Bij Amsterdamse reizigers met een sterabonnement of GVB-zoneabonnement is mogelijk onterecht geld afgeschreven van hun OV-chipkaart. Door een fout bij het installeren van nieuwe software herkende een aantal kaartlezers de abonnementen niet. Dat meldt het Amsterdamse vervoersbedrijf dinsdag op zijn website. Het probleem ontstond maandag.
Het GVB betreurt dat mensen onterecht op saldo reisden, en verwacht de problemen nog dinsdag op te lossen. Aangezien met een negatief saldo niet kan worden gereisd, raadt het vervoersbedrijf wel aan te zorgen voor voldoende saldo op de OV-chipkaart.
Reizigersorganisatie Voor Beter OV is allesbehalve te spreken over de situatie. ´Wij hebben storing, dus zorgt u als abonnementhouder even voor voldoende saldo?´ aldus de organistatie het GVB cynisch citerend.
Gedupeerde reizigers kunnen hun geld vanaf eind volgende week terugkrijgen. Dat kan bij elke ophaalautomaat. Reizigers moeten wel binnen drie maanden actie ondernemen.
(c) Novum
This post was last modified on 24 mei 2017 14:14
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…