Staatssecretaris Huizinga van V&W is niet van plan het RVV aan te passen om de Veolia-haltepalen te legaliseren. Na een uitspraak van de rechter bleken de haltepalen niet voldoende om bushaltes te vrijwaren van parkerende auto’s.
Een halte moet volgens Huizinga met bord L3 worden aangegeven. Alleen dan gelden de gedragsregels waaronder een verbod voor bestuurders om binnen de bebouwde kom stil te staan bij een halte. En ook heeft een bus wettelijk gezien geen voorrang bij het wegrijden.
‘Uniforme herkenbaarheid van de halte is van groot belang voor de verkeersveiligheid en van de afdwingbaarheid van de gedragsregels, zoals parkeerverboden en voorrangsregels’, aldus Huizinga. Daarom wil ze het RVV niet veranderen.
Zie ook: "Kantonrechter erkent bushalte Veolia niet"
Bron: www.verkeersnet.nl
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…