Wat moet je doen als je met je OV-chipkaart vergeet uit te checken? Dat verscheelt per OV bedrijf. Bij de Nederlandse Spoorwegen is één telefoontje voldoende. Bij sommige vervoerders moet er een formulier worden ingediend.
Vergeten uit te checken bij NS
De hoofdredacteur van Treinreiziger.nl vergat zelf een keer uit te checken. Een e-mail sturen naar de NS hierover heeft geen zin, want dan wordt je verwezen naar de telefonische klantenservice (0900 20 21 163, € 0,10p.m., bereikbaar van 8u-18u). Bellen met de NS Klantenservice ging soepel. Binnen een minuut een medewerker aan de telefoon. En alhoewel onze hoofdredacteur de datum van het voorval vergeten was, was dit geen probleem. De medewerker kon met behulp van het kaartnummer snel achterhalen welke datum het geweest moest zijn. Nog even mijn rekeningnummer doorgeven, en het was geregeld. Simpel dus. NS vergoed nu maximaal 3 per jaar de kosten voor het vergeten uit te checken. Minpunt: informatie over waar je moet zijn om je geld terug te vragen wordt op NS.nl niet gemeld.
Vergeten uit te checken bij andere bedrijven
Bij de andere bedrijven is er vaak online een formulier te vinden waarmee restitutie aangevraagd kan worden. Op www.vergetenuittechecken.nl is alle informatie vindbaar.
This post was last modified on 8 november 2016 10:09
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…