Arriva test eigen deelfiets in Maastricht

Arriva start in Maastricht een proef met deelfietsen. Op 6 locaties komen er in totaal zeker 60 deelfietsen. De fiets gaat 1 tot 1,50 euro per half uur kosten, met een maximum van 10 euro per dag. Als de proef een succes is, gaat Arriva de deelfiets verder uitrollen. Niet alleen in Maastricht, maar ook in de rest van Nederland.

Dat meldt Dagblad De Limburger woensdag. De Arriva-deelfiets zal al snel duurder zijn dan de ov-fiets van NS. Die kost 3,85 euro per dag. Maar anders bij NS, mag de fiets van Arriva zonder toeslag ook bij een andere locatie ingeleverd worden. Als de proef slaagt komen er in Maastricht alleen al 25 locaties met 250 fietsen. Ter vergelijking: de OV-fiets is in Maastricht normaal gesproken op drie plekken te huur, en op dit moment slechts op twee plekken.

De Arriva-feelfiets zal via een app te reserveren zijn. De proef start vandaag kleinschalig met 5 fietsen op één locatie in de Limburgse hoofdstad, in maart wordt de proef uitgebreid. Het plan van de deelfiets is als extraatje geboden bij de aanbesteding van de Limburgse concessie.

Foto: Deelfietsen in Parijs

This post was last modified on 8 februari 2017 11:55

Share

Recent Posts

NS ziet 2023 als ‘jaar met twee gezichten’, leed kleiner verlies dan vorige jaren

NS beschouwt 2023 als ‘een jaar met twee gezichten’, zo zegt directeur Wouter Koolmees tijdens…

4 uur terug

CBS: reizigersaantallen ov nog niet op niveau van voor corona

In 2023 checkten mensen vaker in bij het openbaar vervoer dan het jaar ervoor, maar…

1 dag terug

NS bestelt nog eens tien ICNG’s met toelating in Duitsland

NS heeft een extra bestelling voor tien nieuwe ICNG's gedaan bij treinfabrikant Alstom, meldt het…

1 dag terug

NS past HSL-dienstregeling toch aan, vanaf maandag minder treinen

Vanaf maandag rijdt NS met één trein per uur minder over de HSL tussen Breda…

4 dagen terug

NS kampt met grote storing in systemen reisinformatie

Update 21:00 uur: de storing is verholpen. De NS kampt met een grote technische storing…

6 dagen terug

AD: ICNG blijkt ‘hoofdpijntrein’, slechts acht rijdende treinen

De instroom van de ICNG wordt geplaagd door tegenslag, met anno 2024 slechts zestien geleverde…

6 dagen terug