Eén spoor in de Rotterdamse Willemstunnel (Rotterdam Centraal – Rotterdam Zuid) ligt er zodanig slecht bij dat het spoor buiten gebruik is genomen. Daardoor rijden er al sinds vorige week dinsdag minder treinen tussen Rotterdam Centraal – Dordrecht en tussen Rotterdam Centraal – Breda. De hinder blijft naar verwachting tot en met zondag 9 februari.
Ongeveer de helft van de Sprinters is tussen Rotterdam en Dordrecht geschrapt. Daarnaast rijdt de Intercity Direct Amsterdam – Breda niet tussen Rotterdam en Breda. Veel reizigers lopen hierdoor al een week een kwartier vertraging per reis op. Omdat er ‘s avonds (na 20:30 uur) minder Sprinters rijden, net als in het weekend, hoeven er op die momenten geen Sprinters geschrapt te worden.
Inmiddels heeft aannemer VolkerRail in opdracht van ProRail een herstelplan gemaakt. Van woensdag 5 februari vroeg in de ochtend tot en met zondag 9 februari werkt ProRail samen met aannemer VolkerRail aan het herstel van het defecte spoor.
In de oorspronkelijke planning zou het spoor dit najaar vervangen worden. Dat is nu voor zover nodig naar voren gehaald. De rest volgt later dit jaar. “Herstelwerk in de tunnel is moeilijk door de krappe ruimte en de strenge veiligheidsvoorwaarden om er te mogen werken. Eerder herstel is niet mogelijk. Ook omdat de benodigde mensen en apparatuur nog niet voorhanden zijn”, laat ProRail weten.
This post was last modified on 16 april 2021 11:00
Na zes dagen van gesprekken is er nog geen doorbraak bij de cao-onderhandelingen voor het…
Tot ten minste vrijdag 8 december zorgen dassenburchten onder het spoor voor minder treinverkeer tussen…
Vanaf maandag 11 december rijden er tot uiterlijk eind januari 2024 geen sneltreinen tussen Maastricht…
Sinds corona reizen minder reizigers met de trein, en vooral op vrijdag is het aantal…
Vanaf 1 mei 2024 wordt reizen naar Berlijn een stuk toegankelijker en betaalbaarder dankzij de…
Terwijl het televisieprogramma "Denkend aan Zwitserland" van Omroep Max de harten van vele Nederlanders verovert,…
Bekijk reacties
Goed dat dit op tijd (?) ontdekt is.
Er wordt daar best hard gereden.
Als het spoor op stel en sprong buiten gebruik moet worden genomen, is het niet op tijd ontdekt.
Dit had wel een ramp kunnen worden.
Veiligheid staat boven alles waar men met 130 km/u doorheen dendert zag ik op een You-tube Cabview filmpje. Nu tegelijk de andere drie tunnelbuizen goed nakijken en controleren en inspecteren !