Treinstaking Dordrecht – Geldermalsen op 16 januari

Treinpersoneel in de regio Dordrecht legt maandag het werk neer. Mogelijk rijdt daardoor die dag de MerwedeLingelijn niet of niet op tijd, meldt vervoerder Qbuzz. De staking is georganiseerd door vakbond VVMC, die zo een betere cao wil afdwingen.

Achteruit

Volgens VVMC is de geplande staking in het zogenoemde DMG-gebied (Drechtsteden, Molenlanden, Gorinchem) onderdeel van een estafettestaking. Vrijdag reden treinen van Arriva in de Gelderse regio’s Achterhoek en Rivierenland niet wegens een staking van treinpersoneel daar.

De vakbond claimt dat er vrijdag in de Achterhoek en Rivierenland niks meer reed en verwacht dat dit ook maandag het geval zal zijn in het DMG-gebied. “Het personeel is het spuugzat”, aldus Wim Eilert, vakbondsbestuurder van VVMC. “Met de zeer hoge inflatie boeren ze allemaal achteruit, terwijl ze wel veel meer uren moeten draaien om de gaten in het rooster te dichten.”

Alternatief vervoer

Qbuzz raadt treinreizigers in die regio aan om maandag alternatief vervoer te zoeken of een reis uit te stellen. De vervoerder zegt dat de bussen in de regio Dordrecht maandag wel rijden.

De vakbonden willen 14% meer loon, over een periode van 1,5 jaar. Zover willen de werkgevers niet gaan. Die bieden over een periode van twee jaar een loonsverhoging van 11%.

(c) ANP / Treinreiziger.nl

This post was last modified on 14 januari 2023 11:12

Bekijk reacties

  • De extremisten van de VVMC slopen de hele spoorsector. Die Wim Eilert is echt volkomen doorgeslagen.

  • Ik krijg onderhand sterk het idee dat vakbonden betaald worden om vooral veel te staken om zo het OV verder te ontwrichten, omdat OV te duur is en eigen auto de staat financieel veel oplevert.

    Ook zou je kunnen stellen dat het vast laten lopen van al het verkeer een goede reden is om zaken als 15 minuten steden uit te kunnen rollen. https://www.15minutecity.com/ & https://www.theepochtimes.com/oxford-council-plans-100-day-limit-for-motorists_4816188.html

    • De 15 minuten steden komt uit de koker van het World Economic Forum (WEF) van oprichter Klaus Schwab en heeft tot doel de mensheid een gruwelijk slavenbestaan op te leggen.
      Van 16 t/m 20 januari vergadert dit allesbehalve onschuldige clubje in het Zwitserse Davos en ruim 5.000 agenten & soldaten bewaken de deelnemers die vooral met zakenjets worden ingevlogen.
      TriStateCity komt ook uit hun koker en daarom komen zoveel asiel- & gelukszoekers deze kant op.
      De ongevaccineerde Màxima & Alex zullen morgenavond aanschuiven in Zwitserland en maken uiteraard gebruik van het regeringstoestel.
      Uiteraard is de uitstoot van CO2, stikstof & ander 'ongemak' niet van toepassing op de cabal/ Deep State/ illuminati, maar slechts voor het plebs, wij dus.

      • Dat dit uit hun koker komt is wel duidelijk. Maar om dit door de strotten van de mensen te rammen moet je eerst de boel ontwrichten... Zie Corona, totaal ongeloofwaardig klimaatbeleid, onteigenen boeren (stikstofcrisis), migratiecrisis, Coronabeleid, ... En aangezien ons kabinet sowieso bezig is om in de r**t van Klaustrofobie Neusswap te kruipen met heel zijn WEF agenda weet je ook meteen wat het doel is van het ontwrichten van alles.
        Wat er nog komt is CBDC, CO2 budgetten, 15 minuten steden, tristatecity, transhumanisme etc. En wellicht ook nog een gefakete alieninvasie. Ze zijn er gek genoeg voor.

        Ik stem in maart in elk geval FvD.

  • het word tijd dat de heer Eilert hoofdelijk aansprakelijk word gesteld voor alle schade die hij veroorzaakt. Niet lullen maar poetsen dan komen we als land nog eens ergens zo zeker niet.

  • Het word tijd dat die heer Eilert hoofdelijk aansprakelijk word gesteld voor alle schade die hij veroorzaakt bij reizigers. Tot de laatste cent toe. Met dit soort mensen breken we alles af in dit land

    • Eilert wordt al 20 jaar betaald door de VVMC als beroeps-onruststoker. Bij gebrek aan talent moeten ze iemand van buiten het spoor inhuren.

  • Snappen ze echt niet dat staken er alleen naar voor zorgt dat er steeds meer mensen het dagelijkse ov links laten liggen. Straks hebben ze misschien hun zin, stijgen dus de tarieven, blijven meer reizigers weg, krimpt het treinaanbid een maakt het personeel dus zichzelf overbodig.

    • Veel personeel en management in het OV maakt zichzelf al jaren overbodig. Zoals de in de 1e klas onderuithangende deurensluiters. Het OV is op veel punten helaas totaal verrot geraakt.

  • Het wordt tijd voor een verplichte minimale dienstverlening bij stakingen. Mensen hebben het recht om vervoerd te worden.

Share

Recent Posts

NS zwicht voor Kamer en zwakt spitstoeslag af naar maximaal 2,50 euro

Het voornemen van de NS om een spitstoeslag te gaan heffen, kan rekenen op stevige…

23 uur terug

Reizigers positief over ervaringen met NS-personeel, minder tevredenheid over hygiëne in treinen

Reizigers geven hun ervaringen met het personeel van de NS gemiddeld een 8,4, blijkt uit…

2 dagen terug

Arriva hoopt einde NS-monopolie in te luiden en wil 24 stoptreinen en twee intercity’s overnemen

Arriva wil vanaf 2026 op tal van spoortrajecten in het land gaan rijden waar nu…

3 dagen terug

Kamer zet alles op alles om prijsstijgingen ov te voorkomen

De Tweede Kamer wil voorkomen dat de prijzen van trein- en buskaartjes volgend jaar fors…

4 dagen terug

Doortrekken Noord/Zuidlijn naar Schiphol op losse schroeven door financiële tekorten bij ministerie

Het is onzeker of het verlengen van de Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp door kan…

5 dagen terug

Reclame Code Commissie tikt OVpay op de vingers: tv-reclame misleidend

De televisiereclame waarin Translink het betalingssysteem OVpay aanprijst, is volgens de Reclame Code Commissie (RCC)…

1 week terug