamheden daadwerkelijk starten, zitten twee hele werkdagen. Twee hele werkdagen om nog iets te regelen om te voorkomen dat NS weer eens afgaat als een gieter. In plaats daarvan kiest NS ervoor te berusten in de aanname dat het toch niet gaat lukken. Hoe ongelooflijk kansloos!

        • we laten vaak de prijzen en chipkaart in het midden en dat werkt ook ontmoedigend. Wie heeft er ooit bedacht dat er twintig euro wordt ingehouden als je met de trein wilt reizen. Gaat het een keer fout, wordt er gelijk 20EUR afgetrokken en dat heeft me een week geduurd om het terug te krijgen. Het geld kan wel meteen afgeschreven worden, maar terugkrijgen? En dan moet je nog oppassen om geen fouten te maken met stations invullen, want dan wordt het als reis gerekend. Onlangs nog in het locale OV een fout gemaakt, het heeft bijna drie weken geduurd om vier euro terug te krijgen. Fouten maken is altijd voor jouw rekening en het systeem is zogenaamd altijd feilloos.

      • @ Annemiek
        ik ben het er mee eens dat de onderaannemers busvervoer er een puinhoop van maken. Er zijn voorbeelden genoeg geweest waar lering uit had moeten getrokken. NS is als concessiehouder wel verantwoordelijk. Hoe komt het dat er geen noodscenario is dat wel werkt in dit soort situaties? Goede vragen voor de Tweede Kamer, maar voor Amersfoort is dat mosterd na de maaltijd. Kunnen mensen persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor hun falen.

        • NS heeft er nogal een handje van om naar die onderaannemers te wijzen waar het het slecht geregelde busvervoer betreft. NS is echter zelf van begin tot eind verantwoordelijk. NS heeft er zelf voor gekozen het zo in te richten als het is en het vervoer gebeurt volledig binnen de concessie van NS. Er is niemand die tegen NS heeft gezegd dat ze hier onderaannemers voor moest inschakelen. Dat heeft NS zelf gedaan, om van het gezeik af te zijn. NS blijft echter voor de volle 100% verantwoordelijk voor de chaos die ze er keer op keer van maken.

          Er zal ook geen forens te vinden zijn die er enige nuance in ziet. Die heeft gewoon een abonnement bij NS, dat er telkens een zooitje van maakt.

    • Het is een schande van ProRail en NS on geen alternatief vervoer te regelen inderdaad! Gelukkig rijden de reguliere bussen na 21u nog wel vanaf Amersfoort. O.a. in Richting Voorthuizen/deWittenberge/Apeldoorn en UtrechtSciencePark en Utrecht Centraal en Woudenberg en Leusden en Hilversum via Soest rijdt er dan nog een bus

      • Vervelend. Maar tegenwoordig niet ongewoon. Want de bedrijven die bussen regelen hebben diverse redenen dat ze niet kunnen leveren.

        De ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

      • En je komt nu op extra kosten....
        Hoeveel kost een kaartje Utrecht Centraal naar Amersfoort?
        En hoelang ben je onderweg?
        Als je met een NS abonnement de bus tijdelijk kan nemen ok..

  • Volgens het Europese hof dat ooit uitspraak gedaan heeft is NS verplicht alternatief vervoer aan te bieden. NS geeft aan dat de busbedrijven tekort aan bussen en chauffeurs tekort is bullshit. NS en Prorail hebben hun zaakjes niet in orde. Ik ben benieuwd hoe de rechter dat zal vinden.

      • Wie garandeert in zijn overeenkomst met zijn wederpartij, heeft zichzelf een beroep op overmacht ontnomen,; hij heeft zich in een resultaatovereenkomst gestort en zal bloeden conform de sanctiebepalingen in de overeenkomst.

        Daar wringt kennelijk de schoen: degene die zou moeten handhaven - nakoming vorderen en bij gebreke daarvan sancties opleggen - treedt niet op, schiet tekort, ruw gezegd: faalt. De Kamer is op reces, dus van die kant hoeven we ook geen heil te verwachten.

    • Buschauffeurs moeten uit Hongarije, Slowakije, etc. komen. Dat kun je niet in twee dagen reg len en de reparatie kan volgens ProRail niet zo lang wachten. Overmacht dus.

    • De rechters??? Die doen gewoon vrolijk met alalles mee en spreken geen recht meer in velerlei opzichten...is toch duidelijk gebleken tijdens corona en vele andere zaken!

  • En de politiek? Doet onze opdrachtgever de staatssecretaris voor ov nog iets hier tegen? Ik vrees dat dit een retorische vraag is.

    • De staatssecretaris zit straks met het probleem als NS weer komt bedelen voor staatssteun. Dat gaat onvermijdelijk gebeuren en bij NS lijkt men zich er absoluut geen zorgen over te maken.

      Dus dan komt NS aanzetten met een gemankeerde directie, zonder echte verantwoordelijke, met een verhaal waaruit blijkt dat de forenzen wegblijven (zogenaamd als gevolg van de coronapandemie) en dat de dienstverlening beroerd wordt uitgevoerd, dat de personeelskosten met 15-20% zijn gestegen vanwege de CAO, dat er desondanks personeelstekort is, waardoor overal treinen uitvallen, maar dat de overheid wel even moet bijschikken. Het zou me niet verbazen dat het antwoord dan is dat de miljarden effe niet op de plank liggen en dat NS diep in eigen vlees mag gaan snijden. Pas dan valt wellicht het kwartje bij NS en dat oliedomme personeel.

      • Het probleem is dat het geld bij Mw Kaag op is en dat NS en personeel het probleem straks zelf mogen oplossen.

      • Als de regering voor de keuze staat om NS overeind te houden óf geen enkele reizigerstrein op het hoofdrailnet te kunnen laten rijden totdat de concessie opnieuw is aanbesteed durf ik wel te voorspellen dat de beslissing dezelfde is als destijds bij HSA. En het is dus helaas logisch dat NS zich absoluut geen zorgen maakt.

        • De staatssecretaris hoeft alleen maar aan te geven voornemens te zijn de concessie in te trekken om NS in het gareel te krijgen.

        • @Anoniem. Dan moet de regeringen keihard kiezen voor de auto als hoofd transport en het OV als sociale nutsfunctie, Dit betekent ook dat er veel meer asfalt moet komen om al die auto's te faciliteren.

  • Zelden zo veel negativiteit en onnodig gekwets bij elkaar gezien als hier in deze reacties.
    Iedereen die het vanachter zijn computer of telefoon beter weet dan dat “oliedomme werkschuwe NS volk”.
    Een beetje respect voor de mensen die iedere dag weer het risico lopen om door een of andere idioot te worden neergeslagen zou niet misstaan. Net als in iedere sector zullen er ook in het OV ongetwijfeld mensen werken die niet voldoen, maar omdat ze toevallig in het OV werken geeft anderen nog niet recht ze voor rotte vis uit te maken.
    Daarnaast misschien eens wat meer kijken naar hoe goed het hier allemaal is geregeld op alle dagen dat er niets gewijzigd is de normale dienstregeling.
    Je zal werken bij NS en bovenstaande allemaal lezen zeg, ongehoord…

      • NS doet op Europees niveau goed. Waarschijnlijk hoor je nu in Keulen donderen. Knelpunt & knooppunt Keulen Hbf heb ze regelmatig problemen.

        Want lees dat de werkzaamheden van dinsdag 21:00 t/m woensdag 2:00 zijn door ProRail.

        Vervelend dat NS geen vervangende bussen hebben. Maar om NS weg te zetten als een bedrijf dat niet goed functioneert is niet genuanceerd. Er zijn bij vele bedrijven personeelstekort. Het is een hele keten om de reizigers van A naar B te brengen. En als er een schakel wegvalt functioneert het niet meer.

        En dat hoeft niet perse NS te zijn.

        • "NS weg te zetten als een bedrijf dat niet goed functioneert is niet genuanceerd."

          WELKOM, je kan bij NS terecht, het ligt aan de omstandigheden! NS denkt ook dat hun acties en reacties "genuanceerd" zijn, "het is complex", etc

          En ik ben het tegelijkertijd met je eens: gezien de hoeveelheid "poep" in de ogen en in de oren, doet Prorail/NS het best goed. De conducteurs fluiten nog wel vertrekseinen, dat valt me nog steeds mee.

          En het is geen Nederlands probleem, dat klopt ook.
          OV is bijna overal al decennia de weg kwijt, houtje touwtje.
          Niet beseffend dat het één geheel is, een netwerk. En anders kun je het beter als sociale werkvoorziening neerzetten.

          Dan weten mensen waar ze aan toe zijn.

          En dan kunnen de patienten naar hartelust roepen dat ze genuanceerd bezig zijn.

    • Treinreizigers in Nederland betalen zich blauw vergeleken met elders in de wereld en het minste dat je dan mag verwachten dat NS gewoon de diensten uitvoert die het verkoopt.

      • Beste Brabo, Kunt u uw stelling onderbouwen met feiten, of blijft het slechts bij uw onderbuikske? Zullen we een vergelijk met pak em beet Zwitserland doen?

        • Ja, doe dat maar eens. Hoeveel is de forens daar kwijt in percentage van het modaal besteedbaar inkomen?

        • De tarieven zijn de afgelopen niet meer met centen verhoogd, maar meteen met hele euro's. Dat ging jaar naar jaar en dat is niemand ontgaan. Ik denk niet dat er een individu is die daardoor feestend op de tafel is gaan dansen. En wanneer houdt dat eens op, je kunt niet eeuwig alles duurder blijven maken. De kruik barst eens.

    • Dat het goed geregeld is op dagen dat er niets in de normale dienstregeling is gewijzigd, is zoals het altijd behoort te zijn. Dat is nl. wat de klant verwacht, maar tegenwoordig lijkt het wel dat je je daarover moet verbazen.

    • Op hoeveel dagen voert NS de gepubliceerde dienstregeling nog uit? Tussen Eindhoven en Utrecht rijden de treinen de zomer 42 dagen niet En de IC Heerlen-Enkhuizen heeft dit jaar überhaupt nog nauwelijks gereden.

      • Het is en en. ProRail gaat over het spoor. NS moet daar aanpassen.

        Daarom plannen ze in de zomer. Ga met dit weer werken op het spoor. In die tussentijd zitten we achter de toetsenbord te mopperen. Enig begrip zou wel op zijn plaats zijn.

        • Aanval is de beste verdediging: niet de gedupeerde treinreiziger verdiend begrip (dat zijn uiteraard slechts klagers thuis achter een toetsenbord), maar ProRail dat altijd maar de kop van Jut is in deze harde samenleving.

        • De treinreizigers verdienen ook begrip. Maar het is wel complexer dan het lijkt. Mis wel eens de nuance. Ze schieten wel eens door.

        • @Hanzeboog: je hebt in elk geval onderhandelingsruimte gecreerd en de concensus is nu dat zowel de treinreziger EN Prorail begrip verdienen ;-)

        • @Hanzeboog: in elk geval heeft u genoeg onderhandelingsruimte gecreëerd. De consensus is nu dat de reiziger EN ProRail begrip verdienen ;-)

        • @Hanzeboog2012: ik kan om technische redenen niet reageren op uw bericht. Ik hoop dat dit bericht op zijn minst wel leesbaar zal zijn.

    • Als de NS zich zou opstellen als een dienstbaar bedrijf en de reiziger fatsoenlijk te woord zou staan, dan zijn direct 80% van de agressieve situaties voorbij.

      Ooit was de NS slogan "De reiziger op plaats 1,2 en 3." Maar dat geld alleen voor het betalen en bloeden.

      • Dat de conducteurs zichzelf opsluiten en amper te zien zijn/waren is niet goed te praten. Dat ze niet altijd de reizigers fatsoenlijk te woord staan is niet mijn ervaring. Als je een vraag stelt krijg je een antwoord op de vraag. Of de vraag voldoende beantwoord wordt kan verschillend zijn.

        Maar dat je agressie wijt aan NS personeel is belachelijk. Ze doen hun werk. Of ze het goed is een andere discussie. Het is een maatschappelijk probleem dat er agressie is. Zie agressie tegen politie, baliemedewerkers, sport e.a.

        Het is oorzaak en gevolg. Als we NS personeel in de waarde laten werken zij ook prettiger. Ze zijn er niet om op af te reageren.

    • Een beetje meer respekt voor de reizigers en de belastingbetalers graag!
      Want die 20% loonsverhoging die geëist is is veel te hoog!
      En ook zijn we de 2 sexuele incidenten in Noord-Holland nog niet vergeten,die met meer controle en aanwezigheid duidelijke mogelijk hadden kunnen worden voorkomen!

Share

Recent Posts

NS stopt wederom niet bij ArenA, dit keer wegens werkzaamheden

NS stopt zaterdag wederom een deel van de dag niet op station Amsterdam Bijlmer ArenA.…

2 dagen terug

NS vreest internationale lijnen kwijt te raken

Door de eisen die het kabinet wil gaan stellen aan een nieuwe spoorconcessie kan NS…

2 dagen terug

Trein met 250 reizigers ontspoort door aanrijding met spoorstaaf

Tussen het Limburgse Weert en Haelen is in de nacht van zaterdag op zondag een…

3 dagen terug

Treinreizigers brengen nacht door op station Amersfoort door storing

Tientallen tot honderd reizigers hebben de nacht op station Amersfoort doorgebracht. Door een storing konden…

4 dagen terug

Tijdelijk meer en langere treinen tussen Zwolle en Amersfoort

Het was de afgelopen periode flink behelpen tussen Zwolle en Amersfoort. Door eerdere kortsluiting op…

6 dagen terug

Kabinet stimuleerde loonsverhoging NS

Leden van het kabinet hebben de NS-directie ten tijde van de spoorstakingen overgehaald om zich…

2 weken terug