De kans is groot dat per 1 juni de treindienst Maastricht – Aken (tijdelijk) eindigt. De treinen hebben momenteel een tijdelijke vergunning, en die loopt af per 1 juni. Dat meldt L1 dinsdag.
Treinfabrikant Stadler heeft een nieuwe vergunning aangevraagd, maar volgens L1 is die aanvraag niet compleet. De inspectie kan daardoor volgens de omroep de trein niet toelaten, omdat eerst alle noodzakelijke informatie moet zijn aangeleverd.
De Limburgse CDA-gedeputeerde Hubert Mackus noemt “een aanzienlijk risico” dat de nieuwe vergunning niet voor 1 juni wordt verleend. In dat geval zouden de treinen voorlopig niet meer mogen rijden, totdat die nieuwe vergunning er is.
De gedeputeerde spreekt van een “zorgwekkende ontwikkeling”. Mackus: “De provincie houdt nauw contact met vervoerder Arriva om op de hoogte te blijven van het proces rondom vergunningverlening en een eventueel alternatief vervoersaanbod.”
Alle partijen zijn in gesprek om te kijken of de vergunning voor 1 juni geregeld kan worden. De Limburgse gedeputeerde kan tegenover de omroep niet zeggen waarom die vergunning niet veel eerder en op tijd is geregeld. Hij wijst erop dat de provincie daarbij niet betrokken is.
This post was last modified on 15 mei 2019 11:17
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…