Vanaf 1 januari 2013 zijn er wijzigingen aan het toeslagsysteem van de hogesnelheidstrein Fyra.
Zo is de toeslag op het traject Amsterdam Centraal – Schiphol, waarover sinds de start van de dienst al werd geklaagd, aangezien de trein nagenoeg net zo snel is als anderen op dat traject, verdwenen. Reizigers tussen de twee plaatsen kunnen ´blind´ in zes of zeven treinen per uur stappen (vier reguliere en twee of drie Fyra´s), in plaats van de vier reguliere treinen de afgelopen tijd.
Dat zal direct zorgen voor een veel betere verdeling van het aantal reizigers in de treinen. In 2012 was het vaak het geval dat de Fyra enkele minuten eerder vertrok dan de reguliere trein, waarna de laatste vervolgens veel voller was.
Schiphol – Rotterdam – Breda
Op het verdere deel van het Fyra-traject in Nederland geldt vanaf 1 januari een vaste toeslag, ongeacht of er van bijvoorbeeld Schiphol naar Rotterdam of Breda wordt gereisd. Deze toeslag is 2,30 euro voor de tweede klasse en 3,- euro voor een rit in de eerste klasse.
Treinreiziger.nl
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…