X

Half miljoen deelnemers voor NS Extra

Binnen anderhalf jaar na de start telt NS Extra een half miljoen deelnemers. NS biedt dit klantprogramma sinds juni 2016 aan voor reizigers met een persoonlijke OV-chipkaart. De meest gewaardeerde service is de check-uit alert – hiervan zijn er inmiddels ruim 90.000 verstuurd.

Wie meedoet aan NS Extra ontvangt een mailbericht bij een vergeten check-uit, waarna dit gemakkelijk en snel is te herstellen. Als deelnemers enigszins vaste reispatronen hebben, dan kan NS de correctie automatisch doen. Als het reisgedrag wisselend is, kun je bij NS Extra zelf aangeven waar je bent uitgestapt.

Ron Schneider, Hoofd Marketing & Sales bij de NS: “Een half miljoen gebruikers is een mooie mijlpaal na anderhalf jaar. NS Extra neemt met de check-uit alert een belangrijke frustratie weg bij onze klanten. Wij zijn blij met dit succes en willen graag verder groeien met NS Extra, zowel in aantallen deelnemers als in het service-aanbod.”

NS Extra biedt ook andere voordelen die samenhangen met reisgedrag. Dit kan bijvoorbeeld een korting zijn op een Dagretour of Meereiskaart. Ook zijn sinds de start al tijdelijke upgrades naar de eerste klas aangeboden. Niet elke deelnemer krijgt dus dezelfde aanbieding. Soms worden er doelen gesteld om van de aanbieding gebruik te mogen maken, bijvoorbeeld een bepaald aantal reizen in een maand.

NS zegt de dienst de komende periode “steeds meer op maat” te willen maken. Dit kan door bijvoorbeeld door ook voordelen op het eigen treinstation aan te bieden. NS Extra werd in 2015 als pilot gestart. Sinds juni 2016 is de dienst voor iedereen beschikbaar.

This post was last modified on March 23, 2018, 12:44 pm

Treinreiziger.nl (Hildebrand) :

Bekijk reacties (9)

  • "NS Extra neemt met de check-uit alert een belangrijke frustratie weg bij onze klanten."

    NS heeft die frustratie zelf ingevoerd. Nu maken ze goede sier met een lapmiddel dat ze niet eens als standaard maar als extra zien.

    • Captain Hindsight. Wat is de ingevoerde frustratie? De vergeetachtigheid van de reiziger zelf? En hoe zou men een alert moeten aanbieden naar anonieme reizigers. Overigens bestond de mobiele telefoon als heden aanwezig bij de introductie van de OV-chip niet. Ook internet stond nog in de kinderschoenen. Vroeger moest je een CD van het spoorboekje bemachtigen.

      • als ik jou naam zie word ik al moe! Altijd commentaar, maar volgens mij reis jijzelf amper met de trein.. Kortingsgeil? 1x per week reizen?? mja.. maakt ook niet uit.. Dat ik mij er aan stoor, gelukkig niet overal commentaar op geef, maar wel veel op deze site zit en reis, is mijn pakkie aan, maar jou mond is nog erger dan die van n wijf!

        • Meneer Mandy toch, ik was even met de trein op pad. Wat zou het bezwaar zijn treinzeurders.nl (= half Nederland) van raad en repliek te dienen? Er gaat genoeg niet zo goed maar frappant is dat lieden vooral kleingeestig zeuren over dingen die feitelijk goed gaan en noodzakelijk zijn maar als hinderlijk worden ervaren waarbij velen vooral aan vroeger van de strippenkaart en kartonnen kaartjes hangen waarbij ook de conducteur de deuren nog met de hand moest sluiten.

    • Klopt, maar toch mooi dat ze dat zijn in gaan zien? Sommige mensen willen hun gegevens niet delen voor dit soort doeleinden, en wettelijk gezien kan je het delen niet verplicht stellen, anders krijg je de autoriteit persoonsgegevens achter je aan.

  • Beste Captain Iglo,

    Captain Hindsight is wellicht uw broeder, maar niet die van Johan I.

    Een kind snapt (ook anno het jaar des heren 2010) dat uitchecken tegennatuurlijk was en is. Als je uit de lift stapt ga je ook niet uitchecken of wat dan ook, je loopt gewoon naar huis (tenzij er een hek voor staat*). Mensen zijn geen programmeerbare computers.

    Sorry dat uw medemens niet zo geniaal en klantvriendelijk is als de computers van TLS en NS. Maar wat niet is, kan nog komen. Hou hoop, en ga zo door!

  • Jammer dat dit met mijn pasje niet mogelijk is
    Al 4 jaar zet ik op mijn jaartrajectkaart met vervaldatum 4 augustus 2014 een trajectabonnement, maar deze service is voor dit pasje niet te regelen.

    • Na vier jaar heeft toch wel een beetje geleerd de noodzaak van uitchecken te aanvaarden. Zouden vervoerders alles maar slikken dan zou half Nederland straks op een trajectkaart reizen en veel vergeten uit te checken wanneer ze naar Maastricht reizen.

  • Heb al een keer gratis een paar euro bonus op m'n chipkaart gekregen via NS Extra, een fijne 2-1 upgrade voor een dag en een keer een uitcheck-alert die mij 5 euro heeft bespaart.
    Ik snap al dat gezeur niet zo, dit is toch gewoon net zoiets als de AH Bonuskaart? Een fijne bonus voor de trouwe klant.