Black Friday: € 10 reistegoed voor de trein

Op 26, 27 en 28 november ontvangen Gaiyo-gebruikers € 10 retour als reistegoed bij aankoop van een treinkaartje. De reis moet eveneens plaatsvinden op 26, 27 of 28 november. Het treinkaartje kan wel al eerder worden aangeschaft op de dagen voorafgaand aan de actie. 

Hoe werkt het?

Je installeert de app Gaiyo en koopt vervolgens een ticket. Reis je in de daluren? Dan krijg je al direct 10% korting. Na afloop van het Black Friday-weekend krijg je vervolgens eenmalig € 10 retour. Dat geld krijg je als reissaldo in de Gaiyo-app en kun je gebruiken voor een volgende treinreis. Is je treinkaartje goedkoper dan € 10? Dan krijg je het volledige bedrag van je ticket terug (maar niet meer dan dat). Overigens is de kortingsactie niet specifiek voor de trein, maar ook voor andere diensten die via de app beschikbaar zijn zoals parkeren, deelauto’s en dergelijke.

Bij een nieuwe treinreis profiteer je van 10% korting, mits je in de daluren reist. Het tegoed blijf onbeperkt geldig. Iedere deelnemer kan maximaal één keer meedoen aan de actie. Als je met meer personen bent, kun je wel ieder los je aanmelden bij Gaiyo en je eigen ticket kopen. Hier lees je exact alle voorwaarden.

Als je een ticket eenmaal hebt gekocht, kun je dit niet wijzigen of annuleren. Om een treinticket via de app te kunnen kopen, moet je eerst reissaldo opwaarderen. Bij het opwaarderen van € 30 of meer betaal je geen transactiekosten, anders betaal je € 0,30. 

Wat is Gaiyo precies?

Dit is een relatief nieuwe app – ze bestaan sinds 2020 – waarmee je al je vervoer kunt plannen. Niet alleen de trein, maar ook deelauto’s en deelfietsen zijn via de app beschikbaar. Via de app plan je een reis en kun je de verschillende modaliteiten met elkaar vergelijken. Ook is het mogelijk om vervolgens alleen reizen met het openbaar vervoer te filteren. De app stunt vaker met kortingen op treinkaartjes. Zo konden reizigers eerder in september geld in de vorm van reistegoed terugkrijgen.

This post was last modified on 24 november 2021 14:37

Bekijk reacties

    • Het is de bedoeling dat de DDZ vanaf 12 december (nieuwe dienstregeling 2022) wil zal gaan rijden. Echter beginnen ze dan met een klein aantal op de IJssellijn.

      • Hoezeer off topic verzucht ik nog ff wat.

        Daarmee krijgt de IJssellijn haar oude status - afdankertjeslijn - terug: na een aantal jaren met VIRM's, mag het publiek op deze lijn het weer met alleroudste materieel van de NS doen, na nu, tussendoor, op nota bene een IC-lijn nog met stoptreinmaterieel geconfronteerd te zijn.

        • Sprinters worden ook ingezet tussen Rotterdam / Leiden / Den Haag en Utrecht als IC. Tussen Leiden - Utrecht blijft dat ook zo. NS heeft nu te weinig intercity's (vertraagde levering ICNG, DDZ aan de kant) en teveel sprinters. En dus moet je kijken waar je dan ander materieel inzet. Van Breda tot Zwolle reis je sneller via Utrecht. Dus die intercity wordt zelden van begin tot eindpunt gebruikt. Op laatste en eerste deel is deze intercity ook feitelijk een sprinter. Ik geef toe dat je eigenlijk hier betere kwaliteit wil dan een sprinter. DDZ vind ik persoonlijk best oké.

        • De IJssellijn is natuurlijk geen echte Intercitylijn met al die stopplaatsen. Logisch dat daar niet het nieuwste van het nieuwste wordt ingezet.

        • DDZ is, hoewel ik ook gelijk toegeef dat het ook niet mijn favoriete treintype is, niet het oudste materieel in dienst bij NS. Na uitfasering van de SGM zijn dat toch echt de treinstellen ICM en rijtuigen ICR. De massale inzet op het moment van SNG in de 3600 geeft overigens wel aan dat het een ondergeschoven kindje blijft. Sprinters inzetten op korte IC-diensten in de randstad is bij tekorten nog wel te begrijpen, maar de 3600 heeft wel degelijk een functie op langere trajecten. Zwolle-Arnhem/Nijmegen en Arnhem/Nijmegen (West) Noord-Brabant bijvoorbeeld, waarvoor het wel echt een aanfluiting is om met ook nog eens vaak te krap bemeten sprinters aan te komen zetten. Wat dat betreft is DDZ zo slecht nog niet voor die lijn.

  • Dacht het niet Ariën, ze worden alleen ingezet als vervangend treinvervoer voor gestremde buslijnen, zoals te zien op de foto. Is nieuwe service van NS, alleen met mooi weer.

    • Het lijkt alsof de hele meute buspassagiers slechts een van de vele deuren van de trein heeft ontdekt.

  • "Tril-trein"
    1) Goed dat er naast de reguliere NS voordeeltjes ook nog andere kortingsmogelijkheden zijn zoals Gayo voor wie geen normaal voordeel abo heeft.

    2) Dat er nu ook Sprinters als IC trein worden ingezet is eigenlijk niets nieuws onder de zon. Toen de plan V treinen nog reden en vooral voor stoptreindiensten werden ingezet, reden ze af en toe ook als intercity trein. Zolang als men maar 140 km/u kunnen rijden in tegenstelling tot SGMm zou het mij niets uitmaken en beter nog dan een trein rit te moeten schrappen bij gebrek aan beter al zullen eerste klas passagiers er dan niet op vooruitgaan in tegenstelling tot een VIRM.

    3) Als een deel van het DDZ materieel zoals op bovenstaande foto is te zien weer ingezet worden op de terecht genoemde "afdankertjes IJssellijn", zijn dan de problemen van de vreemde trillingen bij hoge snelheden dan opgelost ? Maximaal kunnen deze 140 km/u rijden, maar wat als ze weer met die snelheden gaan rijden kan men met een gerust hart in een DDZ stappen die ik nu maar gemakshalve de "tril-trein" ga noemen...?

  • Even geprobeerd die app. Rekent 24,66 MET dalkorting voor Muiderpoort - Groningen CS. Is dus niet berekend op mensen die een kortingsproduct van NS hebben.

  • Wat heb je nou aan slechts 5 minuten snellere reistijd, als je een keer moet overstapen ipv rechtstreeks. Daarnaast zit je met een HSL die uitvalt als het te hard waait, waardoor de trein de langzame route over Dordt moet nemen. Daarnaast kampt de HSL zo nu en dan met uitval van treinen, waardoor de rechtstreekse verbinding via Nijmegen gewoon betere keus is, alleen als je naar het Noorden moet, is de reis via Rotterdam handiger, in alle andere gevallen niet. DDZ is verschrikkelijk materieel. Het hobbelt enorm. Ze hadden de DD-AR nooit moeten ombouwen, hoogstens een beetje oplappen zodat het als IC kon rijden. DD-AR lag als een blok op de rails, trok snel op, remde snel, dus de ombouw naar DDZ was helemaal niet eens nodig geweest. We zullen zien hoe lang DDZ het in opgeknapte vorm zal uithouden, maar ik heb er vooralsnog een hard hoofd in.

Share

Recent Posts

Van Berlijn tot Graubünden: Lastminute treinreizen tijdens de herfstvakantie

Oktober is (bijna) aangebroken, de bladeren kleuren warm oranje en rood, en je hebt plotseling…

20 uur terug

Comfortabel of niet: lang leve de nachttrein!

Met de nachttrein op vakantie. Steeds meer mensen proberen het. Karolien van Wijk is inmiddels…

20 uur terug

Stichting Hondekop lonkt naar pendeltrein Spoorwegmuseum en doet aanvraag bij ACM

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft een bijzondere open access-aanvraag gekregen: Stichting Hondekop wil…

21 uur terug

Heijnen: NS moet spitsheffing opnieuw overwegen

De NS moet de omstreden spitsheffing opnieuw overwegen en bovendien met alternatieven komen, zegt demissionair…

4 dagen terug

NS zwicht voor Kamer en zwakt spitstoeslag af naar maximaal 2,50 euro

Het voornemen van de NS om een spitstoeslag te gaan heffen, kan rekenen op stevige…

6 dagen terug

Reizigers positief over ervaringen met NS-personeel, minder tevredenheid over hygiëne in treinen

Reizigers geven hun ervaringen met het personeel van de NS gemiddeld een 8,4, blijkt uit…

6 dagen terug