(Novum) – Het treinverkeer tussen Eindhoven en Maastricht was woensdagochtend ontregeld doordat koperen leidingen waren gestolen. Het ging om leidingen die slagbomen aansturen, meldt Prorail.
Als er iets schort in de apparatuur van slagbomen, gaan deze automatisch dicht. Zo moet worden voorkomen dat ze bij een storing openstaan terwijl een trein nadert.
Door de diefstal bij Susteren bleven de slagbomen uren lang dicht. Het euvel kwam rond 06.00 uur aan het licht. "Het risico bestaat dat mensen dan langs de slagboom lopen. Daarom moesten onze treinen stapvoets rijden."
Sommige treinen vielen uit. Andere liepen tot twintig minuten vertraging op. Rond 10.00 uur waren de gestolen leidingen vervangen en kon het treinverkeer weer op gang komen.
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…