Goedkoop treinkaartje: Dal dagretour € 21

AFGELOPEN. Voor het eerst sinds lange tijd biedt NS weer goedkope treinkaartjes aan. Voor € 21 koop je een dagretour voor de daluren in de 2e klas. Voor slechts 4 euro extra reis je 1e klas. De actie is alleen te koop tot en met zondag 20 maart. De treintickets zijn te gebruiken t/m 24 april.

Voorwaarden

Goed om te weten: met dit treinkaartje mag je alleen reizen tijdens daluren. Daluren zijn op doordeweekse dagen tot 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur. In het weekend en op feestdagen de hele dag. Bij gebruik van Intercity Direct tussen Schiphol en Rotterdam of de ICE binnen Nederland betaal je de gebruikelijke toeslag. Het betreft een e-ticket, geldig tussen twee Nederlandse stations naar keuze. Het goedkope treinkaartje is persoonsgebonden. Verder geldt: zolang de voorraad strekt.

Hoe te koop?

Wil je de actie kopen? Dat kan alleen via deze pagina op NS.nl.

This post was last modified on 20 april 2022 07:41

Bekijk reacties

  • Ik denk dat de actiekaartjes voor een flink aantal dagjesmensen niet meer interessant is door de voorwaarden die eraan verbonden zijn.
    Weliswaar gelden er minder beperkingen in het weekend, maar juist dan rijden er minder treinen en heb je vaak ook nog te maken met werkzaamheden aan het spoor, met een langere reistijd als gevolg.

    • Het probleem van minder treinen in het weekend is alleen een probleem op sprinterdiensten buiten de Randstad die vaak maar om het uur rijden.

    • Toch zie ik genoeg mogelijkheden. En die omweg biedt soms mogelijkheden om ergens een extra afspraak te maken omdat dit nu toevallig op mijn route komt.

  • Dat valt ook nogal mee-ik schat hooguit 10 stopplaatsen (bij NS) die dat zo slecht hebben op za/zo. Daar zal nou echt niet heel veel drommen reizigers vandaan komen.
    Maar ik blijf er bij: de meeste mensen die leuk eens een reisje per trein maken zullen toch op za/zo gaan. Voor 31€ (of 21 voor >65) heb je 1 hele maand weekendvrij-10 dagen als je handig uitkient.

    • Uh? er zijn tientallen stations van NS die op zondag maar om het uur worden bediend.

  • Dagretour inplaats van DagKaart en 21 euro inplaats van 12/14 euro per kaart als je 3 koopt....
    De succes van deze kaarten is voorbij niemand gaat dit betalen voor 2e klass en al deze voorwaarden

    • Toch betaal ik liever de 21 euro voor een dagretour van Rotterdam Centraal naar Nijmegen dan de ruim 45 euro die ik ervoor zou moeten betalen.

    • Ik zou die 21 euro er zeker voor willen betalen, maar helaas komt het nu even niet uit. Jammer dat ze niet wat langer te koop zijn. Volgende keer dan maar.

    • Onzin. Juist omdat er nu nauwelijks acties zijn, hebben mensen hier wel interesse in. Het is inderdaad wel duurder geworden en dagkaarten komen er niet meer.

      • Waarom komen er geen dagkaarten meer? In andere landen heb je overal dagkaarten in het ov, soms ook voor bus en trein samen, in regio's die bijna net zo groot zijn als heel Nederland. Ze zijn vaak na 9.00 uur onbeperkt geldig voor één dag. Dat is pas aantrekkelijk!

        • Je hebt het Holland-Travel-Ticket voor €44 (https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/holland-travel-ticket) daar moet je het mee doen. Zo heel veel duurder dan het NRW-ticket van €31 is het ook weer niet. Bovendien zijn de treinen nu al redelijk vol en kan er in de meeste gevallen geen anderhalce meter afstand gehouden worden. Wil je de treinen nog voller hebben, wat resulteert in nog meer besmettingen en nog meer uitval van personeel? Laten we eerst voor zorgen dat viruscirculatie drastisch afneent in Nederland voordat we reizigers voor dumpprijzen gaan vervoeren.

    • het is niet zo goedkoop als vroeger maar waarom zou NS voor 1/4 verkopen wanneer de 1/2 ook goed is? De abo's willen al die klaplopers niet meer en NS moet de volle mep betalers een beetje ontzien.

      • Het voortdurende gezeik over de aanbiedingen, zal NS in elk geval niet uitnodigen heel erg haar best te doen om andere acties te verzinnen.

        Ik denk ook niet dat het moreel onjuist is om enerzijds honderden miljoenen te bedelen bij de overheid en anderzijds je product onder de kostprijs weg te geven aan een groep notoire klagers, die geen realistische verwachtingen hebben (zoals een papieren dagkaart, met goedkope upgrade naar de eerste klasse, zonder avondspits voor 12,99 en een kop koffie en een koek erbij).

        • Je wordt inderdaad doodziek van de groep die voor een habbekrats willen reizen en dan ook nog eindeloos veel noten op zijn zang hebben.

  • De klantvriendelijke en betaalbare Kruidvat-/Blokker-/HEMA-/AlbertHeijn-dagkaarten worden door veel reizigers node gemist.
    Deze incidentele dagretour-aanbieding van NS is slechts een surrogaat…

    • Ben zelf bang dat deze acties in de toekomst minder zullen verschijnen in fysieke winkels. Vorig jaar augustus had de NS ook al zo'n actie in eigen beheer en nu weer.

      Toch hoop ik dat ze in fysieke winkels zullen blijven want het blijven leuke acties en merk zelf dat ik vaker met de trein reis dan zonder deze acties.

    • wellicht wanneer Covid voorbij is en de oorlog niet escaleert kunnen de eerste wereld problemen van de rijkste bejaarden van de wereld aangepakt worden.

    • Je hebt het Holland-Travel-Ticket voor €44 (https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/holland-travel-ticket) daar moet je het mee doen. Zo heel veel duurder dan het NRW-ticket van €31 is het ook weer niet. Bovendien zijn de treinen nu al redelijk vol en kan er in de meeste gevallen geen anderhalve meter afstand gehouden worden. Wil je de treinen nog voller hebben, wat resulteert in nog meer besmettingen en nog meer uitval van personeel? Laten we eerst voor zorgen dat viruscirculatie drastisch afneent in Nederland voordat we reizigers voor dumpprijzen gaan vervoeren.

  • Ik heb na 40 jaar met het OV gereisd te hebben een auto gekocht, zelfs met deze hoge benzine prijzen is de auto goedkoper dan het OV als je zoals wij altijd met zijn tweeën reist en het is veel handiger

    • @Ben, dat klopt echt niet, als je alle vaste kosten en variabele kosten voor dat autoritje meerekent.
      Volgens een berekening van de ANWB kostte een autoritje voor de explosieve groei van de benzineprijzen 0,43 euro voor een kleine middenklasser en 0,49 euro voor een middenklasser. Is nu natuurlijk meer. Dan is de trein echt een stuk goedkoper: ook met twee personen. Zelfs als je zonder korting reist.
      Auto kan handig zijn, behalve als je in een binnenstad moet moet zijn.

      • Is de ANWB uitgegaan van een nieuwe auto of van een occasion, dat ook voor hoogopgeleide tweeverdieners de norm is tegenwoordig? Dat scheelt natuurlijk enorm met de afschrijvingskosten.

        En de incidentele rit met het OV kan erg duur uitpakken. Denk aan mensen die geen vast traject op dagelijkse basis nemen.

  • Dieses Angebot ist für mich nicht brauchbar , obwohl ich die Niederlande gerne bereise und manchen Euro dorthin bringe . Dem Zwang , sich sofort und weit im Voraus auf den Reisetag festzulegen ,kann ich nicht folgen . Das hat die NS bei zurückliegenden Aktionen immer kundenfreundlicher hinbekommen .

  • De Kruidvatkaartjes waren om een nieuwe doelgroep via een ander kanaal kennis te laten maken met de trein.
    Maar hoeveel mensen die met een Kruitvatkaartje hebben gereisd en die voor die tijd nooit met de trein reisden zijn uiteindelijk een regelmatige treinreiziger geworden?

    • Weinigen. De auto is gewoon gebleven. Zowel autorijden als abonnementstreinreiziger worden gaat financieel moeilijk samen.

  • Ik heb alleen een enkele reis nodig. Is toch nog €4,- goedkoper dan een enkele reis die ik wil maken. En €4,- is toch €4,-

  • Die link doet het helemaal niet. Word ik blij gemaakt met een dooie mus?

Share

Recent Posts

Treinstakingen in Oostenrijk, België en Verenigd Koninkrijk

Wie met de trein naar het buitenland wil, moet rekening houden met vertraging en uitval.…

5 uur terug

Met de trein naar België? Tot 75% korting (met treinbinding)

Ook NS International komt met een Black Friday aanbieding: tot 75% korting op de trein…

2 dagen terug

Interrail: tot 20% korting vanwege Black Friday

Voordelig met de trein door Europa? Tot 29 november 2022 kun je een Interrail Pass…

3 dagen terug

ProRail-personeel krijgt gemiddeld 9% meer loon

De vakbondenzijn met ProRail tot een onderhandelingsresultaat gekomen voor een nieuwe cao. Gemiddeld gaan de medewerkers van ProRail er…

4 dagen terug

Treinverkeer Berlijn – Hannover langdurig gestremd

Sinds 17 november is één van de kerntrajecten van Duitsland gestremd: Berlijn - Hannover. Hierdoor…

4 dagen terug

Spoorboekje 2023 verschijnt opnieuw op papier

Ook de dienstregeling van 2023 verschijnt weer op papier. Dit jaar zijn er door het…

1 week terug