Rover roept vervoerbedrijven op om reizigers te compenseren voor de sneeuwellende. Dat laat de reisorganisatie maandag weten. De organisatie vindt dat vervoersbedrijven maandag 21 en dinsdag 22 december zich ten onrechte op overmacht beroepen.
De geste van vervoerbedrijven om reizigers met korting te laten reizen of om abonnementhouders de kans te geven iemand gratis mee te laten reizen is aardig, maar volgens Rover niet voldoende. Veel abonnementhouders hebben niets aan dit aanbod van NS en Syntus.
Rover roept reizigers dan ook op om toch een Geld-terug-bij-vertragingsformulier in te vullen voor de dagen dat men vertraging heeft opgelopen. Reizigers met een abonnement die helemaal niet hebben kunnen reizen zouden dat deel van hun abonnement terug kunnen vragen van NS, middels een brief aan de Klantenservice.
Rover overweegt een collectieve actie. Advocate Viola Sütö, expert in spoorkwesties, gaat ons daarbij helpen. Maar daarvoor is het wel noodzakelijk dat reizigers eerst zelf een claim indienen bij NS. Vervolgens kan men zich, bij een afwijzing, tot Rover wenden.
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…